Oblasť Tvrdošína a Námestova

Oblasť Tvrdošína a Námestova: Cestná doprava, aktuálny stav ciest, doprava v obciach a bezpečnosť. Prehľad regionálnej infraštruktúry na Orave.

Vitajte v diskusii zameranej na dopravu a infraštruktúru v okresoch Tvrdošín a Námestovo – oblasti severnej Oravy, ktoré sú dôležitou súčasťou spojenia s Poľskom aj zvyškom Slovenska. Táto téma je určená pre výmenu informácií, skúseností a postrehov o aktuálnom stave cestnej siete, premávke a regionálnom rozvoji.


:motorway: Kľúčové okruhy diskusie:

  • Stav ciest I. a II. triedy – kvalita vozoviek, výmole, lokálne opravy, zimná údržba
  • Doprava v mestách a obciach – hustota premávky, prejazdy cez centrá, priechody, semafory
  • Nebezpečné úseky – ostré zákruty, klesania, neprehľadné križovatky, dopravné nehody
  • Údržba a sezónne problémy – odhrabávanie snehu, poľadovica, zosuvy pôdy, úzke profily ciest
  • Dopravné obmedzenia a obchádzky – plánované uzávierky, rekonštrukcie mostov alebo mostíkov
  • Skúsenosti miestnych obyvateľov a vodičov – každodenná premávka, školské spoje, pohyb nákladných vozidiel

:round_pushpin: Obce a mestá, ktorých sa téma týka:

Tvrdošín, Nižná, Podbiel, Trstená, Zábiedovo, Suchá Hora, Hladovka, Čimhová, Vitanová, Oravský Biely Potok, Námestovo, Oravská Jasenica, Zubrohlava, Bobrov, Oravská Polhora, Rabča, Rabčice, Sihelné, Lokca, Hruštín, Klin, Vasiľov, Zákamenné, Oravské Veselé a ďalšie obce regiónu severnej Oravy.


:speech_balloon: Zapojte sa do diskusie

  • Máte tip na úsek, ktorý potrebuje rekonštrukciu?
  • Stretli ste sa s dopravným zdržaním, obchádzkou alebo problémovou križovatkou?
  • Zaujímate sa o bezpečnosť detí na priechodoch, osvetlenie alebo chýbajúce značenie?
  • Chcete upozorniť na zmeny v MHD či regionálnych spojoch?

Podeľte sa o svoje skúsenosti, fotografie, pripomienky alebo návrhy na zlepšenie. Pomôžete tým ostatným a prispejete k lepšiemu prehľadu o stave dopravy v tomto regióne.


Diskusia je otvorená – vítané sú všetky príspevky týkajúce sa dopravy a infraštruktúry v oblasti Tvrdošína a Námestova.

Chudobny region, tazky zivot. RK R3 je potrebna, pomaly sa stavia (je to jediny usek na celej R3) ale kym sa dostavia - to bude este dlho trvat. Takze treba investovat hlavne do udrzby a oprav ciest. :wink:

Nie, podľa mňa treba investovať najskôr tam, kam to potrebujú priamo títo ľudia a to sú 2 obchvaty - Trstená a Tvrdošín a zlepšiť cestu na Námestovo. :laughing:

Suhlas, doplnil by som tam este obchvat Podbiela (ktory neviem preco sa zastavil) a uz bude tato cesta podstatne lepsia.
Cesta na Namestovo - tam treba hlavne odstranit kratky usek s macacimi hlavami a tiez vyraznejsie opravy povrchu.
A potrebne su investicie aj do ciest veducich do rekreacnych stredisk a turistickych centier - napr. cesta Zuberec-Zverovka (ta je v hroznom stave). Velmi dobrym prikladom je cesta Zuberec-Oravice, ktora sa minuly rok kompletne zrekonstruovala :slight_smile:

boli tam peniaze EU, ale starosta Sitek (byvaly clen vlady) zorganizoval uspesne referendum voci trasovaniu

peniaze EU posli hore kominom

a potom uz neviem

Vzhľadom na to, že je tu riedka cestná sieť, tak treba hlavne zlepšiť parametre hlavných ťahov, ďalej lepšie udržiavať tieto cesty a potom samozrejme sústrediť sa na rôzne prístupové cesty k rekreačným zariadeniam podobne ako napr. na Liptove, kde zase treba hlavne opravu D1 a potom tieto prístupové cesty, pretože zo služieb tieto oblasti žijú.

Dostali milióny na cesty - Oravská Polhora. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3429

Nápor kamiónov na Oravu sa opäť zvýši. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3464

Kamióny neúnosne zaťažili oravské cesty. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3465

Tieto správy súvisia zo zákazom prejazdu kamiónov cez Tatry.

OBYVATELIA HORNOORAVSKÝCH OBCÍ CHCÚ ZABLOKOVAŤ MEDZINÁRODNÚ CESTU E77. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3450

Už 20 rokov vlády sľubujú obyvateľom cestné obchvaty, ale realita je taká, že dopravná situácia sa neustále zhoršuje a “pohár pretiekol”, pretože “Starostovia hornooravských obcí tvrdia ‑ 100‑tisíc kamiónov ročne, ktoré tadeto teraz prechádzajú, to je veľa. Ďalších 50‑tisíc, ktoré by pribudli po odklonení nákladných áut z Tatranskej Javoriny, to je už pohroma.”

Nic jiného jim asi opravdu nezbývá na to, aby si vynutili pozornost, ze strany státu.

A potom sa už skutočne presunie doprava na trasu D3. :laughing:

lenny: ako aj wazari komentoval, samotny starosta obce podbiel sa postravil proti obchvatu obce … cize problem je aj inde …

Problém je v tom, že tam sa šetrilo na tej trase, takže preto neschválenie obchvatu, zase obchvat treba vedieť tak postaviť, aby sa nestal záťažou napríklad za 10 rokov jeho používania, … problém je na strane vlády.

To může být někdy problém, že obchvat je navržen tak, že brání územnímu rozvoji. Rozumná samospráva s takovým obchvatem souhlasit nemůže.

V ČR je obdobný problém např. s obchvatem Klášterce n. O. na I/13. Také to např. hrozilo obci Olbramovice, pokud by byla schválena varianta D3 podle Zenkla a Vyhnálka (bylo tam navrženo vedení dálnice mezi stávající hranicí intravilánu obce a nádražím).

Jaký problém je s obchvatem Klášterce n. O. na I/13 :question:

Město požaduje variantu s tunelem, ŘSD chtělo variantu povrchovou, která by vedla těsně kolem města.

Ešte by som doplnil, že zablokovanie cesty možné je, ale na druhú stranu je to upozornenie na zlý stav - ale o tom, že je tu zlý stav vedia všetci, aj motoristi, aj vláda, aj miestni obyvatelia, len tu pomôže až sústava obchvatov a to je prakticky potom problém, pretože potom treba aj tieto obchvaty spojiť novou cestou, preto sa plánuje R3, už sa aj stavia dnes 1. úsek, ale cena je vysoká a vláda má problém s plnením takých priorít ako D1 2010 a R1 2009 (bez obchvatu BB).

Blokáda bude, doprava sa presunie buď na východ od Tatier alebo na Čadcu. Ale čo ďalej? Dlhodobá blokáda nebude, pretože to by si Orava sama poškodila a naviac, štát by mohol zasiahnuť, pretože ide o štátnu cestu, potom by zasiahla aj vyššia samospráva atď. - protest, blokáda byť môžu a asi aj budú čo nevidieť, ale to nič nezmení na tom, že súvislá R3 na 1/2 profil, severná vetva bude až po r. 2015. Obchvaty by mohli byť dovtedy hotové, ale asi nebudú.

Budovanie obchvatu si vyžaduje rýchle riešenie

Pred necelým mesiacom informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ministerstvo dopravy, že odovzdala agendu rýchlostnej cesty R 3 Trstená - obchvat na Slovenskú správu ciest (SSC). Urobila tak aj so stavom finančných prostriedkov spolufinancovania pre projekty štrukturálnych fondov, čo znamená, že obchvat by mala zabezpečovať SSC. Ale už 5. apríla sa ministerstvo obrátilo na SSC s požiadavkou o opätovné delimitovanie tohto projektu späť na NDS s vyjadrením, že výstavba diaľnic a rýchlostných ciest môže realizovať len ona. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3539

Troška OT: zažil som v Poľsku blokáciu cesty a polícia a ani štát nič nezmohol. Ludia totiž blokovali cestu na prechode pre chodcov štýlom že asi 20 chodili do kruhu po prechode. Pričom ostatný chodili medzi vodičou a dávali im letáky. Po pol hodine na 10 minut pustili premávku dali čaj a zase behali po prechode.

Aj tak si myslím že blokácia nič moc nevyrieši.

To sa dá elegantne vyriešiť tým že NDS zmluvne poverí SSC menežovaním výstavby úseku.