Oblasť Rimavskej Soboty a Revúcej

Vzhľadom na nedostatok času chcem túto tému dať skôr aj keď v nej nie sú hneď v 1. príspevku žiadne konkrétne údaje. Nechcem blokovať diskusiu a kľudne sa realizujte aj Vy, kľudne sem píšte, čo by sa malo alebo nemalo meniť, alebo nepíšte aj nič, ale oblasť tu je a nie je správne, aby bola takto “blokovaná”.

Ja možno neskôr sem dám aj konkrétne informácie, keď bude záujem o niečo konkrétne. :laughing:

Komplexné informácie z regiónu nájdete v tomto príspevku v tejto téme:

dialnice.info/viewtopic.php?p=25115#25115

Ako je vidieť, tak v tejto oblasti ja sám žiadne ďalšie informácie neprinášam a to ani v mesiaci apríl, ktorý som sám označil za mesiac, v ktorom prinesiem do každej témy nové informácie a do každej oblasti komplexné informácie. Nechcem to ospravedlňovať, ale cestná sieť v SR je veľmi veľká (na jedného človeka) a nedá sa všetko stíhať naraz.

Ako menšie ospravedlnenie prinášam aspoň mapy cestnej siete v tejto oblasti a zdrojom týchto máp je SSC:

Rimavská Sobota
Revúca

Poznámky:

  1. Kliknutím na mapy sa tieto zväčšia.
  2. Farebné rozlíšenie:

Cesty I. triedy
Cesty II. triedy
Cesty III. triedy
Diaľnice
Rýchlostné cesty

Táto oblasť tak ako je veľká, tak má veľa problémov. V Rimavskej Sobote a prihľahlom okrese rovnakého názvu je dlhodobo najvyššia nezamestnanosť v rámci územia SR. Celkovo sú tu mestá ako Rimavská Sobota, Revúca, Tisovec, Hnúšťa, Jelšava a Tornaľa. Cestná sieť je tu absolútne nevyhovujúca, chýbajú cesty I. triedy a cesty II. a III. triedy nie sú v dobrom technickom stave. Celkovo chýbajú diaľničné úseky, je vo výstavbe úsek rýchlostnej komunikácie R2 v okolí mesta Tornaľa, ale súvislé prepojenie k vyspelejším regiónom tu ešte dlho v podobe diaľničných úsekov, nebude existovať. Dokonca celkovo sa RK R2 stavia len na 1/2 profil a dlhodobo je v nezáujme štátu rozvíjať túto rýchlostnú komunikáciu. Podobne však BB VÚC sa len veľmi slabo stará o cesty II. a III. triedy a preto tu cestná infraštruktúra má veľa nedostatkov. SSC ako štátny orgán spravujúci cesty I. triedy sa snaží udržiavať v dobrom stave aspoň hlavný cestný ťah v koridore trasy RK R2.

Cestná sieť. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Ožďany-Rimavská Sobota-Bátka-Figa-Tornaľa-Plešivec
  2. Rimavská Sobota-Hnúšťa-Tisovec-smer Brezno
  3. Tisovec-Muráň-Muránska Dlhá Lúha-Revúca
  4. Ožďany-Hrnčiarska Ves-smer Poltár
  5. Hnúšťa-Klenovec-Kokava nad Rimavicou
  6. Revúca-Lubeník-Jelšava
  7. Hnúšťa-Brádno-Ratková-Rákoš-Nandraž-Jelšava
  8. Tornaľa-Behynce-Otročok-Gemerská Ves-Šankovce-Licince-Šivetice-Jelšava
  9. Jelšava-Štítnik-smer Rožňava
  10. Štítnik-Roštár
  11. smer Fiľakovo-Šíd-Čamovce-Blhovce-Hodejov-Jesenské-Pavlovce-Rimavská Sobota
  12. Tornaľa-Štrkovec-Riečka-hranice s Maďarskom
  13. hranice s Maďarskom-Petrovce-Hostice-Šimonovce-Jesenské
  14. Bátka-Veľký Blh-Teplý Vrch-Rybník-Sása-Ratková
  15. Rimavská Baňa-Kraskovo-Lukovištia-Teplý Vrch
  16. Rybník-Chvalová-Skerešovo-Gemerská Ves
  17. Bátka-Radnovce-Rimavská Seč
  18. Pavlovce-Martinová-Rimavská Seč-Lenartovce-Abovce-Kráľ
  19. Revúca-Sirk

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Bolo by potrebné postaviť tieto cestné obchvaty:

  1. R2 by malo riešiť: Ožďany, Rimavská Sobota, Bátka, Figa, Tornaľa
  2. Hnúšťa
  3. Tisovec
  4. Revúca
  5. Jelšava
  6. Rimavská Baňa
  7. Teplý Vrch
  8. Striežovce
  9. Šankovce
  10. Klenovec
  11. Martinová
  12. Lenartovce
  13. Rimavská Seč

Odkazy na výstavbu úsekov RK R2 v súvislosti s touto oblasťou v rámci tohto fóra:

R2 vseobecne
R2 Figa obchvat
R2 Ožďany
R2 Tornaľa

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Železničná sieť v tejto oblasti je celkom dobre rozvinutá. Napojenie na železničnú sieť SR majú mestá Rimavská Sobota, Revúca, Tornaľa, Jelšava, Hnúšťa aj Tisovec, t.j. všetky mestá v tomto regióne, čo je určite pozitívny fakt, takže v tejto oblasti je dôležité všetky trate ponechať v prevádzke a podľa možností postupne pristupovať k modernizáciám jednotlivých železničných staníc.

Letecká doprava. :arrow_right:

Táto oblasť vzhľadom na fakt, že tu mnohé bývalé priemyselné podniky skrachovali a je tu problematický aj rozvoj turistického ruchu a len veľmi ťažko sem prichádzajú noví investori, čo je však prepojené aj so zlým stavom dopravnej infraštruktúry, tak vzhľadom na tento fakt sa v celej oblasti nenachádza významnejšie letisko aké je napr. v Poprade, Piešťanoch či v Žiline. Pre oblasť však úplne postačujú dve letiská v okolí, dostupné v trase RK R2, v Sliači a v Košiciach.

V tejto oblasti to zhrniem celkovo: katastrofa. V cestnej sieti, v rozvoji miestneho hospodárstva, v záujme štátu.

Cesty II. a III. triedy sa tu neopravujú, ak tak naozaj v minimálnom rozsahu. Cesty I. triedy, teda cesty I/50 a I/67 sú udržiavané v dobrom stave. Vzhľadom na to, že sa tu plánuje stavať v celej dĺžke RC R2, tak sa tu nestavajú ani cestné obchvaty, SSC čaká na NDS. A NDS, a.s. neplánuje stavať v dohľadnej dobe ďalšie nové úseky. Plánuje dostavať, otvoriť a následne dokončiť tie, čo tu sú rozostavané v rámci celej trasy RC R2 ZV-KE.

Hospodárstvo. Nemá na čom stavať. Chýba infraštruktúra, cestná aj kvalitná železničná. Chýbajú vybavené priemyselné parky a tie, ktoré sú, tak z tých odchádzajú investori ako naposledy pivovar Heineken.

Turistický ruch, ten by sa tu určite mohol rozvíjať vo veľkom rozsahu, chýbajú tu však impulzy, kvalitné projekty z EÚ a pomoc štátu pri spolufinancovaní týchto projektov, nakoľko miestne samosprávy nemajú financie ani na minimálne spolufinancovanie projektov.

Aj pre toto všetko je tu dlhodobo jedna z najväčších, ak nie najväčšia, nezamestnanosť a to bez možnosti rýchlejšieho poklesu. :smiling_imp:

O Rimavskú Sobotu sa zaujímajú investori z Kórey a Švédska. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5091

Najväčšia investičná aktivita v regióne:

Obchvat Oždian a Tornale zrýchli prepojenie Bratislavy a Košíc. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5602

Tornaľa prilákala firmy :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5972

Ja v poslednej dobe ako sledujem správy, tak vidím, že prichádza postupne zopár investorov, aj keď to nie sú zrovna nejaké high-tech a nie je ich veľa, ale prichádzajú po tých rokoch, pretože už to nie je len lacná pracovná sila, ale aj nadradená dopravná infraštruktúra v podobe niekoľkých úsekov R2 a ďalšie sa aktívne pripravujú. Aj preto si myslím, že lepšie ako dávať naviac na sociálne dávky, je investovať sem medzi ZV a KE ročne spolu 2 mld. SKK, za čo by stačilo postaviť v priemere s dobrým štandardom 5 km RC na 1/2 profil, čo za 4 roky je 20 km a zase by bolo niečo k dobru.

Hodejov čaká kompletná infraštruktúra v hodnote 86 miliónov Sk

sme.sk/c/3179442/Hodejov-cak … ov-Sk.html

Hodejov 5. marca (TASR) - Pred realizáciou najväčšieho projektu v svojej histórii stojí obec Hodejov v okrese Rimavská Sobota. Pravdepodobne už v lete by tam mali začať s výstavbou technickej infraštruktúry v hodnote 86 miliónov Sk.

“Dedina nemá okrem plynu takmer žiadne siete,” povedala TASR starostka Hodejova Margita Zagyiová. Peniaze na výstavbu miestnych komunikácií, kanalizácie a vodovodu by mala obec získať z eurofondov. Hodejov sa totiž dostal do zoznamu obcí Slovenska, v ktorých viac ako 50 percent obyvateľstva tvoria tzv. marginalizované skupiny. “Z 1460 obyvateľov žije u nás až 56 percent Rómov,” spresnila starostka. Takéto obce by mali mať podľa uznesenia vlády prednosť v budovaní základnej infraštruktúry.

Získanie peňazí je ale podmienené vydaním stavebného konania na komunikácie a samotné siete. Obec ich získala len pred niekoľkými dňami. V marci budú podľa Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja SR zverejnené výzvy. Starostka verí, že keď už prešli sitom výberu a dostali sa medzi posledných 36 obcí, tak peniaze na projekt aj dostanú.

    1. 2007 15:51:00 | Copyright © TASR 2007

Mesto Rimavská Sobota

Územný plán mesta Rimavská Sobota

Cestu do Maďarska v Tachtoch začnú po 12 rokoch konečne využívať :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=8835

Cestu medzi obcami vybudovali za 14 miliónov korún v roku 1996 na základe zmluvy s Maďarskom, ktoré malo postaviť colnicu. Maďarská strana však dohodu nenaplnila, a cesta tak zostala dlhé roky nevyužitá.

Inak tu bola 72 km obchádzka …

Tornaľa odkúpi od Penty areál Ozety
ekonomika.sme.sk/c/3666154/Torna … Ozety.html

Mesto Tornaľa pravdepodobne odkúpi od finančnej skupiny Penta areál bývalej textilky Ozeta za 55 miliónov korún, čo umožní príchod nových investorov do regiónu s viac ako 25 percentnou nezamestnanosťou.

Tornaľa odkúpi od Penty areál Ozety

Tornaľa 7. januára (ČTK) - Mesto Tornaľa pravdepodobne odkúpi od finančnej skupiny Penta areál bývalej textilky Ozeta za 55 miliónov korún, čo umožní príchod nových investorov do regiónu s viac ako 25 percentnou nezamestnanosťou. Peniaze chce radnica zabezpečiť od súkromných spoločností. O podnikanie v priestoroch bývalej textilky už prejavilo záujem niekoľko firiem, okrem iného aj z oblasti automobilového priemyslu. ČTK o tom informovalo vedenie mesta.

“Máme dohodu s Pentou, že areál odkúpime za 55 miliónov korún,” povedal ČTK primátor Ladislav Dubovský. Pôvodne chcelo mesto získať Ozetu v lete minulého roku aj s pracovníkmi a zachovať v nej textilnú výrobu, čo sa však nepodarilo.

Podľa viceprimátora Gyulu Mészárosa má radnica ponuku na prefinancovanie kúpy bývalej Ozety od viacerých maďarských aj slovenských spoločností. Areál rozčlenia na menšie priestory a vyrábať by sa tu mohli napríklad autosedačky pre mladoboleslavskú automobilku. “Zmluva na kúpu areálu však ešte nie je podpísaná,” upozornil Mészáros.

V okrese Revúca, do ktorého patrí aj Tornaľa, bolo koncom novembra viac ako 25 percent ľudí nezamestnaných. Podľa Dubovského sa v minulom roku mestu podarilo získať niekoľko investorov, ktorí by mali v blízkej budúcnosti zamestnať spolu takmer 700 ľudí.

Okrem iných prišla do Tornale maďarská AVE, ktorá odkúpila 70 percentný podiel v mestských službách a novú výrobnú halu stavia belgická strojárenská firma LVD S2. Primátor tiež avizoval ďalšiu investíciu do oblasti priemyselnej výroby v celkovej výške 7,5 miliardy korún, ďalšie podrobnosti však neuviedol.

    1. 2008 13:51:13

Sewon má problém s ľuďmi :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=9388

*kvalitných pracovníkov niet dosť ani na západnom SVK, ale tu je nezamestnanosť v mestách pod 6%
*v RS je problém zamestnať ľudí celkovo, lebo čo viem ja, tak za porušovanie pracovnej disciplíny vyhadzujú aj firmy z Nemecka/USA rad radom všetky (INA SI, DELPHI SE, VW BA)
*a hlavne 3 zo 4 firiem Sewon takéto problémy nemá

Takže nie je to vždy len o kvaltinej a dostupnej infraštruktúre. A potvrdzuje sa to nielen v RS. :bulb:

Popod okná im prechádzajú stovky kamiónov

dialnice.info/viewtopic.php?t=9417

Starostovia v auguste iniciovali petíciu proti preťaženiu regionálnych ciest, pretože denne cez Abovce, Číž, Rimavskú Seč, Orávku, Martinovú, Pavlovce, Rimavské Janovce aj cez Rimavskú Sobotu prejdú stovky ťažkých mechanizmov. Kamióny tadiaľ prechádzajú z Maďarska, alebo si tadiaľ krátia cestu smerom do Rimavskej Soboty. Obchádzajú cestu I. triedy a chodia cez regionálne komunikácie, cez stred obcí. Neraz sa stala dopravná nehoda a bolo len šťastím, že niektorý z kamiónov neskončil v dome.

Toto je chyba slabej spolupráce medzi samosprávou a dopravnou políciou. Dá sa veľmi ľahko direktívne nariadiť, kadiaľ majú kamióny prechádzať.

V Nemecku, Veľkej Británii atď. dokonca direktívne nariaďujú, že kamióny nielenže pôjdu cez lepšie cesty, ale ak je hlavná cesta cez mesto a aj rovnakej kvality po nejakom obchvate (ktorý je možno aj za peniaze), tak pôjdu po tom obchvate. A už sú na to aj legislatívne páky a už sú na to aj dôvody: emisie, hluk.

no jasne ze nejdu po ceste I. triedy - je to obchadzka, tiez prechadza cez dediny a je na rovnakej urovni ak nie horsia.

Tu len na ilustraciu, ze zahranicne investicie nie su len o dopravnej infrasktrukture…

Sewon: Tretina zamestnancov je problémových

Spoločnosť Sewon ECS Slovakia, ktorá skoro rok podniká v Rimavskej Sobote, zápasí s nedostatkom ľudí.

RIMAVSKÁ SOBOTA. V regióne s takmer tridsaťpercentnou nezamestnanosťou nemá pre kórejského výrobcu káblových kto pracovať. Z približne osemsto zamestnancov je asi tretina problémových, tvrdí vedenie firmy. Možno osemdesiat percent z nich má len základné vzdelanie, viacerí sú pologramotní.

Pre vytúženého investora nemá kto robiť
“Dôvodom nedobrovoľných odchodov z fabriky je stret kultúr a chýbajúce pracovné návyky,” myslí si prednosta mestského úradu v Rimavskej Sobote Ladislav Kovács.
Na jednej strane sú prísni, striktní a disciplinovaní Kórejčania, na druhej ľudia, ktorí dlho nerobili a nevedia si zvyknúť na nároky zamestnávateľa. Sewon má prevádzky aj v Lednických Rovniach, Hnúšti a Hlohovci, kde spolu zamestnáva tisíc štyristo ľudí, ale podobné personálne ťažkosti má len v centre Gemera. Ak sa ich firme nepodarí vyriešiť, dovezie pracovníkov zo zahraničia.

Problém je disciplína
“Ľudia sa tu ťažko zaúčajú a nemajú pracovnú zodpovednosť,” myslí si divízny manažér Jong Woo Nam. Denne odchádza z fabriky niekoľko ľudí, väčšina nedobrovoľne. Najčastejšie kvôli nedisciplinovanosti a nedodržiavaniu interných predpisov. Napríklad pre fajčenie na pracovisku alebo naťahovanie pracovných prestávok. V Sewone zarábajú robotníci pri nástupe v hrubom okolo desaťtisíc korún. Po zaučení je to asi štrnásťtisíc a tí lepší, ktorých je minimum, majú ešte výkonnostné odmeny. Spoločnosť plánuje v Rimavskej Sobote ďalšie rozširovanie. Závisieť to bude od vhodných priestorov a dostatku ľudí. Ak sa nenájdu, vyše sto miliónovú investíciu, ktorá prinesie stovky pracovných miest, uskutoční inde.

26.2.2008
korzar.sk/clanok.php3?sub=26.2.2008/3198G

vacsinou sa jedna o romov, na to je aj take vysvetlenie ze ludia aj zo zakladnym vzdelanim co naozaj chceli pracovat tak odisli a necakali 15 rokov na to ze tam dojde sewon. a ludia s lepsim vzdelanim pracu stale nenachadzaju. ked tam bude 10 vselijakych investorov a ked vsetci budu mat taketo problemy potom sa da povedat ze zahranicne investicie nie su len o dopravnej infrasktrukture…

Áno ? Ja to vidím inak … na západnom SVK, kde nezamestnanosť bola od 15 do 25%, tiež sa muselo začať pri kábloch, dverách, sklách do áut … a tiež to bolo pod úroveň zaplatené a žiadané maximum práce. Je to len od ľudí … takto tam tí investori ani nepôjdu. Ak toto nechápeš a obhajuješ tých ľudí, tak ma to úprimne mrzí, … zbytočne nadávaš potom na slabú infraštruktúru atď. :bulb: :bulb: