Vzhľadom na nedostatok času chcem túto tému dať skôr aj keď v nej nie sú hneď v 1. príspevku žiadne konkrétne údaje. Nechcem blokovať diskusiu a kľudne sa realizujte aj Vy, kľudne sem píšte, čo by sa malo alebo nemalo meniť, alebo nepíšte aj nič, ale oblasť tu je a nie je správne, aby bola takto “blokovaná”.
Ja možno neskôr sem dám aj konkrétne informácie, keď bude záujem o niečo konkrétne.
Komplexné informácie z regiónu nájdete v tomto príspevku v tejto téme:
Ako je vidieť, tak v tejto oblasti ja sám komplexné informácie neprinášam a to ani v mesiaci apríl, ktorý som sám označil za mesiac, v ktorom prinesiem do každej oblasti komplexné informácie. Nechcem to ospravedlňovať, ale cestná sieť v SR je veľmi veľká (na jedného človeka) a nedá sa všetko stíhať naraz.
Ako menšie ospravedlnenie prinášam aspoň mapu cestnej siete v tejto oblasti a zdrojom tejto mapy je SSC:
„Slimák“ sa dočkal. Martin - Predminulý piatok odovzdali žilinskej firme Astra stavenisko martinského nadjazdu – známeho „slimáka“, na ktorom budú počas dvoch mesiacov prebiehať rekonštrukčné práce na jeho zničenom a skorodovanom podmostí.
Cesty s prívlastkom – kritické = mesto Martin. Martin - Kritika stavu ciest aj chodníkov v meste sa každú jar hromadí. Odbor komunálnych vecí by z mestského rozpočtu potreboval na opravy ročne desiatky miliónov, no priemerne sa na nich vyčleňuje (vrátane výtlkov) 8 - 9 miliónov korún, hoci požiadavky sú na viac ako 35 miliónov. Konkrétny popis situácie
Stále veľa hmly. Napríklad firma Colas by mala cesty udržiavať, aj keď na to nemá samotná stroje a je tu toho oveľa viac … Ďalší problém sa objavuje po zime. Výtlky! Vybratá firma, ktorá ponúkla najnižšiu cenu, bude prihadzovať a argumentovať výnimočnosťou situácie. Vyššia cena, ale neznamená vyššiu kvalitu. Firma v snahe najvyššieho zisku použije namiesto kvalitného materiálu menej kvalitný. Výsledok? Po krátkej dobe je tam výtlk znova a znova. …
Dá sa to prebehnúť v pohode … ale rýchlosť musí byť nad 160
Inak tá cesta nie je panelová ale normálna betónová, ale robená v 70 rokoch a do 85 prevetrávaná tankami Spravil sa betón a potom sa pílili dilatačné čiary
Je známe, že aj cez železničné priecestie je lepšie prejsť 60 km/h ako brzdiť a aj tak neubrzdiť na 30 km/h a “triasť sa” …
Jazda na 160 km/h po ceste, ktorá nie je diaľnicou viac ako na nutné predbiehanie (ani to už nerobím) je riskantné a nebezpečné, pretože cesta nie je stavaná na takúto rýchlosť = nevyhovuje klopenie zákrut, povrch a krajnice cesty atď. a to už nehovorím o tom, že niečo môže ísť v protismere a veľmi zle sa odhadujú vzdialenosti.
70.-80. roky, disponovali sme aj raziacou technológiou, ktorá bola rýchlejšia ako tie dnešné (len dnes sa razia tunely inak).
SR nedisponovala technológiou na CB kryt - to, čo sa tak ako keby stavalo nebol CB kryt, nemalo to požadované technické parametre.
Betónové a iné cesty, ktoré nie sú asfaltovými sa stavali predovšetkým tam, kde bolo potrebné zabezpečiť možnosť prepravy ťažkých vozidiel - tankov. Tieto cesty preto majú aj iné základy, iné podložia a ich rekonštrukcia/prerobenie na AB kryt je preto taká drahá, že by sa muselo stavať vlastne znovu.
Samozrejme, že cesty sa stavali aj s technikou, ale základom bola ručná práca, kým dnes je to presne naopak.
A nepochopil som to s tým Sliačom, čo tam akože je ?