Mesto Prievidza (+plánovaný obchvat)

PRIEVIDZA - Obyvateľom Prievidze už roky strpčuje život výstavba mimoúrovňovej križovatky v centre mesta. Mesto je rozkopané už viac ako dva roky, dokončenie križovatky je však stále v nedohľadne. Základný kameň stavby položil ešte v roku 1997 vtedajší premiér Vladimír Mečiar. Tri roky pred uzatvorením frekventovanej cesty sa začali budovať obchádzkové trasy. Stavba mala byť podľa pôvodných plánov dokončená za 26 mesiacov, termín jej dokončenia sa však posunul už niekoľkokrát. Doteraz posledný termín bol ohlásený na september minulého roku, no stavba zrejme nedokončia ani tento rok. Autá prechádzajúce mestom na hlavnom ťahu z Trenčína do Žiliny a Martina, tak budú aj naďalej prechádzať cez obytné zóny a sídliská.

Podľa hovorkyne mestského úradu Ivony Vojtášovej má zdržanie na svedomí najmä nedostatočný prísun financií pre Slovenskú správu ciest zo strany štátu. Ďalším dôvodom je aj znovu nastolená požiadavka mesta na vybudovanie podchodu pre chodcov, ktorý z pôvodného projektu vypadol. Podľa Vojtášovej na dokončenie stavby chýba ešte zhruba 60 miliónov práve na vybudovanie podchodu. “Stavba by mala byť dokončená najneskôr do septembra 2005,” tvrdí. Tento termín však považuje za nerealistický Slovenská správa ciest. Náklady na stavbu, ktorá mala pôvodne stáť necelých 200 miliónov korún, sa vyšplhali už takmer na pol miliardy. Podľa riaditeľa investičnej výstavby Slovenskej správy ciest v Banskej Bystrici Ladislava Štulajtera však na celkové dokončenie stále chýba ešte 200 miliónov. “Tento rok by sme mali od ministerstva dopravy na stavbu dostať iba 95 miliónov, takže jej dokončenie v tomto roku nevidím veľmi reálne,” hovorí. “Potrebných 200 miliónov na Prievidzu z našich zdrojov je skôr v rovine utópie,” dodáva.
(mp)
[8. 2. 2005]

sme.sk/c/1921846/Prievidza-j … -bude.html

Tak konečne sa pohli ľady a dúfam, že termín sa dodrží :unamused:

[infrastruktura.sk/t/mimourovnovu-krizovatku-v-prievidzi-spojazdnia-do-konca-roka/423/1)

Dopravná situácia v PD by mala byť doriešená do konca r. 2005 najneskôr, záujem vlády je, pretože je to “odškodnenie” toho, že tadiaľ nepôjde tak skoro R2. :sunglasses:

Hm, prichádza k tomu, že čo kto považuje za dostatočné riešenie dopravy.

Niekto, napr. SSC, považuje za dostatočné riešiť mimoúrovňovú križovatku a k tomu ešte menšie úpravy a niekto zase len kompletný obchvat okolo PD.

Ja sa priznávam, že nie som z PD, ale poznám dané stavebné problémy a ako-tak aj navrhované dopravné riešenia. Pravdupovediac, mimoúrovňová križovatka, keby sa dostavala tak ako bolo plánované, tak žiadny obchvat nie je potrebný, lenže “čas pokročil” a situácia sa mení, no ja osobne si aj tak stále myslím, že doprava v PD sa výrazne zlepší, keď sa dostavajú momentálne rozostavené stavby.

Viem, že aj PD je Horná Nitra, ale skúste písať sem, keďže je tu ohľadom PD priamo aj téma.

Nie vždy je riešením obchvat, pretože výstavba obchvatu trvá dlhšie než výstavba jednej mimoúrovňovej križovatky a záleží aj podľa rozloženia dopravných bodov v každom meste.

Aj keď väčšinou obchvat potrebný je. Toto bola chyba socializmu, že hlavné dopravné tepny vždy viedli stredom mesta. :sunglasses:

Ja sem dám jeden príklad: V mnohých mestách sú križovatky so svetelnou signalizáciou a keby namiesto nich existovali kruhové objazdy, tak sa doprava zlepší bez ohľadu na aktuálnu dopravnú situáciu na týchto dopravných bodoch, o min. 20%. Spravia sa 2-3 kruhové objazdy na jednej osi (jedna dopravná tepna najlepšie tak, aby sa križovala ešte s ďalšou) a doprava v meste sa celkovo zlepší o 20-30%. Iste, nie je to riešenie na 10 rokov, ale je to povedzme na 5-6 a výstavba kruhových objazdov na celej osi trvá rok, kým napr. obchvat aj 5 rokov a dopravná situácia sa samozrejme neustále zhoršuje. :sunglasses:

Včera som sa už prechádzal po novej, predĺženej pešej zóne, ktorá vznikla vdaka tunelu. A bol som pozriet aj dnu a vizera to tak, že vrchom bude cesta otvorená čo nevidieť. Dole sa už začalo robiť na podchode pre chodcov a aj patričnom protihlukovom obložení tunela. Tak som zvedavý, ako bude vizerať doprava v PD po jeho otvorení. Asi nie na dlho sa konecne upokoji, vzhladom na pripravovaný nový kruhový objazd na krizovatke pri bývalej Jednote. Neviete niekto, kedy sa ma zacat stavať???

Neviem konkrétne údaje, viem len, že v r. 2006 sa má preivestovať na rôznych dopravných stavbách v PD viac ako 115 mil. SKK a to bude definitívne odškodnenie PD za to, že sa nebude stavať RC R2 podľa plánu, t.j., že sa začne so stavbou neskôr. :sunglasses:

Zaujímavá úvaha - myslím tie kruhové objazdy. Podľa mňa to rieši niektoré problémy, ale kedže žijem v Prievidzi dosť dlho vnímam situáciu dvojako. Na jednej strane si myslím, že pre Prievidzu je veľmi dobré vybudovanie mimourovňovej križovatky, ktoré finišuje a na druhej strane si myslím, že vedenie obchvatu, tak ako bolo navrhované bude zrejme nevyhnutné - najma kvôli faktu, že pri letisku má vzniknúť priemyselná zóna a je podľa mňa nemysliteľné, aby tam smerovali nákladné autá cez stred mesta. No a nakoniec vybudovanie obchvatu mesta vedené medzi Prievidzou a Bojnicami by vyriešilo aj lepšiu dostupnosť Bojníc. Dúfam, že nebude utópiou, myslieť si, že Prievidza a Bojnice by mali spolupracovať na presadzovaní tohto návrhu. Takze uvidíme, čo prinesie čas :smiley:

Treba si uvedomiť, že PD bude mať riešenú dopravu a bude to na dlhšiu dobu všetko, t.j. do konca r. 2005 sa doriešia teraz rozostavané stavby, napr. MÚK. Okrem toho sa ešte začnú niektoré ďalšie stavby a tie sa dokončia do r. 2006/07. Možno bude ešte aj obchvat, ale až takéto informácie nemám. Ale aj keby bol obchvat, tak to vyrieši len miestnu dopravu a bude to de facto odškodnenie za to, že sa odsúva výstavba R2 na úseku ČR-PD-ZH. Slovko odsúva znamená, že tak za 10-20 rokov sa začne na tomto úseku stavať viac ako 20 súvislých km.

Ak sa buduje priemyselný park, je to dobré pre hospodársky rozvoj PD, pretože Horná Nitra je viac-menej na úpadku a leží síce na hlavnom ťahu, ale doprava je dosť zlá. Osobne si myslím, že obchvat už bude potrebný. Avšak je naivné si myslieť, že bude PD pomáhať a iniciovať sa ďalšie mesto, Bojnice. Konkrétne Bojnice totižto sú na tom dosť dobre a oni sa nebudú “starať” o rozvoj PD. Nemajú dôvod, pretože Bojnice by chceli určite peniaze predovšetkým pre seba. :sunglasses:

Ak chces nejake info som o obchvate aspon utrzkovito nasiel na: regionalnenoviny.sk/clanok.asp?cl=2005516 Mozno tam najdes nejake nove info.

Všetko záleží hlavne od vlády v r. 2006. :sunglasses:

Tak to je pravda. Uvidime, co bude. Ci zostane iba pri sluboch alebo sa tieto aj naplnia.

Všetko je otázkou peňazí. Každý, kto hovorí, že to tak nie je, tak nevie, o čom hovorí, pretože cesty, to nie je milión či dva, to sú miliardové investície. Je rozdiel či sa dáva 10 mld. SKK alebo 20 mld. SKK na diaľničnú a cestnú sieť. Teraz v r. 2005 sa má dať 15 mld. SKK, je to však len reálna suma z r. 1998 s nárastom o 150 mil. SKK. :sunglasses:

Obchvat Kľačna … ano, je v pláne. Kedy? Osobne si myslím, že ak sa teraz plánuje niečo na r. 2007, tak to budú Kľačňania radi, ak sa začne do r. 2010 niečo realizovať. :sunglasses:

V PD sa tento rok dokončí mimoúrovňová križovatka, ale reálne napojenie na diaľničnú sieť bude v r. 2020-30. :laughing:

Intenzita práce, resp. konečné úpravy. Aspoň tak by som realizoval momentálnu situáciu na mimoúrovňovom križovaní v PD. Samozrejme, že sa už začal budovať aj podchod pre peších.

Mám niečo nafotiť a poslať? :question:
:slight_smile:

Nepytaj sa, nafot, a vloz do fotogalerie!!! :smiley:

presne ako hovori MH, pred od toho je tu galeria :wink: mate este stale volnych niekolko stoviek megabytov :slight_smile:

Oki - takže sa do toho dám a za pár dní to tu bude. :slight_smile:

Foťte všetci, na čo tie zbytočné otázky k tomu? :laughing:

Tak ako som sľúbil, pridal som fotky z Prievidze. Ak budú nejaké otázky k fotkám, rád odpoviem. :smiley:

dialnice.info/album_cat.php?cat_id=134

Mesto PD výstavbou mimoúrovňovej križovatky zjavne získala aj nové námestie, takže nikto v PD nemôže “niečo” povedať proti tomu, že by sa tam málo stavalo. Okrem toho sa postavila aj plaváreň.

Mesto síce nebude napojené na diaľničnú sieť min. do r. 2020, reálne aj do r. 2030, ale je veľa miest, ktoré ani nemajú plánovanú D či RC v ich okolí, takže by mesto PD malo “vedieť” konkurovať aj bez tejto “výhody”. :sunglasses: