Na výstavbu obchvatu mesta Vráble by malo podľa predbežných odhadov smerovať 600 mil. Sk.
“Či sa bude stavať severný alebo južný obchvat, finančné náklady by mali byť približne rovnaké,” uviedol pre agentúru SITA hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška. Ako ďalej vyplýva z utorkového rokovania ministra dopravy Pavla Prokopoviča s predstaviteľmi mesta, obchvat by mal byť financovaný z prostriedkov rezortu dopravy.
“Minister a predstavitelia mesta na utorkovom rokovaní hovorili o tom, ktorý obchvat je reálnejší,” skonštatoval Šarluška. Rozhodnutie o tom, ktorý typ obchvatu sa bude realizovať, bude podľa neho závisieť od výsledku schvaľovacieho procesu. “Aj keď rezort dopravy má záujem o výstavbu obchvatu v čo najskoršom termíne, nemôže so stavbou začať skôr, ako bude schvaľovací proces ukončený,” vysvetlil Šarluška. Ten môže podľa neho trvať aj jeden až tri roky.
Zúčastnení diskutovali aj o budúcnosti pošty v meste, ktorá už dlhé obdobie nebola opravená. “Nakoniec sa dohodli, že Slovenská pošta, a.s. investuje určitú sumu z vlastných zdrojov do rekonštrukcie interiérov a na potrebné stavebné úpravy,” povedal Šarluška. Presnú sumu však nekonkretizoval. Kedy sa začne s prvými prácami, bude závisieť od analýzy, ktorú má vypracovať Slovenská pošta.
Obchvat Vrábiel je jedným z tých lacnejších a aj preto sa začal realizovať, aj keď v rámci potrebnosti, by boli aj iné mestá, ale tam by obchvaty stáli viac.
Vypracovanie a dodanie dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie pre stavebný zámer. Hodnota bez DPH: 2 128 050. Mena: Sk. Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva Dopravoprojekt, a. s. Inžinierskogeologický a hydrogeologický prieskum, korózny a geoelektrický prieskum, archeologický prieskum, seizmický prieskum a záber pozemkov.
V r. 2005 to bolo 600 mil. SKK, v r. 2010-2014 to bude určite viac.
Problém týchto národných programov verejných prác je totiž ten, že vo väčšine prípadov: 1. nie je dosť peňazí, takže sa väčšina nerealizuje a odkladá sa, 2. sú tam vo väčšine prípadov cenové hladiny najnovšie, nie výhľadové, lebo na ich prepracovávanie a robenie nových odhadov nie je dosť peňazí.
A hlavne, keby sme boli perfekcionisti, ideme k eurám.
Obchvat Vrábiel sa usilovne pripravuje, nenápadne sa vykupujú pozemky, pripravuje trasa a obchvat bude stáť do 900 miliónov Sk, možno aj za 800 miliónov. Zatiaľ netreba, ale v r. 2011 už treba bude a bude dobré, keď bude v r. 2013 dostavaný.
Štandardne. Mesto vloží do projektu vykúpené pozemky a pripraví trasu, na ktorej sa bude finančne podieľať, teda na projektovej dokumentácii. Štát vybaví všetky ostatné povolenia a financovanie bude zabezpečené štátnym rozpočtom a eurofondami.
tie dva 5000 metrove su fajn, ten 7 km sa mi zda prilis naokolo a nieje na obchvat napojena ani II-511, mestu to doprajem, len tak skoro to zrejme nebude
Vždy sa navrhujú aj nerealizovateľné varianty, aby bol proces EIA krytý tým, že bolo z čoho vyberať Takto je to aj v prípade D4 variant cez Marianku a Borinku, dopredu sa vedelo, že to tadiaľ nepôjde, ale bolo z čoho vyberať a boli posúdené všetky možnosti…
To je ale potom zbytočne veľa peňazí vyhodených von oknom, keď sa posudzuje niečo, čo sa dopredu vie, že nie je treba. Aj keď nechcem sa hádať, lebo toto vôbec neviem ako prebieha inde na svete, nieto ešte na Slovensku. Ale choré je aj to, ak sa navrhne viac ako 5-6 variantov, bez ohľadu na veľkosť mesta. Ešte môžu byť subvarianty niektorých ostatných, … ak ide o fakt veľké mestá.