Oblasť Nového Mesta nad Váhom a Myjavy

V rámci tejto oblasti sa budem venovať cestnej infraštruktúry ako aj ďalším plánom v ostatnej infraštruktúre a časovým harmonogramom do r. 2006 a s výhľadom do r. 2010 (ak bude niečo inak, tak to extra upresním) a ak by vám tu niečo chýbalo, tak sa kľudne spýtajte.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

  1. Turá Lúka-Myjava-Rudník-Stará Turá-Nové Mesto nad Váhom
  2. Myjava-Brezová pod Bradlom-Košariská
  3. Vrbovce-štátna hranica s ČR
  4. Prašník-Krajné
  5. Kočovce-Beckov
  6. Podolie-Čachtice
  7. Trebatice-Vrbové

V tejto oblasti sa bude investovať predovšetkým do dôležitejších hlavných ťahov, inak budú opravované len lokálne nerovnosti, či výtlky po zime. Okrem toho boli zamietnuté 4 návrhy na spevnenie svahov a výstavbu oporných múrov na hlavnom cestnom ťahu Myjava-Nové Mesto nad Váhom z finančných dôvodov.

Ohľadom cesty SE-MY-NM platí, že sa bude robiť na túto cestu štúdia a možný projekt pre EÚ ako aj to, že na túto cestu je plánovaná komplexná rekonštrukcia, ktorá sa však do r. 2010 neplánuje uskutočniť z finančných dôvodov, keďže celková suma je odhadovaná na 1 mld. SKK. Plánujú sa však robiť aspoň priebežné opravy najnevyhnutnejších úsekov.

Celkové geo-politické zmeny sa plánujú aj s prípadnou zmenou začlenenia mesta Brezová pod Bradlom, v ktorom sa už dávnejšie občania v referende rozhodli, že nechcú spadať pod Myjavu (TN VÚC), ale pod Senicu (TT VÚC) avšak NR SR ešte takúto zmenu stále neodsúhlasila.

Vo všeobecnosti, predovšetkým mesto Myjava a jej okolie má problémy, keďže má riedku hustotu ciest a leží na hraniciach medzi TT a TN VÚC, kde oficiálne spadá do TN VÚC, ale viaceré úrady sa pre túto oblasť nachádzajú práve v meste Senica, ktoré však už spadá pod TT VÚC.

Železničná infraštruktúra:

Oblasť Myjavy má existenčné problémy so zachovaním svojho regionálneho železničného spojenia s ČR aj s NM a mimoriadne chýba lepšie spojenie (autobusové) s mestom SE aj s mestom NM mestom SE.

Mestom NM prechádze tzv. severný železničný koridor, ktorý sa postupne celý modernizuje a v rámci týchto investícií sa plánujú aj postupné modernizačné práce vo viacerých železničných staniciach pozdĺž tohto koridoru do r. 2010. Momentálne sa pripravujú projekty pre EÚ.

Iná infraštruktúra:

V rámci protipovodňových opatrení sa plánujú 2 poldre na rieke Myjava v oblasti Myjavy ako aj úprava koryta rieka Myjava v celkovej výške 450 mil. SKK.

V rámci rieky Váh nie sú celkové investície zatiaľ známe, ale podľa predpokladov dosiahnu niekoľko 10-tok mil. SKK.

V oblasti vodárenstva a kanalizácie sú celkové oblasti v tejto oblasti (po rozrátaní len pre túto oblasť) v celkovej výške 0,6 mld. SKK, pričom niektoré stavebné práce už sa začali, predovšetkým v oblasti ČOV.

Myjava má celkovú smolu so svojím umiestnením a trpí. Čo už? :laughing:

Toto je pravda, že MY patrí síce oficiálne pod TN VÚC, ale veľa úradov je pre oblasť MY v meste SE, čo je však už TT VÚC a tak aj doprava v tomto regióne je na poslednom mieste, keďže je to hraničná oblasť s horšími hospodárskymi podmienkami.

Vláda SR nezabúda na MY, bude tam priemyselný park. :wink:

Na Myjave je síce priemyselný park, ale to nič nemení na situácii, že cesty v danom regióne sú vo veľmi zlom stave a k výrazným zmenám na ťahu MY-NM, resp. SE-MY, nepríde ani v tomto roku.

Odôvodnenie: Napnutý štátny rozpočet, priorita je oprava hlavnej cestnej siete, cesty I. triedy. A diaľničná výstavba. Okrem toho, nie je ešte kompletná štúdia a plán opráv, len predbežná cena vo výške cca. 1 mld. SKK a na to jednoducho nie je. Ani v TN ani v TT samospráve. :unamused:

No, môžem napísať, že žiadne výrazne opravy sa na ceste, ktorá spája mestá Myjava a NM neurobili z dôvodu: nedostatok peňazí.

Celkovo sa všetky väčšie opravy znovu odsúvajú na neskôr, na ďalšie roky. Samospráva (TN VÚC) si problém so zlými cestami uvedomuje, ale nemá dostatok peňazí ani na zimnú údržbu, nie ešte na radikálne (výmena povrchu, podložia ciest atď.) opravy. Prebiehajú opravy v podobe vysprávok, čo je oprava výtlkov. Inak zostáva v tomto regióne problémom, že cesty sú úzke, nevyhovujú parametre klopenia zákrut, cesty majú nespevnené krajnice a vo veľkej miere tu už prechádza ťažká automobilová doprava, čo je v kombinácií s dosť výrazným osídlením (roztiahnuté obce - kopanice pri cestách) nebezpečné pre ľudí, ale aj pre motoristov.

Automobilová doprava tu bola, je a bude, pretože táto oblasť je východnou cestnou spojnicou medzi diaľnicami D1 a D2. Cesty sú staré, slabo udržiavané a na výraznejšie opravy by len hlavná spojnica (bod č. 1 v prvom príspevku tejto témy) stála cca. 1 mld. SKK.

V rámci obchvatov, mesto Myjava čiastočne obchvat má hotový, ale chýba dokončenie a mesto NM obchvat má v podobe diaľničného obchvatu ako mesto TN.

Najväčšie dopravné problémy sú priamo v okrese Myjava, pretože je tu slabé cestné prepojenie (cesta na Vrbovce a ďalej smer ČR), chýba železničné prepojenie a celkovo je tu riedka cestná sieť.

Doplním: Obec Prašník dlhá niekoľko km (kopanice) je známa tým, že cca. 5 km je tu max. povolená rýchlosť 40 km/h a táto je veľmi často kontrolovaná a to súčasne na viacerých miestach. :laughing:

Chalupári si vybudovali provizórnu štrkovú cestu

Bukovec - Kráter za obcou Bukovec, v okrese Myjava, vznikol koncom marca, keď sa do zeme prepadol kus poľa aj s priľahlým lesíkom. Do krátera zmizla aj cesta, ktorá spájala obec s osadou u Kubicov. … :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3885

Kruhový objazd vyrieši dopravu v meste (Myjava). :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4772

Myjava nahradila asfalt bylinkami. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4926

Rozsiahla rekonštrukcia mesta Myjava pokračuje. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5031

Hovorca mesta Marek Hrin uviedol, že náklady na presunutie autobusovej stanice, rozšírenie Partizánskej ulice, vybudovanie kruhové objazdu a ďalšie súvisiace investície dosiahnu celkom 34 miliónov korún. Premenu centra spolufinancuje Trenčiansky samosprávny kraj (TNSK) a SAD Trenčín.

Pred mestským úradom dnes položením nového ekologického asfaltu vyrobeného z rastlín dokončili kruhový objazd za 11 miliónov korún.

V Myjave taktiež začali myslieť na ubúdajúce svetové zásoby ropy, na novú okružnú križovatku v centre mesta použili asfalt vyrobený z rastlín. Francúzsky vynález, priehľadné spojivo Végécol, je ekologický, môže byť akokoľvek zafarbený a má vyššiu odolnosť voči vyjazdeniu koľají.

Najväčšie investičné akcie za rok 2006 s pokračovaním do ďalších rokov:

  • komplexná prestavba centra mesta Myjava, s vybudovaním kruhových objazdov, s použitím ekologického asfaltu atď. a rozvoj výstavby bytových jednotiek pri existujúcom cestnom obchvate ako aj výstavba priemyselného parku
  • pokračovanie investícií do rekonštrukčných prác na ceste v okolí MY v smere na NM, kde sa preinvestovalo 40 mil. SKK a ďalších 45 mil. SKK sa plánuje použiť

V katastrofálnom stave sú prakticky všetky cesty III. triedy.

Zakúpili sedem nových strojov za 11 miliónov (mesto NM) :arrow_right: dialnice.info/viewtopic.php?t=6086

Je to škoda, že sa nestačili poriadne otestovať. Ale to sa samozrejme nedalo vopred predpokladať, že bude takáto zima aká je. :confused:

Novému Mestu hrozí dopravný kolaps :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6508

Samospráva Nového Mesta n. Váhom sa obáva dopravného kolapsu :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6719

… podrobnejší opis ako v predchádzajúcom článku …

Myjava opraví v r. 2007 cesty v hodnote 10 mil. SKK :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6798

Po Partizánskej ceste budú premávať autobusy.

podla programu verejnych prac by sa v roku 2008 malo zacat s vystavbou obchvatu obce brezova pod bradlom na ceste II/499

suma 120 mio skk

Zaujimave, ze tu kratku spojku nazyvaju obchvatom :laughing:
V kazdom pripade to tu dost pomoze :slight_smile:

no bude to zaujimave, co vlastne urobia, ale mohli by oboma smermi lebo ta “sikana” pod kostolom je zaujimava :slight_smile:

To nebude riadny obchvat, ako už Andrej napísal, obchvat by stál podľa odhadov odborníkov z r. 2002 viac ako 2 mld. SKK. A tí, čo to tam poznajú aj vedia prečo. To by sa muselo de facto celé mesto obchádzať s náročnými estakádami, tunelami a samotná jedna MÚK s napojením na mesto a novou cestou by stálo viac ako 270 mil. SKK.

Pre BPB bude úspechom aj nová preložka daných ulíc. Ale pochybujem, že sa začne v r. 2008, lebo ešte nie sú ani všetky pozemky vykúpené, prípravné práce spravené, posúdenie ŽP spravené, projektová dokumentácia (presná) chýba. Ja to BPB prajem, ale pochybujem o tom dátume začatia. :bulb: