Táto oblasť je z hľadiska dopravnej infraštruktúry výrazne podcenená z hľadiska plánovania ako aj reálneho stavu hlavne cestnej siete.
Konkrétne tadiaľto prechádza koridor rýchlostnej cesty (RC) R1. Plánom je aj R2 a na 50% aj R3. Teda hlavne okres Žiar nad Hronom (ZH) bude mať preťaženú diaľničnú sieť v prípade, že tu nebude parameter priamo počítaný min. na 3+3 pruhy. A čo sa týka dnešného stavu ciest, tak je to v tejto oblasti katastrofálne (hlavne okres Banská Štiavnica) a podľa toho sa odvíja aj ďalší rozvoj hospodárstva.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
- Zlaté Moravce-Nová Baňa-Žarnovica-Žiar nad Hronom-Zvolen
- Žiar nad Hronom-Kremnica
- Žarnovica-Píla
- Nová Baňa-Brehy-Pukanec
- Bzenica-Vyhne-Banská Štiavnica
- Banská Štiavnica-Banský Studenec-Babín
- Banská Belá-Kozelník
- (Lovčica-Trubín)-Janova-Lehota-Slaská-Kopernica-Kremnica
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Konkrétne bod č. 1 je cesta I. triedy v trase ktorej sa plánuje postaviť R1. Táto cesta by sa mala udržiavať v lepšom stave, pretože je to strategická spojnica medzi BA (TT) a BB.
Potom aj bod č. 2 je možná trasa kadiaľ bude smerovaná RC R3.
Bod č. 8 je cesta III. triedy, ktorá by sa mala zmeniť na cestu II. triedy tak, aby to bola kvalitná spojnica ZH a Kremnice (smer Turiec) a odľahčila by sa tým hlavne už dnes preťažená cesta NR-TO-PD.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
- Žiar nad Hronom, Žarnovica, Nová Baňa
- Banská Štiavnica
- Hliník nad Hronom
- Kremnica
- Bzenica
Konkrétne bod č. 1 bude riešiť RC R1, hlavne treba riešiť ZH, lebo toto bude križovatka 2-3 RC a to už je veľmi veľa vzhľadom na fakt, že tadiaľto prechádza aj železnica aj rieka, čím sú stavebné podmienky výrazne sťažené.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Železničné trate:
Treba modernizovať (elektrifikácia, zdvojkoľajnenie) južný koridor ZM-ZC-ZH-ZV tak, aby sa tu zlepšila situácia pre spojenie BA-BB, ale hlavne aj BA-KE. Modernizácia na vyššiu rýchlosť potrebná zatiaľ nie je.
Treba jednoznačne zachovať jedinú trať, ktorá napája Banskú Štiavnicu na železničnú sieť.
Železničné stanice:
Nemám informácie o nejakých výrazných investíciách v tomto smere.
Letecká doprava.
Tento región nepotrebuje vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP, pretože je tu dostatočná konkurencia/obslužnosť - Sliač, Žilina.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Tu sa investuje hlavne do protipovodňových opatrení spolu s tým ako sa tu stavia RC R1 na rieke Hron. Potrebné investície do kanalizačnej a vodovodnej siete by sa mali zabezpečiť hlavne pomocou projektov cez EU.
Iné (diaľničné) súvisiace témy s touto oblasťou v rámci tohto fóra:
R1 Žarnovica-Šášovské podhradie
R1 Rudno n/H. - Žarnovica
R1 Žiar nad Hronom - Budča
R1 Hronský Beňadik-Žarnovica predĺženie trasy
Územný plán Banskej Štiavnice nájdete v tomto príspevku: dialnice.info/viewtopic.php?p=28425#28425 v tejto téme samozrejme.