Poprad, Kežmarok, Levoča a Stará Ľubovňa: Stav ciest, dopravné projekty, infraštruktúra a bezpečnosť v regióne Spiša a pod Vysokými Tatrami.
Vitajte v téme venovanej dopravnej infraštruktúre v regióne Poprad – Kežmarok – Levoča – Stará Ľubovňa. Táto diskusia slúži na zdieľanie aktuálnych informácií, skúseností a podnetov ohľadom ciest, výstavby a dopravných problémov v Prešovskom kraji.
Čomu sa téma venuje:
Cesta I/66 (Šahy – Brezno – Poprad – Spišská Belá – poľská hranica) vrátane spolupatriaceho popradského obchvatu (I/66A), ktorý má cca 3,6 km a bol komplexne modernizovaný ([turn0search20] / [turn0search15])
Cesta I/68 (Poľsko – Stará Ľubovňa – Prešov) – obchvat mesta Plavnica pripravený v roku 2023, postavený s cieľom znížiť dopravné zaťaženie v úseku cez hory Vabec – I/68 kopíruje údolie Torysy ([turn0search23]/[turn0search15])
Stav ciest II. triedy medzi key mestami – Napríklad dopravné spojenia Kežmarok ↔ Levoča ↔ Poprad, ich údržba, povrch vozoviek a problémy s miestami úrazovosti
Bezpečnostné riziká a kritické úseky – neprehľadné križovatky, ostré zákruty, úzke cesty, chýbajúce odbočovacie pruhy v turisticky významných pásmach
Údržba ciest a sezónna prejazdnosť – dopady zimnej údržby pri horských prechodoch v oblasti Spišskej kotliny, značenie a ochranné bariéry
Región a obce, ktorých sa téma týka:
Poprad, Kežmarok, Levoča, Stará Ľubovňa, ďalej obce a mestá ako: Spišská Belá, Plavnica, Ľubotín, Lipany, Sabinov (okrajovo), Spišský Štvrtok, Spišský Hrhov, Huncovce, Lendak, Vrbov, Hrabušice, Spišské Bystré a ďalšie mestá v oblasti Spiša a pod Vysokými Tatrami. Diskusia sa týka ciest I. aj II. triedy a ich vzájomného prepojenia.
Zapojte sa do diskusie, ak máte:
fotografie či videá aktuálnych ciest, rekonštrukcií, križovatiek a úsekov,
skúsenosti z ciest – dopravné zápchy, prepájanie turistických koridorov, prejazd leteckých trás (napr. letisko Poprad‑Tatry),
postrehy na nebezpečné miesta, ktoré úžitkovú kvalitu ciest ohrozujú,
aktuálne informácie o plánovaných projektoch v oblasti cestných trás či obnovách
tipy na úseky s cyklotrasami, významnými turistickými dopravnými bodmi, park & ride zónami
Spoločne môžeme vytvoriť aktuálny a vizuálne aj faktograficky bohatý prehľad o doprave a infraštruktúre v regióne Poprad – Kežmarok – Levoča – Stará Ľubovňa. Diskusia je otvorená pre každý relevantný podnet. Tešíme sa na vaše príspevky!
Kedze pochadzam z tejto oblasti, mal by som otazku: preco medzi dolezitymi usekmi je cesta Levoca-Harichovce a nie az po Sp. Novu Ves. Ale beriem to tak, ze ten usek patri do inej oblasti.
A este pripomienka, mozno velmi laicka:
myslim si, ze zeleznicna trat SNV-Levoca nie je potrebna. Co sa tyka osobnej dopravy, vlak ma na ceste len 3 zastavky v staniciach, ktore su relativne vzdialene od samotnej obce. Autobus ma 10 zastavok priamo v obciach. Teda vlak tvori len doplnok k spojom autobusu a na to je potrebne, aby v troch staniciach bol personal na ich obsluhu. Jednoducho vlak na tejto trati je velmi drahy a jeho opodstatnenost je otazna.
Co sa tyka nakladnej dopravy, medzi SNV a Levocou nie je takmer ziadna.
mne sa nieco mari ze sa tato trat udrziava koli putnikom … teda hlavne … ktory naklady na udrzbu pokryju na velmi dlhe obdobie … ale nemam ziadne dokazi ..
Nemyslim, ze je to tak. Cez put ide vlak, ale to su dva dni a odchadza raz za hodinu, t.j. za tie dva dni max 20 krat a to nema sancu pokryt naklady. A okrem toho busy v tom case chodia kazdych 10 minut (SAD aj vsetky sukromne z okolia).
Výborne, sám si si odpovedal. Môžeš hodnotiť potom, keď tu bude región SN+GL.
Je to tvoj názor a ja ti ho neberiem. Ale to by dnes nestálo 40% tratí, ktoré stoja. A k nákladnej doprave - nie je tam trať, ale bude tam D1 a budú tam investori, jedná sa krátku trať, ktorá by priniesla výhody.
Toto vôbec nebolo potrebné, keby cestári robili svoju prácu ako by mali, keby hneď odhŕňali sneh, tak by sa nemuseli trápiť so zľadovatelými úsekmi. Iné sa nerobilo, len sa vyhovárali na to, že nemôžu soliť.
Poprad ‑ Množstvo výtlkov, poškodené palisády a vyblednuté vodorovné dopravné značenie. Takto vyzeral popradský kruhový objazd ani nie šesť mesiacov po rozsiahlej rekonštrukcii. Nepomohla ani séria opráv, necelé dva roky po oprave je “kruhák” opäť v poľutovaniahodnom stave.
Palisády slúžia na vytváranie stupňov a okrajové zabezpečenie dláždených plôch. Sú to betónové stĺpiky, ktoré zabezpečujú stabilitu navýšenej zeminy v strede kruhového objazdu.
Aha, ta druha veta to vysvetluje. Co su palisady vseobecne, to chapem, len som si nevedel predstavit, naco su komu palisady na ceste
Budem si musiet ist ten kruhovy objazd niekedy pozriet, nech vidim, tie palisady za 37 milionov.
Tým sa konečne odľahčia cesty Tatranskom národnom parku v úseku Tatr. Kotlina - Ždiar - Javorina - Lysá poľana) aj na priľahlom úseku na poľskej strane Lysa polana - Zakopane.
Zvýši sa tým však premávka najmä na Orave z Trstenej ďalej do vnútrozemia.
Osobne si myslím, že časť kamiónov sa presunie aj na iné trasy, nielen na Oravu, napr. kamióny smerujúce na/cez východné Slovensko budú používať hraničné priechody východne od Tatier.
Kamiónová doprava nemala čo v Tatrách nikdy hľadať, pretože tatranské cesty sú síce široké, ale nemajú na to prispôsobené podložie a preto boli vždy v takom stave, že každý rok potrebovali nejaké opravy, keďže globálna výmena cesty sa tu nedala zrealizovať pre ochranu ŽP, keďže sa jedná o národný park.
A nemyslím si, že sa doprava po trase R3 alebo D3 až tak výrazne zhorší, pretože obmedzenia na prechodoch boli už aj predtým, len v menšom rozsahu a aspoň to snáď urýchli výstavbu obchvatov na severnej vetve R3 ako aj rýchlejšiu výstavbu D3.
Prešov 7. júna (TASR) - Americkú investíciu v hodnote 416 miliónov EUR, čo je v prepočte asi 15,7 miliardy SKK, ohlásil dnes v Prešove predseda vlády SR Mikuláša Dzurinda. Pôjde o fabriku Nordman v priemyselnom parku Brusník v katastri obce Spišský Hrhov v okrese Levoča.
Ide o najväčšiu zahraničnú investíciu v Prešovskom kraji a tretiu v SR po výstavbe dvoch automobiliek v Trnave a Žiline. Dzurinda informoval, že americká strana požaduje aj regionálnu pomoc v objeme bezmála 1,2 miliardy Sk. V jej rámci by sa dobudovali prístupové cesty okolo Levoče, kruhové objazdy a predovšetkým železničné dopravné pripojenie.
Dy, nevies, ci buduci privadzac PP-KK bude vyustovat prave na spominanej krizovatke, kde je planovany kruhac? Lebo tam by to bolo zrejme najlogickejsie, bol by spraveny aj ciastocny obchvat KK. Mimochodom, kruhac je na tejto krizovatke fakt nevyhnutny.