Oblasť Popradu, Kežmarku, Levoče a Starej Ľubovne

Táto oblasť je veľmi dôležitou v rámci SR, pretože tento región spája v sebe viaceré dôležité sféry: rozvoj turistického ruchu, rozvoj hospodárstva, história a je tu význam aj priamo pre fórum v podobe výstavby diaľnice D1 a privádzača ktorý spojí Poprad a Kežmarok, takže tento región bude mať dobré napojenie na celú slovenskú cestnú sieť. Je to oblasť, ktorá by mala byť podľa mňa samostným VÚC podobne ako Záhorie alebo Orava či Liptov atď., pretože táto oblasť nemá takmer nič spoločné s Prešovom a vyvíja sa v dnešnej dobe dosť odlišne a táto oblasť “dotuje” iné regióny v rámci PO VÚC, pričom sama má veľké nedostatky vo viacerých oblastiach vrátane infraštruktúry.

Vzhľadom na veľkosť tejto oblasti sa budem venovať aj podrobnejšie cestnej sieti. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Poprad-Starý Smokovec. Toto by mala byť priorita a táto cesta by mala mať parameter 2+2 pruhy a mala by byť čo najlepšie udržiavaná.
  2. Spišská Belá-Tatranská Kotlina
  3. Spišská Stará Ves-Spišské Hanušovce-Reľov-Slovenská Ves
  4. Spišská Stará Ves-Stráňany-Hniezdne
  5. Levoča-Harichovce
  6. Ľubica-Vrbov-Vlková
  7. Toporec-Holumnica-Ihľany
  8. Litmanová-Jarabina
  9. Tatranská Polianka-Svit
  10. Levoča-Brutovce
  11. Stará Ľubovňa-Kremná-Hraničné-Mníšek nad Popradom
  12. Stará Ľubovňa-Plavnica-Ľubotín

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

V rámci cestnej siete je však potrebné venovať aj zvýšenú pozornosť cestnému ťahu priamo v Tatrách, konkrétne od hraníc s Poľskom ďalej v smere na Ždiar, Tatranskú Kotlinu, Kežmarské Žľaby až po min. Starý Smokovec. Táto cesta by sa mala výrazne prebudovať tak aby uniesla aj kamión v prípade potreby ako je ťažba dreva a zároveň sa tu treba postarať aj o zvýšenú kvalitu v rámci údržby ciest v zimnom ale aj v letnom období. Okrem toho že by sa mala cesta takto upraviť tak je potrebné čo najskôr dobudovať RC R3, pretože cez Tatry by nemala vôbec prechádzať kamiónová doprava. Vzhľadom na to že sa tak skoro nestane, tak by sa mal tento cestný ťah na to prispôsobiť a ako som spomenul, mala by sa cesta prestavať od podložia.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

  1. Starý Smokovec, Tatranská Polianka, Ždiar pre zvýšenú kamiónovú ale aj osobnú dopravu a pre zlepšenie dopravnej situácie v týchto miestach
  2. Kežmarok
  3. Stará Ľubovňa

A okrem toho je potrebné spomenúť, že týmto regiónom sa stavia aj diaľničný úsek D1, Mengusovce-Jánovce a zároveň sa plánuje stavať aj privádzač Poprad-Kežmarok.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Železničné trate:

  1. Mala by tu prebehnúť modernizácia železničného koridoru od Žiliny v smere ďalej na Košice tak aby tu vlaky prechádzali rýchlosťou 160 km/h.
  2. Je dôležité spomenúť aj projekt ktorý počíta s tým, že by sa mala spojiť SR a Poľsko pomocou novej železničnej trate cez Tatry.

Železničné stanice:

  1. Je plánom modernizovať s pomocou EÚ, stanicu Poprad.
  2. Malo by sa viac investovať aj na stanici Starý Smokovec.
  3. Podobne ako v bode 2. by sa malo postupovať aj na stanici v Kežmarku.

Iné investície v rámci železníc:

  1. Bude sa zrejme výrazne investovať do lanoviek a vlekov v zimných strediskách v Tatrách, či už starých alebo nových.
  2. Raz by sa mala postaviť nová lokálna železničná trať do Levoče vrátane novej stanice.

Ďalej v rámci železníc je potrebné spomenúť, že by sa malo aj naďalej viac investovať do železníc priamo v Tatrách.

Ďalšou oblasťou je nepochybne letecká doprava, ktorá tomuto regiónu veľmi výrazne pomáha. :arrow_right:

  1. Letisko v Poprade. Tu by sa malo hlavne zlepšiť spojenie s Tatrami pomocou častejších spojov ako autobusových tak aj vlakových a zároveň aj lepšie prepojenie s ostatnými regiónmi v SR. Okrem toho by sa malo letisko zlepšovať hlavne v oblasti ponúkaných služieb.

A nakoniec aj spomeniem ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

Mala by sa výrazne zvýšiť ochrana vodných zdrojov v tejto oblasti a to posilnením investovania do modernizácie či výstavby ČOV, ďalej výstavba a rozširovanie kanalizačných sietí a výraznejším tempom by sa malo investovať aj do výmeny starých vodovodov.

Tato tema je spracovana na vysokej urovni a mozno by bolo skutocne dobre aby PP bol centrom pre Vychodne Tatry a celu spadovu oblast. :wink:

Kedze pochadzam z tejto oblasti, mal by som otazku: preco medzi dolezitymi usekmi je cesta Levoca-Harichovce a nie az po Sp. Novu Ves. Ale beriem to tak, ze ten usek patri do inej oblasti.

A este pripomienka, mozno velmi laicka:
myslim si, ze zeleznicna trat SNV-Levoca nie je potrebna. Co sa tyka osobnej dopravy, vlak ma na ceste len 3 zastavky v staniciach, ktore su relativne vzdialene od samotnej obce. Autobus ma 10 zastavok priamo v obciach. Teda vlak tvori len doplnok k spojom autobusu a na to je potrebne, aby v troch staniciach bol personal na ich obsluhu. Jednoducho vlak na tejto trati je velmi drahy a jeho opodstatnenost je otazna.
Co sa tyka nakladnej dopravy, medzi SNV a Levocou nie je takmer ziadna.

mne sa nieco mari ze sa tato trat udrziava koli putnikom … teda hlavne … ktory naklady na udrzbu pokryju na velmi dlhe obdobie … ale nemam ziadne dokazi ..

Nemyslim, ze je to tak. Cez put ide vlak, ale to su dva dni a odchadza raz za hodinu, t.j. za tie dva dni max 20 krat a to nema sancu pokryt naklady. A okrem toho busy v tom case chodia kazdych 10 minut (SAD aj vsetky sukromne z okolia).

kstano,

Výborne, sám si si odpovedal. Môžeš hodnotiť potom, keď tu bude región SN+GL.

Je to tvoj názor a ja ti ho neberiem. Ale to by dnes nestálo 40% tratí, ktoré stoja. A k nákladnej doprave - nie je tam trať, ale bude tam D1 a budú tam investori, jedná sa krátku trať, ktorá by priniesla výhody. :laughing:

Tatranské cesty by už nemali byť strašiakom pre vodičov. Zacne sa v zimnom obdobi pouzivat aj sol. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2928

Toto vôbec nebolo potrebné, keby cestári robili svoju prácu ako by mali, keby hneď odhŕňali sneh, tak by sa nemuseli trápiť so zľadovatelými úsekmi. Iné sa nerobilo, len sa vyhovárali na to, že nemôžu soliť. :bulb:

Poprad ‑ Množstvo výtlkov, poškodené palisády a vyblednuté vodorovné dopravné značenie. Takto vyzeral popradský kruhový objazd ani nie šesť mesiacov po rozsiahlej rekonštrukcii. Nepomohla ani séria opráv, necelé dva roky po oprave je “kruhák” opäť v poľutovaniahodnom stave. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3259

Prepacte moju nevedomost, ale co su v cestarskej terminologii “palisady”?

Palisády slúžia na vytváranie stupňov a okrajové zabezpečenie dláždených plôch. Sú to betónové stĺpiky, ktoré zabezpečujú stabilitu navýšenej zeminy v strede kruhového objazdu. :wink:

Aha, ta druha veta to vysvetluje. Co su palisady vseobecne, to chapem, len som si nevedel predstavit, naco su komu palisady na ceste :slight_smile:
Budem si musiet ist ten kruhovy objazd niekedy pozriet, nech vidim, tie palisady za 37 milionov.

Dôjde k vylúčeniu kamiónovej dopravy z hraničného priechodu Javorina - Lysa Polana

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3303

Tým sa konečne odľahčia cesty Tatranskom národnom parku v úseku Tatr. Kotlina - Ždiar - Javorina - Lysá poľana) aj na priľahlom úseku na poľskej strane Lysa polana - Zakopane.

Zvýši sa tým však premávka najmä na Orave z Trstenej ďalej do vnútrozemia.

Osobne si myslím, že časť kamiónov sa presunie aj na iné trasy, nielen na Oravu, napr. kamióny smerujúce na/cez východné Slovensko budú používať hraničné priechody východne od Tatier.

Ja k tomuto poviem len toľkoto: No konečne.

Kamiónová doprava nemala čo v Tatrách nikdy hľadať, pretože tatranské cesty sú síce široké, ale nemajú na to prispôsobené podložie a preto boli vždy v takom stave, že každý rok potrebovali nejaké opravy, keďže globálna výmena cesty sa tu nedala zrealizovať pre ochranu ŽP, keďže sa jedná o národný park.

A nemyslím si, že sa doprava po trase R3 alebo D3 až tak výrazne zhorší, pretože obmedzenia na prechodoch boli už aj predtým, len v menšom rozsahu a aspoň to snáď urýchli výstavbu obchvatov na severnej vetve R3 ako aj rýchlejšiu výstavbu D3.

Vypracovanie a dodanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) a dokumentácie na ponuku (DP) pre stavbu I/18 a II/533 Levoča, križovatka. :arrow_right:

ssc.sk/user/view_page.php?pa … &preview=1

Identifikácia úspešného uchádzača
ISPO, spol. s r. o., inžinierske stavby

Predpokladaná cena
(bez DPH)
700 000 Sk.

Celková zmluvná cena: 597 200 Sk.

Celková najnižšia ponuková cena: 597 200 Sk, celková najvyššia ponuková cena: 989 810 Sk.

Na ceste medzi Tatranskou Štrbou a Svitom zasiahol padajúci strom osobné auto. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4017

Prešov 7. júna (TASR) - Americkú investíciu v hodnote 416 miliónov EUR, čo je v prepočte asi 15,7 miliardy SKK, ohlásil dnes v Prešove predseda vlády SR Mikuláša Dzurinda. Pôjde o fabriku Nordman v priemyselnom parku Brusník v katastri obce Spišský Hrhov v okrese Levoča. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4087

Ide o najväčšiu zahraničnú investíciu v Prešovskom kraji a tretiu v SR po výstavbe dvoch automobiliek v Trnave a Žiline. Dzurinda informoval, že americká strana požaduje aj regionálnu pomoc v objeme bezmála 1,2 miliardy Sk. V jej rámci by sa dobudovali prístupové cesty okolo Levoče, kruhové objazdy a predovšetkým železničné dopravné pripojenie.

V Ždiari po celú noc bojovali s vodou

Ždiar/Poprad 1. júla (TASR) - Po celú noc bojovali obyvatelia Ždiaru s vodným živlom, ktorý strhával cestu, podmýval a zaplavoval objekty. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4246

Liekom na boľavé miesto kežmarskej dopravy je kruhový objazd. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4871

Dy, nevies, ci buduci privadzac PP-KK bude vyustovat prave na spominanej krizovatke, kde je planovany kruhac? Lebo tam by to bolo zrejme najlogickejsie, bol by spraveny aj ciastocny obchvat KK. Mimochodom, kruhac je na tejto krizovatke fakt nevyhnutny.