Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

V tejto oblasti sa budem venovať viacerým oblastiam ako aj viacerým časovým harmonogramom. Ak by tu niečo chýbalo, čo vás zaujíma, napíšte.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

  1. Trnava-Veľké Kostoľany-Madunice
  2. Veľké Kostoľany-Trebatice
  3. Vrbové-Piešťany-Radošina
  4. Hlohovec-Veľké Ripňany
  5. Hlohovec-Rišňovce-Nitra
  6. Trnava-Budmerice-Modra
  7. Trstín-Boleráz-Šelpice-Trnava (lokálne súvislé úseky, vyjazdené koľaje)
  8. Piešťany-Ostrov
  9. Trnava-Cífer-Kaplná-Blatné
  10. Hlohovec-Dvorníky
  11. Šintava-Pata
  12. Trnava-Zeleneč-Majcichov-Sládkovičovo

V rámci opráv sa budú ešte upresňovať presné km, celkové investíčné náklady dosiahnu cca. 105 mil. SKK bez samosprávnych investícií. A táto suma ešte nepokrýva aj ďalšie úseky, ktoré však nie sú ešte známe. Na týchto úsekoch sa bude postupne vymieňať povrch na zlých úsekoch, kde sú vyjazdené koľaje alebo iné nerovnosti. Vysprávkovanie jednotlivých zlých častí daných úsekov sa bude robiť priebežne v celej oblasti, čo však už nespadá do danej sumy ani vyššie spomínaných plánovaných opravovaných úsekov.

Ohľadom diaľnice D1 a RK R1 plánované opravy nepíšem, pretože tie patria do inej témy, keďže významom sú celoštátne, nie regionálne.

Cestné obchvaty:

Trnava - realizácia severného obchvatu a príprava južného obchvatu.
Piešťany - príprava jednotlivých variantov a projekty pre EÚ ohľadom celých Piešťan.
Sereď - príprava na štúdie a projekty pre severný obchvat
Hlohovec - príprava projektu pre obchvat a ďalších projektov pre EÚ

Letecká doprava:

Trnava - príprava posúdenia potreby letiska
Piešťany - transformácia, privatizácia, zapojenie samosprávy, lepšie spojenie s mestom

Železničná doprava:

Postupná rekonštrukcia železničného koridoru …-TT-PN-…
Plánovaná rekonštrukcia železničných nástupiští v TT a v ďalších obciach ako aj vypracovanie daných projektov pre EÚ.

Iná infraštruktúra:

  1. V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2005 takmer 4,5 mld. SKK, pričom najviac v oblasti Trnavy a Piešťan.

  2. V rámci protipovodňových opatrení sú naplánované 3 poldre a postupné čistenie a úprava miestnych vodných tokov v celkovej hodnote takmer 0,6 mld. SKK.

Treba jednoznačne udržiavať hlavné ťahy, pretože tie sú v TT kraji na tom dosť dobre a treba vyriešiť spojenie HC-NR, pretože toto je cesta smrti. :laughing:

Na tejto ceste sa už v minulosti preinvestovalo viac ako 40 mil. SKK na vybudovanie pripájacích/odbočovacích pruhov ako aj rozšírenie vozovky, aj keď ešte by “to chcelo” investíciu vo výške viac ako 120 mil. SKK. :sunglasses:

Nejaké zásadné úpravy na ceste HC-NR sa tento rok neplánujú, až v r. 2006 sa plánuje, že sa rozšíri časť cesty, ale ani to nebude žiadna výrazná investícia, ktorá by zlepšila parametre tejto cesty v celom úseku. :slight_smile:

Potešilo ma, že sa uvažuje o RC medzi HC a NR. :smiley:
Môže niekto “kompetentný” napísať bližšie (plány, realizácia)? Už teraz je cesta cez HC neúnosná, tak ako vo väčšine okresných miest. O “ceste smrti” do NR ani nehovorím. Ja ako obyvateľ HC ju dobre poznám, ale niekoľko ďalších ľudí už na nebezpečnosť cesty doplatilo. A nielen pokrčenými plechmi…

Roberto,

nechcem ťa nejako sklamať, ale žiadna RC sa medzi HC a NR stavať nebude. Nie je to ani v žiadnych plánoch.

Kde si to našiel? :sunglasses:

To som ja nikde nenapísal, že by sa tu mala stavať nejaká rýchlostná komunikácia.

Ani sa to neplánuje. To, že sa cesta rozšíri a zmení sa klopenie zákrut, to je plán, ale ten sa bude uskutočňovať ešte dlho a výsledkom zostane cesta I. triedy, širšia s dostatočnými krajnicami a menším počtom zákrut, s väčším počtom rozšírených križovatiek, prípadne s väčším počtom odbáčacích pruhov a samozrejme to bude cesta s novým povrchom.

Tu nie je dôvod stavať RK, paralelne s R1 TT-NR. :laughing:

Caesar, Dry
Aspoň tá prestavba by bodla :open_mouth:
Nepotešíte ma aspoň obchvatom HC? :frowning:

No neviem ako obchvat okolo HC, veď teraz sa tam dokončila rozsiahla oprava centra ako aj niektorých priľahlých ulíc. :laughing:

To máš síce pravdu, len zabudol si na jednu vec: cesta v centre sa mierne prepadáva. Vyriešilo sa to jednoducho - obmedzením rýchlosti na 40…
Podľa mňa by časť cesty mali zavrieť a opravovať, a opravovať, a opravovať…

HC má naplánovaný obchvat po tej stránke, že by ho potreboval, ale nikde som nepostrehol takú správu, že by sa mal stavať.

PN a HC sa budú musieť nejaký čas uspokojiť s tým, že ležia pri D1. Jedine TT ako krajské mesto bude mať severný obchvat, pretože sa nachádza pri D1 aj R1 a prechádza ňou aj tranzit v smere na ČR. :sunglasses:

V rámci rozvoja tejto oblasti HC má len malý vplyv nad TT a PN, takže ak sa bude stavať nejaký tunel, tak pri PN. Podobne to je aj s obchvatom, PN ho potrebujú viac.

Takže aspoň niečo. Caesar, nenájde sa vizualizácia najmä obchvatu HC, prípadne popis, kadiaľ by varianty obchvatu mali viesť.

Vyjadrím k cestám Vrbové-Radošina a Hlohovec-Veľké Ripňany. Keďže som dosť častý vodič po týchto trasách, nie je mi jasné v čom spočíva ich oprava, keďže všeobecne sú podľa mňa v pomerne dobrom stave.

Tým sa myslí pravidelná údržba a prípadné zámery, ktoré sa tam plánujú, rozšírenie na niektorých úsekoch a riešenie svahov. :wink:

Všeobecne dobrý stav znamená čo? Nová cesta, nový povrch?

Pre predstavu, oprava 1 km AB krytu stojí 1,5 mil. Sk, takže ak sa má opraviť povedzme 10 km úsek, tak sa nerobí celý AB krytom, ale len nástrekom 3 mm asfaltovej vrstvy. Tá sa do 5 rokov síce “zjazdí”, ale splní si svoj účel na 100%. Branco, to čo píše Dy, to znamená, že o tieto úseky sa štát postará. To je všetko. Malo by ťa to tešiť. :laughing:

Alexander Velky, je jasné, že si z fachu. Poopravil by som Ťa len v jednom na základe skúseností.
V HC bol pravdepodobne tiež nastrekovaný asfalt. No nezjazdilo sa to za 5 rokov ako píšeš, ale za necelý rok. :cry:
Je to úsek od Lidla po kruhový objazd.

roberto1923,

je to možné. Vo všeobecnosti, nemala by sa takto cesta opravovať a už vôbec nie v mestách. Na cestách I. triedy, kde je premávka vydrží takáto oprava 2-3 roky, potom už tá vrstva nie je súvislá a v podstate by to chcelo ďalšiu opravu, ale vydrží ešte ďalšie 2 roky, kým bude v stave, ako pred tým nástrekom.

V meste to “nemá šancu vydržať” dlhšie než 1 rok na frekventovaných miestach je to aj menej než rok a začnú sa prejavovať nedostatky.

A aby som to doplnil, kraje, ktoré si vzali úvery a budú využívať PPP na opravy, budú platiť v priemere 2 mil. Sk za 1 km opraveného AB krytu. :laughing:

AV, dík za vysvetlenie.
Poviem otvorene, nie som priamo zo stavbárskeho fachu. Ako vodiča ma zaujíma plynulosť a pohodlnosť jazdy. Na úseku napr. Hlohovec-Veľké Ripňany som si nevšimol žiadne diery v asfalte, okraje cesty sa zdajú byť pevné, čo by podľa mňa chýbalo, sú nočné odrazky na okraji cesty, kto nepozná túto cestu a jazdí v noci, má to ťažké… Tiež železničný prechod vo Veľ. Ripňanoch - jeho prejazd by potreboval úpravu, prípadne 90stupňová zákruta pred Ripňanmi, rozšírenie celej cesty. Obchvaty Dolného Trhovišťa, Lužianok, či Veľ. Ripnian by bodli, ale zrejme teraz nepripadajú do úvahy..

Tak tieto obchvaty tu tak skoro nebudú. :sunglasses: