Nie som castym navstevnikom SK dialnic, tak ako je to s tymi plotmi pod Tatrami a vobec vsade v SR ? V HR to maju takmer vsade, tak ako je to u nas ? Viem, ze je to trochu OT, ale co uz…
uz sa to prediskutovavalo v ramci inych tem, ale rozhodol som sa, ze extra topic nezaskodi
no bohuzial zatial jedina dialnica, kde je suvisle oplotenie a aj sa rekonstruuje, resp vymiena je D2 .. na ostatnych dialnicnych usekoch a to dokonca ani na novych zatial nic .. co je skoda ..
Presne tohle tema mi chybelo abych si mohl zanadavat Minuly tyden jsem totiz na dalnici u Liptovske Mary ve smeru na Zilinu(!) potkal stado srn, ktere se paslo asi 3 m od krajnice dalnice!
Bylo to pozde v noci, jel jsem 130 km/h, mel jsem dalkova svetla a stejne jsem si prvnich asi 4 kusu nevsiml (upozornila manzelka) a videl jsem az posledni, cca 10 m pred urovni auta. Kdyby si to nejaky kus rozmyslel a sel na dalnici nemeli bysme sanci…a jeste by to byla nase vina…
Netusim jak se dam dostaly protoze za tim lesikem uz byla jen voda. Ale uroven (resp. neuroven) oplocovani me pekne stve…ale nebojte v CR je to stejne (viz napr. nova D11)
Súvislé oplotenie, ktoré chýba len na pár sto metroch a aj to sa pravidelne opravuje je na D2. Robí sa všetko preto, aby tu neprišlo k stavu ako na D1, že by bolo treba obnoviť komplet plot aj s kolmi.
Inak sa nachádza na niektorých úsekoch D1, avšak bez rozdielov či starších alebo niektorých novších (pred r. 2004 otvorených) sú tu medzery pre nedostatok financií sa neobnovuje.
Problémom sú peniaze. Potreba je 1 mil. SKK na 1 km diaľnice (po oboch stranách). A teda dnes sú to už desiatky mil. SKK, … resp. stovky mil. SKK, pretože niekde je aj horší terén.
Dnes sa šetrí na týchto investíciách s odôvodnením, že sa to dostavia neskôr tak ako celá rada iných stavieb: kanalizácia, odvodnenie, častejšie prechody pre zver, kamery, meteo-stanice, informačný systém (teplota, kolóny, počasie, …), vybavenie odpočívadiel.
Vždy sa ušetrí na priemerných 10 km D1 na týchto investíciách cca. 250 mil. SKK, na Ladce-Sverepec to ide k 370 mil. SKK a máme úseky aj pod Tatrami, ktoré dodnes nie sú úplne dokončené …
V Chorvátsku sa oplotenia zaradili medzi max. priority a dnes sa dostavávajú na diaľniciach skôr také veci ako: zvýšenie anti-air zábran, posilnenie oporných múrov pri zárezoch, dopĺňanie informačných systémov (oceľové konštrukcie ponad diaľnicu) tam, kde nie sú dostavané tunely na obe rúry, tam, kde sú exity atď. …
A stále si tu niekto neuvedomuje, že dnes ten plot vyjde na 1 mil. SKK, za 10 rokov to budú 3 mil. SKK, pretože železo+oceľ+drevo+betóny ide stále nahore rýchlejšie, oveľa rýchlejšie ako inflácia samotná …
Ak pridem na to, ako sem vlozit odkaz na osobnu galeriu, kde som dal zopar zaberov z oplotenia jednej RCK, tak to spravim, alebo prosim moderatora, aby to sem vlozil, pripadne dal fotogaleriu na spravne miesto
su to zabery z konkretneho oplotenie, myslim, ze RCK v okoli ZV, s tym pletivom mam nieco docinenia
Je to mozne, ze ked sa poriadny kanec rozbehne, ze to prerazi..
ked sa poriadny srnec rozbehne, tak to preskoci…
ked sa rozbehne auto, prerazi to na druhu stranu
dolezite je, ze to je oplotene…
to pletivo ma odspodu mensie oka, smerom hore sa zvecsuju,. dolezite je, ze cez to zajace neprejdu ani podobne drobne zvierata…
dam do galerie v priebehu dna nejaku specifikaciu, ak to niekoho zaujima (len musim odstranit logo a podobne firemne udaje, aby to nebola reklama)
podobnym pletivom sa oplocovala aj dialnicia niekde v srbsku (ak sa nemylim)
Najčastejší dôvod porušenia oplotenia pri diaľnici: (priame príčiny)
Zlá údržba.
a) Plot sa vplyvom času po 20 rokoch sám rozpadne na niektorých miestach a teda stratí účinok a význam.
b) Nedostatočná údržba v podobe opráv pletiva a potom napríklad aj slabší vietor spôsobí veľké škody.
Dopravná autonehoda. Oplotenie nie je stavané, aby vydržalo náraz automobilu či kamióna.
Živelná katastrofa. Povodne, požiare (Austrália, USA, kedy na oplotenie padajú horiace stromy a často ploty zhoria, resp. neodolajú žiare), silný vietor doslova vytrhne kolíky.
Zviera. Dominujú tu štáty, kde sa nedbá na časté prechody pre zver, pričom jej tu je dosť a diaľnica pretína isté územia. India, Čína, Brazília, ale aj JAR.
Plot sa rozpadáva a na niektorých miestach je už aj prerušený na dialnici Hybe-Važec a je to pomerne mladá stavba. Zver tu môže hocikedy spôsobiť nehodu.
Neviem, čo tým chceš povedať, o plot sa treba starať, zlyhala údržba.
Oplotenie na chorvátskej A1 sa 2x za rok prezrie, zmapujú sa problémy (ohnutý kôl, zarastenie zeleňou, pretrhnutie pletiva, podhrabanie atď.) a následne sa to po úsekoch opravuje.
Ja som si nevšimol túto snahu nikde v SR, mimo D2. Tam sa starajú aj o zeleň a zber odpadkov.
Chcel som tým povedať, že už na novopostavených úsekoch diaľnic je údržba plotov zanedbávaná, ten plot na spomínanom úseku je kvalitne postavený, zničili ho ľudia, ktorý v monentálnej chvíli potrebovali prejsť cez plot, ale horšie je, že niektorí si berú časti plotov domov, nedávno zmizlo 100 m oplotenia na istej diaľnici,takže ploty na diaľniciach sa niekomu zídu aj doma.
Tak to sme sa nepochopili. Ja som si myslel, že si mi označil celú citáciu, lebo si si nevedel vybrať z tých príkladov dôvod.
No inak už mi viacerí písali, že či tam nemám preklep pri dôvode č. 24 ako zver a naozaj nemám, pretože 4. dôvod porušenia plotu je jeho nevhodne použitý materiál, 5. dôvod krádež atď.
Hold, kradne sa v SR všetko. V bratislave pod mostom Lafranconi vybudovali opakovane dlažbou pod piliermi priestor ako malé autocvičisko a opakovane túto dlažbu 2x rozobrali cez noc “neznámi ľudia”. Podobne sa kradlo tiež pri výstavbe D3, kde na to dočasne bola aj strážna služba a potom ten materiál proste stav. firmy presunuli na iné stavby. Aj za cenu neskorších drahších nákupov - keďže aj tak sa dostavba predražovala a predražuje o infláciu (hovorím o Skalitom).
Tiež sa kradne ešte zo stavieb oceľ (na čo to komu je a ako to ukradne, nechápem, jedine s pomocou pracovníkou stavebnej firmy) a po dostave diaľnice a ciest sa kradnú dopravné značky a teda logicky aj plot.
Ja som teraz minulý víkend videl ako cigán ukradol reflexnú odrazku z cesty … asi to bude hračka doma pre deti, lebo fakt neviem, načo to komu je - ak mu nájdu na dome (bezpečnosť proti nárazu uata), za 1. mu to zabavia a za druhé dostane pokutu.
Železo sa kradne predovšetkým do zberu, načo by cigáňovi boli doma sieťoviny,roxory… Počas stavby obchvatu Tornaľa nám zmizli odrazové nálepky z odrazových stĺpikov, neviem pochopiť načo to komu bolo, pomali občania Tornali a okolia rozoberajú kameňe z brehu pod mostom 203. Na Slovensku sa jednoducho kradne všetko aj to čo dotyčný nikdy neviužije, napr.: staré roztrhané smradľavé monterky zmizli z finišera, chlapi s nimi utierali rozliaty olej a niekomu sa predsa zišli.