na envirportale uz sa dostal aj usek slovenska lupca - korytnica
III. úsek Slovenská Ľupča – Korytnica variant V1 červený, ktorý je súčasťou Śtúdie realizovateľnosti „Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – Ružomberok“ (DOPRAVOPROJEKT a.s. 2015) a ktorý bol v predmetnej štúdii odporúčaný ako optimálne riešenie
Základné technické údaje:
celková dĺžka trasy (km) 14,900 55
kategória cesty R 24,5/80
počet mimoúrovňových križovatiek (ks) 2
počet mostov (ks) 16
dĺžka mostov (km) 3,51950
počet tunelov 1
tunel : Hradište (m) 8 385
protihlukové steny (m) 1 020
dĺžka oporných múrov (m) 1 032,72
dĺžka zárubných múrov (m) 1 631,5
dĺžka cestnej kanalizácie (m) 5 720
počet objektov ORL 9
dĺžka úpravy vodných tokov (m) 1 620
počet asanácii (pozemné objekty a mosty - ks) 4
S tymi podzemnymi vodami som zvedavy, kto to bude spracovavat.
Inak, torsku sa mohli pohrat s tymi oblukmi. Ale je to cele velmi podobne tomu, co navrhoval pan Snopko pred par rokmi. Aj ked on bol velkorysejsi a potiahol tunel na 11 km. Zaujimalo by ma ale stupanie v tuneli, ak to bude 4% tak dakujem pekne, bude treba aj niekolko vetracich sachiet. A ze sa nerata s pomlaymi pruhmi?!
Pri tej cene čo tam bude vojde aj autovýtah. A keď bude potrebné tak ho zdôvodníme aj použím záchranných vozidiel
Vážne. Prečo exit Donovaly, keď sa neustále operuje s tranzitom cez Donovaly
Lebo zopár ľudí, ktorí majú určitý vplyv na chod štátu, tam má záujmy.. Ale vážne, exit Donovaly (MÚK Korytnica) podľa môjho názoru nie je vôbec potrebný - z BB by to bolo stále rýchlejšie po I/59, než sa vracať od Korytnice naspäť, a od RK môže byť exit Donovaly na MÚK Liptovská Osada. Akékoľvek umiestnenie MÚK Korytnica by bolo veľkým a zbytočným zásahom do krajiny.
To je +/- tá istá vzdialenosť po R1. Ale je to len čiastočná križovatka MÚK Korytnica. A nachádza sa na ústí doliny Barborina, kde končí dlhý tunel, čiže aj pre obslužnosť tunela je to potrebné.
Snivajme dalej. Korytnica je zo vsetkych stran obklopena chranenymi uzemiami Natura 2000, takze akakolvek MUK je tu enviromentalne nepriechodna. geo.enviroportal.sk/vu/ . Najblizsia MUK (vratane vyjazdu z tunela) je mozna o niekolko kilometrov dalej v katastri Liptovskej Luznej resp. Liptovskej Osady.
EIA tam už ale je. Vraj sa ide priamo na DUR a DSP. V podstate to je pripravenejšie ako tunel Čebrať. Pri tuneli Prešov je z roku 2002 musí sa prepracovať v tomto prípade 2010, čo je zrejme ok.
Keď ti niečo niekto povie aj keď z oficiálneho zdroja a nemáš to dane písomne je to vraj. Ersek nespomína eurofondy v tomto úseku hlavne, ktore??? Keď Natura 2000 choď sa pozrieť na nedaľekú Smrekovicu, čo tam urobila víchrica. Aj keď ma na vrchole teritórium tetrov. Juho-východná časť, ktorá je v tom dokumente dnes nemá jeden strom. Žijeme dobu keď sa unia bude sudiť z vetrom, že zničil územie Natura 2000.
Este vela mineralky v Korytnici potecie kym sa TBM zavrta do Hradista. A som si isty ze sa to vseobecne prospesne doriesi s nadhladom, co sa tyka tohoto uzemia.
Tak ako pre koho, ja stale chodim cez donovaly smer vychod-zapad a spat. ziadna certovica ani zilina… Da sa povedat, ze aj dnes tadial pojdem, takze tunel bude len pre mna +
Po otvoreni Visnoveho to budes mat jednoznacne rychlejsie cez Zilinu. A ak by si silou mocou chcel absolvovat nejaky stredoslovensky horsky priechod, po otvoreni kompletneho obchvatu Ruzomberka bude cesta zapad vychod rychlejsia cez Kremnicke bane ako cez Donovaly.