Operačný program doprava
Reklamné spoty k OP doprava
Diaľnica ako ju vidia vtáci: mdpt-opd.sk/12455 .
Toto je ale vskutku nádherná fotka
Skutočne, pekné snímky sú v tej galérii, mne sa páčia najmä zábery z okolia Sverepca, škoda že tých leteckých fotiek nie je podstatne viac.
brutalne odporne
Zo 4tej fotky vidno, ze pre PB nie je ten odpajaci pruh potrebny, kedze zakruta je len velmi mierna (vpravo dole).
slideshare.net/mindopsk
Prve 3 prezentacie - stav a kontrahovanie projektov z OPD - zeleznice aj cestna doprava
Dík za link. Zatial som si stihol pozrieť len tú prvú prezentáciu. A zdá sa, že vláda v marci schválila 5 mil EUR na košický integrovaný dopravný systém. Tuší niekto na čo konkrétne by tie peniaze mali ísť (je to na str 3 tu slideshare.net/mindopsk/opd- … lementacie .
ohladne operacneho programu doprava pre roky 2014-2020 si myslim, ze sa treba poucit z velmi zle zadefinoveho operacneho programu prvou ficovou vladou, ktora robila skor problemy ako osoh (napriklad aj co sa tyka oprav ciest prvej triedy a obchvatov ciest prvej triedy,aleo nezmysli tram train a filialka v bratislave). v tomto si myslim, ze by sme sa mali inspirovat v cechach, kde to maju viac ako dobre rozdelene
1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě TEN-T
2 - Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
4 - Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T
5 - Modernizace a rozvoj pražského metra a systémů řízení silniční dopravy v hl. m. Praze
6 - Podpora multimodální nákladní přepravy a rozvoj vnitrozemské vodní dopravy
7 - Technická pomoc OP Doprava
tymto je mozne podchytit aj rekonstrukciu ciest a obchvatov mimo hlavnych tahov, ako aj dopravu v mestach
v ramci zivotneho prostredia maju cesi aj moznost obnovu vozoveho parku ekologickymi vozidlami aj v mestach v jednotlivych krajoch
Vlada uvazuje o presune financii z OPD na “pracu mladych” vo vyske cca 35 mil. €
webnoviny.sk/ekonomika/vlada … p_articles
cize vyska jedneho slusneho obchvatu mesta sa preserie na dalsej socialnej inkluzii a podobnych “skoleniach” … des
No a sme doma, najprv sa berie vyskumnikom a inym vedam a teraz je dobre radsej rozdavat, ako by mal niekto zapracovat a vsetko vyuzit na cesty. Vyslednost - zbytocne diskusie a hadky sever verzus juh, lokalpatriotizmus ZA, BB, ZV, KE, PO, a vysmech Z BA, ved urobia si co chcu aj cez PPP.
Podla mna by aj tak mali v maximalnej moznej miere minut tie peniaze hlavne na pripravu (projekty, pozemky…). Viem, ze taketo projekty v zasobniku OPD boli. Tak ked tam prisupnu vsetko na D1 az po UA, na R2 od TN po KE, na R7 od BA po LC, a prepracovanie megalomanskych projektov na D3, tak myslim, ze dokazu minut akurat dost.
Kedze ide o strukturalne fondy, v pripade presunu by utrpel prave ERDF, cize R2 a R3, ktorym uz bolo raz ubrate na cesty I. triedy.
Inac pokial by presiel opät zakon o vyvlastnovani pozemkov (v inej podobe, ktora by neodporovala ustave), tak by viacero usekov mohlo ziskat stavebne povolenie v kratkom case a este naopak, ako zamyslal Figel, do ERDF pre dopravu by sa mohli presunut financie z inych OP.
a sme doma, ocakavam dalsi rok bagra a neuveritelny sposob rozbehnutia vystavby dialnic
Podstata Ficovho zákona bola protiústavná. Umožňoval stavať na cudzích pozemkoch bez vyvlastnenia a proti vôli majiteľa. Neviem si predstaviť jeho úpravu tak aby bol v súlade s ústavou. Potom by to bol normálny vyvlastňovací zákon, ktorý tu máme už roky. Ten sa možno dá upraviť, aby sa dalo vyvlastňovať rýchlejšie.
Navrh realokacie eurofondov sa mierne zmenil - z OPD sa ma presunut az 55 mil. €
webnoviny.sk/ekonomika/na-po … on_article
To je zase bordel, tých 55 miliónov sa mohlo vraziť radšej do ciest prvej triedy, bol by z toho väčší úžitok ako keď sa to vrazí do vreciek kamarátov Smeru.
Už teraz sa asi môžme tešiť, aká štedrá bude k doprave táto vláda pri príprave NSRR 2014-2020. Zase bude hrať prím sociálna inklúzia a podobné nezmysly.
Som zvedavy, ci Fico/Vazny niekedy povedia nahlas, ze PPP1 a PPP3 po tom co videli, za ake nenormalne ceny sa vysutazili, uz SAMI vobec nechceli stavat. A dufam, ze okrem prace na R2 cim skor zacnu skumat aj alternativne riesenia pre Visnove- rozumej rozsirenie sucasnej cesty cez Strecno (ked zacnu, tak sa tam raz aj pojdem pozriet…).
Oni by to možno aj chceli stavať, ale čo z toho, keď by sa to doteraz nepodarilo uzatvoriť. Turany - Hubová stojí doteraz, teda aj celé PPP 1 by doteraz stálo a je veľmi otázne, či by sa podarilo finančne uzavrieť PPP 3. Nahlas to ale nikdy nepovedia, len možno aspoň prestanú rozkrikovať klamstvá o tom, že Figeľ zastavil PPP, lebo to jednoducho nie je pravda. Nepredĺžiť po x-tý krát termín na uzavretie nie je to isté ako zastaviť.