Pezinok a doprava v tejto oblasti

Pokiaľ mám správne informácie, tak sa bude realizovať obchvat PK tak, aby sa mohol najneskôr v r. 2010 otvárať.

Konkrétne info cez SS, respektíve si ich ešte overím a potom ich sem, keď tak napíšem.

Okrem toho sa opraví aj cesta v smere na Modru.

Okrem toho, v riešení je aj mesto Modra, ktoré sa snaží získať podporu EÚ cez projekt a ak sa jej to podarí, tak štát vybuduje aj obchvat okolo Modry, čo by riešilo v podstate celú oblasť.

Je to však založené na “snahe” mesta Modra, pretože je pomerne málo času na spravenie dobrého projektu a tak je dosť pravdepodobné, že obchvat sa bude realizovať len okolo PK.

Financie budú od štátu (pre mesto PK-Pezinok), ale aj od BA VÚC, celková cena obchvatu okolo PK na polovičný profil sa plánujú na sumu takmer 900 mil. SKK s tým, že na jednom mieste bude úsek na plný profil a v sume sú zahrnuté aj špeciálne dopravné riešenia pre mesto.

Podľa informácií od Caesara financie zabezpečí BA VÚC + štát, zvyšok mesto a možno aj EÚ.
Začiatok výstavby má byť približne 2006-2007.

Niečo sa objavilo už aj v miestnej tlači

[infrastruktura.sk/t/problem-cesty-cez-pezinok/729/1)

Hovoril o tom aj Ľubo Roman - kraj bude financovať Starý most v BA, rozšírenie niektorých ulíc a cesty v okrese PK, aj keď ešte môžu nastať zmeny, keďže väčšina poslancov za BA VÚC je za odčlenenie okresov PK, MA a SC do TT VÚC.

Inak, už je na čase, podľa posledných sčítaní dopravy cez PK denne prejde vysoko cez 20 000 vozidiel.
Takisto je nevyhnutný “západný (nepoznám názov) obchvat”, od TESCA po kasárne, alebo aspoň po ulicu SNP - tento bude slúžiť pre Pezinčanov, aby nemuseli prechádzať cez celé mesto.
Obchvat na ceste II/502 bude mať skôr tranzitný význam v smere od BA smerom na MA,SC a Modru

DY, o tej Modre vieš aj niečo viac?

Pritom Modranský primátor sa možno viac snaží o obchvat, ako Pezinský primátor. Modra je na tom takisto, ako PK, lenže PK má výhodu, že je väčšie mesto :smiling_imp:

Caesar má v podstate pravdu.

Modra sa ako som napísal, snaží využiť šancu, ktorú ma PK a bude musieť, pretože by celá doprava skončila pred Modrou a ja si myslím, že podľa toho, aké mám skúsenosti, tak v Modre majú “miestni páni” nielen snahu, ale často aj úspech, ale ťažko to posúdiť, či stihnú postaviť obchvat v podobnom časovom horizonte ako PK, aj keš štát už dal prísľub a ten sa nezmení, aj keby nastúpila iná vláda.

Inak, ako si písal o odtrhnutí PK+SC a MA do TT VÚC, tak si myslím, že sa to nestane. Práveže naopak, ešte sú aj snahy SE+SI pričleniť sa k BA VÚC, čo sa zase nepáči TT VÚC, pretože by stratil rozvojový región a teda dane.

Ja viem pomerne veľa o rôznych mestách na Slovensku, len tu nie sú témy na toto všetko a “zdráham sa ich tu zakladať (preto som aj spojil PK a Modru)”, keďže fórum je o diaľniciach.

Ide o to, že PK je aj väčšie mesto, aj má väčšie dopravné intenzity a naviac sa tam začína 4-prúdová cesta do BA, takže preto treba z hľadiska dopravy riešiť oblasť Sv. Jur (kam mimochodom smeruje investícia v podobe 1000 nových bytov vo výške 500 mil. SKK) a PK, aj keď by sa mala vyriešiť aj Modra, ale žiaľ, je v poradí až po PK a tiež je správne, aby sa najprv realizoval úsek, kde sú najväčšie problémy a PK je na tom s dopravou horšie než Modra.

To je tiež pravda, v Modre je problém prakticky len úzka cesta, cez PK vedie síce široká cesta, ale je tu podstatne väčšia intenzita. A hlavný problém sú dennodenné zápchy, cez dopravnú špičku ráno aj poobede. :angry:
Keď ideš ráno z PK do BA, dlho sa vlečieš slimačím tempom a zrýchliš až na štvorprúdovke v Grinave.

Inak, niekde som čítal, že sa chystá aj obchvat Sv.Jura na plný profil :slight_smile:

Ano? Nemám až také info, viem len o polovičnom profile. Tak možno sa to zmenilo.

Totiž, teraz prichídza doba, keď sa na obchvaty reálne vyčlení aj s pomocou EÚ ročne 3-4 mld. SKK mimo diaľničnej siete.

A to už sa dá, to je 8-10 obchvatov ročne a v r. 2010 by malo byť tempo 15-20 obchvatov ročne. Do r. 2008 sa začne veľa obchvatov stavať a potom sa to celé zmení aj na základe dohôd s EÚ.

Financie: kraje, VÚC, štátny rozpočet, EÚ.

V r. 2006 sa má aj opravovať cesta PK-MA. Inak tu s tým viac-menej súhlasím. :sunglasses:

Niečo bolo aj v Pezinčanovi [infrastruktura.sk/t/problem-cesty-cez-pezinok/729/2)
ale túto informáciu som počul myslímže od modranského primátora.
Obchvat PK sa napojí na nultý obchvat BA a v rámci toho sa bude stavať aj obchvat Sv.Jura

Čo je s cestou PK-MA? Povrch sa už predsa opravuje (teda asi 3 mesiace je smerom z Baby do Perneka vyfrézovaná vozovka :confused: ) a inak je cesta v pohode… len tiež je tu veľký nárast dopravy :unamused:

To je možné, ale ak tak snáď len na polovičný profil. Ide o to, že tým, že sa má budovať aj obchvat PK a Modry, tak sa postaví “len” polovičný profil aj okolo Sv. Jura, ale ako vravím, je možné, že sa to zmenilo.

Aj výmena povrchu, ale budú sa riešiť odpočívadlá na oboch stranách tejto cesty a okrem toho sa bude cesta v 1-3 (neviem presne) úseku rozširovať. :sunglasses:

Ceasar, to si asi teraz “potešil” všetkých “bláznov” na rýchlych jednostopových strojoch. Škoda, tých pomníkov je tam už aj tak dosť. :sunglasses:

Sorry,

ale ja som ten tvoj príspevok nejako nepochopil. :laughing:

Len že motorkári budú mať radosť z nového povrchu. Cestu z PK na Babu používajú ako pretekársku dráhu na testy svojich rýchlych koní. Kv
ôli nim je tam aj tá 60-ka. Je to tam v lete nebezpečné nie len pre nich, ale aj pre bežného motoristu. Komu nie je rady, tomu nie je pomoci. :exclamation: :exclamation:

Aha, no to je pravda.

Mne sa aj jeden kamarát na motorke zabil, nie síce na tomto úseku, ale tiež na horskom priechode na západnom Slovensku. :cry:

Ja poznám aj takých “bláznov”, ktorí tam autom (väčšinou tak do 500 000 SKK) sa skúšajú hrať na formulu … to som sám zažil takého šialenca (predbehol ma a to tak, že musel, inak by do mňa zozadu vrazil a potom som ho v podstate len sledoval, on išiel od 60-120 a viac do tých zákrut a to bola premávka), samozrejme, že ho to “vynášalo” do protismeru v každej zákrute a nakoniec aj skončil v priekope. :frowning: No ale, čo s takými? :unamused:

Možno by sa mohli nad tým zamyslieť aj kompetentný a riešiť to aj inak ako len obmedzeném rýchlosti na 60. V mestách sú pre bezpečnosť chodcov použité spomalovače, ale neviem či by mohli byť aj na ceste I triedy. Bolo by to nie len pre ich dobro ale aj možno pre zachránu života.
Tvrdenie “veď si za to môžu sami” by som neakceptoval. :cry:

S tým nesúhlasím ani ja, pretože často sú to mladí ľudia a tí nemajú rozum a často ani správny odhad.

Žiaľ na slovenských (aj českých) cestách zomiera veľa ľudí, všade po celom Slovensku. Mne už zomrelo kamarátov, … nechaj to tak Majkl.

Retardér (spomaľovač) na ceste I. triedy asi nie, tam nepomôže nič. Nájde sa iná cesta a čo spravíš s ňou? :unamused:

No, neviem, kde je nutné na tomto úseku túto cestu rozširovať, podľa mňa je široká dosť, to by už skôr mohli rozšíriť cesty II/502, II/501. Ale ak tak veľmi chcú, tak je len dobre. :smiley: :stuck_out_tongue:

Čo sa týka cesty cez Babu, 60-ka tam vôbec nič nerieši, aj tak tam všetci jazdia 90 a motorkári aj 150. Tam by pomohla jedine pravidelná kontrola polície na viacerých miestach, a ak by schválili zákon o doprave - tak pri prekročení rýchlosti o 30 km/h odobrať vodičský preukaz min. na 1 rok. Tu nepomôžu žiadne vysoké pokuty, pretože zväčša tu jazdia na motorkách nabalení Rakúšania a Nemci. :angry: