Táto téma sa bude venovať dopravnej situácii v samotnom meste Nitra. Chcem tak dosiahnuť odľahčenie témy Oblasť Nitry a Zlatých Moraviec .
Odteraz dopravná situácia (parkoviská, nové križovatky, nové zámery pri výstavbe nových ciest, opravy ciest atď.) v samotnom meste Nitra patrí sem. Okrem toho sem môže spadať aj rozvoj hospodárstva, bývania, životného prostredia, ale len také oblasti, ktoré ovplyvňujú nejakým spôsobom cestnú sieť mesta Nitra.
Na kruhovom objazde pri hypermarkete Tesco v Nitre (pred bývalou Pletou) nie sú jazdné pruhy. Biele čiary na niektorých úsekoch vôbec nevidieť, a preto vodičom nie je jasné, či sa nachádzajú v ľavom alebo pravom pruhu. Podľa odborníkov môže kvôli absentujúcemu vodorovnému značeniu dochádzať ku kolíziám. „Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky nie je súčasná situácia vyhovujúca,“ upozorňuje dopravný inžinier Andrej Sitkey.
Od pondelka 17.7.2006 je plne sprejazdnena krizovatka tr. A. Hlinku - Akademicka (2 priame pruhy, jeden pruh zvlast pre odbocenie dolava a 1 doprava) spolu s odbocenim od Zlatych Moraviec,Levic a Janikoviec do obchodneho centra Centro Nitra a aj odchod z Centro do centra mesta.
Po rôznych rekonštrukciách (kruhový objazd, svetelné križovatky, možno nový povrch) v uliciach Nitry, pomohlo to dopravnej situácii v meste NR, autám/chodcom
Tak, v NR vraj chodí nočný autobus už od mája tohto roku. V tom čase moc po meste nebludárim a tak neviem, čo je na tom pravdy a či ešte naozaj stále jazdí a nebola to len dočasná reklama.
V NR máte celkom dobrú sieť TAXI, viac firiem, nízke ceny. Maximálne 80 SKK a dá sa prejsť 1/2 mesta. Keď idú mladí (lebo hlavne mladí bludária (pekné slovo ) v noci po meste) a zložia sa napr. 4, tak je to 20 SKK na jedného a to je cena piva.
myslim, ze sa ukaze,ked pride agrokomplex (17-22/08/2006), alebo potomneskor autosalon (7-12/09/2006)… ukaze sa, ako sa zmeni situacia.. ci uz s parkovanim (postavili nove CENTRO a odbudlo par miest na parkovanie), alebo s dopravou, Vystavna ulica, teda ulica pred hlavnym vchodom je stale v rekonstrukcii…
Keď príde Agrokomplex a bude pekné počasie, nie príliš teplo, tak si myslím, že sa ukáže skolabovanie dopravného systému v meste. Málo parkovísk, problémy na vedľajších cestách a nutnosť posilnenia dopravnej polície.
To sa nedá takto zistiť, či je na tom mestská doprava dobre. To aj nutnosť vysťahovania obyvateľov (USA, hurikán Katrina) ukáže, že nestačia ani diaľnice 6+6 pruhov.
Neoficialna informacia, z jedneho radia… este som to nevidel v ziadnej tlaci, asi preto, ze to bolo iba dnes rano zverejnene…
Do stvrtka 17/08/2006 by mala byt Vystavna ulica (ulica pred Agrokomplexom, pred hlavnym vchodom) sprejazdnena… Cize by uz doprava pocas vystavy nemala byt problem…
parkovat sa da pocas vystavy bud v nakupnom centre (oproti vystavisku, na byvalomparkovisku, navedu vas tam aj tabule, ak budu fungovat a kde uvidite, ci je aj volne miesto na parkovanie), alebo sa da parkovat v janikovciach pri vstupe do polnohopodarskeho muzea, kde je aj vchod na vystavisko (trosku od ruky, ale velke parkovisko) a este sa bude dat parkovat pri ZS na Fatranskej ulici.. dalej obmedzene parkovanie v areali SPU a potom samozrejme pomedzi cinziaky na sidlisku Chrenova, pokial Vas tam pustia dopravne hliadky…
To je proste realita, 100 tis. ľudí príde hlavne v autách. To je mimoriadne náročné zabezpečiť plynulosť dopravnej premávky. Našťastie je to vždy cez leto, len zase na druhú stranu je to horšie, že cez leto prebieha viac opráv na cestách.
Nová čistiareň odpadových vôd v nitrianskych Krškanoch je od minulého týždňa v skúšobnej prevádzke. Jej vybudovanie stálo 12,24 milióna eur. Polovica z tejto sumy bola financovaná z predvstupových fondov ISPA, po 25 percent poskytli štát a Mesto Nitra, ktoré uhradilo aj daň z pridanej hodnoty. Podľa odborníkov nová čistiareň významne ovplyvní - v pozitívnom zmysle - znečistenie rieky Nitra.
Vlastníkom čistiarne odpadových vôd (ČOV) je Mesto Nitra. Prevádzkuje ju Západoslovenská vodárenská spoločnosť. „Podpísali sme s ňou nájomnú zmluvu na dvadsať rokov. Ročné nájomné je 10 miliónov korún,“ informoval primátor Ferdinand Vítek. Dodal, že z nájomného hradí samospráva časť úveru, ktorú si zobrala na realizáciu stavby.
Nová čistiareň má kapacitu pre 212-tisíc ekvivalentných obyvateľov. Celkom sa počíta s vypustením až 13 miliónov metrov kubických odpadových vôd za rok. Projekt zahŕňa 59 stavebných objektov a 18 prevádzkových súborov.
„Objekty starej ČOV sa budú postupne vyraďovať. Budú odstránené, technologicky už nevyhovujú súčasným normám. Nádrže sa však pokúsime využiť ako rezervu pre extrémne – prívalové vody,“ uviedol Stanislav Segeč, riaditeľ oblastného závodu Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti v Nitre. Dodal, že prevádzka novej ČOV je na 97 percent automatizovaná. Čistiareň má nielen vyššiu kapacitu, ale zvýšila sa aj kvalita vypúšťaných vôd. To znamená, že rieka Nitra bude čistejšia.
Na nitriansku ČOV sa po vybudovaní kanalizácie postupne napoja mestské časti Janíkovce, Párovské Háje, Lukov Dvor, Kynek, Dražovce, Dolné Krškany, ale aj viaceré okolité obce. „Najneskôr do roku 2015 majú mať všetky mestá a obce vybudovanú kanalizáciu a zabezpečené čistenie odpadových vôd. Ak sa to podarí a budú na to finančné zdroje, Slovensko bude mať v tokoch čistú vodu,“ konštatoval Stanislav Segeč.
Pôvodná ČOV v Krškanoch bola vybudovaná v rokoch 1963-68, kapacitne nepostačovala, obmedzovala vývoj mesta. Preto sa v roku 1991 začalo s jej dostavbou, do roku 1994 bolo prestavaných vyše 100 miliónov korún. Pre nedostatok financií však museli byť práce prerušené. S prípravou na rozšírenie čistiarne sa opäť začalo v roku 2000, realizácia odštartovala v júni 2004. Skúšobná prevádzka potrvá dvanásť mesiacov.
Nechápem nad čím stále uvažujú. Ak chcú dostavať severný obchvat, tak aj tak budú musieť niečo s južným porobiť. Alebo chcú ponechať kamióny prechádzať cez sídlisko Klokočina a Čermáň? Cez hlavnú križovaku (I/64 a I/65) ich pustiť nemôžu, pretože tam kamión s návesom jednoducho neodbočí.
Dolnočermánska ulica je úzka, samá zákruta a ani jeden kanalizačný poklop nie je v úrovni vozovky. Empiricky som zistil, že ak nechcem ani jedným kolesom skočiť do kanála (nie je to zas také zlé, že by som pri tom odtrhol nápravu, ale je to nepríjemné, pretože kanálové poklopy sú tam asi každých 15 metrov a každý je v inej vzdialenosti od osi vozovky) musím sa pekelne sústrediť, možem isť max. 40 (dakedy tam bola značka, ktorá túto rýchlost doporučovala) a nesmie ísť nič v protismere.