Liptovský Mikuláš a doprava v tejto oblasti

Tento región, Liptov, je značne ovplyvnený horským prostredím. Z jednej strany sú Vysoké Tatry (geograficky platí len názov Tatry), z druhej strany sú Nízke Tatry. Okrem toho je tu veľká vodná nádrž, Liptovská Mara. A tak tu nie je veľa možností, kadiaľ sa tu môže budovať dopravná a ďalšia infraštruktúra, ale viac až v jednotlivých častiach príspevku.

Cestná sieť. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. smer Ružomberok-Liptovský Mikuláš-smer Poprad (D1)
  2. smer Ružomberok-Partizánska Ľupča-Ľubeľa-Liptovský Mikuláš-Liptovský Hrádok
  3. Liptovský Hrádok-Vavrišovo-Pribylina-smer Starý Smokovec
  4. Liptovský Hrádok-(smer Hybe)-Malužiná-smer Čertovica
  5. Liptovský Mikuláš-Liptovský Trnovec-Liptovské Matiašovce-smer Zuberec
  6. Liptovský Mikuláš-Demänovská Dolina

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

V tomto regióne je priorita diaľnica D1 vďaka ktorej sa podarilo vyriešiť aj veľa problémov na cestnej sieti (cesty I.-III. triedy). Okrem udržiavania dobrého stavu ciest by sa tu malo skôr potom investovať do ciest III. triedy. A malo by sa viac investovať do horského cestného priechodu Čertovica. A potom samozrejme aj diaľnica D1 by už potrebovala na tejto trase investície do opravy vozovky (povrch diaľnice).

V tejto oblasti nie je potrebné stavať cestné obchvaty tak ako v iných oblastiach, pretože tento región má vyriešenú dopravu vďaka D1. Dala by sa zlepšiť snáď len dopravná situácia v Liptovskom Mikuláši, ale nie je to akútny problém.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Týmto regiónom prechádza železničný koridor, ktorý sa bude modernizovať tak, aby tu mohli vlaky premávať rýchlosťou 160 km/h. Je to strategická časť železničnej siete pre tento región ako aj pre celé Slovensko.

Letecká doprava. :arrow_right:

Tento región nepotrebuje vlastné významnejšie letisko, pretože takéto letisko sa nachádza v PP a cestné spojenie s PP už bude čo nevidieť na veľmi dobrej úrovni. Okrem toho v smere na západ je zase letisko v ZA a na juh v Sliači (ale to už nie je podstatné pre tento priamo pre tento región).

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU. Je potrebné investovať do opráv a modernizácie vodného diela Liptovská Mara.

Liptovska dialnica D1 skutocne potrebuje opravu od podlozia az po povrch. :wink:

Potrebuje podobne ako D2, ale tak skoro sa takáto oprava realizovať nebude, teraz myslím kompletne niekoľko 10-tok km, nie len 1-2 km. :laughing:

Toto je podla mna jeden z mala regionov v SR, kde je v pomerne dobrom stave cestna siet II. triedy, horsie je to uz s cestami III. triedy.
II/584 (LM-Zuberec) - kratke useky v okoli Lipt.Mary (aquaparku) boli minuly rok rekonstruovane, alebo sa daval novy povrch.
Cesta I/18 (paralelna cesta I. triedy k D1 v useku RK-LM) - pomerne dobre smerove vedenie, nizka premavka, az na zopar vytlkov vcelku dobra cesta.
Lipt.Hradok-Prybilina-Podbanske - vynikajuca rovna cesta, velmi dobry povrch a bonus aj krasna sceneria :astonished:
LM-Lipt.Hradok - tu minuly rok prebehla rekonstrukcia cesty v useku pri Podturni.
LM-Jasna - az na ten povrch tiez vcelku dobra cesta :stuck_out_tongue:

Inak, predpokladam, ze mnohi nevedia, ze cez Nizke Tatry vedie este 1 cestny prechod - cez sedlo Priehyba. Je to asfaltova cesta, ktora vedie od Helpy do Kralovej Lehoty, je tu vsak zakaz vjazdu :wink:

V oblasti vodarenstva je zaujimava vodna nadrz Cierny Vah, ktora pozostava z 2 nadrzi - horna a dolna.Elektrina sa tu vyraba tak, ze z dolnej nadrze do hornej sa precerpava voda pocas slabej prevadzky (v noci), horna sa potom vyuziva na vyrobu elektriny pocas silnej prevadzky :astonished:

Andrej,

presne tak, tu by sa mal klásť dôraz na opravy ciest III. triedy, ktoré vedú k rekreačným zariadeniam a potom by sa mal klásť dôraz na opravu povrchu (prípadne aj podložia) na príslušnom diaľničnom úseku D1. Inak máš pravdu, že scenéria pri cestách a diaľniciach je tu naozaj pekná.

Záverečný účet s prebytkom vyše dvadsaťsedem miliónov a tak mesto investovalo takmer o 7 mil. SKK viac do údržby ciest. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3051

Obyvatelia Paludzkej (stvrte LM), ziadaju prelozku cesty.

dialnice.info/viewtopic.php?p=19607#19607

Cesty po zime vyzerajú ako deravý ementál. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3310

Projektová dokumentácia pre stavbu: I/18 - II/584 Liptovský Mikuláš - križovatka. :arrow_right:

ssc.sk/user/view_page.php?pa … &preview=1

Identifikácia úspešného uchádzača
STANIO, s. r. o.

Predpokladaná cena
(bez DPH)
1 092 000 Sk.

Celková zmluvná cena: 600 000 Sk.

Celková najnižšia ponuková cena: 600 000 Sk, celková najvyššia ponuková cena: 977 518 Sk.

Liptovský Mikuláš – Situácia s problémovým parkovaním na Podbrezinách sa v tomto roku aspoň čiastočne vyrieši. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3538

Liptovský Mikuláš. Zmení sa križovatka pri Jánošíku na kruhový objazd? :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3872

Lipt. Matiašovce: Dopravnú krízu vyrieši cestný obchvat. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3946

Obec Liptovské Matiašovce sa konečne dočká obchvatu, ktorého výstavba sa dlho odkladala. Obcou prejde denne asi 1200 áut a v lete ešte viac, lebo cez ňu vedie najkratšia spojnica medzi horným Liptovom a Oravou. :bulb:

Liptovský Mikuláš – V metropole stredného Liptova je v týchto dňoch v plnom prúde rekonštrukcia miestnych komunikácií. Minulý utorok sa začala plánovaná rekonštrukcia Hollého ulice v centre mesta. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3976

Cesta skôr ako chodník. Liptovský Mikuláš – V katastrofálnom stave je na liptovskomikulášskom sídlisku Podbreziny cesta od mäsiarstva po most na Opavskej ulici. Na opravu tiež čaká poškodená zámková dlažba na chodníku blízko základnej školy. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4020

Vízie mesta na úkor občanov. Liptovský Hrádok – Územný plán centra mesta prerokovávali s občanmi v Liptovskom Hrádku minulý utorok. Podrobne ho prezentoval Juraj Císar, spracovateľ a hlavný riešiteľ návrhu. Obstarávateľ Vladimír Fajčík vysvetlil, že návrh rieši vznik námestia, kde by sa mohli stretávať ľudia, ale zároveň treba podľa neho vyriešiť aj dopravu, aby cesta cez mesto nebola závodiskom. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4021

Cestný obchvat okolo L. Matiašoviec má byť hotový do konca roka 2007. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4084

Obchvat už na budúci rok?

Liptovské Matiašovce – Cestný obchvat v L. Matiašovciach by mal byť hotový už v budúcom roku. Skonštatoval to starosta obce Ján Jaňák, podľa ktorého treba na výstavbu vyše 2,5 kilometrového obchvatu poza obec šesť stavebných povolení.

„Zatiaľ máme len jedno – na preložku miestnych sietí, no intenzívne pracujeme na ďalších,“ uviedol J. Jaňák. Pochvalne sa vyjadril na prácu nového vedenia Žilinského samosprávneho kraja. „Spolupráca s vuckou je výborná, ich prístup sa oproti predchádzajúcemu vedeniu kraja zlepšil o 180 stupňov. Za veľmi dôležité považujem, že sa obnovila zmluva s firmou, ktorá pracuje na vysporiadaní pozemkov, cez ktoré bude obchvat prechádzať, ako aj na projektovej dokumentácii.“

Tohtoročný november je mesiacom, kedy musí byť v európskom vestníku zverejnené výberové konanie. Výstavbu obchvatu by totiž okrem Žilinského samosprávneho kraja mala financovať aj Európska únia. „Chceme, aby výberové konanie bolo v zime, kedy bude dosť času aj na riešenie prípadných odvolaní zo strany záujemcov o výstavbu. S prácami by sa malo začať na jar v budúcom roku, obchvat by mal byť hotový počas jesene,“ vysvetlil J. Jaňák, podľa ktorého sa dopravno-bezpečnostná situácia v obci s troma stovkami obyvateľov oproti minulosti ešte zhoršila.

„Odkedy pre kamióny zatvorili priechod v Javorine, poľské kamióny naložené drevom jazdia práve cez L. Matiašovce. Vidím to veľmi dobre, pretože z okna obecného úradu mám výhľad priamo na cestu.“ Obyvatelia L. Matiašoviec na potrebu výstavby obchvatu poukázali v polovici júla minulého roka, keď na hodinu zablokovali cestu v obci. „Situácia je naozaj kritická, bojíme sa najmä o životy detí, keď idú do škôl, alebo sa z nich vracajú. Veď vlani po ceste, ktorá je na mnohých miestach priúzka, prešlo za deň päťtisíc áut. Pomôže nám jedine obchvat,“ dodal starosta.

-miš-

[6. 6. 2006]

Zdroj: regionalnenoviny.sk/c/275036 … i-rok.html

Neprejazdná Hollého ulica brnkala ľuďom na nervy

Liptovský Mikuláš – Z oboch strán uzatvorená Hollého ulica minulý utorok spenila žlč motoristom, ktorí sa v dôsledku toho nemohli dostať autom na parkoviská pred a za kultúrnym domom či pri Hypernove. Niektorým táto okolnosť skomplikovala pracovný program, firmy v tejto lokalite boli odrezané od dodávok tovaru. „Je to nehoráznosť,“ rozčuľoval sa majiteľ predajne nábytku WOS Ján Včela. „Mali sme to vedieť vopred, boli by sme sa na to pripravili, takto máme pokazený celý deň. Je to pre firmu aj finančná ujma,“ zazlieval zodpovedným nečakané zablokovanie ulice.
Rozčarovaní zo zmätkov v doprave a z plných ostatných parkovísk v meste boli napríklad aj výletníci zo Žitného ostrova. Dlho trvalo, kým pre autobus našli miesto, po prehliadke mesta nevedeli k nemu trafiť. Zablokovaný vjazd na uvedené parkoviská preriedil počet zákazníkov v Hypernove i v niektorých ďalších obchodoch.

„Zajtra už ulica bude prejazdná,“ reagoval na ponosy, ktoré sme mu v utorok popoludní tlmočili, vedúci asfaltérov a dlaždičov Ján Miženko. „Cesta je hotová už teraz, avšak čerstvo položený asfalt musí aspoň šesť hodín chladnúť. Inak by naša práca vyšla nazmar,“ poukázal na nevyhnutný pracovný postup. Dodal, že cesta musela byť odstavená, inak sa vraj zrekonštruovať nedala. „Vopred sme to avizovali v TV Liptov i v mestskom informačnom bulletine,“ povedal zástupca primátora Jozef Repaský. Poopravil J. Miženka, že cesta bude otvorená nie v stredu, ale vo štvrtok.

Viacerí občania pripomenuli možnosť nočných prác, iní im oponovali neprijateľným stavebným ruchom a značným nárastom stavebných nákladov. Dvojdňová neprejazdnosť Hollého ulice potvrdila, že v dôsledku rekonštrukcie a zablokovania viacerých kľúčových ciest sa nielen cezpoľní, ale rovnako aj domáci motoristi orientujú v meste s problémami.

Hana Orlíková, [20. 6. 2006]

Zdroj: regionalnenoviny.sk/c/277232 … nervy.html

V Podturni zatvorili obecný most. Je v havarijnom stave. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4431

Kedysi to bol pracovný most, ktorý postavili pri výstavbe diaľnice ponad Podtureň. “Po jej dokončení ho mali demontovať, no napokon nám ho nechali. Delimitáciou sa dostal pod obec, takže sa musíme oň starať,” dodáva starosta. Kým sa nenájde riešenie, most budú môcť využívať iba chodci a cyklisti.

Rekonštrukcie miestnych komunikácií v LM pokračujú. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4442

Liptovský Mikuláš – Približne štvrťmiliónové škody ročne spôsobia v L. Mikuláši vandali, ktorí poškodia alebo ukradnú dopravné značky na miestnych komunikáciách. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4442

Potok v Jánskej doline sa prepadol, cesta má trhliny. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=5238