Severný obchvat BB rieši vleklý problém dopravy po nábreží Hrona v Banskej Bystrici a spája cesty I/59a I/66 a odľahčí centrum BB od tranzitu smerom na Brezno pričom perspektívne bude slúžiť ako začiatok variant D1 a D2 cez Donovaly RC R3 .. ako aj ako začiatok variantu A2 smerom na TR a MT.
pozn. admin: obchvat preklasifikovany z R1 na prelozku cesty prvej triedy I/66
Problém severného obchvatu sa v BB neriesi cez 30 rokov. Ja to vidim len ako obycajnu uspokojenost a neochotu zastupcov mesta tlacit na SSC, (resp. dialnicnu spolocnost) a na MDPT aby riesili problem s dopravou v meste. O take 3-5 rokov bude BB v spickovych hodinach nepriedusna a bude nemozne prejst v tomto meste z vychodu na zapad, resp. opacne.
johhan, nechcem ti brat iluzie, ale tak “uzasne” je to v BA na kazdej druhej krizovatke o extremoch typu patronka, racko, safko, pristavny/einsteinova sa radsej ani nezmienujem
V useku “krizovatka R1-1/66” az po autobusovu stanicu v BB sa nachadzaju 3 svetelne krizovatky a 2 prechody pre chodcov riesene tiez svetelnou signalizaciou. Pokial mam ja dobre informacie, tak za 24 hodin prejde usekom okolo 60’000 aut. Hovorim zo skusenosti - nie je to sranda, hlavne ak v tomto smerovani sa v BB nenachadza ziadna ina relevantna alternativa - napr. v pripade nehody alebo pod. je cela BB a zaroven aj mimobystricka doprava odkazana len na tento koridor, PRETOZE INY NEEXISTUJE.
Najvyssia priemerna denna intenzita bola v roku 2000 na I/66 mimo R1, 9727 aut/24h alebo 10003 voz./24h.
Alternativa existuje napr. po I/59 - a dalej viacerymi ulicami napr. Kostiviarska alebo Tajovskeho a k nim nadvazujucimi ulicami. Teda maximalne niekolko km dlhsia trasa a to len v pripade velmi zriedkavej dopravnej nehody, ktora zablokuje celu cestu.
Tak potom asi tam tych 40 196 voz./24h bolo, ale v oficialnej statistike SSC z roku 2000 tento usek nefiguruje. Aj ked narast z 14042 voz./24h v roku 1995 je dost podivny. Na druhej strane v statistike SSC je usek cislo 90880. Tak preco sa ten severny obchvat este nezacal stavat a stavaju sa(a stavali sa) useky na R1 s intenzitami 7 - 8 tisic voz./24h v roku 2000?
Na oficialnej statistike nie su mestske useky(a to som milion krat povedal). A sotva by mohol niekto povedat ze po vybudovani obchvatu by sa vacsina premavky odklonila. Je to stvorpruhova cesta a je to o niecom inom ako cesty medzi mestami. Nikto nemoze chciet aby v meste mohol jazdit tak ako “vonku”. A ani nesmie (max. rychlost). To je utopia. To by sme nic ine nebudovali len mestske cesty. Ale aspon vidno ze odvolavat sa len na intenzity je nestastne. Ten usek v BB az taky drasticky nie je (neda sa to porovnat s npr. pristavnym mostom a pod.). Za pár rokov ten obchvat bude treba, ale zatial by som to za prioritu nedaval.
Hovoris, ze: “Alternativa existuje napr. po I/59 - a dalej viacerymi ulicami napr. Kostiviarska alebo Tajovskeho a k nim nadvazujucimi ulicami. Teda maximalne niekolko km dlhsia trasa a to len v pripade velmi zriedkavej dopravnej nehody, ktora zablokuje celu cestu.”
Ak si niekedy isiel cez Kostiviarsku, potom asi alebo Tajovskeho ulicu, potom musis vediet, ze tieto cesty svojim sirkovim usporiadanim nevyhovuju ani len pre osobnu dopravu, nieto este pre tranzitnu. Tento stav je dlhodobo neudrzatelny.
Dovol, aby som ti oponoval. Ak by ta cesta I/12 ako hovoris mala v najuzsom mieste 4m, tak by sa na vasej ceste nemohli stretavat ani kamiony, ani autobusy, … Sirka tychto vozidiel je 2,5metra - takato cesta I.triedy nemoze existovat. Pocul som, ze v tejto oblasti je problem so sirkou ciest I.triedy, ale 4metre - uznaj, to urcite bude nejaky nezmysel. Ak si isiel niekedy cez Karlovo, tak urcite vies, ze viac ako 5,5metra tato cesta na sirku nema - A to som este asi nadsadil. Na tomto useku sa vozidla ako autobusy alebo nakl.vozidla stretavaju a minaju naozaj krokom.
Tak sa tam musite ist pozriet, cesta I.triedy I/12 Svrcinovec - Skalite - statna hranica existuje. Na I/12 su useky vyznacene prikazovymi dopravnymi znackami B34 Prednost protiiducich vozidiel. Tento prikaz plati aj pre osobne vozidla. Teda zakaz stretavania sa (minania sa) aj osobnych vozidiel na vyznacenych usekoch z dovodov sirkoveho usporiadania cesty. Kamionova doprava nad 7,5 tony ma zakaz vjazdu na celu I/12 (navestie pred krizovatkou I/11 a I/12 vo Svrcinovci). Hranicny priechod je len pre dopravu do 3,5 tony.
Nemá niekto informácie, koľko by obchvat BB vyšiel?
Inak, dopravná situácia je podstatne horšia na hocakej križovatke v BA či v TT, preto by som ešte s obchvatom BB počkal tak do r. 2007-2008
Obchvat ma mat okolo 5km a pri dnesnej cene stavby rychl. ciest na 1km=cca 200-250mil.
Situacia v BB je velmi zla - mozno sa to tak nezda ale ako som povedal v pripade dopr. nehody je mesto neprejazdne v celom uskeu V-Z