Zaujímalo by ma čo si myslíte o tom, že v Nemecku na diaľniciach neexistuje maximálna povolená rýchlosť lebo podľa mňa je hlúposť keď máme prázdnu diaľnicu a my sa musíme vliecť 130 kvôli radarom keď taký skúsenejší šofér môže ísť aj 210.
Skusenejsi sofer nepotrebuje ist 220.
A neskuseny to nesmie.
Hotova Hlava 22
Jurislav: Aj na tých nemeckých diaľniciach je veľké, veľmi veľké množstvo úsekov, kde je rýchlosť obmedzená na 130km/h, nezriedka len 100km/h…
Jurislav, jurislav, na toto Ti napisem ,len tolko, ze som MAL kamarata, co tiez taketo hluposti hlasal. opakujem mal som, bohuzial, a stalo sa to pri podstatne nizssej rychlosti ako 210km. Tito nazory mozes rozprava, len v mladickej nerozvaznosti. Prajem Ti aby si aspon raz zazil retazovku na dialnici, a urcite by si radikalne zmenil svoj nazor.
Takýchto tém je na fóre viac. Neviem, či ti robí problém, Jurislav, použiť funkciu hľadať: dialnice.info/search.php .
dialnice.info/viewtopic.php?t=32
Taktiež neviem, od čoho sú tu moderátori sekcie alebo globálni moderátori.
K téme: neobmedzený max. pov. rýchlosť by mohla byť aj v SR, keby tu boli diaľnice stavané na min. 3+3 jazdné pruhy. Inak som za lokálne zvýšenie na max. pov. rýchlosť 150 km/h napr. na D2 MA-Kúty.
V Nemecku je z celkovej diaľničnej siete len cca. 65% diaľnic s neobmedzenou max. pov. rýchlosťou celoročne.
Na teba a tebe podobným by sa mal zaviesť bodový systém. Inak keby si išiel 210 km/h, tak máš do 2 hodín (teoreticky) prejdenú diaľničnú sieť SR.
Keby sa stavala D1 na 3+3 pruhy, mohlo tam byť bez problémov bez obmedzenia rýchlosti a presunutie zodpovednosti na šoférov pri prípadných nehodách tak ako to aj v Nemecku je, ale naozaj sa tu baviť o zrušní max. pov. rýchlosti je úplne zbytočná strata času, pretože v SR je problémom dať max. pov. rýchlosť na D2 na 150 km/h, aj keď je D2 postavená na 180 km/h, ale nevyhovuje už jej technický stav a v tom je videný hlavný problém.
Este mi neda, aby sopm nereagoval na Jurislava. “keď taký skúsenejší šofér môže ísť aj 210.” , kde musim povedat, ze takych co si mysleli, ze su skusenejsi soferi su plne cintoriny, a ver mi v 210-ke ked ti vbehne do cesty diva svina, tak ti nepomoze ani skusenost. S tym trocha reagujem aj na prispevok Dialniciara, ze v SR snad nie je usek, kde by sa dala zvysovat max. povolena rychlost, ak ano tak jedine ak na tej spominanej D2-ke
A zrovna to máš pravdu, na D2 sú takmer súvislé, obnovené, dokonca aj v dvoch líniách, oplotenia, takže tam aj zrážka so zverou je skôr nepravdepodobná narozdiel napr. od Ladce-Sverepec, kde už boli zrážky s medveďom, jeleňom takmer zrážka so sviňou. A zrovnané plechy tu boli v 110 km/h, nie v 210 km/h.
Ja som v SR ešte nad 200 km/h ani neišiel (a technicky som mohol) ani pri predbiehaní.
Dokonca ani prezidentská (vládna) kolóna nesmie ísť o viac ako 50-60 km/h oproti štandardu na danom úseku.
Na toto jednoducho SR nemá. A stále trvám na zlúčení témy s touto:
Sorry 1 GM nema cas.
Kresli vianocne capice
Hlasoval som za 1 ale s predpokladom, ze na vacsine usekov by bola rychlost obmedzena znackou - tak ako v Nemecku vsade tam, kde je znizena kvalita dialnice, pripadne zvysena klukatost.
V nemecku je ale trochu ina kultura jazdenia po dialnici. Neviem, ci preto, ze mozu jazdit neobmedzenou rychlostou, alebo je to naopak, ze mozu mat neobmedzenu rychlost, lebo jazdia prevazne kulturne. Co bolo skor, vajce alebo sliepka?
s tym suhlasim
dnes som siel po rokoch trasu Praha - BA, tempomat na 139 km/h okrem hranic celu trasu (bolo malo aut), po vyhrkotani v CR bola D2 super, bol uz podvecer, ale nevyzera, ze tam pomaly konci zivotnost povrchu, ako sa pise v inej teme - ale to ja neviem uplne posudit
Neomezenou rychlost určitě ne, ale na kvalitních přehledných úsecích by podle mého názoru stálo za to povolit 160 km/h (jako to zkouší Rakousko).
Okrem Nemecka je v tomto smerodatné aj Rakúsko.
Ať je tam klidněneomezená rychlost, řidiči si sami zvolí jakou rychlostí pojedou a očekávám, že jsou natolik rozumní, že vědí kolik můžou jet, valná většina pojede podle mě do 150 km/h.
Moja osobna skusenost je, ze v Nemecku je podstatne vyssia kultura na dialnici, za podmienky ze sa jedna o domacich. V Rakusku nemam tolko pozitivnych skusenosti ako v DE.
Mimochodom pri zvysovani rychlosti pomahaju velmi informacne systemy (sice vraj na dialnici pred Zilinou nepotrebne ).
Nasledne nieje problem operativne menit najvyssiu povolenu rychlost.
Ako to funguje, je pekne popisane tuto: asfinag.at/index.php?module= … 263&pid=46

]skúsenejší šofér môže ísť aj 210.
No comment…
Kultura na nemeckých dialniciach je hlavne daná prísnymi trestami za dopravné priestupky v plynulosti a bezpečnosti dopravy.

Zaujímalo by ma čo si myslíte o tom, že v Nemecku na diaľniciach neexistuje maximálna povolená rýchlosť lebo podľa mňa je hlúposť keď máme prázdnu diaľnicu a my sa musíme vliecť 130 kvôli radarom keď taký skúsenejší šofér môže ísť aj 210.
Isiel si niekedy Nemeckom? Ak ano, tak vies, ze tam si jeden vodic druheho vazi, co sa zatial o Slovensku neda povedat…
Skôr nie. Ale zvýšenie max. rýchlosti by som privítal, aspoň na niektorých úsekoch.