Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Tak to by ma fakt zaujimalo, kadial by mali ist tie R8,9,10 a D5 :wink: tusim ze tato Rka PO-UKR je R9 … ale to som len zalovil v hlave a mozno sa mi to len snivalo…

R8 je obchvat bratislavy (bude tam asi 10km tunel pod karpatami :slight_smile:

Jedna RC bude NR-NZ-KN a druhá spojenie NR s R2.

Okrem toho bude jedna RC na trase R3 (buď MT-BB alebo BB-RK, podľa toho, ktorý variant vyhrá alebo aj MT-ZH).

Obchvat BA sa ešte plánuje, či sa má “potiahnuť” D4 severnejšie alebo to bude ako Aquila píše, už len RC (napr. R8 ).

Toto sú základné možnosti. Aj keď existujú aj ďalšie, lokálne, kratšie RC. Ako napr. PP-KK, … :sunglasses:

to je celkom dobre … este mi chyba ta D5 :slight_smile:

Potencionálne RC alebo D

  • Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky - Veľký Krtíš - Lučenec – teraz už R7
  • D2 Bratislava (Jarovce) – D1 Bratislava(Vajnory) – Borinka – Stupava D2 – Marcheg/Rakúsko (nultý okruh Bratislavy) – teraz už D4 + R8
  • ČR – Holíč – Senica – Trnava – Sereď,
  • Lipníky – Vranov nad Topľou – Humenné – Michalovce,
  • Bratislava - Senec - Sereď
  • Kapušany - Ubľa - státní hranice SR/Ukrajina
  • Lučenec - Fiľakovo - hranice SR/Maďarsko
  • Diaľnica D1 (priestor Madunice/Leopoldov) – Hlohovec – Nitra – Nové Zámky – Komárno – MR Komárom diaľnica M1

BA-DS-NZ už je RC, R7.

A tejto téme sa venoval aj Diaľničiar, kde zmizla?

Ja to sem dopíšem, len dnes nestíham, lebo mám meniny a nestíham nič … nejako sa to tu rozpísalo na všetkých stranách, … :sunglasses:

asi tuto temu myslis :slight_smile:

[Jedna babka (cukrár-ka) povedala)

inak holic - senica - TT znie zaujimavo, ale napada ma ze jedine ze by sa to napojilo na cesku R55, ale to je hoooodne dlhy horizont. na tomto useku je velmi kvalitna cesta prvej triedy. tam jedine cestny tunel pod bielou horou a je to spickovy usek :slight_smile:

a ten nulty obchvat sa uz tiez plus minus zacal. krizovatka v stupave je tusim naplanovana na rok 2007 .. a potom je tam ten dlhy karpatsky tunel ..

Tá téma bola o ďalších plánoch o trasovaní RC a D a aj sa tak nejako volala, ale asi bola vymazaná, keď sa “činil” Scotty, lebo tam asi bolo napísaného viac, než bolo treba. A teraz sa sem diskusia vracia sama. :sunglasses:

Toto je téma (ktorú si uviedol Aquila), ktorú Diaľničiar založil, aby poukázal na “odborné znalosti” ministra dopravy, t.j. babky cukrárky. :sunglasses:

Uvádzam niektoré plánované trasy budúcich rýchlostných komunikácií, prípadne diaľnic:

  1. ČR - Holíč - Senica - Trnava
  2. Senec - Sereď
  3. Nitra - Nové Zámky - Komárno - H
  4. Nitra - Topoľčany - Partizánske - Prievidza - Turčianske Teplice
  5. Banská Bystrica - Ružomberok
  6. Banská Bystrica - Turčianske Teplice - Martin
  7. Banská Bystrica - Brezno
  8. Ružomberok - Dolný Kubín, Kraľovany - Dolný Kubín (záleží podľa súčasnej výstavby)
  9. Tvrdošín - Námestovo
  10. Poprad - Kežmarok - Stará ľubovňa - PL
  11. Poprad - Starý Smokovec
  12. Poprad - Rožňava
  13. Prešov - Vranov nad Topľou - Strážske - Humenné - Snina - UA
  14. Vranou nad Topľou - Trebišov
  15. Bratislava - Jarovce - A
  16. Bytča - Makov - ČR
  17. Malacky - Pezinok - Senec
  18. Malacky - Záhorská Ves - A
  19. Lučenec - Fiľakovo - Šiatorská Bukovinka - H

Tento plán ráta s výstavbou D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7. Je otázne ako sa bude vyvíjať napr. R3 a R4, tak podľa toho by sa uplatnila výstavba z tohto zoznamu (je jasné, že by sa 2x to isté nestavalo), okrem toho v tomto zozname nie sú uvedené “ešte len uvažované ďalšie RC a D” ako napr. spojka D1 a D2, Kúty - Senica - Myjava - Nové Mesto nad Váhom a podobne. :sunglasses:

No podla tohoto v r 2015 sa bude stavať M18 v Komarome

dialnice.info/album_page.php?pic_id=85

Takže Komárno bude mať diaľničný hraničný prechod

Preto je aj trasa NR-NZ-KN v mojom príspevku ako reálna trasa.

Ono veštko, čo sa dnes zdá ako utópia alebo len sen, príde do reality za 10-15 rokov. :sunglasses:

Pretože diaľnice sa budú musieť stavať rýchlejším tempom, … inak by si vláda nedávala toľko práce … :sunglasses:

ako som videl uzemny plan Bratislavy, tie okruhy a tunely su tam az dva, jeden taky vnutornejsi.

hej su planovane, dva jeden taky mensi a blizsie. plus minus z race by mal ist ak si dobre pamatam.

a dalej je planovana severna tangenta, a jeden tunel nad jaskovykm radom, ale podla noveho navrhu je to uz len taka tangenticka ktora toho vela neporiesi na severe… ale samozrejme ak by bola, bolo by to o kusok lepsie. inak povodne ze mala zacinat az pri krasnanoch

dialnice.info/album_page.php?pic_id=86

Ja to BA prajem, ale tu je teraz na pláne most “Košická” (Apollo), tunel Sitina, Starý most a rôzne opravy a rozširovanie križovatiek a hlavných ťahov, čo sú projekty celkovo za miliardy SKK.

A to ešte nehovorím o nosnom systéme MHD v BA, čo sú ďalšie mld. SKK.

Takže tie projekty ohľadom okruhov, to je reálne tak po r. 2010 začať so štúdiami. :sunglasses:

A niekedy po r. 2015 sa môže aj začať stavať, až bude D1 po KE, D3, R1, R5, R4 KE-Milhosť, obchvaty TT, NR, BB, PO, … , KE Prešovská-Sečovská.

Ale je dobré mať plány v zálohe, podobne ako projekty metra za 1 mld. SKK. :sunglasses:

ako si to uz napisal niekde inde tu na fore, ustalilo sa to na severnu tangentu ponad Hlavnu stanicu a dalsie dva tunely pod Karpatmi (jeden z Lamaca a druhy zo Stupavy).

ja to vidim takto:
R7 je rozumna cela , R8 takisto.

R9 by mohla byt takato:
Martin-Turc.Teplice-Handlova
R10: Banovce-Topolcany-Nitra-N.Zamky-Komarno
R11: H.Benadik-Levice-Sturovo
R12: BA-Senec-Sladkovicovo-Nitra

Vsetky ostatne budu len take druhorade, lokalneho vyznamu, ale samozrejme postupne sa mozu zacat stavat

Kaviarista,

MT-TR už bude existovať ako R3. Dobre to vieš, že je to tak plánované, tak aspoň nabudúce upresni aj tento fakt. :sunglasses:

Zabudol si na vychod … tam sice momentalne zdochol pes, ale minimalne spojenie trebisova, humenneho a vranova na dialnicnu siet by som povazoval za rovnaku prioritu ako to co si napisal … okrem R7 a R8, s cim by som suhlasil. Takisto ta R-ka z Presova na Humenne a UKR je podla mna nadregionalneho vyznamu … podobne ako v buducnosti moze byt aj R4…

Stale nemam tusenie co je to D5??? teda, kadial by mala viest? Uvahy, navrhy, realne uvazovane plany?? sem s nimi :slight_smile:

a hned dam svoj navrh: Ja by som bol za prebudovanie R1 na D5… co myslite?

mel, to som pisal za predpokladu, ze D1-D4 a R1-R6 budu hotove, pricom R3 povedie najrozumnejsou moznou trasou Sahy-ZV-BB-RK-DK-Trstena

ja osobne by som radsej prioritne riesil prepojenie MI a HN ku D1 a az potom premyslal o rychloceste z PO smerom na Ublu.

Od MI vychodne by dokoncenie D1 zaviselo od ukrajinskej strany. Keby nestihali, radsej budovat HN-MI ako MI-V.Nemecke.

Napr. podla mna sa nemal na D1 prioritne budovat usek Budimir-Bidovce , ale obchvat Secoviec.

Preto som to pisal zvlast …

Trebisov / Michalovce jasne k D1 (privadzace),

Humenne, Strazske a Vranov zvazit napojenie na D1 Secovce / Michalovce vs. Presov …

Spolu by to mohla byt celkom elegantna RC (Humenne - Trebisov) … dalej s vyhladom smerom na Madarske hranice bud na SNM alebo Kralovsky chlmec / Cierna nad Tisou … ale to uz len vymyslam :slight_smile:

co sa tyka priority na D1 … okrem Secoviec je tam este Dargov a bez vychodneho obchvatu Kosic je to asi zbytocne … Presovska-Secovska to cele nezvladne dlhodobo plus to ide cez Kosicku novu Ves, co tiez nie je idealne … Prioritne teda D1 po Bidovce … obchvat Secovce a Dargov… vsetky 3 podla mna staci polprofil momentalne.