Oblasť Žiaru nad Hronom, Banskej Štiavnice a Žarnovice

Táto oblasť je z hľadiska dopravnej infraštruktúry výrazne podcenená z hľadiska plánovania ako aj reálneho stavu hlavne cestnej siete.

Konkrétne tadiaľto prechádza koridor rýchlostnej cesty (RC) R1. Plánom je aj R2 a na 50% aj R3. Teda hlavne okres Žiar nad Hronom (ZH) bude mať preťaženú diaľničnú sieť v prípade, že tu nebude parameter priamo počítaný min. na 3+3 pruhy. A čo sa týka dnešného stavu ciest, tak je to v tejto oblasti katastrofálne (hlavne okres Banská Štiavnica) a podľa toho sa odvíja aj ďalší rozvoj hospodárstva.

Cestná sieť. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Zlaté Moravce-Nová Baňa-Žarnovica-Žiar nad Hronom-Zvolen
  2. Žiar nad Hronom-Kremnica
  3. Žarnovica-Píla
  4. Nová Baňa-Brehy-Pukanec
  5. Bzenica-Vyhne-Banská Štiavnica
  6. Banská Štiavnica-Banský Studenec-Babín
  7. Banská Belá-Kozelník
  8. (Lovčica-Trubín)-Janova-Lehota-Slaská-Kopernica-Kremnica

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Konkrétne bod č. 1 je cesta I. triedy v trase ktorej sa plánuje postaviť R1. Táto cesta by sa mala udržiavať v lepšom stave, pretože je to strategická spojnica medzi BA (TT) a BB.

Potom aj bod č. 2 je možná trasa kadiaľ bude smerovaná RC R3.

Bod č. 8 je cesta III. triedy, ktorá by sa mala zmeniť na cestu II. triedy tak, aby to bola kvalitná spojnica ZH a Kremnice (smer Turiec) a odľahčila by sa tým hlavne už dnes preťažená cesta NR-TO-PD.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

  1. Žiar nad Hronom, Žarnovica, Nová Baňa
  2. Banská Štiavnica
  3. Hliník nad Hronom
  4. Kremnica
  5. Bzenica

Konkrétne bod č. 1 bude riešiť RC R1, hlavne treba riešiť ZH, lebo toto bude križovatka 2-3 RC a to už je veľmi veľa vzhľadom na fakt, že tadiaľto prechádza aj železnica aj rieka, čím sú stavebné podmienky výrazne sťažené.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Železničné trate:

Treba modernizovať (elektrifikácia, zdvojkoľajnenie) južný koridor ZM-ZC-ZH-ZV tak, aby sa tu zlepšila situácia pre spojenie BA-BB, ale hlavne aj BA-KE. Modernizácia na vyššiu rýchlosť potrebná zatiaľ nie je.

Treba jednoznačne zachovať jedinú trať, ktorá napája Banskú Štiavnicu na železničnú sieť.

Železničné stanice:

Nemám informácie o nejakých výrazných investíciách v tomto smere.

Letecká doprava. :arrow_right:

Tento región nepotrebuje vlastné regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP, pretože je tu dostatočná konkurencia/obslužnosť - Sliač, Žilina.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

Tu sa investuje hlavne do protipovodňových opatrení spolu s tým ako sa tu stavia RC R1 na rieke Hron. Potrebné investície do kanalizačnej a vodovodnej siete by sa mali zabezpečiť hlavne pomocou projektov cez EU.

Iné (diaľničné) súvisiace témy s touto oblasťou v rámci tohto fóra:

R1 Žarnovica-Šášovské podhradie
R1 Rudno n/H. - Žarnovica
R1 Žiar nad Hronom - Budča
R1 Hronský Beňadik-Žarnovica predĺženie trasy

Územný plán Banskej Štiavnice nájdete v tomto príspevku: dialnice.info/viewtopic.php?p=28425#28425 v tejto téme samozrejme.

Dy, a nebude patriť medzi priority aj napojenie Banskej Štiavnice na západ, smerom na BA? Jediné prístupové cesty sú:
zo ZC cez Hodrušu - tá je však veľmi úzka, kľukatá a rozbitá, ale zato od BA po ZC je to najkratšie a pomerne rýchle cestné spojenie.
z Levíc - cesta II. triedy (ale s parametrami cesty III. triedy), smerom od BA je to však cez Levice okľuka :wink:
Podľa mňa aspoň 1 z týchto ciest by sa mala kompletne zrekonštruovať, najlepšie cesta od ZC po BS :slight_smile:

Ja mám informácie, že by to mala riešiť cesta: Bzenica-Vyhne-Banská Štiavnica (bod č. 5).

Ale môžeš mať lepšie informácie. Cesta v smere na Levice by bola vhodná tiež. Aj cesta cez Hodrušu-Hámre, ale nemôže byť priorita všetko a stačí z pohľadu BA-BS aj cesta cez Vyhne. :laughing:

To nie sú moje informácie, to som sa len pýtal, či sa neplánuje zaradiť medzi priority 1 z týchto ciest. :slight_smile:
Bzenica-Vyhne-BS - O.k. ale nech sa tam potom vybuduje aj priame napojenie na R1 pri Bzenici :stuck_out_tongue:
Podľa mňa najdôležitejší úsek v celej tejto oblasti je práve R1. Škoda, že celý úsek sa nakoniec zdrží, :cry: totiž samotná I. etapa (od ZC po Lehôtku) by vyriešila tak cca. 70% problémov na chýbajúcom úseku R1

Andrej,

Tak by to malo aj byť, ale či to tak naozaj bude, to neviem, … možno potom dodatočne sa niečo postaví, ale ja skutočne neviem kadiaľ sa bude zlepšovať cestné napojenie BS, lebo sem nejde ani jedna cesta I. triedy a ideálna by bola tá najkratšia, ale to je zrovna cesta III. triedy.

V tomto máš pravdu. Ale ja by som to stručne zhrnul takto:

  1. Dostavba RC R1.
  2. Lepšie napojenie BS na R1 pomocou cesty I. triedy a cesty II. triedy výrazne opraviť.
  3. Obchvat ZH a BS.

Výstavba širšej komunikácie môže narušiť banícku zástavbu v Banskej Stiavnici. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3228

Neviete niekto, kde by sa na nete dala pozrieť mapa, kde by sa to malo ako rozširovať?

Neviem o internete, ale treba skúsiť miestnu stránku - a hľadať - banskastiavnica.sk/ a prípadne tam niekde (MÚ) napísať e-mail. :laughing:

Tu by som takisto ešte veľmi rád doplnil, že ani tento región nie je na tom tak, že by mu ako celku pomohla R1. Pomôže ZH, ZC, ale nie BS. Tu pomôže znovu hlavne investovať do základnej cestnej siete, čo sú cesty I. až III. triedy, aby R1 mala priamy význam.

ZH má dobrú polohu, ale veľmi výrazne mu konkuruje ZV pre realitu. ZV je dopravnou križovatkou na všetky svetové strany a ešte je aj v približnom strede SR a má napojenie na R1 aj R2 - spoločné úseky, kým ZH ešte nemá R1+R2 a ani R3. Mohli by ste namietať, že ZH je tiež silná konkurencia, … to je, ale Zvolen má ďalšie výhody ako blízkosť mesta BB a letiska Sliač.

Cestné prepojenie Banskej Štiavnice na R1 nie je dobré a to treba zlepšiť.

O bezpečnosť školákov sa v ZH starajú dôchodcovia. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3463

Podobný systém ak nie rovnaký je aj v meste SE.

Zosúvajúce bralo ohrozuje chodcov i cestujúcich - Žarnovica. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3873

10 mil. SKK naviac na cesty v Žiari nad Hronom. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3874

Je to 1/3 prebytku rozpočtu mesta.

Na kompletnú rekonštrukciu je potrebných sto miliónov

S opravou výtlkov v Žiari nad Hronom začali technické služby už v polovici marca a opravy realizovali aj v apríli. Ako nám povedal hovorca mesta Martin Baláž, v prípade značného poškodenia komunikácie, keď si opravu vyžaduje viac ako 30 percent jej povrchu, oprava jednotlivých výtlkov je nehospodárna a nevedie k trvalému zlepšeniu. „V týchto prípadoch je lepšie urobiť celkovú výmenu obrusných živičných vrstiev komunikácie. Ulice Krížna od križovatky so Šoltésovej ulicou po križovatku s Rudenkovou ulicou a Jesenského ulica od križovatky s Krížnou po križovatku s ulicou Pod Vršky sú značne poškodené, preto sa mesto rozhodlo pre celkovú rekonštrukciu povrchu komunikácií. Predpokladáme, že rekonštrukcia by sa mala realizovať v tomto mesiaci,“ konštatuje hovorca.

Mesto pripravuje aj ďalšie, rozsiahlejšie rekonštrukcie obrusných živičných vrstiev miestnych komunikácií a chodníkov. Tie chce zrealizovať od júna do augusta a zároveň bude opravovať miestne komunikácie v miestach menšieho rozsahu poškodenia.

Na májovom zasadnutí mestského zastupiteľstva poslanci schválili mimoriadnu investíciu na rekonštrukciu ciest a chodníkov 10 miliónov Sk. Na výtlky v rozpočte pôvodne plánovali vynaložiť 2 milióny. V tomto roku sa tak do žiarskych ciest vloží 12 miliónov, pričom niektoré komunikácie budú zrekonštruované kompletne. Napríklad Sládkovičova ulica pri nemocnici, časť Krížnej, chodník na Chrástekovej a chodník na Janského ulici. Mesto tiež vybuduje niekoľko nových chodníkov.

Podľa primátora mesta Ivana Černaja by mesto na kompletnú rekonštrukciu ciest potrebovalo okolo 100 miliónov korún, čo zhruba predstavuje výšku jeho ročného rozpočtu. „Je to výzva do budúcnosti, ale raz sa to spraviť musí,“ hovorí Černaj. „Keby sa aj v minulosti každý rok kompletne opravila aspoň jedna cesta tak ako počas nášho funkčného obdobia, dnes by sme s komunikáciami mali minimálne problémy. Prípadne za peniaze, ktoré sa v 90. rokoch vynaložili za takú predraženú rekonštrukciu námestia, sme mohli mať novú celú cestnú sieť v našom meste.“

(moj)

[6. 6. 2006]

Zdroj: regionalnenoviny.sk/c/275186 … ionov.html

Žarnovica má zničené cesty, žiada náhradu od diaľničnej spoločnosti. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4653

V POLOVICI OKTÓBRA ZA ZAČNE S OPRAVOU KRIŽOVATKY V L. VIESKE. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4756

Ignoroval zníženú rýchlosť - ZABIL SA! (40 km/h), okres Žarnovica. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4902

Banská Štiavnica
web.banskastiavnica.sk/vykres4A.jpg (dopravné systémy)

V Žiari rekonštruujú viaceré ulice, z prebytku 30 mil. SKK dáva mesto na tieto účely 12 mil. SKK :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5143

V Žiari nad Hronom je sieť ciest a chodníkov značne opotrebovaná a potrebovala by komplexnú rekonštrukciu. Tá by si však vyžiadala viac ako 100 miliónov korún, preto mesto rekonštruuje cesty postupne, v rámci možností, ktoré dovoľuje mestský rozpočet.

Počas fotenia na R1 v okolí Žarnovice som už prechádzal cez mesto cestou I/65 po novom asfaltovom koberci. Prakticky na celom úseku od križovatky z R1 pred Žarnovicou až po koniec R1 včetne mesta je tu nový povrch. :wink:

Cesta tu predým bola v zlom stave. Tak sa už aj v Žarnovici predsalen dočkali kvalitnej cesty mestom. :slight_smile:

Zajímalo by mě, jestli se plánuje doprovodná komunikace k R1 v úseku mezi Budvou a Hronskou Dúbravou, páč co si z léta vzpomínam, ať jsme se snažili jak chtěli bez vjetí na R1 se do Hronské Dúbravy snad ani člověk nedostane.. Jak to dělají pomalu jedoucí vozidla, které na rychlostní komunikaci nesmí?