Opravy RC v tomto roku

  1. Opravy vozoviek RC

Číslo rýchlostnej cesty Miestopis Dĺžka úseku (km) Náklady na opravu (tis. Sk)

I/51.1 Trnava - Nitra, PJP km 168,0 - 170,1 2,1 9500
I/51.2 Trnava - Nitra, ĽJP km 169,9 - 165,9 3,2 14650
I/50.2 Šášovské Podhradie - Budča 224,2 - 226,8 3,0 13000
I/50 Pereš - Poľov 436,8 - 437,4 0,8 1600
I/68 Košice, Prešovská cesta,111,1 - 111,9 0,8 3300
I/65 Oprava zárubného múru Zvolen 4375
I/11 Kys.n.Mesto - Čadca 428,1 - 429,4 1,3 9000
I/51 Váhovce - Sereď, km 150,0 - 146,0 4,0 6750
I/50 Pereš - Poľov 437,4 - 438,9 1,5 2400
bežná stav. údržba, hav. opravy 3725
celkom 68300

Je to smiešna nízka suma, keďže celkové potrebné financie sú stanovené na takmer 750 mil. SKK. :sunglasses:

Stavebné práce: dokončenie RC, ciest I. tried, konečné práce ako zvodidlá, výmena povrchov, kanalizácia, čistenie, …

… lepšie ako nič … :sunglasses:

Samozrejme že je to smiešna suma, ale taká je realita. Ale ako som uviedol sú to financie čisto len na opravy povrchov vozoviek RC - to čo je najnutnejšie. Zvodidlá, kanalizácia, čistenie a bežná údržba sú financované z iného balíka peňazí.

… doplním, sú financované z veľmi malého balíka. :sunglasses:

A to najnutnejšie, aj to je asi 20% z toho najnutnejšieho. :sunglasses:

Mas recht. Ale ked si najvyssi na MF SR a MDPT neuvedomuju ze takymto financovanim oprav, vystavby, udrzby atd. to ide len k horsiemu, tak sa nemame comu cudovat. A ten balik penazi co davaju na zimnu udrzbu je takisto nedostatocny a to by vsetci chceli aby boli cesty v zime cierne. Bez penazi sa zazraky robit nedaju.

Tak to si trafil úplne presne. :sunglasses:

Tých opráv je veľmi málo, reálne náklady na opravy celej diaľničnej siete sú odhadnuté na sumu 15 mld. Sk, pričom v tejto sume je zarátaná aj prestavba D1 BA-TT na 3+3 prúdy a opravy na D2 ako aj výrazné opravy na D1 v oblasti LM a opravy D1 KE-PO a R1 ZH-ZV-BB.

Podľa mňa reálna suma bude aj okolo 20 mld. Sk. Ale v rámci možností sa to ešte dá zniesť, naše diaľnice ešte nie sú nejako výrazne opotrebovavné a najhoršie úseky sa snažíme aj pravidelne opravovať. :laughing:

Vo všeobecnosti platí, že kým sa dostavia D1 až po Michalovce (MI), tak bude D1 na úseku BA-TT rozšírená na 3+3 pruhy ako aj bude prebiehať rozšírenie úseku TT-ZA na 3+3 pruhy.

Už dnes sú zámery, aby celý úsek D1 BA-ZA bol stavaný na parametre 4+4 pruhy a ZA-PP na 3+3 pruhy. Až D1 PP-PO a KE-MI-hranice s UA by mala byť 2+2 pruhy, t.j. aj úsek PO-KE sa plánuje v budúcnosti rozšíriť na 3+3 pruhy.

V rámci RC R1 sa plánuje, že táto RC sa zmení svojimi parametrami na diaľnicu a v úseku TT-NR sa rozšíri na 3+3 pruhy. :sunglasses:

Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.

BA-TT na 3+3 pruhy sa začne realizovať okolo r. 2010. :sunglasses:

BA-TT bude 3+3 pruhy skôr, než bude D1 v MI.

A PB-ZA-MT bude mať tiež postupne 3+3 pruhy, pretože tam bude neúmerná premávka. :laughing:

Mohol by si prosim tuto uvahu trosku upresnit.
Neviem si to celkom dobre predstavit, maju sa stavat estakady okolo Hricova a ZA-MT je tunel Visnove.
Ako sa tu planuju napasovat 3+3, to by muselo byt uz v terajsich projektoch, nie?
A kedze je predpoklad strednodobo na 3+3 ,co sa v projektovej priprave celej D1 urobilo, aby sa to ulahcilo?
dik

B,

nič sa neurobilo, projektová príprava ešte nie je, to bude všetko robiť PPP.

Ale ani sa nič robiť nebude. Plánuje sa potom prestavba cesty I. triedy na RC v danom úseku, takže tam bude aj D aj RC a zrejme aj cesta I. alebo II. triedy. :sunglasses:

B,

projektová príprava bude robená až s PPP, tam ešte nie je ani presné trasovanie. Teraz sa riešia pozemky a príprava zmluvy.

V rámci 3+3 pruhy, bude to nevyhnutné kvôli KIA, to bude 1000-2000 kamiónov denne a po spustení ďalších dodávateľov aj 3000 kamiónov denne naviac. Veď už je aj štúdia, že celý pravý pruh na D1 bude vyhradený pre kamióny. Takže bude len otázkou času, že sa prestavia cesta I. triedy na RK alebo sa postaví ďalšia cesta a vznikne 4-prúdová cesta I. triedy v danej lokalite PB-ZA.

Ohľadom ZA-RK, tento úsek by mal byť takto riešený až ako posledný, ak vôbec, práve kvôli náročnosti na tunely a mosty. :laughing:

Mal som na mysli aj usek, ktory sa uz stava Vrtizer-Hricovske Podhradie.
Je na trase PB-ZA-MT, a uz asi ma hotove planovanie, ked sa stavia.
Bolo tam uvazovane s moznostou rozsirenia, alebo je idea 3+3 novsia ako plany
podla ktorych sa stavia.

mohlo by sa aspon stavat bez toho travnateho deliaceho pasu, ale urobit tam betonove zvodidla potom by bolo rozsirenie na niektorych usekoch jednoduchsie

Jediný úsek, ktorý sa momentálne stavia a je pripravený na rozšírenie 3+3 v budúcnosti je D1 Viedenská - Prístavný most. Tam nebude trávnatý deliaci pás, ale betónové zvodidlá typu “New Jersey”.

Mozes prosim objasnit v com bude spocivat pripadne rozsirenie na 3+3.
Co pri pri tom treba urobit, cca naklady, pripadne ak nie su vysoke, preco sa to rovno nerobi 3+3.
dik

B,

v takomto prípade som ťa nepochopil, sorry, prepáč, nie neráta sa s tým priamo pri D1. To by sme stavali BA-ZA 20 rokov ešte minimálne a na to nie je čas, peniaze by boli, ale stavala by sa len D1 BA-ZA na 8 prúdov.

3+3 sa plánuje na BA-TT, reálne, aj sa tam robia už nejaké menšie úpravy do projektov a do trasy. :laughing:

aquila,

vidím, že teba ten stredný deliaci trávnatý pás trápi.

Prečo, ak smiem vedieť?

Sú diaľnice ako D2, D3 a aj D1 od PP po hranice s UA, kde nebude treba stavať 3+3 pruhy a tie kríky sú efektívne: prach, svetlá, estetika, cena.

Keď sa bude stavať na 3+3 pruhy, kdekoľvek, tak ten deliaci pás, to sú zanedbateľné náklady voči takým problémom akými budú mosty či tunely. :laughing: