Oblasť Michaloviec, Trebišova a Sobraniec

Táto oblasť je veľmi dôležitou oblasťou skutočného východu SR. Plánuje sa tu veľa projektov v rámci dopravnej infraštruktúry od diaľnice D1 cez letisko v Michalovciach až po modernizáciu železničného koridoru na 160 km/h. Treba však povedať, že aktuálne podmienky z hľadiska infraštruktúry ani zďaleka nie sú ideálne a aj celková hospodárska situácia tejto oblasti nie je práve najlepšia aj vzhľadom na to, že susediace regióny v Ukrajine a v Maďarsku sú na tom veľmi podobne.

Vzhľadom na veľkosť tejto oblasti sa budem venovať aj podrobnejšie cestnej sieti. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Michalovce-Strážske
  2. Michalovce-Závadka-Sobrance-Tibava-hranice s Ukrajinou
  3. Michalovce-Zemplínska Široká-Pavlovce nad Uhom-Veľké Kapušany
  4. Michalovce-Trhovište-Hriadky-Sečovce-Trnávka
  5. Trebišov-Veľaty-Čerhov-Slovenské Nové Mesto
  6. Trebišov-Hriadky-Sečovská Polianka
  7. Sobrance-Jasenov-Jovsa-Klokočov
  8. Tibava-Podhorod
  9. Slovenské Nové Mesto-Borša-Hrušov-Kráľovský Chlmec
  10. Kráľovský Chlmec-Leles-Veľké Kapušany
  11. Veľké Kapušany-Vojany-Oborín
  12. Oborín-Zemplínske Jastrabie
  13. Trhovište-Malčice-Oborín
  14. Zemplínska Teplica-Sečovce

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Celkovo sú tu cestné úseky, ktoré spadajú pod rôzne kategórie ciest, I.-III. triedy ako aj sa tu bude stavať diaľnica D1. Z hľadiska prepojenosti jednotlivých miest je tu celkom dobrá cestná sieť, chýba však lepšie napojenie SR na Maďarsko a Ukrajinu.

Niektoré časti týchto cestných úsekov sa už opravili v rámci projektu PPP, ktorý spravil KE VÚC na opravy ciest II. a III. triedy v celom KE VÚC v hodnote 500 mil. SKK. Aj SSC tu opravila viacero cestných úsekov a treba zdôrazniť, že veľmi kvalitný cestný ťah je úsek Michalovce-Klokočov.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

  1. Michalovce
  2. Sečovce
  3. Sobrance
  4. Strážske
  5. Veľké Kapušany
  6. Hriadky
  7. Trhovište
  8. Závadka
  9. Tibava

Tu by som zdôraznil, že napríklad MI a SO bude riešiť diaľnica D1. Treba však tiež zdôrazniť, že stále neexistujú presné termíny, kedy bude táto diaľnica v smere od KE ďalej na Ukrajinu reálne dostavaná, ale dá sa povedať, že do r. 2015 to nebude a preto treba zlepšovať aspoň základnú cestnú sieť v tomto, čo sa potencionálu týka, silnom regióne.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Železničné trate:

Vo všeobecnosti treba povedať, že tu stačia tie železničné trate, ktoré sú tu postavené a bude sa tu modernizovať železničný koridor v smere na Ukrajinu tak, aby tu vlaky mohli premávať rýchlosťou 160 km/h. Finančne tento projekt zastrešuje hlavne EU.

Železničné stanice:

V rámci rozvoja železničnej siete by bolo vhodné, aby všetky väčšie železničné stanice prešli komplexnými modernizáciami v horizonte nasledujúcich 10-20 rokov.

Iné investície v rámci železníc:

Tu treba spomenúť komplexnú modernizáciu prekladiska v Čiernej nad Tisou z dôvodu iného rozchodu koľají na Ukrajine a v EU.

Letecká doprava. :arrow_right:

Táto oblasť potrebuje svoje letisko. Konkrétne by bolo veľmi dobré, keby sa v Michalovciach vybudovalo regionálne letisko takého chrakteru ako je dnes letisko v ZA alebo v PP. Plánuje sa tu v horizonte 10-20 rokov veľa infraštrukturálnych projektov podporovaných EU, ale aj vládou a samosprávou od diaľnice D1 cez modernizáciu železničného koridoru na 160 km/h až po zlepšenie aktuálnej dopravnej infraštruktúry. Táto oblasť má teda všetky predpoklady pre vysoký hospodársky rast a letisko v MI by dokázalo obslúžiť aj oblasti v PO VÚC ako je Humenné, Snina atď. Najbližšie letisko je v Košiciach, to však kapacitne nepostačuje a hlavne je ďaleko a konkrétne preto v Michalovciach by sa malo nové letisko vybudovať, pretože Michalovce majú najlepšie cestné aj železničneé spojenie s celou oblasťou, ale aj s BA a KE.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

V tejto oblasti budú potrebné značné investície práve do vodárenstva, kanalizácie, ale aj väčších samostatných projektov ako je úprava korýt riek a následne aj výstavba nových vodných diel. V tomto by sa mala vytvoriť vládna pomoc tak, aby sa podporovali projekty na toto zameranie spolu s dopravnou infraštruktúrou v rámci tejto oblasti.

Dy,

dakujem za rychle vybavenie mojej ziadosti v podobe doplnenia tohoto regionu SR.

Je tu dost vela zaujimavych info. A hlavne sa tu moze diskutovat o tomto regione, lebo tento region aj ked je velky tak nema ziadnu konkretnu temu na forume ani D1 ani nic ako samostatny usek D1 KE-MI atd. :bulb:

Menší objazd vybuduje mesto Michalovce za vlastné. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2758

Táto oblasť sa snaží získavať peniaze z EU dosť aktívne, rádovo ide o 100-vky mil. SKK na budovanie infraštruktúry, samotné mesto Michalovce je na tom najhoršie. :arrow_right:

V čerpaní eurofondov najviac zaostali Michalovce - dialnice.info/viewtopic.php?t=3514

Veľatčania zastavili kamióny vlastnými telami. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4002

V Michalovciach začnú s výstavbou kruhových objazdov. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4562

Michalovce - Výstavba kruhového objazdu na najkritickejšej dopravnej križovatke v Michalovciach, ktorá spája Lastomírsku a Hollého ulicu so Sobranskou cestu sa odkladá. Miesto, kde každoročne dochádza k desiatke dopravných nehôd tak bude aj ďalšie nasledujúce mesiace postrachom pre miestnych vodičov. Slovenská správa ciest (SSC) síce plánovala v danom úseku naštartovať výstavbu objazdu už tento mesiac, ale stavebné práce sa opäť odkladajú na neurčito. Podľa informácii z Investičnej výstavby SC Košice sú po nástupe novej vlády niektoré investičné akcie pozastavené, pretože dôjde k ich prehodnocovaniu. O kruhom objazde by sa malo rozhodnúť až v marci budúceho roku. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4715

Tak toto je priamy dopad rozhodnutia novej vlády škrtnúť v SSC 250 mil. SKK z položky: výstavba. :smiling_imp:

Najväčšie investície z celej tejto oblasti boli v okrese Michalovce a to dlhodobo už od r. 2005. Myslím tým cestnú infraštruktúru, opravujú sa všetky kategórie ciest, investuje sa v samotnom meste Michalovce.

Michalovce sa naposledy snažili u kompetentných presadiť, aby sa diaľnica D1 zakotvila termínom dokončenia v úseku KE-MI na tzv. 1/2 profil konkrétny rokom podobne ako je tomu pri D1 BA-KE r. 2013 dnes a Michalovce by si želali dokončenie D1 KE-MI na 1/2 profil v r. 2015-2016, čo už aj tak považujú za neskorý, no žiaľ najskorší reálny termín.

V r. 2007 sa v tejto oblasti plánujú rozsiahle investície do opráv ciest II. a III. triedy a SSC plánuje postupne riešiť opravy ciest I. triedy ako aj nové kruhové križovatky či nové svetelné križovatky.

Yazaki sa v Michalovciach rozširuje. V nových priestoroch chce firma zamestnať ďalších 1800 ľudí. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5632

Yazaki - Jeden z najväčších zamestnávateľov v Košickom kraji.

Ja v MI zijem a cesty su katastrofalne. Taktiez bezohladnost vodicov zvysuje pocet havarii, napriklad vedla Stefanikovej je jednosmerka a viacej aut prejde v protismere ako v povolenom smere. Mesto s cestami nic nerobi. Ak je cesta znicena (na jednom parkovisku je diera hlboka 35cm) tak tam hodia znacku, daju tridsiatku a hotovo. Ziadna oprava. A hoci 2 kruhove objazdy pomohli, ostavaju minimalne 4 dalsie blbe krizovatky bez semaforov, prip. so semaformi kde ked svieti zelena, neda sa ist lebo idu auta oproti, kde by sa zisli kruhove objazdy.

A v clanku www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4562 sa pise: Práve spomínané dopravné križovatky patria medzi najkomplikovanejšie v meste, vodiči tu majú problém hlavne počas rannej dopravnej špičky popoludní

Na to, aby sme mohli my na fóre usúdiť reálny stav celej cestnej siete a dopravnej situácie v meste Michalovce, nestačí len popísať hlavné cestné ťahy a jednu jamu na parkovisku. Buď rád, že je vôbec označená. Nerobte si ilúzie s rýchlosťou opráv výtlkov a jám v mestách niekde na západe … ale označí sa to veľmi rýchlo - lebo tým už je zákonne samospráva krytá a myslím si, že kto vie čítať, nemal by mať problémy.

Stav cestnej siete v meste:

  • v akom stave je vozovka (vrchná časť cesty) na cestách IV., V. a VI. triedy, teda na jednotlivých uliciach :question: … pričom neposudzuje sa stav okolo kanálov, lebo to nespadá pod mesto
  • v akom stave je výstavba nových a rekonštrukcia starých parkovísk - zväčšujú sa počty miest na parkovanie :question:
  • v akom stave sú investície do riešenia križovatiek - stavajú sa kruhové objazdy, investuje sa do nových svetelných (alebo výmeny) signalizácií :question:
  • v akom stave je MHD :question:
  • v akom stave sú chodníky a je jasne vidieť rozdiel medzi cestou a chodníkom (stav obrubníkov) :question:

Až na základe poznania odpovedí na tieto otázky je možné robiť seriózne závery.

Košický kraj plánuje obnovu ciest zhruba za dvesto miliónov :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6392

V pôsobnosti Správy a údržby Michalovce sa má zrekonštruovať šesť úsekov ciest v predpokladanej hodnote 55 až 60 mil. Sk. Správa a údržba Trebišov ráta s obnovou štyroch úsekov ciest v rozpätí od 8,9 do 9,75 mil. Sk.

Do trebišovských ciest investuje Košický samosprávny kraj :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=6512

Dovedna 46 miliónov Sk investuje Správa ciest (SC) Košického samosprávneho kraja (KSK) v tomto roku do opravy ciest II. a III. triedy v Trebišovskom okrese. Naplánované investičné akcie z PPP projektu dosiahnu objem 35,5 milióna Sk, ďalších 10 miliónov Sk poplynie z prostriedkov Európskej investičnej banky (EIB).

V článku sú úvedené detaily aj k jednotlivým úsekom.

Tak, opravujú ďalší úsek 4pruhovej cesty I/18 z MI do Petroviec n. Laborcom.
Je to neskutočne zle označené; ľavý pruh valcovaný, premávka presmerovaná do pravého pruhu a neviem, kde je pravý pruh, žiadne kužele, nič. Rýchlosť znížená na 40km/h a v jednom smere sa tuším ani nekončí-treba počkať až ku najbližšej križovatke. Na ďalšom, už dokončenom úseku nie sú namaľované čiary. Na porazenie.

To sa robí naraz. :wink:

Michalovce: michalovce.sk/strat_dokum/tech_infra.htm . Celkovo dajú Michalovce v r. 2007 na skvalitnenie cestnej siete sumu 12,6 mil. SKK.

Trebišov: na výstavbu a opravu miestnych komunikácií chce dať mesto v r. 2007 sumu 1,8 mil. SKK.

Sobrance: v r. 2006 dalo mesto takmer 2,3 mil. SKK na opravy mestských komunikácií.

Včera som išiel cez Michalovce a pobavil som sa na tabuľke s označením smeru BRATISLAVA. Má to zmysel?

Neviem prísť na to, či to je umiestnené kvôli miestnym ale viac mi to vychádza na to, že keď nejaký blavák zablúdi do Michaloviec, aby trafil domov :slight_smile:

Na výpadovke na KE, pri tej dvojitej plnej, že? Asi je to kvôli miestnym, ktorí nie moc často idú na západ, a nemajú moc zmysel pre orientáciu. Skús tam zastaviť nejakého človeka a spýtať sa či vie, kade na KE, BA, VT… Asi málo ľudí bude vedieť. Ale ak, tak to mali dať aj na tabule pred križovatkou, lebo to, že ideš na Blavu, sa dozvieš až na tej ceste :confused:

Nemá to význam. Pozícia hlavného mesta by mala byť jasná na hlavných cestách a podľa môjho názoru tak 200-300 km od neho alebo podľa významu veľkých miest, t.j. v KE môže byť informácia o Bratislave, ale v Michalovciach by som dal iné informačné body.

Výnimka môže byť na diaľnici, ktorá môže mať napríklad 800 km a už na začiatku je uvedené aj hlavné mesto spolu s 3-4 inými významnými bodmi a potom je krásne vidieť, ako sa hlavné mesto rýchlo približuje a ako sa menia tie iné pozície s inými mestami.