Rýchlostná cesta R1 je zaradená do európskej cestnej siete E 571 tvoriacej na území Slovenska hlavnú dopravnú tepnu v smere západ – východ ako južná urbanizačná os ČR – Kúty - Bratislava – Nitra – Žiar nad Hronom – Lučenec – Košice – Ukrajina. Je plynulým pokračovaním úsekov Hronský Beňadik - Nová Baňa – Rudno nad Hronom, ktoré sú v súčasnosti vo výstavbe.
Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. V predmetnom úseku má cesta nevhodné šírkové usporiadanie, nevyhovujúce smerové vedenie, neprehľadné úseky bez možnosti predbiehania, čo v súčasnosti pri silnej nákladnej doprave vyvoláva tvorenie kolón, znižovanie jazdných rýchlostí, vznik kolízií a dopravných nehôd. Súčasťou úseku Rudno nad Hronom – Žarnovica je i výstavba pravej polovice švorpruhu obchvatu Žarnovica.
Navrhovaná trasa je situovaná v súbehu s jestvujúcou cestou I/65 až na úsek pri „Voznickej skale“, kde je potrebné zväčšiť parametre smerového vedenia a tak trasa zasahuje do poľnohospodárskych pozemkov, trate ŽSR a rieky Hron.
Dĺžka úseku: 9,955 km, kategória R 22,5/80,100; 3,225 km dostavba štvorpruhu obchvatu Žarnovice.
Tento materiál bol získaný zo stránky Slovenskej správy ciest, www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=436
Do vlady bol predlozeny material “Správa o implementácii a čerpaní predvstupových nástrojov, štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu k 31. 12. 2004”
Vyluskal som z neho ze na stavbu bolo pridelenych 54,559 mil. EUR, neoprávnene naklady su 67,228 mil. EUR. Stav čerpania prostriedkov: 158,9 mil. Sk.
Neopravnenymi sa obvykle oznacuje cast nakladov spojenych s pripravou, tuto cast nakladov EU nefinancuje.
V sobotu som bol v Žarnovici, tak som spravil z mosta ponad obchvat 1 záber na stavbu RC popri Hrone
dialnice.info/album_page.php?pic_id=145
Inak sa na celom úseku pekne maká
Ak pôjde všetko tak ako má, tak v r. 2006 sa tento úsek otvorí.
hura, tak uz mame prvy obrazok aj v sekcii rychlostne komunikacie
inak pri R1 nechapem preco to nedali na druhu stranu brehu kde je kopu miesta a takto sa to cpe kde uz nie je miesto
Ja som čakal, kto sa na to spýta.
Uznaj Aquila, že to nie je štandardné, aby 1/2 profilu bolo na jednej strane a pol profilu na druhej strane rieky Hron, pretože by tam boli potrebné často mosty, takže preto sa zvolilo takéto trasovanie. A pri predstave, že by sa museli stavať aj privádzače, tak by to skutočne boli len mosty ponad Hronom.
Preto sa to stavia “spolu”, aj keď bude trasa stavby na niektorých miestach (podobne ako celá R1) v inej výške pre jeden smer a pre druhý smer. Naviac sa tu zlepšuje aj koryto Hronu, takže sa zlepší protipovodňová ochrana, aby R1 bola odolná a okrem toho sa aj týmto spôsobom chráni ŽP.
Viac je aj na stránke: doprastav.sk/index.php?s-cv-contentID=10703 a okrem toho, na Slovensku je bežné, že všade sa stavajú privádzače, aby bola diaľnica dostupná pre všetkých ľudí, a preto je sa aj zamietli mýtnice, pretože by to bolo vysoko nefektívne, keby mali byť na každom výjazde našej diaľničnej siete. Takže realizovať privádzače na obe strany Hrona by stálo veľa peňazí.
Mnohí si myslia, že keď je R1 alebo R7 južne od D1, tak to budú lacné a jednoduché stavby, ale sú na omyle, pretože už len rieky a celé vodné hospodárstvo “kopíruje” hlavné trasy a aj na severe, kde to ešte viac sťažuje výstavbu D1. Sťažuje = viac peňazí.
mno vo viedni je tak riesena dialnica ze jeden profil ide po jednej strane dunajskeho kanalu a druhy po druhej
ja som myslel ze celkovo je R1 divne riesena, lebo tam by mozno bolo treba 2-4 mosty a by sa to nemusel hrvat na jednom mieste
Viedeň … Aquila nič v zlom, ale tu sme na Slovensku. Viedeň a vôbec celé Rakúsko stavia systematicky a na úrovni, im je jedno či dajú o 1 mld. EUR viac či nie, keď už majú takmer všetko postavené a to, čo chcú teraz ešte relizovať, tak to je len luxus.
Ale naspäť k SR. R1 nie je riešená dobre, pretože sa stavia postupne, po krátkych úsekoch a to nie je potom jednoduché. Ale v rámci možností ide správne, popri ceste I. triedy, železnici, rieke a okolí - lesy, obce.
Predpokladám, že sa bude otvárať tesne pred voľbami a zasa sa bude strihať
A čo sa týka druhého profilu R1, napadlo ma to isté, čo Aquilu, ak by sa tesne pred Žarnovicou oddelil od už postaveného, išiel by len popri 2 brehu a pripojil sa hneď za Žarnovicou, tak tam netreba žiadne privádzače, a ako protipovodňová ochrana už slúži 1.profil, na druhej strane by takto tiež bola hrádza…Ja viem, že my laici do toho len kecáme , ale myslím, že táto R1 nalepená na svahu - každého napadne, že mohla ísť stredom údolia. Ak chcete, mám obrázok aj tohto údolia
Chceme !
No jasné, Andrej, že sa pýtaš.
Zasielam teda aj záber na dolinu Hrona
dialnice.info/album_page.php?pic_id=157
a tiež záber na svah, na ktorom je dnešná RC
dialnice.info/album_page.php?pic_id=156
a ešte dodatok, že tieto fotky som robil len pre seba, nie pre túto tému - aby si náhodou nikto nemyslel, že sú zavádzajúce
R1 “nie je nalepená na svah”, ona je tak postavená zámerne, aby sa nemuseli realizovať výrazné zásahy do lesa na zrovnanie svahu. Takto sa stavebné práce vyrovnali, respektíve sú menšie, pretože oporné múry sú lacnejšie než jeden obrovský oporný múr a obrovské prevozy zeminy pozdĺž celého svahu (lesa). Inak tie fotky sú ok, pekný záber na R1.
V podstate je jedno či by sa to stavalo po oboch stranách rieky alebo na druhej strane rieky alebo tam, kde sa to stavia dnes, pretože tie prekážky tam ostávajú, mosty sú tu nevyhnutnosťou a naviac je tu aj cesta I. triedy, aj železničná trať, aj rieka, aj lesy, takže je to porovnateľné prostredie ako pri D1, len sú tu širšie podmienky pre výstavbu a nižšia nadmorná výška a menej hôr, v istých častiach sú tu aj nížiny, ale tam, kde sú rieky, tam je treba mosty a tie nie sú najlacnejšou záležitosťou.
kedze sa nam blizsia volby, tak by sa mal usek odovzdavat kedy ? ano v septembri 2006
Plati to iste ako pri Ozdanoch. Dokonca aj zmluva hovori o 09/2006.
Mozno by bolo lepsie ak by boli volby castejsie.
tiez mam ten dojem
Úsek sa stavia za plnej premávky, takže niektoré asti (napr. asi 80% druhého dvojpruhu obchvatu Žarnovice a z ostatného poloviný profil - ke nie na celej, tak aspo na väšine džky zvyšného úseku z Rudna po obchvat ZC) by mohli otvori ovea skôr, možno ešte v tomto roku, a pokraova v dostavbe. Možno som to s tým odhadom trošku “prestrelil”, ale práce na úseku vemi pokroili, niektoré asti už asfaltujú (nemám samozrejme na mysli provizórne obchádzky)
Na R1 malo ist udajne 2 mld., co je takmer cely stavebny naklad tohto useku. Okrem neho boli len nejake dokoncovacie prace, pruh pri Lehote takze aspon tento usek tie peniaze ciastocne absorbuje, 2 mld. Sk je zase aj kvoli ZC-SP nerealne.