Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Táto téma sa bude venovať dopravnej situácii v samotnom meste Prešov. Chcem tak dosiahnuť odľahčenie témy Oblasť Prešova a Sabinova .

Odteraz dopravná situácia (parkoviská, nové križovatky, nové zámery pri výstavbe nových ciest, opravy ciest atď.) v samotnom meste Prešov patrí sem. Okrem toho sem môže spadať aj rozvoj hospodárstva, bývania, životného prostredia, ale len také oblasti, ktoré ovplyvňujú nejakým spôsobom cestnú sieť mesta Prešov. :laughing:

Územný plán mesta Prešov :

http://www.presov.sk/browse.php?i_id_category=395

Mesto Prešov potrebuje rýchle diaľničný obchvat na D1. To je základný problém a následne bude potrebné doplniť aj obchvat v smere na Hanušovce nad Topľou.

S obchvatom Presova suhlas, ale myslim ze tym, ze sa dostavia ten obchvat D1, nebude dalsi obchvat v smere na Hanusovce tak prioritny a to je chyba, podla mna nastane podobny efekt obchvatu D1 s pohltenim dopravy podobne ako na Branisku, teda ze so smeru Sabinov sa na krizovatka Sabinovska Levocska odkloni doprava na ten obchvat D1 a trasa na Hanusovce nebude az tak In z dovodu toho, ze prave tato trasa je cez cely Presov vedena v stvorpruhu.
Neviem, mna skor mrzi, ze ten obchvat Predova sa riesi len tak “nudzovo” s ohladom na prepojenie silou mocou D1 a vobec sa neuvazuje hned s paralelnou vystavbou severneho obchvatu hoci len aj s vyustenim na cestu do Sabinova. To by myslim Presovcanom pomohlo viac, odlachcilo skoro centrum mesta, tak to vyzera na kolabovanie useku na Levocskej , a tranzitne odlachcenie ulice 17.Novembra.

Nemyslím si, že sa stavia D1 obchvat Prešova núdzovo, lebo keby ano, tak už stojí nejaký variant. Práveže sa stále zvažuje na tlak samosprávy tunelový variant, ktorý NDS zatiaľ stavať nechce a úprimne povedané ani by nestavala, lebo myšlienka stavať D1 od východu sa nerealizuje. Dôkaz je Prešov-Svinia, kde nie je ochota NDS dať o 1-2 mil. SKK viac za pozemky, aby sa mohlo prestavať 100-vky mil. SKK, nie je tu ochota stavať ani 1/2 profil (PP-PO), čoho dôkazom je 3. etapa Mengusovce-Jánovce a tunel Branisko, ktorý keby mal druhú rúru, tak by nebol každý mesiac-dva zatvorený cca. 10 dní, ale by to bolo ročne max. 20 dní. Nehovoriac o úsporách pri technologickom vybavení, ale to už sme inde.

Keby sa nemal stavať D1 obchvat PO, tak práveže by nepomohli ani riešenia na Sabinov či v smere na R4. Lebo priorita je naozaj D1, bolo by z Prešova niečo ako PB. :astonished:

No ved ja som myslel tym nudzovym variantom to, ze NDS hlada len co najlacnejsi variant :sunglasses: Ustetrit kde sa da aj za cenu nizsich navrhovych rychlosti a podobne, Ty si spominal pozemky..dalsi priklad. teraz urcite nastane zmena v NDS…
Ono mi to pripada, ze NDS uz vie za kolko to postavit, len zatial nevie ako :wink:

Tiež si myslím, že nastane nejaká zmena. Buď vo vedení alebo v myslení vedenia. Samozrejme vplyvom MDPT.

Inak zaujímalo by ma aká je dnes dopravná situácia v meste Prešov :question: Parkovanie, priepustnosť križovatiek, systém MHD a prípadne aj SAD, prepojenie mestských častí.

Myslim ze na slovenske pomery a na absenciu akychkolvek obchvatov ma Presov velmi slusne vyriesenu dopravu. Zadrhele su najma na krizovatke v centre mesta, spajaju sa tam cesty zo Sabinova a zo smeru VT plus mestka premavka a MHD ktore odbocuje na Pesiu zonu. Takisto mensie zadrhele su na Levocskej pri zelecnicnom priecesti, ktore trosku brzdi plynulost premavky. Dalej na hranici je podla mojho skromneho nazoru usek cesty 17.novembra, tuto situaciu ale tam jednoznacne vyriesi D1 , ak sa cim skor dostava.
MHD neviem posudit, ale co viem trasovanie liniek, tak maju velmi pekne pokryte spojenie jednotlivych mestkych casti s hustou obsluznostou spojou.
SAD Presov patri k tomu lepsiemu co sa tyka vozoveho parku a poskytovanej kvality sluzieb. Tesne pred privatizaciou SADky sa opravila ciastocne autobuska a skulturnili sa podmienky pre cestujucich, aj ked som si raz vsimol , ze verejne WC trpelo klasickym neduhom WC na Slovensku celkovo a to tym, ze polka musiel je nefuncknych a WC su citit. Neviem ako vy, ale podla WC sudim kulturu celeho objektu a tu ma cele SK co dobiehat :laughing:
No a ostatne si to Dy urcite vyskusas pri svojom projekte po Slovensku
:wink:

ja co viem, tak v presove je jedna z najlepsich MHD v slovenskych republike. maju tusim aj najvyssi podiel nizkopodlaznych vozidiel. zacali aj s instalaciou specialnych obrubnikov na zastavkach, kde mozu vozidla “prirazit” az tesne k obrubniku.

ale chyba im ten obchvat. resp dokoncenie nabreznej by presovu velmi pomohlo.

o dialnicnom obchvate ani nehovorim.

Podla mna sa velmi priblizuju bezkonkurencnej Ziline, ako myslim prvi zacali s rozsiahlou obmenou vozoveho parku u autobusov a to co tam maju uz mozno desatrocie, tak ine mesta a najma Bratislava dava do obehu az teraz. Len myslim, ze nejako zabudli na trolejbusy :wink:

ja si myslim, ze v presove je lepsia MHD, kvoli tomu, ze maju este vyssi podiel trolejbusov a ze maju aj vyssi podiel nizkopodlaznych vozidiel (aj trolejbusov aj autobusov).

Presov ma vyhodu oproti ostatnym mestam na Slovensku a dovolim si tvrdit aj v Ceskoslovensku byvalom, ze MHD ma jeden obrovsky spolocny bod obsluznosti a to myslim Masarykovu ulicu a centrum mesta, kde premava kazdy trolejbus ( opravte ma ak sa mylim) a to, ze Prsov ma celkom genialne vyriesene hlavne cesty medzi jednotlivymi sidliskamy a centrom mesta. Oni vlastne dokazu prefektne pokryt cele mesto s relativne nizkym poctom liniek a tym posilnit aj hustotu spojov. To je mozno ten dovod, preco si aquila myslis ze maju MHD lepsiu ako v Ziline, kde tomu tak nie je a ani vlastne nikde v celom ex Ceskoslovensku.

Ďakujem za odpovede, Koksolam a aquila. :laughing:

Viem, že Prešov má jednu z najlepších a najlacnejších MHD na Slovensku. :laughing:

Dvadsaťpäťtisíc korún denne vynakladá v letných horúčavách prešovská radnica na postrekovanie mestských ciest a chodníkov vodou. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4432

Kto brzdí dostavbu Nábrežnej komunikácie? (Prešov) :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4723

Co mi na Presovu vadi nejvic je parkovani v centru. Nevim jaky nazor mate na placene parkovani, ale neplacene prakoviste se vlastne neda najit (krom kousku pod Tescem) a placene vlastne neposkytuje zadny komfort, za ktery bych mel platit (rozbita plocha, hlinene podlozi apod). Stejne jsou nakonec poloprazdne a parkuej se vsude kde se da.

Jestli se nepletu tak tyto parkoviste provozuji soukromnici, kteri to maji pronajate od mesta, takze vlastne mesto nechava ryzovat hlavne na svych lidech, protoze turisticky Presov (krome namesti) asi neni prilis zajimavy…

Myslim ze jedno velke neplacene parkoviste pod Tescem a jedno nekde na druhe strane namesti by kompletne vyresilo problemy s parkovanim v celem centru.

Jo a druha vec co mi vadi je stav vypadovky na Kosice, nektere kanaly jsou v tak hroznem stavu ze bych za to spravu cest nafackoval, uz se mi parkrat stalo ze jsem vletel do kanalu 5-10 cm pod povrchem vozovky.

Po novom toto majú na starosti kanalizácie a vodárne. :laughing:

Inak v Prešove ja som zase čítal, že mesto pomaly z hľadiska turistického ruchu ožíva, ale naozaj tam tých možností veľa nie je.

Pre Prešov je najpodstatnejšie, aby štát rýchlo staval D1 PO-Svinia a v samotnom meste je cestná sieť celkom dobre postavená, to, čo treba, to je celkový obchvat okolo mesta, na začiatok treba naozaj základ a tým je prepojenie D1 od BA a od KE.

Vodiči hromžia na prešovské križovatky. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5049

Co sa tyka moznosti Presova, je ich podstatne viac, len bohuzial im chyba propagacia, takze tvrdit, ze v Presove vela toho nie je myslim len dosledok toho, ze to nie je propagovane a takisto mozno svojou mensou znalostou lokality.
Ano, D1 je kluc, obchvat takisto. Plus brat turistiku Presova komplexnejsie ako len historicke jadro. Nadherne okolie, historia, hrady a zamky su tam nadherne.
Cestna siet v Presove je na vynikajucej urovni, pripomina mi to “malu Zilinu” kde v obidvoch mestach obchvat, respektive obchvaty plus dialnicne pripojenie spravia maly zazrak a mesta budu na peknych par rokov vystarane :sunglasses: