Žilina, Bytča a Kysucké Nové Mesto – doprava a infraštruktúra v regióne: Cesty I. triedy, dopravné zaťaženie, obchvaty a plány na rozvoj. Diskusia o situácii v Žilinskom kraji.
Táto téma je priestor pre vodičov, občanov i komunitu, ktorá chce sledovať a diskutovať o dopravnej infraštruktúre v regióne Žiliny, so zameraním na oblasti Bytče a Kysuckého Nového Mesta.
Hlavné témy diskusie:
Cesta I/18 (E50) spojuje Žilinu s Bytčou a napája sa na I/11 smerom na Kysucké Nové Mesto, Čadcu a poľskú hranicu – kľúčová medzinárodná komunikácia západ‑východ.(Mesto Žilina)
Diaľnica D3 (Kysucká diaľnica) momentálne prechádza úsekom Žilina–Brodno, a plánovaný zostávajúci úsek do Kysuckého Nového Mesta (cca 11 km) by mal byť zrealizovaný medzi rokmi 2026–2029.(de.wikipedia.org)
Preťaženie diaľničného prepojenia I/11 (E75) medzi Žilinou a Kysuckým Novým Mestom prekračuje hranicu kapacity – s dopravnou intenzitou nad 21 000 vozidiel denne a rastúcimi dopravnými zápchami.(ENVIROPORTÁL)
Mestský okruh Žilina – I/60 a I/18D – rýchlostná vetva I/18D (mestský obchvat) slúži na odľahčenie ciest v centre Žiliny. Prieťah mesta je vybavený mimoúrovňovými križovatkami, len jedna križovatka je svetelne riadená.(Mesto Žilina)
Obce a mestá, ktoré téma zahrňuje:
Žilina, Bytča, Kysucké Nové Mesto, plus okolité obce: Varín, Rosina, Teplička nad Váhom, Lietava, Tepličky, Nesluša, Nezbudská Lúčka, Považský Chlmec (Vodné dielo Hričov), Brodno, Rosinky, Strečno a ďalšie v okolí hlavných ciest I/18 a D3.
Čo môžete pridať do diskusie:
Fotografie záťaže od semafórov, kolón či úsekov podliehajúcich dopravným zdržaniam
Skúsenosti s premávkou na trase Žilina–Bytča–Kysucké Nové Mesto, úseky s veľkým objemom vozidiel
Postrehy na rizikové alebo neprehľadné križovatky, úzke úseky a lokálne nebezpečenstvá
Aktuálne informácie o plánovaných úsekoch diaľnice D3 a ich potenciálny dopad
Postrehy na verejnú dopravu medzi mestami, stav dopravných spojov
Zapojte sa do diskutovania o dopravnej situácii v regióne Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta. Vaše príspevky pomôžu vytvoriť aktuálny a komplexný prehľad o dopravných výzvach a potrebách regiónu.
V súčasnosti je tu veľmi koplikovaná úrovňová križovatka, kombinovaná so zeležničným priecestím. Počas dopravnej špičky to na tomto mieste býva veľmi zaujímavé. Za touto križovatkou bude privádzač pravdepodobne provizórne pripojený na Rajeckú cestu.
Rajecká cesta, je názov ulice, ktorá vedie od “Rondla” (lokálny názov pre veľkú mimoúrovňovú križovatku s kruhovým objazdom) smerom na Rajec.
Práve rozšírením tejto cesty na štyri pruhy sa vybuduje pripojenie privádzača Žilina - Juh na tretí mestský okruh. Približne na úrovni sidliska Solinky bude druhá mimoúrovňová križovatka, ktorá bude zabezpečovať všesmerové napojenie na privádzač a tiež dôjde k odpojenie privádzaža a Rajeckej cesty.
Povodne sa stavat nemalo, ale potom Janci (Slota) zaloboval u babky, aby sa postavil aspon usek, ktory prechdza mestom, pretoze tam je situacia dost zla.
este citat z diskusneho fora za.imhd.sk z 8.11.2005
TAK SA NÁM TO ZAČÍNA… aj takto by sa dala ohodnotiť doprava smerom na Kamennú dnes ráno…
okrem uzavretého žel. priecestia pod Váhostavom z dôvodu stavebných prác, ktoré sú súčasťou výstavby diaľničného privádzača bolo od včera večera uzavreté aj priecestie pri bývalom útvare CO. Celá doprava sa tak preniesla na priecestie v Bytčici, kde sa tvoria rozsiahle kolóny. Prejazdná doba medzi zastávkami BY- Na Stanicu a BY - Pažite je cca. 5-10 min. V križovatke sa tvoria kolóny zo všetkých smerov.
Niekoľko vodičov zchaosilo aj na križovatke na Bánovskej ceste, kde si na poslednú chvíľu všimli značenie uzávierky a tak zablokovali dopravu v križovatke.
Takze ak som to spravne pochopil, tak dialnicny privadzac bude postaveny skor ako dialnica?
A ak to tak bude, tak ja tvrdim, ze to je zbytocne - privadzac sa ma stavat zaroven s dobudovanim dialnice alebo az potom. Teraz sa ta suma 600 mil. SKK az 2 mld. SKK mohli radsej dat na dialnicu D3.
Budovanie privadzaca, teda jeho prvej casti, nie je vobec zbytocne pretoze bude sluzit ako vnutromestska stvorprudovka, ktora je aj vypadovkou na Prievidzu a riesi sa aj mimourovnove prepojenie s juznou priemyselnou zonou mesta, ktore uz davno kolabovalo. Druha cast, ktora by koncila v poli, by zatial zbytocna bola.
Ano bude skôr, a má to aj svoj význam nakoľko to bude aj obchvat a preložka štátnej cesty I/64 z Rajca do ZA .. obíde sa pád dedín zo 40 km/h. A na tej ceste je dosť silná intenzita
Tu nejde o to, co je vacsia priorita. Z pohladu SR a EU je vacsia priorita D3, ale z pohladu mesta je rekonstrukcia sucasnej cesty I/64 obrovska priorita.
Treba este raz pripomenut, ze sa stavie iba ta cast privadzaca, ktora komletne cela lezi v intravilane mesta a aby sme boli uplne presny, cast privadzaca uz bola postavena a dana do uzivania. Ide o odbocenie z Mostnej na Rajecku a tiez bola rekonstruovana Kammenna ulica, ktora momentalne po uzatvoreni zeleznicnych prejazdov nahradza prijazd do priemyselnej zony.
adoas: to mozno nie, ale kazdopadne to vyznam ma a vyrazne to zlepsi dopravu v meste. v tomto je lepsie ked sa stavaju aj taketo komunikacie, ako by sa nestavalo nic ..