R1 Nitra Západ - Selenec (+ privadzac Selenec - NR Chrenová)

Neviete niekto, kedy je naplánovaný začiatok výstavby južného obchvatu Nitry, pokiaľ je o tomto variante už naozaj rozhodnuté?
A ešte jedna vec - všimol som si, že na R1 pri Nitre (exit Lehota) sa robia nejaké zemné práce (popri oboch jazdných pásoch - zdá sa, že rozširujú zásek vo svahu v miestach, kde sa cesta začína zvažovať k Nitre. Žeby nejaké prípravné práce na južný obchvat? Ale nezdá sa mi to, nijaké správy v médiách som o tom zatiaľ nevidel.

Zrejme ide o dobudovanie odbocovacich pruhov.

čítal som niečo v tom zmysle že primátor nitry by chcel zahrnúť peniaze na obchvat do rozpočtu v roku 2006 a abz sa aj v tom roku začalo stavať

Takže tie odbočovacie, pruhy stavajú tak isto ako všetko. Rozbabrať a nechať tak. Rozostavali si značky, aby obmedzili vodičov, začali tam aj bagrom rozširovať a potom sa stratili. Predpokladám, že pokračovať budú na jeseň, alebo prípadne budúci rok a obmedzenia tam zostanú.

Nemohli si to rozbabranie nechať až na čas, keď to budú aj chcieť dokončiť?

Viete niekto, kdeže je zas problém?

Južný obchvat NR bude dlhší ako severný, ale vzhľadom na potrebu tunela pri severnom variante, bude zrejme cena rovnaká.

Inak ja osobne sa prikláňam k južnému obchvatu, pretože severný má NR v podstate celý vyriešený a k tunelom v mestách sa pristupuje akosi zvláštne … BA, PO, NR, KE … tu by mal byť, už sú plány, ale reálne sa stavia len v BA. :laughing:

Na túto variantu obchvatu sa stále “viac a viac tlačí” a stále sa aktívne hľadajú možnosti financovania, dokonca aj mesto “rozmýšľa”, že by mohlo časť obchvatu financovať.

SSC/NDS sa však viac “prikláňa” k variantu severnému, ale až po dokončení RC R1 po BB. Potom plánuje obchvat aj začať stavať.

Inak v rámci obchvatu NR už sa pripravujú aj projekty pre EÚ. :sunglasses:

Môže sa “tlačiť” ako sa len chce, ja viem o snahách zapojiť aj EÚ. :laughing:

Takže včera na križovatke pri Lehote na odbočovacích pruhoch namaľovali čiary. Všetko vyzerá, akoby to mali každú chvíľu sprístupniť. Povedal by som, že konečne. :wink:

Ano, narozdiel od BB, NR sa aspoň o niečo snaží, aj keď by si mala dať najprv do poriadku svoju vlastnú cestnú sieť v meste ako aj MHD, … parkoviská atď. :sunglasses:

NR stačia peniaze na štúdiu a projekt pre EÚ, ak by chcela stavať obchvat skôr, aby pri prípadnom úspechu projektu bol motivovaný aj štát.

V rámci MHD, parkovísk atď. je na tom NR už dosť zle, to je pravda, ale ja za tým vidím aj niečo iné. NR v predchádzajúcich rokoch modernizovala autobusový park za dosť luxusné Mercedesy (ako keby nové karosy nestačili) a teraz je v MHD v NR jeden z najdrahších lístkov na Slovensku, chýbajú peniaze atď. Je to dosť hlboký problém ako aj dosť zlá, malá životná úroveň Nitranov, ktorá potom spôsobuje menej daní pre mesto a je to “kolotoč”. :laughing:

Od včera je táto križovatka bez obmedzení.

AV,

tiež som niečo o tom počul. Pokiaľ ale viem, tak vtedy bolo MHD aj s dotáciami na tom dobre a tak investovali, … prehnali to, to je už jasné.

A k tým “karosám”, … chcú mať luxus, veď NR v tom období patrila k mestám, kde sa najrýchlejším tempom modernizoval vozový park a modernizoval sa dosť dobre. :sunglasses:

Tak to je cesta, ktorá sa bude riešiť celá až po Veľké Zálužie, inak je celkom v dobrom stave. :laughing:

Chcú ju prerobiť na cestu I. triedy? Aby už mali paralelnú cestu ku R1 v tejto časti?. Ak sa nemýlim tak táto cesta je III. triedy. Ak sa niečo nezmenilo oproti mape, ktorú mám k dispozícii.

To neviem či až na cestu I. triedy, ale niekde som videl ten zámer na cestu II. triedy. Inak priamo za Veľkým Zálužím v smere na Báb (RK R1) je dosť veľké prevýšenie, tak tam by sa malo niečo realizovať.

Ale cesta je to dosť dobrá aj na to, že je to cesta III. triedy, ja som po nej už viackrát išiel … nie je to tajnosť, vo V. Z. je nemocnica a v nej je oddelenie pre liečbu drogovo závislých ľudí, tam som bol za bratom, keď bol na liečení 1. krát. Vtedy mu to aj pomohlo. Hold, čo už, … :cry: Už som Off-topic (tam je to tiež).

Ale späť k tej ceste, viem, že sú na nej plánované nejaké opravy vo väčšom rozsahu. Okrem iného aj Dy to niekde spomína v Cestných stavbách, možno nie, ale ja som to už niekde videl, lebo som sa potom o tú cestu zaujímal (to vždy, kadiaľ idem 1. krát). :laughing:

Je pravda, ze mesto NR vyvija nejake aktivity na vystavbu obchvatu a je to normalne, ale podla mna to tak skoro nebude. Teraz sa sotva da robit obchvat (severny) okolo mesta Trnava a dalej v smere na BB treba najprv R1 a nie obchvaty stavat okolo takychto miest. Okrem toho, severny obchvat je takmer hotovy, len tam treba postavit tunel. Je to vsak lacnejsie nez stavat narocny, dlhy juzny obchvat. :wink:

Adoas,

a myslis, ze sa to da pretlacit? Opravte ma ti, ktori mate lepsie info, ale pokial viem, Nitra ma uz Juzny obchvat v uzemnom plane … a so severnym sa nepocita … Ako to teda je? Je to uz rozhodnute, alebo stale sa “spekuluje” ? (To nie je otazka len na teba Adoas) :slight_smile:

Mesto NR moze mat aj 1 000 planov. Ked nema peniaze, tak ma smolu. To je podobny priklad ako Presov a ten lezi na D1. Tiez sa tam NDS a SSC nepacia plany a varianty. A kto to financuje?

Aj keby obchvaty okolo NR financovali len EU fondy, tak tam treba stat na doplatenie.

Plan je juzny obchvat, a ja tvrdim, ze ten tak skoro cely hotovy nebude. A stale su plany na zmenu na severny - ten je jednoduchsi, aj ked je tam tunelovy variant. :wink:

Mna skor zaujalo, ze tvrdis, ze tunel je lacnejsi … toto nie je jasne, respektive, si myslim, ze sa k JO pristupilo hlavne z pohladu, ze je ho jednoduchsie pripravit ako tunelovy SO. Aj casovo … teda ze realne tento argument (SO je lacnejsi ako JO) neexistuje, pretoze studia nakladovosti SO nie je.

ALebo sa mylim?

Lenze s malymi zmenami je severny takmer hotovy. :wink: