Oblasť Martina a Turčianských Teplíc

Vzhľadom na nedostatok času chcem túto tému dať skôr aj keď v nej nie sú hneď v 1. príspevku žiadne konkrétne údaje. Nechcem blokovať diskusiu a kľudne sa realizujte aj Vy, kľudne sem píšte, čo by sa malo alebo nemalo meniť, alebo nepíšte aj nič, ale oblasť tu je a nie je správne, aby bola takto “blokovaná”.

Ja možno neskôr sem dám aj konkrétne informácie, keď bude záujem o niečo konkrétne. :laughing:

Komplexné informácie z regiónu nájdete v tomto príspevku v tejto téme:

dialnice.info/viewtopic.php?p=34541#34541

Cesta I/65 Turčianske Teplice - Martin takzvaná “panelovka” by mala prejsť rekonštrukciou, začať by sa malo smerom od Turč. Teplíc

dialnice.info/viewtopic.php?p=19609#19609

Clanok v MT ohladom vyhlasenia MDPaT o rekonstrukcii I/65
Pozn by B;

Boj medzi Turčanmi a Banskobystričanmi o trasu rýchlostnej komunikácie sa ešte neskončil. Turiec nie je mimo hry. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3222

MARTINČANIA BUDÚ MAŤ NA PODHÁJÍ PRVÚ KRUHOVÚ KRIŽOVATKU. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3274

Mestské komunikácie v Martine by už potrebovali radikálnejšiu opravu. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3313

Okružná križovatka na Podháji v Martine dostala koberec. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3472

Ako je vidieť, tak v tejto oblasti ja sám komplexné informácie neprinášam a to ani v mesiaci apríl, ktorý som sám označil za mesiac, v ktorom prinesiem do každej oblasti komplexné informácie. Nechcem to ospravedlňovať, ale cestná sieť v SR je veľmi veľká (na jedného človeka) a nedá sa všetko stíhať naraz.

Ako menšie ospravedlnenie prinášam aspoň mapu cestnej siete v tejto oblasti a zdrojom tejto mapy je SSC:

Martin
Turčianske Teplice

Poznámky:

  1. Kliknutím na mapu sa táto zväčší.
  2. Farebné rozlíšenie:

Cesty I. triedy
Cesty II. triedy
Cesty III. triedy
Diaľnice
Rýchlostné cesty

„Slimák“ sa dočkal. Martin - Predminulý piatok odovzdali žilinskej firme Astra stavenisko martinského nadjazdu – známeho „slimáka“, na ktorom budú počas dvoch mesiacov prebiehať rekonštrukčné práce na jeho zničenom a skorodovanom podmostí. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3644

Cesty s prívlastkom – kritické = mesto Martin. Martin - Kritika stavu ciest aj chodníkov v meste sa každú jar hromadí. Odbor komunálnych vecí by z mestského rozpočtu potreboval na opravy ročne desiatky miliónov, no priemerne sa na nich vyčleňuje (vrátane výtlkov) 8 - 9 miliónov korún, hoci požiadavky sú na viac ako 35 miliónov. Konkrétny popis situácie :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3643

Turiec - tajomná údržba ciest II. a III. triedy. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3642

Stále veľa hmly. Napríklad firma Colas by mala cesty udržiavať, aj keď na to nemá samotná stroje a je tu toho oveľa viac … Ďalší problém sa objavuje po zime. Výtlky! Vybratá firma, ktorá ponúkla najnižšiu cenu, bude prihadzovať a argumentovať výnimočnosťou situácie. Vyššia cena, ale neznamená vyššiu kvalitu. Firma v snahe najvyššieho zisku použije namiesto kvalitného materiálu menej kvalitný. Výsledok? Po krátkej dobe je tam výtlk znova a znova. … :smiling_imp:

No dneska som išiel po dlhom čase po tejto ceste - Sodoma - Gomora :imp:

Daniel, nevieš ako to bude s opravou ? Či babka cukrárka zase kecala - predvolebne :slight_smile: Už dlhší čas som mimo diania.

Keďže ciest “sodoma-gomora” je v SR na tisíce kilometrov, tak neviem, ktorú cestu myslíš. :unamused:

Hlavnú cestu Martin - Turčianske Teplice - Zvolen (to už je jedno kade) a naše milené premilené prefabrikované betónové panely …

Tak v takom prípade použijem cestársky slovník. Cesta sa bude opravovať presne v takom tempe ako hlavná cesta Senec-Sereď. :laughing:

No tak to sa toho snáď do dôchodku dožijem, že budem jazdiť na fotoakcie do BB a Zvolena po kultúrnej ceste …

Dá sa to prebehnúť v pohode … ale rýchlosť musí byť nad 160 :slight_smile:

Inak tá cesta nie je panelová ale normálna betónová, ale robená v 70 rokoch a do 85 prevetrávaná tankami :slight_smile: Spravil sa betón a potom sa pílili dilatačné čiary :slight_smile:

johann: dokonca … :smiley: … a úsek Predmier - Hrabové je na tom podobne …

Skus sa prestahovat na Sliac :laughing: :laughing:

P.S. ad Johhan : zda sa mi, ze to s tou 160 funguje, aspon som tak pocul ( od spolujazdca :sunglasses: )

teraz vazne:

To znamena, ze uz 70. rokoch sme mali technologiu+techniku na CB kryt?
Alebo to bolo vysoko cenene “hand made”?

Je známe, že aj cez železničné priecestie je lepšie prejsť 60 km/h ako brzdiť a aj tak neubrzdiť na 30 km/h a “triasť sa” …

Jazda na 160 km/h po ceste, ktorá nie je diaľnicou viac ako na nutné predbiehanie (ani to už nerobím) je riskantné a nebezpečné, pretože cesta nie je stavaná na takúto rýchlosť = nevyhovuje klopenie zákrut, povrch a krajnice cesty atď. a to už nehovorím o tom, že niečo môže ísť v protismere a veľmi zle sa odhadujú vzdialenosti.

70.-80. roky, disponovali sme aj raziacou technológiou, ktorá bola rýchlejšia ako tie dnešné (len dnes sa razia tunely inak).

SR nedisponovala technológiou na CB kryt - to, čo sa tak ako keby stavalo nebol CB kryt, nemalo to požadované technické parametre.

Betónové a iné cesty, ktoré nie sú asfaltovými sa stavali predovšetkým tam, kde bolo potrebné zabezpečiť možnosť prepravy ťažkých vozidiel - tankov. Tieto cesty preto majú aj iné základy, iné podložia a ich rekonštrukcia/prerobenie na AB kryt je preto taká drahá, že by sa muselo stavať vlastne znovu.

Samozrejme, že cesty sa stavali aj s technikou, ale základom bola ručná práca, kým dnes je to presne naopak.

A nepochopil som to s tým Sliačom, čo tam akože je ?

Dy: Zo Sliača sa dá dostať do BB aj ZV bez toho aby si po tej geni(t)álnej ceste musel ísť … je to reakcia na môj príspevok …