Modernizácia úseku Bratislava-Trnava sa navýši o 228 mil. Sk

etrend.sk/generate_page.php?page_id=51156

Modernizácia úseku Bratislava-Trnava sa navýši o 228 mil. Sk

Mimoúrovňovú križovatku pri železničnej zástavke Pezinok musia Železnice SR financovať z vlastných zdrojov, pretože Brusel ju vyňal z projektu modernizácie

BRATISLAVA 22. júna (SITA) - Stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava bude v rámci modernizácie železničnej trate Bratislava Rača - Trnava, v úseku Svätý Jur - Pezinok, stavať mimoúrovňovú križovatku pri zastávke Pezinok v hodnote takmer 228 mil. Sk. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa Železníc SR (ŽSR) Nela Blašková. Práce zahŕňajú napríklad výstavbu železničného mosta, úpravu trakčného vedenia, preložky miestnych a diaľkových káblov či rekonštrukciu osvetlenia preložky cesty.

Stavebné práce na modernizácii trate Bratislava - Trnava začalo konzorcium vedené spoločnosťou Doprastav v roku 2000. Finančné memorandum na modernizáciu tohto vyše 18-kilometrového úseku je v objeme 51,4 mil. eur, pričom 75 % z tejto sumy tvoria prostriedky z Kohézneho fondu. “Výstavba mimoúrovňovej križovatky bola zahrnutá v projekte modernizácie úseku, v Bruseli však naše požiadavky na jej financovanie z prostriedkov Európskej únie neschválili,” vysvetlila Blašková. Preto museli ŽSR uzavrieť druhú zmluvu na tieto dodatočné práce, ktoré však budú financovať z vlastných zdrojov. Železnice uzavreli dodatkovú zmluvu s firmou Doprastav, ktorú vybrali v rokovacom konaní bez výzvy na súťaž. Takýto postup im podľa Blaškovej povoľuje zákon o verejnom obstarávaní, keďže Doprastav je pôvodným zmluvným partnerom na danom úseku.

ŽSR hospodárili počas prvých štyroch mesiacov tohto roka so ziskom viac ako 69,3 mil. Sk, keď celkové výnosy na úrovni 5,383 mld. Sk zredukovali náklady vo výške 5,314 mld. Sk. Medzi najvýznamnejšie aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia slovenskej časti V. železničného eurokoridoru, na ktorý sa zatiaľ preinvestovalo približne 3,158 mld. Sk. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru pritom ŽSR odhadujú na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 76,6 mld. Sk. Slovenská vetva koridoru je dlhá 536,2 kilometrov a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou.

SITA, 22.6.2005