R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Pokiaľ viem a podľa informácií z highways.sk, tento mesiac majú začať výstavbu Žarnovica-Lehôtka pod Brehmi.

Neviete niekto, ci to spojazdnia na dve etapy, alebo sa bude cakat na dokoncenie celeho useku?
dik

Budú to spúšťať postupne ako to dostavajú, teda tak plánujú

Ano, ja mám tiež informácie, že sa to bude otvárať hneď po skolaudovaní, t.j. 0,5 profil sa otvorí a druhý 0,5 profil sa bude stavať. Na Slovensku je takýto postup v 90% všetkých úsekov, pretože SR nedokáže stavať (platiť) výstavbu oboch profilov naraz. Väčšinou je tiež problém na danom úseku, preťažená cesta a podobne, takže sa ten úsek otvára aj na 0,5 profil. Je to v podstate jedno, či naraz alebo nie. Ale keď sa otvorí aspoň 0,5 profil, je to lepšie pre šoférov.

Kedy je však reálne začatie výstavby? Pôvodne to malo byť v tomto mesiaci :unamused: , avšak nikde som zatiaľ o začatí nič nepočul.

a ako sa to bude stavat? paralelne jeden usek po lehotku a druhy od lehotky? budu stavat 2 rozne firmy alebo jedna na dvoch staveniskach?

ked to bude fakt stat v r. 2008, tak parada

inak ten 40 km/h usek cez Hlinik a Breznicu je moj najnenavidenejsi z celej juznej trasy KE-BA

Do 2008 musia stat useky z EU fondov, ak nie tak peniaze prepadnu. Dufam, ze si to dotycny uvedomuju. :blush:

Tieto úseky sú prioritou na R1 a naviac v r. 2008 budú už hotové, tam ja problém ani žiaden nevidím, horšie to bude na úseku NR-ZM. A neviem, o aké fondy ti ide? Veď peniaze z EÚ na infraštrukturálne projekty budeme môcť čerpať aj naďalej tak ako aj ostatné krajiny, napr. Portugalsko.

Uz som to inde popisal, do 2008 musia byt vyuzite peniaze na obdobie 2004-2006. mozeme ich cerpat teda este 2 roky po lehote. Viem ze aj potom budu fondy (2007-2013), tie vsak uz na take useky, ktore boli zacate predtym -ako v nasom pripade ZC-Sas. Podh.- nemozeme vyuzit. Tie sa budu musiet davat zase na nove useky.

Inak si myslim, ze ze by bolo lepsie keby EU nariadila, aby peniaze 2004-2006 museli byt vycerpane do 2006, prip. 2007. motivovalo by to vladu aby sa snazila rychlejsie nastartovat vystavbu.

Inak nevies, ze kedy bude vypisane vyberove konanie na I. etapu a kedy na II etapu? ak to nie je tajomstvo (snad nie).

Tak termin zacatia vystavby je februar 2005 a oni este ani nevypisali vyberove konanie ? Najvyssi cas zaviest system pokut pre statnych aparatcikov , hned by prestali kecat len tak do vetra… :unamused:

predbezne oznamenie vyslo vo vestniku v oktobri

Druh a rozsah práce
Vybudovanie štvorprúdovej rýchlostnej komunikácie medzi obcami Žarnovica a Šášovské Podhradie. Prvá etapa má zabezpečiť vybudovanie úseku medzi Žarnovicou a Lehôtkou pod Brehmi. Ide o rýchlostnú komunikáciu R1, kategórie R22,5/100(80) v celkovej dĺžke 9,675 km.

II.6)
Plánovaný dátum vyhlásenia/začatia
metódy verejného obstarávania: november 2004,
práce: február 2005.
II.7)
Dátum ukončenia
Marec 2008.

Zdroj : web SSC

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=508

ja som niekde cital, ze aj usek Lehotka-Sas.podhradie ma byt dokonceny v 2008.

Preto som sa pytal, ci tam budu 2 staveniska.

Rýchlostná cesta R1 je zaradená do európskej cestnej siete E 571 tvoriacej na území Slovenska dopravnú tepnu v smere západ – východ ako južná urbanizačná os ČR – Kúty - Bratislava – Nitra – Žiar nad Hronom – Lučenec – Košice – Ukrajina. Preložka cesty v úseku Žarnovica Šášovské Podhradie je ďalšou etapou postupnej výstavby rýchlostnej cesty na Pohroní. Je plynulým pokračovaním úsekov Hronský Beňadik - Nová Baňa – Rudno nad Hronom, ktoré sú v súčasnosti vo výstavbe.

Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. V predmetnom úseku má cesta nevhodné šírkové usporiadanie, nevyhovujúce smerové vedenie čo v súčasnosti pri silnej nákladnej doprave vyvoláva tvorenie kolón, znižovanie jazdných rých­lostí, vznik kolízií a dopravných nehôd. Výkonnosť cesty bola prekročená už v roku 1995. Začiatok navrhovanej trasy je mimoúrovňovým napojením na obchvat Žarnovica a koniec je vedený mimoúrovňovým napojením na jestvujúcu cestu I/50 v Šášovskom Podhradí.
Pre uvedený úsek bola vypracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie a stavebný zámer. Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané 17.2.2003.

Vplyv na životné prostredie.
Posúdenie vplyvov podľa zákona č. 127/94 Z.z bolo vykonané v plnom rozsahu. V blízkosti Žiaru nad Hronom boli hodnotené 2 varianty, vybraný bol ten, ktorý neobmedzí rozvoj hliní­karne a neovplyvní vodné zdroje.
V zmysle záverov záverečného stanoviska podľa zákona č.127/1994 Z. z. vydaného Ministerstvom životného prostredia SR v súčinnosti s MDPT bola navrhovaná trasa smero­vo odsunutá od zastavanej časti mesta Žiar nad Hronom a oddychovej zóny parku a miestneho kúpaliska.(požiadavka mesta Žiar nad Hronom). Súčasťou stavby je 24 most­ných objektov.

Stavba bola vyhodnotená ako efektívna.

Dĺžka úseku: 18,047 km, kategória: R 22,5/80,100

Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=439

Aky problem je na useku NR-ZM?

Ziadny. problem bol obchvat NR, ktoreho koniec ma vplyv na zaciatok useku NR-ZM. tusim bolo 5 variantov, a vyzeralo to na severny, hoci tam je problemová len 1 krizovatka. Za mestom mala R1 pokracovat pri lokalite malanta (pri dnesnej I/65). Mesto si podla vsetkeho presadila juzny obchvat a privadzac do mesta, tj. R1 ma ist od selenca (pri dnesnej I/51 smerom na Levice) nemenne smerom na ZM.

NR-ZM, tam je problém ešte s pozemkami a trasovaním. :laughing:

Nevie niekto preco je ticho o tomto úseku, aj keď sa malo začať stavať už vo feb. 2005

mozes 3x hadat. ale ja tentokrat nic nepoviem, ved je tu vela expertov :wink:

DEVIL: … povedz, ta aj ty si expert :slight_smile:

Stačí čítať pozornejšie predchádzajúce príspevky:

  1. Boli problémy s pozemkami a trasovaním.
  2. Sú problémy s finančnými prostriedkami na tento úsek. :sunglasses: