Mesto Trenčín - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Uvádzam linku, kde je zobrazený juhovýchodný obchvat Trenčína, jednotlivé varianty a ortofotomapa.

trencin.sk/index.php?s-cv-co … edID=15912

hm myslim, ze kopu miest by bolo rado keby sa im ulahcilo tak ako trencinu s dialnicnym obchvatom (a to dokonca vcelku velkym) ale je fajn ze uz spekuluju o dalsom mestskom obchave.

btw. ak si este dobre pamatam tak cez trencin isla 4prudovka. aj ked smerom od noveho mesta na ten most to bola docela o hubu. resp aj z toho mosta. (ale od kedy je dialnica tak som cez trencin nesiel, tak neviem aky je momentalny stav :slight_smile:


Dopravná situácia v TN sa výrazne nezlepšila, pretože okolo mesta ide síce D1, existuje aj diaľničný privádzač, ale priamo v meste sa nepostavilo nič výrazné, čo by pomohlo riešiť dopravu v meste.

Je to chyba, pretože TN je dopravnou križovatkou, to nie je len mesto na D1, de facto leží na trase R2 a mestom prechádza aj pôvodná cesta I. triedy popri trase D1 a okrem toho mestom prechádza aj železničná trať. :sunglasses:

Ja pridam stanovisko SAZP o vplyve na ZP.

sazp.sk/eia/doprava05/juhovy … 20I_61.doc

V TN sa po dostavbe D1 a diaľničnom privádzači doprava mierne zlepšila, ale nebolo to nič výrazné, keďže celá doprava stále smeruje cez jeden most. Tu stačí na tomto ťahu v meste jedna dopravná nehoda a už je problém aj v smere na D1 aj v smere na PD. :laughing:

aquila,

toto je dosť jednotvárne posudzovanie, pretože aj TT má napojenie na D1 a R1 a napriek tomu severný obchvat už je nevyhnutný. Podobne aj KE či BA alebo ZA, …

TN pomohla D1 len v rámci privádzača, že sa zatraktívnila táto oblasť pre rozvoj služieb a hospodárstva.

Dy. myslim aj tym ze doprava nejde strednom mesta ako sa zvyklo, lebo tam to bolo vazne uz neudrzatelne … poznam to tam, chodil som tadial svojho casu aj niekolkokrat do roka. od kedy postavili dialnicu tak som prisamvacku ani raz nesiel cez trencin :wink:

cim samozrejmeuz sa mi tazko posudzuje jeho doprava :laughing: ja som len chcel povedat ze kopu miest by bolo rado keby na hlavnom tahu mali dialnicu ktora ich tak velkoryso obchadzala (co bolo dobre riesenie )

Aquilla, diaľničný obchvat Trenčína je, samozrejme, veľkou výhodou. Trenčín je však dopravná križovatka, t.j. tranzi ním prechádza aj v smere západ-východ, nielen sever-juh. Smer západ-východ (R2) je riešený cez jeden most. To je tiež jeden z dôvodov výstavby obchvatu.

aquila, Branco,

D1 pomohla, ja netvrdím, že nie. Ale problémom TN je práve len ten 1 most, na ktorom keď sa stane nehoda, tak doprava skolabuje na všetky smery.

Vôbec toto je dosť veľkým problémom po celom Slovensku, že je v mestách nielen doprava vedená nielen stredom miest, ale často aj “všetko cez 1 most”. :unamused:

Dy, jo jasne, viem co myslis :wink:

a presne suhlasim, ze za onej doby sa obchvaty temer vobec nestavali. a co viac doprava sa ako keby naschval rvala centrom miest …

Pretože v tých dobách nebola taká vysoká premávka, nejazdilo toľko kamiónov, …

Infraštruktúra sa ale stavala … byty (aj keď sú s nimi teraz problémy), železničná sieť (veď tu nebolo takmer nič po vojne, iste treba modernizovať), priehrady (stoja tu dodnes a stačia opravy), …

Jediné, čo sa zanedbávalo bola doprava v mestách, obciach a cestná sieť. :unamused:

clanok o prvej etape (druhy most) juchovychodneho obchvatu ..

[infrastruktura.sk/t/druhy-cestny-most-by-sa-mohol-zacat-stavat-uz-na-buduci-rok/1029/1)

som prekvapeny ako rychlo na tom zacali pracovat, kazdopadne klobuk dole.

Ešte pôjde aj o prepojenie toho, či to bude súčasťou RC R2. Pretože v takom prípade by síce mesto TN “ťažilo”, ale “babka” by sa zase “sekla”. Ale zrejme obchvaty na RC R2 sa nerátajú do samotnej výstavby RC R2.

Je to už asi tak v platnosti. :sunglasses:

Článok k výstavbe nového mosta, ktorý je súčasťou obchvatu.

dialnice.info/viewtopic.php?t=1284

Je jasné, že 2. most by TN pomohol aj bez obchvatu. No je nevyhnutné riešiť dopravu v meste TN už aj za pomoci obchvatu, pretože samotná diaľnica D1 toho veľa nespravila pre dopravu v tomto meste. :sunglasses:

Caesar,

diaľnica D1 veľmi výrazne pomohla mestu TN, pretože doprava, ktorá smeruje po diaľnici D1 od ZA po BA prechádzala centrom mesta.

Okrem toho, keď sa postavila diaľnica D1, tak to moc nepomohlo hospodárstvu TN, ale po dobudovaní diaľničného privádzača, sa mesto TN ekonomicky vzmáha.

Problémom v meste je to, že je tam de facto len jedno premostenie, to je chyba, no to by spôsobilo problémy (a spôsobuje problémy) kdekoľvek vo svete, najmä, keď je TN na ťahu v smere na BB, no už aj tento problém sa rieši práve pomocou JV obchvatu. :wink:

tak most sa zacne stavat buducu jesen

dialnice.info/viewtopic.php?t=1601

Mesto Trencin - sidlo Vladimira Meciara.

Dialnica D1, hlavny zeleznicny koridor. Ale mesto nema dost dobre spravenu infrastrukturu, chyba obchvat v smere na BB.

A teraz som niekde cital, ze Trencania schvalili ze sa bude rekonstruovat zeleznica aj v meste na 160 kmh, to je dobre.

Inak samotnemu mestu nepomohla dialnica D1, ale az dialnicny privadzac. Toto je este problem SR, malo privadzacov - ide o to, ze cestna siet nie je v dobrom stave. :laughing:

Ano, problémom samotného mesta TN je chýbajúci obchvat v smere na RK R2.

Na druhú stranu, obchvat sa stavia, až keď je rozvoj a veľká premávka. Takže už je čas a obchvat sa pomaly rozbieha. :laughing: