R1 Trnava - Nitra

Ahoj,
nevite nekdo, zda na usek R1 z Trnavy do Nitry je potreba dálnicni znamka.
Dik.

Áno. Je potrebná. Je to spoplatnená rýchlostná komunikácia. Vyňatý je len obchvat Serede.

Je spoplatnená v celej jej dlzke useku Trnava - Nitra. Vynaty nieje obchvat Serede ale Nitry :slight_smile:

Je pravda, že som si to dnes špeciálne nevšímal, ale pri Šoporni bola taká značka, že bez úhrady. Je možné, že ju zrušili. Večer keď tadiaľ pôjdem si to môžem všimnúť lepšie.

Dík za info.

Spoplatnený je celý úsek TT-NR, vrátane obchvatu Serede, tak ako píše MH. :sunglasses:

Ako už bolo povedané, na R1 TT-NR je potrebná diaľničná známka na celom úseku, aj keď ešte stále v jedom úseku nie je paralelná cesta I. triedy. Pre doplnenie uvádzam, že max. povolená rýchlosť na celom úseku 130 km/h, na viacerých miestach je to aj zdôraznené a doplnené informáciou o radare, ktorý sa v daných úsekoch aj nachádza, tak pozor na to. Inak ja tam osobne jazdí max. 140 km/h, keď sa veľmi ponáhľam a predbieham, inak tam idem 120 km/h. Ja vôbec nejako rýchlo nejazdím okrem D1 a D2, kde však je D2 takmer prázdna od MA v smere na hranice s ČR. No asi je to už off-topic, tak končím. Inak ešte som nedostal nikde a nikdy žiadnu pokutu. :laughing:

Inak tento usek je prave tym, kde podla mna by nemala byt na celom useku povinost mat dialnicnu nalepku, pretoze podla mojich info tu ciastocne nejde ziadna paralelna komunikacia.

A uz len doplnim, ze R1 mala mat podla mna parametre dialnice - a mala to byt priamo dialnica, spaja 3 centra SR z 8 a okrem toho je to vytazeny usek a budu aj dalsie.

Takže nám zase opravujú most cez Váh. Ako každý rok (Dokonca mi niekto tvrdil, že tento rok už druhý krát. Jasi to až tak nezaznamenávam a nepamätám.) je uzavretá polovica mostu, smer od TT do NR.

Myslím, že by tento most (špeciálne táto strana mostu) mohol súťažiť s Braniskom o cenu najčastejšie uzavretý spojazdnený úsek.

Vie niekto, čo mu zase je?

Tento most ma vzdy zaujme svojou nerovnostou.

Včera som si všimol, že sú porozkladané značky pri odpočívadle pri Velkom Záluží. Predokladám, že v blízkej budúcnosti začnú stavať aj na tejto strane pripájací pruh z odpočívadla.

a mne sa zda, ze tam beha nejaky ten buldozér, len mi nebolo jasne ci to s tym suvisy. v kazdom pripade na tej strane (smer NR) to treba navysit o par metrov.

Áno budujú sa tam pripájacie pruhy. Stavbu realizujú Cesty Nitra. Tento súbor stavieb na R1 (pripájacie pruhy) sa mal realizovať už pred tromi rokmi, kedy bolo vydané stavebné povolenie, prečo to išlo/ide tak pomaly neviem, ale je to divné. Stavba je financovaná ešte SSC, preberať ju bude NDS.

Vlani realizovali pripajacie pruhy a 1 odbocovaci pri Lehote, pokial si dobre pamatam. A okrem tohto pri odpocivadle chyba este 1 za pumpou pri obci Bab v smere na NR. Odtial na TT je to vsetko takmer nove, aj tieto pruhy su viditelne dlhsie ako na starom useku NR-Bab.

Pred TT, este na RCK NR->TT sa pri poslednom moste robia nejake stavebneé úpravy… vjazd na most (vyjazd z RCK) je uzatvorený, RCK je presmerovaná do protismeru…doteraz som mal pocit, ze sa robia iba stavebné pravy na moste (bola tam obnazena konstrukcia a nieco sa tam robilo)… ale pri poslednomprejazde okolo somsi vsimol, ze v smere TT->NR sa spod mosta vyviezlo nejake mnozxstvo zeminy.. .pripada mi to, ako keby sa malo pripravovat rozsirenie o jeden-dva pruhy..

Vie o tom niekto nieco?

Pripravuje sa napojenie PSA priamo na rýchlostnú cestu…

Smerom od NR, za krizovatkou s D1?

Nova cela MUK? Alebo iba na jeden smer - do PSA?

Výjazd (pripájací pruh) z odpočívadla Veľké Zálužie v smere na NR je už sprístupnený.

Čavo, kolko ich este treba dorobit (?) mne sa zda ze uz len 1, za pumpou a MUK v Bábe v smere na NR.

Práve pri MÚK Báb neviem ako to bude usporiadané, ale vychádza to na dva pripájacie pruhy, (od ČSPH aj od MÚK), alebo sa z ČSPH nebude dať priamo vyjsť na RK, ale bude treba prejsť popri moste a zísť až za ním, kde sa vybuduje pripájací pruh.

Ďalší, síce existujúci, ale nedostatočný pripájací pruh sa nachádza na výjazde z ČSPH Slovnaft medzi MÚK Lehota a MÚK Lužianky. Neviem či sa tým 15-20 metrom asfaltu dá hovoriť pripájací pruh na RK, hlavne keď končí slušnou jamou bez krajnice.

Ostatné pripájacie pruhy by mali byť asi dostatočné. I keď z určitosťou to povedať neviem, pretože sa po R1 preháňam zväčša v menej exponovaných časoch.