Doprava v regióne Michalovce, Trebišov a Sobrance: Stav ciest, obchvaty, tranzit, rekonštrukcie a dopravné problémy v Zemplíne. Diskusia pre motoristov.
Vitajte v diskusii venovanej dopravnej infraštruktúre Zemplína – okresov Michalovce, Trebišov a Sobrance. Ide o kľúčovú oblasť pre cestovanie východným Slovenskom, napojenú na štátne hranice s Ukrajinou a Maďarskom, ako aj na cesty I. triedy I/79, I/18 a I/50.
Téma slúži na zdieľanie informácií o:
Tranzitných cestách a ťahoch:
I/79 (Veľké Kapušany – Kráľovský Chlmec – Slovenské Nové Mesto)
I/18 (Michalovce – Sobrance – Vyšné Nemecké)
I/50 (Sečovce – Trebišov – Slovenské Nové Mesto)
ďalšie úseky II. a III. triedy
Mestá a obce, ktorých sa diskusia týka:
Michalovce, Trebišov, Sobrance, Sečovce, Veľké Kapušany, Čierna nad Tisou, Kráľovský Chlmec, Vojčice, Zemplínska Široká, Pozdišovce, Pavlovce nad Uhom, Trhovište, Petrovce nad Laborcom, Budkovce, Oborín, Palín, Čierna, Viničky, Veľaty, Zemplín, Leles, Viničná, Hraň, Veľké Trakany a ďalšie obce dolného a horného Zemplína.
Témam sa venujeme v týchto oblastiach:
Stav ciest a rekonštrukcie: Ktoré úseky sú v zlom stave, kde prebiehajú práce, aké sú problémy v zime alebo pri výkyvoch počasia
Dopravná zaťaženosť a tranzit: Premávka kamiónov, kolóny v mestách, najkritickejšie križovatky
dakujem za rychle vybavenie mojej ziadosti v podobe doplnenia tohoto regionu SR.
Je tu dost vela zaujimavych info. A hlavne sa tu moze diskutovat o tomto regione, lebo tento region aj ked je velky tak nema ziadnu konkretnu temu na forume ani D1 ani nic ako samostatny usek D1 KE-MI atd.
Táto oblasť sa snaží získavať peniaze z EU dosť aktívne, rádovo ide o 100-vky mil. SKK na budovanie infraštruktúry, samotné mesto Michalovce je na tom najhoršie.
Michalovce - Výstavba kruhového objazdu na najkritickejšej dopravnej križovatke v Michalovciach, ktorá spája Lastomírsku a Hollého ulicu so Sobranskou cestu sa odkladá. Miesto, kde každoročne dochádza k desiatke dopravných nehôd tak bude aj ďalšie nasledujúce mesiace postrachom pre miestnych vodičov. Slovenská správa ciest (SSC) síce plánovala v danom úseku naštartovať výstavbu objazdu už tento mesiac, ale stavebné práce sa opäť odkladajú na neurčito. Podľa informácii z Investičnej výstavby SC Košice sú po nástupe novej vlády niektoré investičné akcie pozastavené, pretože dôjde k ich prehodnocovaniu. O kruhom objazde by sa malo rozhodnúť až v marci budúceho roku.
Najväčšie investície z celej tejto oblasti boli v okrese Michalovce a to dlhodobo už od r. 2005. Myslím tým cestnú infraštruktúru, opravujú sa všetky kategórie ciest, investuje sa v samotnom meste Michalovce.
Michalovce sa naposledy snažili u kompetentných presadiť, aby sa diaľnica D1 zakotvila termínom dokončenia v úseku KE-MI na tzv. 1/2 profil konkrétny rokom podobne ako je tomu pri D1 BA-KE r. 2013 dnes a Michalovce by si želali dokončenie D1 KE-MI na 1/2 profil v r. 2015-2016, čo už aj tak považujú za neskorý, no žiaľ najskorší reálny termín.
V r. 2007 sa v tejto oblasti plánujú rozsiahle investície do opráv ciest II. a III. triedy a SSC plánuje postupne riešiť opravy ciest I. triedy ako aj nové kruhové križovatky či nové svetelné križovatky.
Ja v MI zijem a cesty su katastrofalne. Taktiez bezohladnost vodicov zvysuje pocet havarii, napriklad vedla Stefanikovej je jednosmerka a viacej aut prejde v protismere ako v povolenom smere. Mesto s cestami nic nerobi. Ak je cesta znicena (na jednom parkovisku je diera hlboka 35cm) tak tam hodia znacku, daju tridsiatku a hotovo. Ziadna oprava. A hoci 2 kruhove objazdy pomohli, ostavaju minimalne 4 dalsie blbe krizovatky bez semaforov, prip. so semaformi kde ked svieti zelena, neda sa ist lebo idu auta oproti, kde by sa zisli kruhove objazdy.
A v clanku www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4562 sa pise: Práve spomínané dopravné križovatky patria medzi najkomplikovanejšie v meste, vodiči tu majú problém hlavne počas rannej dopravnej špičky popoludní
Na to, aby sme mohli my na fóre usúdiť reálny stav celej cestnej siete a dopravnej situácie v meste Michalovce, nestačí len popísať hlavné cestné ťahy a jednu jamu na parkovisku. Buď rád, že je vôbec označená. Nerobte si ilúzie s rýchlosťou opráv výtlkov a jám v mestách niekde na západe … ale označí sa to veľmi rýchlo - lebo tým už je zákonne samospráva krytá a myslím si, že kto vie čítať, nemal by mať problémy.
Stav cestnej siete v meste:
v akom stave je vozovka (vrchná časť cesty) na cestách IV., V. a VI. triedy, teda na jednotlivých uliciach … pričom neposudzuje sa stav okolo kanálov, lebo to nespadá pod mesto
v akom stave je výstavba nových a rekonštrukcia starých parkovísk - zväčšujú sa počty miest na parkovanie
v akom stave sú investície do riešenia križovatiek - stavajú sa kruhové objazdy, investuje sa do nových svetelných (alebo výmeny) signalizácií
v akom stave je MHD
v akom stave sú chodníky a je jasne vidieť rozdiel medzi cestou a chodníkom (stav obrubníkov)
Až na základe poznania odpovedí na tieto otázky je možné robiť seriózne závery.
V pôsobnosti Správy a údržby Michalovce sa má zrekonštruovať šesť úsekov ciest v predpokladanej hodnote 55 až 60 mil. Sk. Správa a údržba Trebišov ráta s obnovou štyroch úsekov ciest v rozpätí od 8,9 do 9,75 mil. Sk.
Dovedna 46 miliónov Sk investuje Správa ciest (SC) Košického samosprávneho kraja (KSK) v tomto roku do opravy ciest II. a III. triedy v Trebišovskom okrese. Naplánované investičné akcie z PPP projektu dosiahnu objem 35,5 milióna Sk, ďalších 10 miliónov Sk poplynie z prostriedkov Európskej investičnej banky (EIB).
V článku sú úvedené detaily aj k jednotlivým úsekom.
Tak, opravujú ďalší úsek 4pruhovej cesty I/18 z MI do Petroviec n. Laborcom.
Je to neskutočne zle označené; ľavý pruh valcovaný, premávka presmerovaná do pravého pruhu a neviem, kde je pravý pruh, žiadne kužele, nič. Rýchlosť znížená na 40km/h a v jednom smere sa tuším ani nekončí-treba počkať až ku najbližšej križovatke. Na ďalšom, už dokončenom úseku nie sú namaľované čiary. Na porazenie.
Na výpadovke na KE, pri tej dvojitej plnej, že? Asi je to kvôli miestnym, ktorí nie moc často idú na západ, a nemajú moc zmysel pre orientáciu. Skús tam zastaviť nejakého človeka a spýtať sa či vie, kade na KE, BA, VT… Asi málo ľudí bude vedieť. Ale ak, tak to mali dať aj na tabule pred križovatkou, lebo to, že ideš na Blavu, sa dozvieš až na tej ceste
Nemá to význam. Pozícia hlavného mesta by mala byť jasná na hlavných cestách a podľa môjho názoru tak 200-300 km od neho alebo podľa významu veľkých miest, t.j. v KE môže byť informácia o Bratislave, ale v Michalovciach by som dal iné informačné body.
Výnimka môže byť na diaľnici, ktorá môže mať napríklad 800 km a už na začiatku je uvedené aj hlavné mesto spolu s 3-4 inými významnými bodmi a potom je krásne vidieť, ako sa hlavné mesto rýchlo približuje a ako sa menia tie iné pozície s inými mestami.