No, to bude vcelku dlha doba. Najprv sa bude musiet poriesit dolny tok, potom zrekonstruovat resp. dobudovat existujuca vazska kaskada a mozno im napojenie na Labe preberu moravaci cez Moravu.
ja len doplnim ze okolie ZA letiska velmi dobre poznam. stary otec robil svojho casu priamo na letisku (nech mu je zem lahka) a ja som tam prezil nejedny pekne prazdniny, ale to uz je nejaky ten patek dozadu ale som len rad ze sa aj ta oblast bude rozvijat
ale tu ide o ničo iné. Tu ide o to, že ktosi to povedal, že ktosi teraz spraví plán a z toho plánu bude o niekoľko rokov reálna štúdia aj s projektom. Takže ZA bude mať zase navrch pred ostatnými mestami. A tu je ten rozdiel medzi ZA a ostatnou SR.
ZA má veľmi veľa projektov ohľadom infraštruktúry a v rámci ich plnenia je to stále niekde na úrovni 45% pri prepočte na finančné náklady, aj keď sa stavia D1, rekonštruuje letisko a železnica a budujú sa cesty a byty, ale stále je projektov veľmi veľa.
V tomto má ZA zrejme primát aj na BA v rámci preinvestovaných financií vzhľadom na počet obyvateľov a počet projektov a štúdií, keďže BA “ťahá dole” nezačaté metro, ale štúdie vo výške 1 mld. SKK.
Ciastocne suhlasim. Len sa mi to zda ako zly priklad, pretoze kym sa nevyriesi pristup po ZA, tak si tam mozu pripravit studiu a postavit aj Rotterdam a nic z toho.
Žilina konečne využíva svoje predpoklady a potenciál. Dúfam, že to nebude brané s nejakou závisťou, alebo socialistickým rovnostárstvom . Je to prirodzený vývoj perspektívnej oblasti. Pozn. Nie som z toho kraja, ani tam nežijem, to preto aby ma tu fanatici južného ťahu neoznačovali zase za lokálpatiota.
ZA leží na dopravnej križovatke. Cestnej, diaľničnej aj železničnej. Nachádza sa na Vážškej kaskáde, kde je aj Vodné dielo Žilina, takže je normálne, že v rámci plánovaného splavnenia celého Váhu sa ZA chopila svojich možností. Chystá sa projekt, to je všetko.
AV: ono aj kusok dalej je hned velka hricovska hydrocentrala s kanalom a plavebnymi komorami. plus v ZA je planovany pristav. ale aj tak mi neda nespomenut, ze je to vzdy o ludoch ci dokazu vyuzit potencial. v ZA sa taky ludia nasli
to je tiez trefna poznamka proste diplomovky a disertacky uz pokryli myslim ze vsetku moznu dopravu v ZA.
inak v ZA mala byt aj najvacsia zriadovacia stanica na slovensku. bol to obrovyks projekt. v ceskoslovenykch korunach a cena roku 1980 niekolko miliard ksc. cize dneska doslova desiatky miliard korun.
malo to byt dokoncene 1993, nestihli to a je tam nechane obrovske kolajisko vela zeleznicnych mostov nevyuzitych.
A ešte tu ide aj o ďalší význam. Ak má nejaká oblasť náskok v počte projektov o 100-200% než je priemer celej krajiny, tak sa dá vyvodiť dojem, že práve tá oblasť sa musí rozvíjať, aj keby to bola dedina s 500 obyvateľmi.
Ale na druhú stranu, takáto oblasť a jej predstavitelia potom môžu spraviť aj inú vec: “No tak sa teda vzdáme tak veľmi potrebného …”, aj keď by to čoho chcú vzdať nikdy nemali, ale zase to navodí dojem, že daná oblasť ustúpila celej krajine a bude sa investovať do iných projektov na 100%.
Takto to funguje všade vo vyspelom svete, ale na Slovensku to pochopila iba “os” BA-ZA.
Spraví sa z bohatého regiónu chudobná vo viacerých štúdiách a takáto oblasť zrazu získa peniaze, aj keď výrazne menej než “pravá” chudobná oblasť, ale predsa je to niečo.
Ja nebudem teraz priamo konkrétny, pretože na Slovensko ešte takéto niečo vo výraznej miere “nedorazilo”, ale aj tá BA a investície do ochrany ŽP v hodnotách miliardových alebo plánovaná možná podpora na opravy Starého mosta, to tiež nie je úplne “správne” v rámci EÚ.
AV, máš pravdu, ale na Slovensku sa tento variant zatiaľ neuplatňuje, pretože tu je okrem iného problémom nájsť dostatok finančných prostriedkov aj na kvalitné štúdie v takomto rozsahu v akom píšeš ty.
To, ze ma mesto ZA vela projektov je + pre tento region.
Je to dopravna krizovatka. Je to silny priemyselny kraj. A podporeny s turistickym ruchom. Bude tam D1, D3, R3, letisko, modernizovana zeleznica, opravene cesty. Vsetko z hladiska dopravy, ale je to nutnost kvoli obrovskemu rozvoju, ktory tu je.
Adoas: Neviem ci je to zbytocne. Brno je dost daleko a je s nim pomerne zle spojenie. Osobne rad lietam z co najblizsieho mozneho letiska napriklad. Predlzenie drahy so sebou nesie i nove vybavenie pre pristavanie podla pristrojov a podobne. a tiez umozni pristavanie strednokapacitnych lietadiel. Takze snad sa toho este dozijeme.