Je velmi dolezite vediet, ako sa v Nemecku jazdi, Je dobre vediet nieco o histori dialnic z tejto krajiny. Je dobre poznat znacky, ktore su na dialniciach v tejto krajine, je dobre poznat links o nemeckych dialniciach, ale na toto vsetko treba mat aspon jeden link. Ja vam ho dam.
Tu je vsetko, co chcete vediet + photo + … Osobne odporucam.
A len doplnim, ze cela siet nemeckych dialnic je zatial v statnych rukach a dnes su uvahy, ze by sa mohla sprivatizovat. Roznia sa ceny, ale zacina to na urovni 60 mld. EUR - konci na urovni nad 200 mld. EUR.
Chcem este dopisat, ze Nemecko uz ma de facto vsetky dialnice postavene (s vynimkou na CR a Polsko atd.), ale to uz je minimum, a preto podobne ako aj francuzska vlada uz moze premyslat nad tym, ze dialnice jednoducho sprivatizuje - hlavne ked treba splacat dlhy.
Ďalšie prepojenie sever-juh by určite prospelo dopravnej situácii najmä v Mníchove a okolí. Plány na takéto prepojenie existujú už niekoľko rokov s vyústením pri rakúskych hraniciach (Salzburg). Je to však náročná a nová investičná akcia, momentálne má stále prioritu prepojenie východu a západu krajiny: odovzdanie stavieb v roku 2006:http://www.autobahn-online.de/Neubau2006.html.
Trasa nie je v programe výstavby do roku 2007. Môj osobný odhad, so samotnou výstavbou by sa mohlo začať v rokoch 2008-2010.
Spojnica Regensburg Rosenheim už bude takmer naisto realitou, mám pocit že prvý úsek už sa stavia, južne od Regensburgu asi na pol cesty k A92… Ďalšie úseky budú v následujúcich rokoch na rade tiež… Link
Podľa zdroja z wikipedie: http://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_93 sa spomínaná A93 skladá z dvoch častí, severnej a južnej, ich prepojenie bolo síce plánované, ale nebolo uskutočnené.
Áno, tiež sa tam píše, že už sa to prerušenie stavia ako štvorpruhová preložka cesty I/15 u mesta Schierling. V budúcnosti po celej dĺžke až k Rosenheimu… A to napĺňa podstatu zavrhnutého prepojenia A93. A najmä pre českých šoférov bude znamenať behom mníchovskej špičky ohromnú úsporu času aj paliva Ten link o dva príspevky vyššie je aktuálny, z loňska…
BTW: Včera som išiel po A93 v úseku Marktredwitz - Regensburg a mám nepríjemnú skúsenosť so službami na tejto relatívne novej diaľnici (bola stavaná v určitých úsekoch na základe starej Bundesstrasse). Na úseku dlhom 150 km nebola ani jedna čerpacia stanica s občerstvením. Keď som chcel natankovať (bolo to nutné), musel som zliezť z diaľnice a hľadať na slepo (nemal som žiadnu mapu, tak som ani nevedel či sa na A93 nejaká nachádza) v okolitých mestách a dedinách. Našťastie ČSPH je v Nemecku skoro v každej dedine, tak sa nejakú našiel relatívne skoro, ale nebolo mi všetko jedno. Nakoniec sa ukázalo dobre, že som z A93 zliezol, lebo prvá ČSPH aj s občerstvením bola až za Regensburgom na A3 smer Passau.
Parker, wikipedia je internetová encyklopédia, len teraz v marci bol článok o A93 šesťkrát upravovaný/dopĺňaný.
A máš pravdu, pri Regensburgu sa stavia, je však otázne, či a ako sa bude pokračovať.
Nemecko ja stat ktory keby som chcel plnohodnotne opisat ohladom dialnicnej siete tak tu mozeme zalozit 2. forum. Takze ja sa pokusim niekolkymi vetami strucne opisat dnesne problemy v Nemecku ohladom dialnicnej siete.
Nemecko ma jednu z najvacsich dialnicnych sieti na svete, pretoze ma cca. 13 000 km dialnic a este sa planuju stavat dalsie km. V ramci EU ma najviac km dialnic prave Nemecko ale nema najhustejsiu dialnicnu siet - to ma Belgicko. Je jasne ze velka cast dialnicnej siete bola postavena hlavne v minulosti. S vystavbou zacal clovek ktory sposobil 2. svetovu vojnu - Adolf Hitler - povazoval dialnicnu siet za jednu z moznosti ako zamestnat velmi vela ludi v casoch ked bola velka nezamestnanost a zaroven mal plan ze ked raz bude velke Nemecko tak len Nemecko bude mat aj nieco take dialnicnu siet - stavali sa dialnice v velkom rozsahu ale v podstate bola ekonomicka kriza a ludia nemali ani auta … plany isli v budovani dialnic az do Polska, Norska, Rakuska, Francuzska atd. - ale prisla vojna, … aj po vojne sa vela km dialnicnej siete zachovalo a dnesne dialnice su takmer vsade v povodnych koridoroch v ktorych staval alebo planoval stavat Hitler. Je to smutne ale je to prave Hitler ktoremu sa podarilo ako 1. krajine Nemecku postavit a zadefinovat slovo dialnica “Autobahn” - v USA boli 2. na svete ako slovo “highway” a v Taliansku Mussolini bol 3. na svete. Takto je na tom historia.
Dnes Nemecko potrebuje obrovske investicie do modernizacnych prac na dialnicnej sieti ako aj novej vystavbe - dlhodobo bola blokovana dialnicna vystavba v smere na CR. A aj samotna krajina - “zapad” a “vychod” Nemecka presiel masivnou vystavbou dialnic. A stavia sa aj dnes.
Nemecko ako jeden z mala statov na svete ma elektronicky (satelitny - Galileo) mytny system ale nie pre auta do 3,5t (osobne auta). Jednoducho sa to povazuje za normalne a standardne mat dialnicu pre ludi zadarmo. Dnes su uvahy toto zmenit pretoze ako kritici tvrdia dialnice osobne auta neposkodzuju ale v zime aj v lete ich treba udrziavat aj pre osobne auta. Ale hlavnym dovodom na bliziace sa zmeny je fakt ze Nemecko nema dostatok potrebnych zdrojov na vystavbu aj opravy dialnicnej siete.
Dalej ma Nemecko financne problemy. Viackrat za sebou presauje 3% hranicu deficitu rozpoctu co ako hlavny sponzor EU je chyba a Nemecko zvazuje dalsi radikalny krok v oblasti dialnicnej siete a tym je privatizacia celej dialnicnej siete. Zatial sa robili len odhady a privatizacia zatial nie je. Narozdiel napriklad od Francuzska ktore uz predalo vacsinu dialnicnych spolocnosti tiez pre financne problemy. Mozno je to na smiech ze prave F a D stanovili hranicu 3% a prisne pokuty za nedodrziavanie aby bola Eu reformna ale tieto staty maju problemy dnes s rozpoctami samotne a pridavaju sa dalsie ako Taliansko, Portugalsko, dokonca mozno aj Velka Britania atd.
Dalej ohladom prevadzky a vystavby dialnicnej siete nehovori len stat do tejto problematiky ale aj jednotlive spolkove krajiny. Dalej su dost velke naklady na byrokraticky proces pri vystavbe dialnic - cca. 1/4 z cien. Ale samotne ceny nie su vysoke na 1 km novych dialnic v ramci EU.
Vsetko ostatne sa da najst (myslim uplne konkretne cisla a plany) na konkretnych odkazoch v tejto teme na stat - Nemecko.
Já myslím, že to ani nevadí, že průměrná intenzita je kolem 35 000 aut za den. Třeba taková A4 Aachen-Köln 2+2 s cca. 70000 auty za den je opravdu hrozné (probíhá v současnosti rozšiřování) a jsou i další úseky na A1 a A3 nejspíše jsou i další kritická místa, ale o nich nevím…
Z mapky jasne vidieť rozdiely v intenzite medzi západnou a východnou /resp. južnou/ časťou SRN. Intenzity vo východnej časti sa na viacerých úsekoch približujú intenzitám u nás a v ČR. Zatiaľ čo v “západnej” časti boli diaľnice väčšinou stavané v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch, v južnej a východnej časti to bolo práve v posledných pätnástich-dvadsiatych rokoch a najmä prepojenie východ-západ stále nie je dostavané. Na západe krajiny medzitým tiež narástla intenzita dopravy, ale dopravné plánovanie sa viac sústredilo na prepojenie bývalej NDR.