Do tejto témy budem prispievať rôznymi príspevkami, ktoré sa týkajú cestnej infraštruktúry na Slovensku, ale vzhľadom na to, že niektoré nie sú bežne k dispozícii a 99% ľudí z môjho okolia nevie, kto sa skrýva za týmto mojím nickom, ale nebol by to problém zistiť podľa mojich názorov, tak som tú tému tak aj nazval.
Teda upozorňujem všetkých na to, že príspevky, ktoré sem budem písať ja sú z 2. ruky, presnejšie nie sú pravdivé, budem ich sem písať len tak pre zábavu. Aj keď, zatiaľ sa to plní. Že by to nebola len zábava?
Niektorí tušia, prečo to sem takto píšem, poznáte moje spôsoby už zo starého fóra. Napr. R4 cez SP a podobne.
Ak by ste mali akékoľvek pripomienky, tak kľudne reagujte, prinajhoršom vám neodpoviem, ale sú tu SS.
Dúfam, aquila, že ti to nevadí, ale ja by som to sem inak písať nemohol.
Takto už nebudem musieť tie texty stále prepisovať a dávať si pozor na slovíčka.
Babka cukrárka povedala, že D3 je malíkovská diaľnica, úplne zbytočná v tomto období, ale keďže už je jej výstavba začatá, mala by sa dokončiť v čo najkratšom čase. Takže výraznejšia výstavba je naplánovaná po r. 2008. Dovtedy dá SR len na stráženie týchto nedokončených stavieb takmer 200 mil.sk.
Keď babke radili, aby radšej presunula peniaze z R2 a R4 a R3 na D3 a na dokončenie rozostavaných úsekov, tak babka povedala, a na čo? Veď presunieme peniaze, ale na D1.
Keď sa však spomenie babke, že vláda dala na tento r. na R4 KE-Milhosť 100 mil.sk, babka sa zamyslí a povie. Stavať sa aj tak nezačne v tomto r., takže presunieme z tohto balíka 15 mil. sk na riešenie SK (sever R4). A keď náhodou spomenieme mesto SP, už aj ide rýchla odpoveď: Svidník sa vyvíjal na úkor SP, je na čase to zmeniť. A keď príde otázka, že ako? Tak babka povie, no predsa tými 15 mil.sk …
Takže tak, ešte sa ani 1 príbeh nezačal (R4 KE-Milhosť) a už sa začína 2. (R4-SK, SP), ale aj v praxi, 15 mil. sk, to už je slušná suma na to, že nič sa nedeje. Aj keď pôvodne sa riešil príbeh o D3. Takto nejako to vyzerá.
No, dúfajme, že vám tento príbeh niečo dal. Tak asi takto by som prispieval, ale asi sa to nechytí, tak s tým skončím, … nemusíte vedieť všetko.
To bolo dobre, ja by som len dodal, ze ani babka a jej cukraren nie su vecne, akurat sa obavam ze pride nejaka ina babka s nejakou inou cukrarnou na inom mieste a moze sa to zacat odznova , ved ani tato babka s touto cukrarnou nie prva v poradi
ja sa len divim nasim slovenskym novinarom, ze si neberu z takychto for inspiraciu a divim sa tiez uradnikom na MDPT, ze cumia na internete bohvie po akych strankach… mali by si povinne citat toto forum.
este k tym novinarom. kosicke forum o MHD http://ke.imhd.sk pravidelne vykradaju novinari z dennika Korzar. co sa objavi jeden den na fore, je druhy den v novinach. Pan Kovalcik z Trendu by si mal zobrat priklad
Tá stavba sa nemala začínať, to je jasné aj babke zmrzlinárke. Po 2008 znamená “až tu nebudem, po mne potopa”.
To je dobre, že sa Vám to nepáči, pretože to sú presne rovnaké argumenty, akými vivati odôvodňujú bližšie naokolo D1: keď oni nás z Bystrice toľké roky zanedbávali, utláčali… a v mene toho zbedačujú a pustošia pol krajiny zas oni.
Naopak feroslav, D3 má svoje obrovské opodstatnenie, podpora Kysúc a spolu s R5 je to napojenie na ČR a PR.
A čo sa D1 týka, feroslav, tak najprv bude D1, potom R1, aj keď v podstate budú naraz. A R2 ZV-KE), tak tá bude až po D3, R5, R4 (KE-Milhosť) a po doriešení dopravy v BA.
velice sa mi lubi, ked si v prispevkoch citam citaty prispevkou, ktore uz medzicasom autor radsej zmazal. ja si moc vazim, ze dialniciar napise nieco zo zakulisia, lebo to naozaj nie je standardne ale ked sa dialniciar uz rozhodnes tak bud chlap a uz to zasek nemaz. inak, je to fakt dobre tema to s tou babkou cukrarkou, ja by som zase vedel rozpravat historky o tom ako babka pecie kolacikyv oblasti informatizacie alebo telekomu. je to naozaj babka na svojom mieste.
Ja som tu všetko podstatné nechal, ten príbeh tam ostal. Je pravda, že za určité obdobie vymažem z celého fóra asi 10-15 svojich príspevkov. A asi 10 ich upravím a to, že niektoré upravím viac ako raz … nuž čo už, už by sa to stávať nemalo. Treba čítať hneď v ten deň.
Ale ja si myslím, že si môžem dovoliť sem-tam niečo odstrániť, naviac ja mám prehľad tým, že si celé toto fórum pravidelne čítam každé 2 týždne.
ono co sa D3 tyka, je to vec aj do znacnej miery toho ze je to europsky koridor. btw vlada sice teraz cerpa vacsinu penazi z EU na D1, ale aj an D3 (tym ze je to koridor) moze EU prispeiet az do 75% tak ako sa to stalo v pripade useku mengusovce janovce.
ale zase na na R2 sa mozu cerpat $$$ zo strukturalneho fondu.
Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty a ako aquila hovorí, je to koridor, aj keď už len b, ale stále je to koridor. A R2, tam za 1. nie je takmer nič a je to len súboj medzi “severom a juhom” a stavať sa bude D1. Na R2 sa budujú obchvaty, takže to zase nie je len tak. Veď na R2 bude viac km ako na D3 za 1-2 roky.
Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku “víťazí” strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.
A naviac R2 nemá význam stavať dokiaľ sa nedostavia R1 narozdiel od D3, pretože D1 už po D3 takmer je.
Pista, ale ved obaja vieme ze ta 40 mil. krajina ma priority 1/Nemecko 2/Cechy, ale toto by este nebol problem (btw. PR nehranici len s nami)
Ale to stvorprudove napojenie : myslis tych 1,4 km? To uz ma byt akoze stvorprudove napojenie? Preco sa zaryto mlci o planoch na RC na Rabku a vylepseni cesty na potrebne parametre na Chyzne? nie je o to nic menejcenny projekt ako S69. A argumentom navrch je aj to ze je to najfrekventovanejsi prechod SR/PR a aj zrejme nim aj ostane.
ano to je pravda, a aj by sa mali. ak by som to slovo mohol i istotou vymenit za “budu” tak by to znelo lepsie
Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne…a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).
to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami…
Devil, o tom, aké sú priority Poľska by som bol ticho, pretože potom aké sú priority SR? Rakúsko, ČR. Poľsko má záujem stavať v smere na Nemecko, ČR, ale v trase sever-juh aj v smere na SR. A argument o 40 mil. ľudí povedal Branco, ale to nevadí.
Devil, ja presne viem kam smeruješ, ale stále ma provokuješ a už to je podľa mňa zámerné (teraz to hovorím úprimne, sám si kdesi povedal, že si rád, keď niečo poviem tak ako to vidím ja a na rovinu)! Prečo stále podsúvaš stavbu R2 pred dostavbu D1? Povieš mi 20 argumentov, ja ti poviem 20 argumentov a 10 ti vyvrátim a ty tiež vyvrátiš 10 mojich. Takto prebieha diskusia v téme D1-R2 už od starého fóra. Ja “necúvnem”, pre mňa je dostavba D1 osobná záležitosť a robím všetko pre jej výstavbu. Ano, môže sa stavať aj R1, R4, D3, R5 (alebo aj R3) aj niečo v BA, ale bude sa stavať najmä D1. To je silná stavebná-politická-ekonomická-strojárska-občianska loby. Voči nej stojí SMK a ľudia ako p. Mesík. Lenže p. Mesík presadzuje R1+Donovaly a SMK BA-DS-NZ-LV a R1. A R1 sa stavia.
Ty porovnávaš RS a LM. Porovnávaš neporovnateľné. Ja som Slovák, tak ja chápem aj chudobných ľudí popri trase R2, ale tá chudoba je aj na Kysuciach, Orave, Liptove, Spiši, Šariši, Gemeri, … teda aj za BB. A možno aj oblasť za NR. A nemôže byť všade diaľnica, to sa nedá. Bude na juhu, nebude na severe. Ale bude D1 a bude R1. Nie je dôvod teraz stavať R2, pretože BA-KE spojí D1. Potom alebo naraz bude R1. A R5 a R4 KE-Milhosť, zároveň o 2-3 roky D3. Takže Liptov, Spiš a Kysuce budú vyriešené spolu s NR-BB. A aj KE. Nebude oblasť od ZV-KE. A tá bude buď rozostavaná alebo keď sa zmení vláda na ľavicovú, tak dostavaná zároveň s D1. O dlhoch a politike vlády sa baviť nebudem. Toto sú fakty, k tomuto to smeruje. A treba porovnávať napr. PP a RS a LM s Rožňavou. Tam sa ukáže.
A to, že sa stavia pomaly, pomaly by sa stavala aj R2, tá nie je vôbec pripravená na súvislú výstavbu. SR je jedna z najchudobnejších krajín v EÚ.Príjmy nášho rozpočtu sú cca. 250 mld.sk, naše HDP je nejakých 2 100 mld.sk. V ČR je HDP niekde okolo 5 000mld.CZK a príjem rozpočtu je 800 mld. CZK. Tak si to porovnaj. A ich schodok? Ten je niekde na úrovni 90 mld. CZK, ten náš je na úrovni 60 mld.sk. Náš štátny dlh v pomere k HDP je na úrovni cca. 48%, v ČR je to okolo 20%. A hranica EÚ pre zavedenia EURa je 60%. Takže nie je moc kam ísť. Ja viem, píšem o ekonomike, ale s tým súvisí výstavba diaľnic až moc. 19%-tná daň je super, ale pre výstavbu diaľnic ako takú je to zlé, pretože je menej peňazí, reálne po započítaní inflácie, ktorá tu je od 5-8%, v ČR je do 4%. Atď.
Za ZV nie je nič, len Rómovia. To je môj názor. Chudoba, za ktorú môžu tí ľudia sami (ber ma ako 16r. Blaváka), lebo len nadávajú na Blavu. Kedysi sa hovorilo v KE, že vláda myslí len na oblasť v BA, potom to posunuli na TT, potom na TN, teraz je to, “že po ZA”, ale veď štát nemá ako ľuďom pomôcť. Mali by ste sa viacej snažiť aj sami, ani tým na tých Kysuciach len tak niekto prácu nedá. A ani v NR a tam je R1 plynule od BA, ale veľa NR-ranov jazdí do TT a BA, nie je to naopak. Takže chyba je vo vzdelaní alebo lenivosti. Najprv D1, tá spája veľa chudobných oblastí s s regiónmi, kde sa rozvíja turistický ruch a (ťažký) strojársky priemysel. Čo je na tom juhu? Od toho ZV-KE? 20-30% nezamestnanosť. A tam už len diaľnica nepomáha.
A básniť tu o tom, že sever zachránili investori, lebo je tam diaľnica a bola tam. A kedy, v r. 1998? Kde vtedy bola diaľnica? A kde je teraz? A investori už sú nielen po ZA, ale aj v MT, RK. A aj v SN a LE. A nie je tam diaľnica. Ano, ano má tam byť, ale už 10-tky rokov tam má byť.
Ja teda nie som ekonóm, ale ako môže klesať v pomere k HDP náš štátny dlh (nie celkový, lebo v tom sú aj podnikatelia a domácnosti, to je potom ešte o 200 mld.sk ročne viac), keď schodok štátneho rozpočtu dosahuje každý rok viac ako 3%, t.j. od r. 1998, bolo 5%, 4,5%, … až teraz má byť 3,5%. A požičiavame si s úrokom min. 3% a nesplácame viac ako si požiačiame. No neviem, mne sa to nezdá, ale dá sa to zistiť na finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf … w&count=20 tam sa to dá nájsť. Ale nechem sa v tomto hádať, len sa mi to nezdá.