Tento región, Liptov, je značne ovplyvnený horským prostredím. Z jednej strany sú Vysoké Tatry (geograficky platí len názov Tatry), z druhej strany sú Nízke Tatry. Okrem toho je tu veľká vodná nádrž, Liptovská Mara. A tak tu nie je veľa možností, kadiaľ sa tu môže budovať dopravná a ďalšia infraštruktúra, ale viac až v jednotlivých častiach príspevku.
Cestná sieť.
Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:
- smer Ružomberok-Liptovský Mikuláš-smer Poprad (D1)
- smer Ružomberok-Partizánska Ľupča-Ľubeľa-Liptovský Mikuláš-Liptovský Hrádok
- Liptovský Hrádok-Vavrišovo-Pribylina-smer Starý Smokovec
- Liptovský Hrádok-(smer Hybe)-Malužiná-smer Čertovica
- Liptovský Mikuláš-Liptovský Trnovec-Liptovské Matiašovce-smer Zuberec
- Liptovský Mikuláš-Demänovská Dolina
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
V tomto regióne je priorita diaľnica D1 vďaka ktorej sa podarilo vyriešiť aj veľa problémov na cestnej sieti (cesty I.-III. triedy). Okrem udržiavania dobrého stavu ciest by sa tu malo skôr potom investovať do ciest III. triedy. A malo by sa viac investovať do horského cestného priechodu Čertovica. A potom samozrejme aj diaľnica D1 by už potrebovala na tejto trase investície do opravy vozovky (povrch diaľnice).
V tejto oblasti nie je potrebné stavať cestné obchvaty tak ako v iných oblastiach, pretože tento región má vyriešenú dopravu vďaka D1. Dala by sa zlepšiť snáď len dopravná situácia v Liptovskom Mikuláši, ale nie je to akútny problém.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Týmto regiónom prechádza železničný koridor, ktorý sa bude modernizovať tak, aby tu mohli vlaky premávať rýchlosťou 160 km/h. Je to strategická časť železničnej siete pre tento región ako aj pre celé Slovensko.
Letecká doprava.
Tento región nepotrebuje vlastné významnejšie letisko, pretože takéto letisko sa nachádza v PP a cestné spojenie s PP už bude čo nevidieť na veľmi dobrej úrovni. Okrem toho v smere na západ je zase letisko v ZA a na juh v Sliači (ale to už nie je podstatné pre tento priamo pre tento región).
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU. Je potrebné investovať do opráv a modernizácie vodného diela Liptovská Mara.