Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

dalsia otazocka na opravy v BA, tiez som niekde zachytil ze by sa uz nebodaj toto leto mala opravovat krizovat na patronke. co je na tom pravdy ? zda sa mi to docela sialeny napad, kedze uz teraz to vyzera katastrofalne. a prejazd je mission impossible :slight_smile:

nebolo by rozumnejsie uz ten rok pockat ked uz budu hotove sitiny ?

Ja som tiež počul, že sa to bude v lete opravovať. Ale ja ti poviem, že ja som v lete na 90% času úplne mimo BA a dokonca aj na 1 mesiac mimo SR … dovolenka :sunglasses:

Ale inak, ja si osobne myslím, že sa tá rekonštrukcia musí spraviť čo najskôr, pretože Patrónka už je na tom zle teraz a všetko sa pripravuje na jej letnú rekonštrukciu. :sunglasses:

Celkovo (ak všetko pôjde ako má) sa doprava v BA zlepší: most “Košická”, tunel Sitina, … rýchlodráha pre električky. :sunglasses:

A možno, raz, niekedy po r. 2010-2015 aj metro, aspoň 1 trasa, Petržalka-? :sunglasses:

Caesarov text pôvodného príspevku:

Založil som ďalšiu tému, ktorá sa bude venovať odteraz samotnej Bratislave.

Tu sa môžu písať rôzne cesty/hlavné ťahy, ktoré sa v Bratislave nachádzajú a rôzne iné info, ktoré sa týka len Bratislavy a nie je tu na to žiadna vhodná téma.


UPN schvaleny v maji 2007

bratislava.sk/vismo5/dokumen … 8&p1=52000

Dialniciarova úprava príspevku:

Nový rozpis tém k mestu Bratislava v rámci celého fóra (k 21.01.2007):

Mestské časti BA, BA vo vzťahu k vyššej samospráve:

Bratislava ako samostatný kraj
Bratislava - mestská časť Petržalka

Diaľničné úseky:

D1 Bratislava, Viedenská cesta - Prístavný most
D1 Mierová ulica - Senecká cesta
D1 Bratislava - Trnava (plus diskusia 3+3)
D1 - Prístavný most / rekonštrukcia
D2 Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty
D2 tunel Sitina
D4 BA-Jarovce - D1 + Nultý okruh (NO)

Ostatné cestné úseky:

Križovatka Prístavný most - Most Apollo
Bratislava - severná tangenta
Oprava “Patrónky” BA

Mosty v Bratislave (mimo diaľničnej siete):

Mosty cez Dunaj v Bratislave
Most Apollo - “Košická”
Starý most - “Most Červenej Armády”
Plánovaný most Devínska Nová Ves - Marchegg
Hlasovanie za názov mostu “Košická” - zamknuté

Mestská hromadná doprava (MHD) a železničná doprava:

Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA
ŽSR Projekt Bratislava Filialka
Železničné prepojenie letísk Schwechat a M. R. Štefánika
Rýchlovlak do BA

Pozemné stavby a developerská činnosť:

Bratislava - nové plány na rôzne väčšie budovy
Park Cepit v Bratislave
Bratislavské nábrežie
Narodny hokejovy stadion Bratislava pre MS 2011
narodny futbalovy stadion
“Novostavba” Slovenskeho Narodneho Divadla
nemocničný a univerzitny komplex Rázsochy
Ruina kúpeľov Centrál sa premení na moderný areál

Takže ohľadom týchto tém prispievajte do nich, nie do tejto témy. :sunglasses:

edit: už bol nevyhnutný môj zásah do obsahu tohto príspevku, pretože Caesar sem umiestnil 10 tém týkajúcich sa mesta Bratislava, ale dnes už je tých tém na tomto fóre takmer 30 a hlavne v poslednom čase pribúdajú rýchlejším tempom. Ďakujem za pochopenie. Dialniciar

Tak a ja začnem, čo približne by tu mohlo byť. :arrow_right:

Vo Vajnoroch vznikne nový mestský obvod za cca. 30 mld. SKK do 3 rokov. Butú tu byty, kancelárie atď. a projekt podporujú skutočne renomované spoločnosti. :sunglasses:

Viac: dialnice.info/viewtopic.php?t=1954

Niekde som čítal, že by sa tam mal dať priestor najmä výskumným a vývojovým centrám

Milos, ty hovoris o inom projekte :wink:, konkretne o CEPITe. Tento projekt sa mozno ani nezrealizuje, pretoze mestska cast Vajnory namietala proti umiestneniu. Ale aka je aktualna situacia, neviem.

Caesar hovoril o projekte, ktory vznikne na mieste sucasneho vajnorskeho letiska. Pozemok patril Letisku M. R. Stefanika, ktore sa ho rozhodlo predat aj napriek nesuhlasu mestskej casti Vajnory.

caesar, vynikajuci napad :wink: uz adoas ho davnejsie navrhol, len nejako som ho nezrealizoval :slight_smile:

inak tunak moze byt vseobecna diskusia, s tym ze v prvom poste bude agregator ostatnych tem, ale stale si myslim, ze niektore veci si zaluzia v ramci BA samostatne thready, lebo mat vsetko v jednom by to znacne zneprehladnilo …

No, vyzerá to tak, že Vajnory budú skutočne novým mestskou štvrťou. Trochu mi napoadá partalela s Petržalkou s tým rozdielom, že Petržalka bola “odsúdená” panelákmi do úlohy jendej z najhorších mestských štrvrtí, u Vajnor to bude asi naopak.

Ešte k CEPITu: stránka http://www.cepit.org stále funguje a uvádza Vajnory ako miesto realizácie.

No keby to tým Vajnorom vyšlo tak je to dobré, len ja osobne potom odporúčam investovať hlavne aj do rozvoja ciest a hlavných cestných ťahov, aby rátali s vyššími intenzitami.

30 mld. SKK je inak dosť nízka suma vzhľadom na počet aktivít, ktoré tu majú byť.

Inak mesto BA sa konečne formuje. Investície do dopravy, MHD, obnovy bytov, výstavba nových bytov, štvrtí atď. Mesto sa rozrastá a v r. 2020 bude mať podľa mňa už viac ako 500 000 obyvateľov a bude tu zmena profilu obyvateľstva, podľa mňa pribudne podiel mladých ľudí a BA prestane “starnúť a vymierať”. :laughing:

dialnice.info/viewtopic.php?t=1994

najvacsia sranda je, ze mestska cast vajnory nechce CEPIT kvoli tomu, ze sa ma postavit na inom pozemku ako na tom “scelenom od rakuskeho investora”.. cize im vadi to, ze im nakloneny ludia si nebu mastit vrecka na predaji pody, ked sa investor uz dopredu poistil a skupil potrebnu podu dopredu ..

a preboha kam inam by to chceli dat ? ano na pozemky, ktore vlastnia im blizky ludia …

No ja to vidím dosť skepticky tento projekt. Takýchto projektov už tu bolo veľmi veľa a nič z nich nebolo, tak uvidíme. Ešte to, že sa stavia v centre mesta a v širšom centre mesta, to je v poriadku. Ale aby vyrástla nová štvrť aj s VŠ, tak to som zvedavý, ktoré objekty sa otvoria v r. 2007 a čo bude rozostavané? :laughing:

3 kandidati maji sanci stat se hlavnim architektem mesta Bratislava.

Vice info: dialnice.info/viewtopic.php?t=2008

[i]pozn. admin: reakcia na clanok

[Diaľnice mesto odbremenia)[/i]

Tedy tohle GR NDS, a.s. prehnal a poradne. :exclamation:

Na ceske strane prechodu Kuty-Lanzhot neni ceska dalnice D1, ale D2. Na ceske strane je totiz D1 po Brno a pak v smere na Ostravu, ne v smere na SR. :exclamation:

Tedy slovenska D2 nema jak navazat na ceskou D1 v Kutoch, jedine pres ceskou D2 a to je dost podstatny rozdil. :sunglasses:

[i]pozn. admin: reakcia na clanok

[Diaľnice mesto odbremenia)[/i]

Tak presne takto by to malo vyzerať. Ak je plánom r. 2015 pre začiatok, tak potom min. 10 rokov sa bude stavať a celý veľký vonkajší obchvat okolo BA by mohol byť hotový v r. 2030. Skôr nie. Tým už ja myslím aj napojenie na Rakúsko, lebo až vtedy to bude mať ten pravý význam a čo sa financovania týka, tak je to jasné, že to budú financovať všetci, len neviem, či sa na tento projekt bude môcť vzťahovať EÚ vzhľadom na životnú úroveň v regióne, ktorá sa dovtedy ešte viac zvýši. :sunglasses:

Nuž čo dodať. Ďalší pekný výrok nášho “2. najvyššieho” v oblasti výstavby diaľnic. :smiling_imp:

Bratislavskí poslanci už odsúhlasili zmenu projektu CEPIT vo Vajnoroch: dialnice.info/viewtopic.php?t=2046 … že by čítali toto fórum? :laughing:

Slovenska D1 navazuje na cesku D2 a na druhej strane na Slovensku D4, ktora bude napojena na rakusku A6, ktora nevedie az do Viedne, ale je len spojkou k A4, ktora ide az do Viedne.

Skoro ako v jednom starom vtipe (Presne znenie u neviem :blush: )

nie A ale B a nie C ale D a nie kupil ale ukradol, ale inak je to to iste. :wink:

Investícia za 400 mil. EUR sa blíži do Bratislavy stále viac a viac. Na rozlohe 630-tisíc metrov štvorcových majú sídliť firmy na vývoj elektroniky a biotechnológií, vysoká škola, kongresové centrum aj hotel. Časť prevádzok by mali otvoriť už v roku 2007. :arrow_right:

Viac informácií: dialnice.info/viewtopic.php?t=2088

Ja len pevne verím, že sa nezabudne aj na dopravné riešenia.

Dy,

keď si pozrieš plán na http://www.cepit.org, je tam pekne vidno infrastrukturu … len teba asi zaujima viac ta externa ako interna … ta tam nie je … ale cast napojeni je vidno …

mel,

vieš asi takto - Cepit je jedna vec, ale faktom je že rozvoj BA sa Cepitom týmto smerom nekončí. :laughing: