Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Žilina, Bytča a Kysucké Nové Mesto – doprava a infraštruktúra v regióne: Cesty I. triedy, dopravné zaťaženie, obchvaty a plány na rozvoj. Diskusia o situácii v Žilinskom kraji.

Táto téma je priestor pre vodičov, občanov i komunitu, ktorá chce sledovať a diskutovať o dopravnej infraštruktúre v regióne Žiliny, so zameraním na oblasti Bytče a Kysuckého Nového Mesta.


:motorway: Hlavné témy diskusie:

  • Cesta I/18 (E50) spojuje Žilinu s Bytčou a napája sa na I/11 smerom na Kysucké Nové Mesto, Čadcu a poľskú hranicu – kľúčová medzinárodná komunikácia západ‑východ.:recycling_symbol:(Mesto Žilina)
  • Diaľnica D3 (Kysucká diaľnica) momentálne prechádza úsekom Žilina–Brodno, a plánovaný zostávajúci úsek do Kysuckého Nového Mesta (cca 11 km) by mal byť zrealizovaný medzi rokmi 2026–2029.(de.wikipedia.org)
  • Preťaženie diaľničného prepojenia I/11 (E75) medzi Žilinou a Kysuckým Novým Mestom prekračuje hranicu kapacity – s dopravnou intenzitou nad 21 000 vozidiel denne a rastúcimi dopravnými zápchami.(ENVIROPORTÁL)
  • Mestský okruh Žilina – I/60 a I/18D – rýchlostná vetva I/18D (mestský obchvat) slúži na odľahčenie ciest v centre Žiliny. Prieťah mesta je vybavený mimoúrovňovými križovatkami, len jedna križovatka je svetelne riadená.(Mesto Žilina)

:round_pushpin: Obce a mestá, ktoré téma zahrňuje:

Žilina, Bytča, Kysucké Nové Mesto, plus okolité obce: Varín, Rosina, Teplička nad Váhom, Lietava, Tepličky, Nesluša, Nezbudská Lúčka, Považský Chlmec (Vodné dielo Hričov), Brodno, Rosinky, Strečno a ďalšie v okolí hlavných ciest I/18 a D3.


:speech_balloon: Čo môžete pridať do diskusie:

  • Fotografie záťaže od semafórov, kolón či úsekov podliehajúcich dopravným zdržaniam
  • Skúsenosti s premávkou na trase Žilina–Bytča–Kysucké Nové Mesto, úseky s veľkým objemom vozidiel
  • Postrehy na rizikové alebo neprehľadné križovatky, úzke úseky a lokálne nebezpečenstvá
  • Aktuálne informácie o plánovaných úsekoch diaľnice D3 a ich potenciálny dopad
  • Postrehy na verejnú dopravu medzi mestami, stav dopravných spojov

Zapojte sa do diskutovania o dopravnej situácii v regióne Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta. Vaše príspevky pomôžu vytvoriť aktuálny a komplexný prehľad o dopravných výzvach a potrebách regiónu.

Tu je vidieť schému križovatky pri Váhostave.

dialnice.info/album_page.php?pic_id=232

V súčasnosti je tu veľmi koplikovaná úrovňová križovatka, kombinovaná so zeležničným priecestím. Počas dopravnej špičky to na tomto mieste býva veľmi zaujímavé. Za touto križovatkou bude privádzač pravdepodobne provizórne pripojený na Rajeckú cestu.

Čo je konkrétne “Rajecká cesta”? Pretože tu na tomto fóre každý pod týmto termínom myslí niečo iné. :sunglasses:

Rajecká cesta, je názov ulice, ktorá vedie od “Rondla” (lokálny názov pre veľkú mimoúrovňovú križovatku s kruhovým objazdom) smerom na Rajec.

Práve rozšírením tejto cesty na štyri pruhy sa vybuduje pripojenie privádzača Žilina - Juh na tretí mestský okruh. Približne na úrovni sidliska Solinky bude druhá mimoúrovňová križovatka, ktorá bude zabezpečovať všesmerové napojenie na privádzač a tiež dôjde k odpojenie privádzaža a Rajeckej cesty.

Takže to nemá nič spoločné s tzv. “rajeckým variantom”? :sunglasses:

Áno, nemá nič spoločné :sunglasses:

Mne sa to hneď nezdalo byť v poriadku, ďakujem za objasnenie. :sunglasses:

Ako to je teraz s tymto usekom? :wink:

ticho po plesine :slight_smile:

Teraz by sa tu mal stavat nejaky privadzac. Neviete niekto o tom nieco viac? :wink:

prva etapa privadzaca zo ziliny do lietavskej lucky :wink: viac neviem ani ja :slight_smile:

Ale to bude pred dostavbou tohoto useku alebo nie? Lebo to potom nema podla mna vyznam. :wink:

Ak chcete vediet viac o pripravovanej vystavbe privadzacov v Ziline , tak tu: dialnice.info/viewtopic.php? … highlight=

Na romto linku mozete najst nejake obrazky a nacrty privadzaca

mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?t=302

Povodne sa stavat nemalo, ale potom Janci (Slota) zaloboval u babky, aby sa postavil aspon usek, ktory prechdza mestom, pretoze tam je situacia dost zla.

este citat z diskusneho fora za.imhd.sk z 8.11.2005

TAK SA NÁM TO ZAČÍNA… aj takto by sa dala ohodnotiť doprava smerom na Kamennú dnes ráno…

okrem uzavretého žel. priecestia pod Váhostavom z dôvodu stavebných prác, ktoré sú súčasťou výstavby diaľničného privádzača bolo od včera večera uzavreté aj priecestie pri bývalom útvare CO. Celá doprava sa tak preniesla na priecestie v Bytčici, kde sa tvoria rozsiahle kolóny. Prejazdná doba medzi zastávkami BY- Na Stanicu a BY - Pažite je cca. 5-10 min. V križovatke sa tvoria kolóny zo všetkých smerov.

Niekoľko vodičov zchaosilo aj na križovatke na Bánovskej ceste, kde si na poslednú chvíľu všimli značenie uzávierky a tak zablokovali dopravu v križovatke.

Takze ak som to spravne pochopil, tak dialnicny privadzac bude postaveny skor ako dialnica?

A ak to tak bude, tak ja tvrdim, ze to je zbytocne - privadzac sa ma stavat zaroven s dobudovanim dialnice alebo az potom. Teraz sa ta suma 600 mil. SKK az 2 mld. SKK mohli radsej dat na dialnicu D3. :wink:

Budovanie privadzaca, teda jeho prvej casti, nie je vobec zbytocne pretoze bude sluzit ako vnutromestska stvorprudovka, ktora je aj vypadovkou na Prievidzu a riesi sa aj mimourovnove prepojenie s juznou priemyselnou zonou mesta, ktore uz davno kolabovalo. Druha cast, ktora by koncila v poli, by zatial zbytocna bola.

Ano bude skôr, a má to aj svoj význam nakoľko to bude aj obchvat a preložka štátnej cesty I/64 z Rajca do ZA .. obíde sa pád dedín zo 40 km/h. A na tej ceste je dosť silná intenzita

Chces snad povedat, ze to bude vacsia priorita ako D3? :wink:

Tu nejde o to, co je vacsia priorita. Z pohladu SR a EU je vacsia priorita D3, ale z pohladu mesta je rekonstrukcia sucasnej cesty I/64 obrovska priorita.

Treba este raz pripomenut, ze sa stavie iba ta cast privadzaca, ktora komletne cela lezi v intravilane mesta a aby sme boli uplne presny, cast privadzaca uz bola postavena a dana do uzivania. Ide o odbocenie z Mostnej na Rajecku a tiez bola rekonstruovana Kammenna ulica, ktora momentalne po uzatvoreni zeleznicnych prejazdov nahradza prijazd do priemyselnej zony.

adoas: to mozno nie, ale kazdopadne to vyznam ma a vyrazne to zlepsi dopravu v meste. v tomto je lepsie ked sa stavaju aj taketo komunikacie, ako by sa nestavalo nic ..