Mesto Žilina - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Táto téma sa bude venovať dopravnej situácii v samotnom meste Žilina. Chcem tak dosiahnuť odľahčenie témy Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta , pretože táto téma je zameraná naozaj na celú oblasť a nie len na jedno mesto. Príspevky, ktoré sú tam už napísané, presúvať nebudem.

Odteraz dopravná situácia (parkoviská, nové križovatky, nové zámery pri výstavbe nových ciest, opravy ciest atď.) v samotnom meste Žilina patrí sem. Okrem toho sem môže spadať aj rozvoj hospodárstva, bývania, životného prostredia, ale len také oblasti, ktoré ovplyvňujú nejakým spôsobom cestnú sieť mesta Žilina. :laughing:

Buditeľ (bronzová sochu Jozefa Miloslava Hurbana) odhalený! za 28 miliónov

Stojí na mieste, kde v rokoch 1848 – 1849 bojovali slovenskí dobrovoľníci na čele s Hurbanom proti maďarským gardám. Dnes je tam vybudovaná veľká križovatka so štvorprúdovou cestou, spájajúcou Žilinu s Kysucami. … :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3887

Moje doplnenie: … je na čo pozerať z križovatky … :laughing:

V Žiline sa poplatky za parkovanie vyberajú od septembra 2003. Za rok 2005 udelili mestskí policajti 8 832 pokút, čo predstavuje viac ako 2,5 milióna korún. Dá sa povedať, že za jeden mesiac nasadíme okolo 1 000 blokovacích zariadení. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3888

Informácie, ktoré sa od vedenia mesta či zo Žilinského večerníka nedozviete :

http://www.zakrajsiuzilinu.sk

Ludo, chválim Ťa, že si to umiestnil do tejto novovzniknutej témy, aj keď teda ja so všetkým, čo sa tam píše ani zďaleka nesúhlasím, ale uznávam, že už niektoré kauzy naozaj presahujú hranice. :laughing:

Info o aktuálnej kauze okolo OZ Za krajšiu Žilinu.

Celý článok :
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2750180/Narodniari-ziadaju-ZAKAZ-cinnosti-OZ-Za-krajsiu-Zilinu.html

Citát z článku :
“Toto mesto si zaslúži mať víziu, útvar hlavného architekta, územný plán aj zelené Štútorovo námestie.” :bulb:

Žilinské noviny

5.6.2006

Predaj autobusového nástupišťa: prečo sa ide predávať ?, kde sa plánuje nové? Blízkosť železničnej a autobusovej stanice je výhodná, najmä v takom meste ako je Žilina. Toto zmení charakter Žiliny.

Odpoveď pána Trabelssieho na otázku presunu autobusového nástupišťa :

http://www.regionalnenoviny.sk/clanok.asp?cl=2467668

Citujtem z článku :

"Chcem vyvrátiť akékoľvek pochybnosti o tom, že sa autobusové nástupište ide posúvať inam, alebo že sa ide rušiť. Keď sme ho od mesta kupovali, našim cieľom bolo, aby zostalo tam, kde je a aby sme ho zmodernizovali. "

A teraz zaujímavý link :

http://www.kysucka.sk/index.php?page=lokalita

Citujem z tohto webu :

“Ďaľšou obrovskou devízou položenia Polyfunkčného objektu je skutočnosť, že v danej lokalite /mimochodom donedávna považovanej za perifériu/ začala a neustále sa rozmáha realizácia rôznych rozvojových projektov, ako sú napr. vybudovanie nového î hotelového komplexu /Holiday Inn/ , modernizácia î športovísk v blízkom komplexe štadiónov, rekonštrukcia î budovy v ktorej bude umiestnená zdravotná vybavenosť, î čerpacia stanica pohonných hmôt a v neposlednom rade aj premiestnenie î centrálneho autobusového nástupišťa do blízkosti uvažovaného Polyfunkčného objektu.

Ďaľší odkaz :

http://www.kysucka.sk/index.php?page=nastupiste

Takže kde je pravda :?:

Povšimnite si napr. na webe http://www.imhd.sk/za, ako v posledných rokoch tvrdošijne presadzuje riaditeľ DPMŽ p. Popluhár výstavbu krátkej odbočnej trolejbusovej trate ku zimnému štadiónu (ZŠ). Odôvodňuje ju potrebou záložného obratiska v centre mesta, pričom takú istú funkciu by lepšie plnil priestor súčasnej autobusovej stanice, kde dnes mimochodom začína a končí mnoho spojov autobusových liniek MHD.

Natíska sa tu logická úvaha :

  • predali sme nástupište na supermarket
  • nové postavme tak ďaleko od železničnej stanice, aby bolo pešo obtiažne dostupné
  • postavme kratučkú trolejbusovú trať ku ZŠ, aby cestujúci museli použiť MHD na presuny medzi AS a Žst.

Zdá sa vám táto úvaha absurdná ? V Žiline ani veľmi nie :imp: .

V miestach onoho budúceho autobusového nástupišťa mal byť Lidl, ale už asi nebude. Je to trojuholník medzi Kysuckou cestou, areálom Sloveny a železnicou.

zilina-gallery.ic.cz/gallery/pic … age_id=970

Autobusové nástupište v Žiline prejde radikálnou prestavbou. Majoritný vlastník žilinskej SAD-ky SRIS ho plánuje prebudovať v takmer miliardovej investícii! Stane sa z neho moderný ucelený komplex, pricom plocha pre autobusy na prízemí zostane zachovaná. Nad autobusovým nástupišťom sa vybuduje nový obchodný dom, reštaurácie, kiná a 400 až 500 parkovacích miest. Priestory tu bude mať aj administratíva SAD Žilina. Nové nástupište je zatial v projektovej príprave a spolocnosť SIRS ho plánuje v máji 2006 predstaviť žilinskej verejnosti na diskusiu. Predstavitel SIRS George Trabelssie predpokladá, že s výstavbou by sa malo zacat na budúci rok na jar. Autobusové nástupište bude s istými obmedzeniami v prevádzke pocas celej výstavby.

zdroj: zilina-gallery.ic.cz

Keďže je jún 2006, ak máte niekto nejaké podrobnejšie informácie o tomto projekte, dajte link.

Tiež by ma to veľmi zaujímalo. A čo tá informácia, že by sa malo sťahovať na Kysuckú :question:

moj odhad je, ze ta plocha sa vyuzije mozno prechodne na cast liniek SAD v case vystavby a nasledne sa tam postavi niaka vyskova budova :wink:

To ma tiež napadlo. Ináč vyjadrenie riaditeľa DPMŽ pozri v diskusii na imhd.sk/za/index.php?w=38252 … 2b332924ea (nick Juraj)

dovolil som si sem uviest citaciu

Uprimne povedané, investor ktorý ide do toho že na mieste nástupišťa ide staviť nákupnú zónu by bol blbý aby odtial odsťahoval autobusové nástupište. Všat práve to mu bude generovať návštevníkov a klientelu. Si myslím že to preťahovanie bude dočasné a myslím že asi iba lokálne linky. Ale projekt by som rád videl :slight_smile:

Je mi divné že sa toho nechytil HB Reavis ( Aupark ) Je to daleko lepšia lokalita ako to námestie. Keby spravili komplexný projekt spojenia zo ŽSR ( železničná stanica ) tak mohli spraviť dopravno-obchodný komplex za normálne náklady.

Dnes som si všimol novinku na našej Ľavobrežnej (štvorprúdovka popri Váhu) - je na nej povolená osemdesiatka, čiže rovnaká rýchlosť ako v Bratislave na diaľnici :wink: aj keď tu je cez ňu dokonca priechod pre chodcov. Ale pravdu povediac, tu to považujem za primeranú rýchlosť

patrim k opatrnim vodicom, ale ta 80tka je primerana. skusal som si raz prejst usek 60kou a vyzeral som dost smiesne. :wink: je tam dobra viditelnost, siroka cesta, pri komunikacii sa nenachadzaju ziadne stavby, chodnik pre pesich je dost daleko…

Kým tu bola 60tka, tak tu veľmi radi policajti merali rýchlosť - boli vždy ukrytí za tým zeleným plotom cvičného futbalového ihriska v smere do MT. Som zvedavý, či aj tú 80ku budú tak horlivo merať

len taka nala uvaha k tej 80-tke. Ked tam bola 60-tka, tak malokto ju dodrziaval, poviem z tej kategorie vodicov “poctivejsich”, lebo to nemalo logiku. Teraz si myslim, ze bude dost vodicov tu 80-tku dodrziavat, trebarz aj z tytch co cez ten usek prechadzali 90-100. (ako ja :slight_smile: )