Trnava – doprava a rozvoj častí mesta: Cesty, dopravné stavby, obchvaty, modernizácia v mestských častiach. Všetko na jednom mieste.
Vitajte v diskusii venovanej dopravnej infraštruktúre a rozvoju mesta Trnava. Táto téma je určená pre všetkých, ktorých zaujíma aktuálny stav ciest, plánované projekty, nové napojenia a vývoj v jednotlivých častiach mesta.
Čo téma pokrýva:
Stav ciest a kompetencie miestnych komunikácií – povrchy ulíc, hlavné mestské ťahy (napr. Družstevná, Nitrianska, Štefániková, Piešťanská, Bratislavská)
Obchvat mesta Trnava / R1 – napojenie na R1 v smere Bratislava – Západné Slovensko, vplyv na premávku v uliciach, prepojenie s diaľnicou D1
Dopravné projekty a rekonštrukcie – modernizácia križovatiek, kruhových objazdov, rozširovanie ulíc a úprava prechádzok, úprava chodníkov a cyklotrás
Rozvoj mestských častí – intenzifikácia rezidenčných zón ako Modranka, Prednádražie, Kopánka, Linčianska, Trstínska, Sever, Malženice – dopravné napojenie, nové cesty a rozvoj infraštruktúry
Bezpečnosť na cestách – rizikové úseky, škôlky a školy, značenie rýchlostných zón, preľudnené chodníky, dopravné nehody alebo čierne miesta
Dotknuté mestské časti:
Staré Mesto, Šíp, Prednádražie, Kopánka, Modranka, Sever, Západ, Linčianska, Trstínska, Balkán, Družba, Malženice, Hlboká budú patriť k diskusii všetkých spádových častí, kde premávajú obyvatelia aj tranzit.*
Čo môžete pridať do diskusie:
Fotografie aktualizácií ulíc, križovatiek alebo premostení
Postrehy z obchádzok pri rekonštrukcii ulíc
Skúsenosti s pôsobením tranzitnej dopravy v obytných štvrtiach
Informácie o aktuálnych alebo plánovaných dopravných projektoch
Posolstvá o bezpečnostných problémoch, dopravných nerozhodnutiach alebo chýbajúcich chodníkoch
Diskusia je otvorená – pridajte svoje postrehy, otázky aj návrhy a sledujme spolu, ako sa Trnava mení z pohľadu dopravy a infraštruktúry!
Tu treba ale zdôrazniť, že do toho, kde sa bude stavať obchvat hovorí MDPT a na tento rok, t.j. r. 2005 sa uvoľnilo zo štátneho rozpočtu na severný obchvat TT 300 mil.sk z celkového plánovaného rozpočtu 1,2 mld.sk. Mestom sa dá prejsť vždy, je však otázkou či je to 30 min. alebo 1 hodina.
Prejazd TT sa predĺžil za 1 rok v priemere o 8,5 minúty v čase dopravnej špičky na trase SE-TT-NR (cez kruhový objazd v smere na R1). Keďže ide o hlavný ťah, tak je jasné, že čakacie doby na neriadených križovatkách sa predĺžil v priemere o 6,5 minúty, takže prejazd TT je 20-30 minút v čase dopravnej špičky hlavným ťahom.
TT bude riešiť svoju dopravnú situáciu výstavbou severného obchvatu, ktorý bude stáť celkovo 2,2 mld. SKK pri cenách z r. 2002. Na r. 2005-2008 sa má vyčleniť 1,6 mld. SKK zo štátneho rozpočtu, ostatné financie si bude musieť mesto zabezpečiť samo alebo prostredníctvom ďalšej samosprávy.
Okrem toho sa rieši obchvat SI a GA a pripravuje sa vyčlenenie peňazí v hodnote 350 mil. SKK v r. 2008 na obchvat SE, s prípadným skorším presunom v r. 2006 a v r. 2007. Oficiálny termín na dokončenie obchvatu SE je rok 2012, t.j. tu by bol zaznamenaný výrazný posun. Mesto Senica je však nepripravené, pretože s týmto variantom nerátalo vo svojich plánoch, pripravuje výstavbu priemyselného parku a bytov, a preto je možné, že suma 350 mil. SKK skončí na TT obchvate.
Ja len k tej poslednej vete, že ak sa táto suma nevyčerpá, tak bude presmerovaná na senický priemyselný park (?). To by však malo za následok začatia výstavby obchvatu okolo mesta Senica po r. 2010.
Severný obchvat TT je už niekoľko rokov nevyhnutný, pretože prejazd mestom TT sa stále zhoršuje a po Trstínskej ulici prejde denne za 24 hodín neuveriteľných takmer 19 000 áut.
TT má šťastie, že PSA sa nachádza na južnej strane, kde je prípojka na D1 a R1 a tak stačí teraz najprv vyriešiť severný obchvat a južný sa môže riešiť až potom.
Inak by tam ale PSA nešlo. Táto lokalita bola ideálna pre kohokoľvek, MAN, KIA, PSA, … diaľnica D1, RK R1, železničná prípojka, železnica, koridor, ktorý sa modernizuje, …
Hm, a co sa pod nim mysli? Dokoncenie okruhu okolo Trnavy? Ako tak pozeram na mapu a orientaciu svetovych stran, bude to skor to, co ja som nazval vychodny obchvat - a sice R1 - Lincianska (Zelenecska)
No, dufajme. Som zvedavy, kadial to pojde na zapade, asi dost daleko od Trnavy samotnej, vzhladom na Hrnciarovce, Biely Kostol, rybniky a vysoky zeleznicny nasyp (cerstvo zrekonstruovany) hned za Trnavou.
Ja si to tiež neviem dosť dobre predstaviť, ako sa to napojí už celé na severný obchvat, pretože TT je dosť roztiahnuté mesto. Ale bude to niečo ako v budúcnosti NR, tam tiež južný obchvat bude dosť dlhý a oproti severnému sa to ani porovnať nebude dať.
Pokiaľ viem ja, tak sa teraz začne so severným obchvatom a východný a južný by mali zostať samostatné kvôli vysokej cene, aby bol štát ochotný pokračovať aj ďalej a TT sama tiež prispeje a bude to jednoduchšie, keď to bude na 2 časti rozdelené.
TT dosť opatrne a s rozvahou (pomaly, ale premyslene kvôli financiám) pristupuje k riešeniu dopravy vo svojom meste. Po opravení takmer všetkých hlavných ťahov, výstavbe kruhových objazdov a vyriešení obchodnej aj priemyselnej zóny (tých je viac) teraz už potrebuje obchvat a ten sa aj začína realizovať. Neskoro, ale v rámci možností SR a samosprávy je to jeden z prvých obchvatov a doprava sa rieši systematicky.