Modernizácia uzla Žilina

Podľa plánov sa táto modernizácia blíži, tak zopár info:

Situácia a varianty (už aj tieto sú vraj neaktuálne): enviroportal.sk/sk/eia/detai … j-zeleznic

Vyjadrenie ŽSR z 19.2.15:
Účel modernizácie uzla Žilina je dosiahnutie parametrov TSI, dohôd AGC a AGTC a to v rámci prebiehajúcej modernizácie koridoru č. Va, ktorého súčasťou je uzol Žilina
Najväčšie zmeny v ŽST:
ŽST Žilina zriaďovacia stanica – zmena pôvodnej zriaďovacej stanice na odbočku smer Čadca a zastávku pre vlaky osobnej dopravy s vybudovaním nástupísk.
ŽST Žilina – stanica bude určená pre osobnú dopravu (Žilina osobná stanica), v nákladnej doprave v stanici len obsluha vlečiek a opravovne vozňov;
ŽST Žilina-Teplička – táto časť uzla Žilina je zmodernizovaná, predpokladáme menšie úpravy v tranzitnej skupine a napojenie vznikajúceho TIP;
ŽST Varín – vybudovanie krajných nástupísk pri hlavných staničných koľajách.

Žilina predmestie - Žilina osobná stanica v = 120 km/h.
Žilina osobná stanica – Varín v = 160 km/h.
Budatínska spojka v = 60 km/h.
Odbočka Budatín – Žilina osobná stanica v = 60 km/h.

V akom rozsahu bude zredukované koľajiská jednotlivých staníc?
Otázka zredukovania koľajísk a definitívne koľajové riešenie ešte nie je známe, nakoľko sme v stupni PD DÚR. Zo súčasného koľajiska ŽST Žilina zriaďovacia je uvažované s odstránením koľajiska zriaďovacej stanice a s prestavbou stanice na odbočku smer Budatín a zároveň zastávku pre vlaky osobnej dopravy s vybudovaním mimoúrovňového prístupu na nástupiská.
Všetky súčasné vlečky zostanú aj naďalej zapojené do trate resp. do koľajísk jednotlivých staníc (Intrans, Žilinská Teplárenská, Metsa Tissue, KIA, Vápenka Varín)?
Predpokladáme zapojenie všetkých spomenutých vlečiek s malou zmenou zapojenia vlečky Intrans pre budúci stav zo stanice Žilina, v súčasnosti je zapojenie realizované zo zriaďovacej stanice.

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=25115
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=25116
Zelený variant (120 km/h):
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=25117
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=25118

Doplnim este ceny

cerveny variant 318 Mil
zlty variant 350 Mil
Zeleny variant 397 Mil

Bager, máš nejakú novú dokumentáciu? Lebo v hentom čo som dal ja je oranžový, zelený a fialový. Ale vraj už je aj nejaká novšia.

JA som ta nasiel na envi portali ale mozno je to uz neaktualne neviem.

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/zsr-dostavba-zriadovacej-stanice-zilina-teplicka-nadvazujucej-zeleznic

Veď odtiaľ som bral aj ja (aj hore vprvom príspevku som dal ten link), tam je zelený, oranžový a fialový :smiley: a áno, vraj je to už neaktuálne
Údajne sú aj reči, že sa ponechá nejaká časť koľajiska zriaďovacej stanice pre potreby ZSSK

zsr.sk/slovensky/media-room/ … ge_id=3747

Rok 2016:
Projektovanie stavieb:
ŽSR, dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, projektová dokumentácia, dokumentácia pre stavebné povolenie (DSP), dokumentácia pre realizáciu stavby (DRS) a dokumentácia pre výber zhotoviteľa (DVZ).

zsr.sk/slovensky/media-room/ … ge_id=3804
Budúci podchod v Budatíne:
Momentálne prebieha projektová príprava predmetnej stavby a je vydané územné rozhodnutie. Predpoklad začatia stavebných prác je rok 2018. Výstavba samotného podchodu v Budatíne bude prebiehať v zmysle projektu organizácie výstavby.

Pekne popísané, aké zmeny nastanú, už sa to síce zrejme zmenilo, ale pre približnú predstavu:
reming.sk/files/2014-08-08-0 … Zilina.pdf

Napríklad sa nebude realizovať zmena na striedavú trakciu. Plány zmeny sú:
Výhľadové časové horizonty zmeny trakcie z jednosmernej na striedavú sú nasledovné:
2015: ŽST Púchov,
2017: Púchov – Lúky pod Makytou št. hr.,
2022: Púchov – Žilina /mimo/,
2025: Odbočka Potok – Varín/Žilina-Teplička – Žilina - Čadca št. hr./Skalité št. hr.

Max. rýchlosť cez stanicu bude 120 km/h.
Pribudne ďalšie ostrovné nástupište za terajším nást. číslo 3., jazykové budú inak usporiadané a súčasné nástupištia budú predĺžené.
Nové bude aj Stredisko technicko-hygienickej údržby ZSSK v priestore terajšej žst. Žilina zriaďovacia stanica medzi vlečkou Intrans a budúcou zastávkou Nová Žilina.
Bude zredukované koľajisko žst. Žilina na potrebnú mieru, koľajisko žst. Žilina zriaďovacia stanica úplne a bude tam zastávka s odbočkou smer Budatín (+stredisko THÚ a napojenie vlečky Intrans).
zilina.sk/userfiles/2015/ozn … Zilina.pdf

Ešte info k pozemkom po redukcii koľajiska:
zsr.sk/slovensky/media-room/ … ge_id=3785

celkom zaujimave info, vdaka, ale chcem sa spytat to podstatne kedy je v plane zaciatok realizacie prac prestavby a rekonstrukcie nastupist na Zilinskej zel.stanici a je v plane aj rekonstrukcia samotnej budovy zeleznicnej stanice v Ziline? ktora je doslova v zalostnom dezolatnom stave a pyta si uz generalnu rekonstrukciu.. je v Ziline nejaky investor ktory to chce prip planuje realizovat? vdaka

Začiatok modernizácie celého uzla Žilina je naplánovaný na rok 2018 a v tom je aj rekonštrukcia nástupíšť. Harmonogram, kedy presne by sa začalo vrámci tejto realizácie s prácami na nástupišťach neviem. A Investor sú samotné ŽSR, ktoré sú správca infraštruktúry.
K tej budove sa neviem vyjadriť. Treba si prečítať dokument, ktorý som pripojil v predchádzajúcopm príspevku, kde je mnoho vysvetlené:
reming.sk/files/2014-08-08-0 … Zilina.pdf

Stredisko THÚ ZSSK Žilina:
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=27830
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=27831

zdroj: facebook.com/%C5%BDeleznice … 556816097/
Aerofoto Žiliny a Vrútok z 24.10.15 začínajú tu. 13 fotiek:
gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=31612

DSP a suvisiacu dokumentaciu spracuje REMING Consult (nic nove :smiley: ), vid: www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestn … DEA9EA61E1

Podľa ŽSR sa začala od konca decembra spracovávať.
A nakoniec stanica Varín zostane.

to vazne? nielen ako vyhybna a zastavka ale ako stanica? zeby na odbore dopravy niekoho konecne osvietilo? ono sa neda donekoncena len rusit dopravne a nakladkove kolaje a vlecky ked chceme nieco aj vozit…

Mala by to byť klasická koridorová rekonštrukcia s dvomi hranami (dve jednostranné nástupišťa) s odbočkou do žst. Žilina-Teplička a vlečkou do vápenky.
Len škoda autobloku. Už teraz to tam chodí na výstrahu. Našťastie AB v úseku Varín-Vrútky by mal byť uchránený pred skazou na pár rokov vďaka nedávnej KRŽZ.
Vizualizácia prestrešenia žst. Žilina:
facebook.com/pavol.prostina … 618798515/
Súčasný stav žst. ZA zriaďovacia stanica, cez ktorej koľajisko má ísť nová trať+ zastávka a STHÚ ZSSK.
youtube.com/watch?v=AsaMecP … e=youtu.be
Zdroj: facebook.com/permalink.php? … 3556816097

na tu vizualizaciu prestresenia mas nefunkcny link.( Ľutujeme, tento obsah momentálne nie je k dispozícii) :wink:

Jaj tak to je potom pôvodný návrh zrušenia stanice Varín a prerobenie na odbočku so zastávkou a nie zachovanie stanice. To ich ešte bude mrzieť, už teraz má Teplička nedostatočné kapacity a Varín mohol kľudne zostať pre prípad potreby uskladnenia nákladných vlakov, keď Teplička nebude stačiť.

Tak musíš byť na FB :slight_smile: A dokonca aj v tej skupine, lebo ako pozerám, je uzavretá.

Slovenský koridor má veľa zvláštností. Rušenie autobloku, rušenie dopravní, znižovanie počtu dopravných koľají a nástupištných hrán, budovanie iba jedných jednoduchých koľajových spojok na niektorých zhlaviach, toto všetko=znižovanie priepustnosti trate, modernizácia zastávok v poli namiesto toho, aby sa presunuli bližšie k obci (Brodno)…