Stav cestných komunikácií v Košiciach je zlý a avizovaných 110 miliónov
korún na rekonštrukciu bude! Potvrdil to primátor mesta Zdenko
Trebuľa na novoročnej tlačovej besede s novinármi 4. januára. Práce
na šiestich uliciach sa začnú hneď, ako to počasie dovolí. Ako sa vyjadril
pre Mosty východu, pozitívne vníma zlepšenie spolupráce so
Slovenskou správou ciest. Dobrou komunikáciou sa podarilo urýchliť
realizovanie už rozbehnutých projektov. Novinkou je začatie príprav
na III. etapu realizácie najvýznamnejšej stavby v Košiciach: Prešovská
– Sečovská. Tá bude zahŕňať aj vybudovanie štvorprúdovej cesty smerom
Palackého – Štúrova – Zimný štadión von z mesta. To všetko aj
kvôli výstavbe nákupného centra Aupark na Námestí osloboditeľov,
ktorá začne budúci rok. „Presne 36, 1 kilometra ciest prvej triedy v Košiciach
sme v roku 2003 vrátili štátu, čo nám umožnilo ušetriť značné
finančné prostriedky na ich údržbu. Vďaka tomu sme mohli realizovať
napríklad aj projekt obnovy na Gorkého ulici,“ doplnil primátor.
Mesto Košice chce mať pripravené všetko tak, aby sa prestavba železničného podjazdu na Palackého mohla realizovať už v roku 2005 najneskôr v roku 2006 v rámci tretej etapy rekonštrukcie križovatky Prešovská-Sečovská. “Úzko spolupracujeme s investorom - Slovenskou správou ciest, ale intenzívne rokujeme aj so Železnicami SR. Je v záujme všetkých, aby sa aj tento úsek cesty vyriešil k spokojnosti motoristickej verejnosti,” dodal V. Kohoutek.
Ako nám potvrdili na SSC, rokovania sa vedú aj o tom, aby tunel na Palackého - táto cestná stavba, bezprostredne nadväzujúca na rozsiahlu rekonštrukciu križovatky, bola zaradená do tretej etapy a na jej financovaní by sa mohol podieľať okrem mesta aj štát.
Podjazd pod železnicu na Palackého ulici je jedno nepríjemné
miesto pre dopravu v Ke a už dávno sa malo riešiť a kedysi v minulosti aj taká tendencia asi bola - ako je zrejmé z dimenzovania susedných dvoch podjazdov - 3 polia po dva široké jazdné pruhy.
Tunelové riešenie podľa môjho skromného názoru nie je vhodné pretože trasa tunela neprirodzene zalamuje prirodzenú krivku cesty. Na vyššie uvedenej linke od bystríka je len samotná navrhovaná stavba tunela bez znázornenia napojenia pod susedné mosty z jednej strany a Palackého z druhej.
Lepším riešením sa mi javí postavenie nového mosta pre železnicu s väčším rozpätím pre dva široké pruhy plus chodníky v oboch smeroch.
Tunel na tomto mieste akokoľvek super postavený bude z hľadiska dopravného “zbastardeným riešením” v podobnom štýle ako príjazd do Ke od Prešova smerom na Mier.
Nekošičanom a iným neznalcom miestnych pomerov sa ospravedlňujem za spústu neznámych pojmov.
Je to sice dobry navrh , ale v sucasnej dobe nerealny. Myslim si , ze vystavba tunelu je v sucastnosti najlepsi variant vzhladom k financnemu a technickemu zabezpeceniu uvedenej trasy. A hlavne z casoveho hladiska uvedenia celej krizovatky. Bez tunelu , alebo bez adekvatnej nahrdy za tunel by spustenie krizovatky nemalo zmysel. Vznikol by efekt tzv. lieviku, kto situaciu na krizovatke pozna vie o com hovorim.
Rýchlostná cesta R4 v úseku križovatky Prešovskej – Sečovskej je najzaťaženejšou križovatkou na území mesta Košice. Súčasne je i križovatkou ciest medzinárodného významu E50 a E71 a základného komunikačného systému mesta Košice.
Križovatka Prešovská – Sečovská dopravne rieši najzaťaženejší úsek cesty v križovatke ciest I/50 a I/68 s napojením vstupu do centra mesta Košíc. Križovatka v súčasnosti zabezpečuje smerovanie dopravy svetelnou riadenou križovatkou. Vzhľadom na priestorové možnosti a najmä výhľadové intenzity dopravy nie je možné riešiť zvýšenie priepusnosti križovatky výstavbou potrebného počtu riadiacich pruhov, ale výstavbou mimoúrovňovej križovatky. navrhovaná III. etapa naväzuje na I. a II. etapu mimoúrovňovej križovatky, ktoré sú v súčasnosti vo výstavbe. V stavbe je 5 mostných objektov.
Pre uvedený úsek bola vypracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie 11/1998.
Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodlieha zákonu č. 127/94 Z.z., proces EIA nebo realizovaný.
Financovanie: štátny rozpočet
Plánovaná realizácia stavby:
rok začatia výstavby: 08/2005
rok dania stavby do užívania: 10/2009
Dĺžka úsekov: 3,65 km štvorpruhové komunikácie, kategória MS 25/60; 2,65 km dvojpruhové komunikácie
Ale, keď uvádzam materiál zo SSC, tak buď tam nedám vôbec termín alebo (ako v tomto prípade) ho tam dám, pretože to už je rozdiel len pár mesiacov a mne ide skôr o šírenie základných informácií o jednotlivých úsekoch. Ale ďakujem, že si ma (a aj ostatných) upozornil, ja som si to ani nevšimol. Nemôžem mať v pamäti všetko.
pre upresnenie II. etapu uvedu do prevadzky 10/2005 a stavebne prace dokoncia na jar 2006. III. etapu, ktora nadvazuje na II., zacnu stavat teda niekedy v lete 2006.
Rozhodnutie o konecnom variante pravdepodobne toto forum neovplyvni, avsak nemyslim si ze tunel je z financneho pohladu najlepsi variant. Pokial mam spravne informacie o nakladoch na kilometer cestnych stavieb tak najnarocnejsimi na vystavbu a najdrahsimi stavbami su vzdy bezkonkurencne tunely, mosty vychadzaju lacnejsie. Cez predmetny most ide zeleznicna hlavna trat a kopat vedla tunel do sypaneho nasypu za plnej prevadzky nie je tiez ziadna sranda. Tunelove riesenie lievika na Palackeho ul. “vyhrava” len z pohladu plynulosti premavky pocas stavby, nakolko stale ostanu dva pruhy pre dopravu.
Ale aj tak si myslim ze tunel v tomto mieste by bol v konecnom dosledku dopravny “zlocin” ktoreho sa uz Kosice len tak nezbavia.
co sa tyka tunelu tak je to relatyvne vyhodne riesenie kedze v pripade stavby noveho mosta by muela byt prevadzka tejto casti trate prelozena na mosty sluziace pre nakladnu dopravu a vobec si neviem predstavit ako pretoze tieto dve casti suod seba oddelene stavbami … dalej by muelo byt bybudovane provizorium pre cestnu dopravu a tak by sa to cele mohlo zhodit a postavit novy most … mozno by ten most bol lepsi hlavne keby sa uravila nivelita vozovky (kosicania uz zazili zopar potop)… len ako by to bolo s tratu ???
matei: no, kto pozna situaciu v KE, tak vie, ze jedinym riesienim ako vyriesit lievik na palackeho je prekopanie toho nasypu pod zel mostom. Ani si neviem predstavit o aky most by sa malo jednat, ked navrhujete toto ako dalsie mozne riesenie.. kde by sa ten most zacinal? na zacaitku krizovakt PS, a koncil na velkej krizovatke nedeleko palackeho?.. kolko by mal 300-400metrov?
prekopanie toho nasypu, ani neviem ci je mozne nazvat tunelom
Je to mozno nejakcyh 50 metrov, mozno teraz prehanam.
preto si myslim,ze toto riesenie by bolo z fina hladiska najlepsie.
Este niekde na JG fore som spomenul, plan , postavit mimourovnovu krizovatku za mostami na palackeho, aby bolo mozne napojit autobus a aj zel,stanicu priamo z palackeho.
je to mozno hudba buducnosti. ale skor ci neskor sa to bude musiet riesit.
Ku pkrizovatek PO, jazdim tadial denne, a prace postupuju kazdym dnom, dnes som tam naratal 12 bielych prilieb. tak len dotoho
12 na Palackeho a dalsich 20 na Opatskom aj na slovenske pomer uctihodny vykon a stavba dostava novobu podobu kazdym dnom. to je fajn len ten celkovy termin odovzdania trojky r. 2010 mi nejak nesedi. Pravdepodobne to bude mat suvis s financovanim. Viem si zivo predstavit skorsi termin odovzdania, samozrejme ze pri sucasnom pracovnom tempe a vacsom nasadeni pracovnych strojov. Ak by sa pohla aj R4 od Milhosti bolo by to fajn , ale to je len moje zbozne prianie.
Vyssie v prvom prispevku k teme som sa mozno vyjadril nepresne, z pohladu komunikacie pre auta ide o podjazd.
Budem nadalej pouzivat termin most.
Nadalej si myslim ze technicky najcistejsim riesenim je nahradenie uzkeho mosta novym so sirsim rozpatim.
Podla mojho nazoru by nemal vacsie rozpatie ako dalsie dva existujuce mosty, t.j. 2x chodnik plus 6 pruhov po 3,5m, no nech je to 25m.
Myslim si ze to nie je v dnesnej dobe problem.
Napriek tomu ze po nom prechadza hlavna trat a tiez nezanedbatelna odbocka do rusnoveho depa, existuju riesenia ako sa to da realizovat pocas prevadzky.
Tunel na tomto mieste je sa samozrejme da postavit, ale je to nasilie voci stavbarstvu a plynulosti dopravy. Staci ak sa covek pozrie zhora z nestastneho uzkeho mosta dolu na cestu, a predstavi si ako vychadzaju optimalne jazdne pruhy pre variantu most a variantu tunel. Zisti na prvy pohlad, ze tunel tam NEPASUJE.
Podotykam ze je tam vstup zakazany
Co sa tyka mimourovnovej krizovatky medzi Palackeho a mostami, pocul som kedysi davno nieco na urovni studie, ale v tejto forme existuje v Ke napr. aj most ponad zeleznicu z Masarykovej
K stavbe II. etapy konstatuje ze rastie ako z vody a most cez Hornad toho roku asi bude realitou. Drzim stavbarom palce.
kedze tu random zverejnil nakres krizovatky, musim zase poukazat na to, co som pisal uz na starom fore, ze Dopravoprojekt naplanoval krizovatky na niektorych krizeniach vetiev velkoryso, ale ked sa na to pozriete podrobnejsie, vsimnite si krizenie vetiev Juzne nabrezie - Presovska, Palackeho-Secovska, ktore vobec nie je mimourovnove v smere von z centra. Uz vidim, ako sa tam budu vytvarat kolony, ked sa kvoli hustej premavke smerujucej z Juzneho nabrezia na Presovsku sa nebude dat dostat z centra na Furcu!!!
No kua, teraz som sa podrobnejsie zahladael na tu mapu. a je to fakt ta krizovatka ma par slabich miest, ked som sa na to mrkol mojim laickym okom. S randomomm suhlasim, ale ono by sa to dalo vyriesit 1. discipinovanou jazdou vodico, i ked naj rpoblme bude asi krizenie smerom z mesta na furcu. alebo mozno b to bolo aj v pohode, ak by tam vznikli tri jazdne pruhy, z mapky to nei ej celkom vidiet, ci sa zuzuju do dvoch alebo nejaky usek tam su aj tri.
Dalej. ak budete chcceit is smerom z furce (MI)na presov, ato iste plati pret PO-MI, tak musite zajst az za CS na colnici a urobit jednu velku osmicku a tak sa vratit smer na presov. no inak s ato riesit asi nedalo, pretoze pre odbocku zo sec na pres koli zastavanej ploche a zdvihnutej vozovke tam uz neostane priestor.
Niektori spekulanti to budu riesit asi prejazdom cez obytnu zonu, myslim ze je to orechova ulica, i ked tam je prejazd zakazany
inak bystrik nie je mi celkom jasne riesenie krizovakty smerom na IS po lavobreznej. smerom z presovskej, bude tam prednost v jazde, stiopka, alebo semfor?.
Toto je dalsie slabe miesto celej stavby, pretoze vodici z jazera budu mat problem sa dostat do mesta, pokial sa to tam takto"stopne"
Tiez mi nie je jeasne ako bude rieseny vjazd a vyjazd na az cerpacej stanice na plackeho.. pretoze ziadne komunikacie tam nie su zaznacene
hmm
a to je asi vsetko
ta mapka nie je uplne korektna … add1 je mozno 10r satara … add2 konecne riesenie a teda aj plan krizovatky je niekde neviem kde … ale prekreslil som to co si pamatam ked som tu mapu videl … s.ics.upjs.sk/~random/highways/b … medium.jpg … do pozornosti davam uz dnes existujuce napojenie cervenej trasi a hlavnej trasi … vsimnite si akou ostrou zakrutou je ukoncene! … uz dnes maju problem solarisi tadialto prechadzat bez toho aby nezasahovali do dalsieho jazdneho pruhu … nieco priserne … neviem preco ale vsetky napojenia su takto hlupo riesene (na celej krizovatke) … a ako poznmam MHD vodicou su znacne arogantny a preto tu bude kolizii s nimi neurekom … no ja im chcem len dobre ale niekto sa na nich s tou krizovatkou vysantil … ani sa mi nechce verit ze je to mestka krizovatka kde by sa malo ratat s prevadzkou dlhych aoutobusov…
random, ale ved cervena trasa exte neexisuje!
maxilamne iba tan kusok od tcojej naznacenej modrej, i to je uz velmi stoceny do prava.no a s tou zakrutou to som myslel,ze je to nejake docasne riesenie…teda dufafm ze je
original plany sa nedaju zohnat? mozno to za tych 10 rokov neikho trklo ze vsetko to tam nie je kosher, a spravili nejaek upravy