Ahojte, táto téma bude slúžiť na diskusiu o Letisku Bratislava – novinkách, plánovaných zmenách, problémoch a všetkom, čo sa týka tohto letiska. Ak máte skúsenosti, postrehy alebo informácie o letisku, podeľte sa o ne! Rovnako sem môžete pridávať aj svoje názory na služby, vybavenie a celkovú skúsenosť z cestovania.
Od 30.3. pribudnu nove linky:
Urcite odporucam navstivit Gdansk, je to velmi pekne mesto.
Pribudla nova linka do Tel Avivu, bude tam lietat Arkia, ktora uz lieta do Piestan. Frekvencia raz tyzdenne (vo Stvrtok) je sice nic moc, ale na zaciatok lepsie ako nic.
Medzitym na letisku mali rekordny Maj.
Som zvedavy, ako dlho tato linka vydrzi pri sucasnej politickej situacii na Blizkom vychode
Letisko Bratislava otvára zaujímavú linku, poletí slovenská pilotka
Dnes prvýkrát nová linka do Kodane, dúfajme, že sa osvedčí a pribudnú ďalšie od Norwegian do škandinávie.
Sťahovanie Wizz Air z Abu Dhabi už prináša ovocie aj pre Slovensko: Letecká spoločnosť Wizz Air otvorí na bratislavskom letisku svoju základňu
To je fakt, ze brutalna sprava.
Este keby skoncila vojna na ukrajine a rozlietali sa tie linky do Kyjeva, Lvova, Odesy ci Charkova, tak letisko cakaju dobre casy.
(kedze dopyt bude asi obrovsky)
a vyzera to, ze Wizzair bude lietat aj linku BTS - KSC. Co som cital, malo by rano 1 lietadlo spravit otocku do KSC a nasledne pokracovat do nejakej novej destinacie. Cize niektori pasazieri ani nemusia po prilete z KSC vystupit a mozu rovno pokracovat v lete dalej.
Tieto linky ak sa uchytia a nepríde nejaký globálny ekonomický prúser tak budúci rok by BTS kľudne mohlo atakovať 3 milióny pasažierov, s tým by mohli prísť aj dobré ekonomické výsledky a ďalšie investície. Perfektné správy.
CBA zeleznicnej trate na letisko hned vyzera lepsie. ![]()
Viacej CBAčiek vyzerá lepšie, ale aj letisko samotné, vie tým pádom investovať, prípadne prilákať možno aj legacy aerolinky.
No nebol by som si az tak isty. Urcite letisko samotne vyzera lepsie, ale na 99% muselo dat Wizzu tazke zlavy a aj to potencialne pridanie BTS-KSC Wizzairom bude tiez len za dotacie. Cize skor je pravdepodobne, ze letisko sa dostane do este vacsej straty pri tomto rozlietavani. Kazdopande ale, rozvoj je dobry, tak dufam, ze sa udrzi aspon zopar z tych liniek (aj ked Plovdivu a Nisu davam sancu tak 5%).
Mne tam tiez napr. nepasuje ta Varna ci Lamezia Terme. V lete by som mozno pochopil, ale v zime to bude velmi slabe.
Presne. Podla mna niekolko z tych liniek zrusia este pred startom. Proste si robia prieskum trhu…
Toto je jedna z variánt, ale ja si dovolím trocha zakonšpirovať.
Od brucha by som pocedsl, že napríklad Skopje nemá šancu prežiť a napriek tomu Wizzu funguje dlhodobo.
Aktuálne je celkom problém s dodávkami nových lietadiel, tie meškajú aj od airbusu, ale najmä od boeingu. Ryanair, tým, že lieta len boeingom, je veľmi obmedzený dodávkami nových strojov, čo sa týka expanzných plánov. V drvivej väčšine príoadov teda nová linka znamená zrušenie jestvujúcej.
Wizz zrušil prevádzku v Abu Dhabi, podľa mňa zo strategických dôvodov, lebo videl príležitosť v Európe a týmto krokom sa uvolnili lietadlá do Európy. V zálive je mnoho Aeroliniek aj na prémiový aj budget segment, tu si priamo konkurovali napríklad s FlyDubai alebo AirArabia, prípadne Saudia.
Nízkonákladovému trhu v EÚ dominuje Ryanair, ktorý nevie rásť tak rýchlo ako by chcel - nemá na čom lietať.
Tu využil priestor Wizz, má šancu si ukrojiť market share a iste, je možné, že niektoré linky neuspejú, je možné, že niektoré za začnú napĺňať až o pár mesiacov, v každom prípade sa ale jedná o veľmi pozitívnu správu.
Aj linka KSC-BTS môže mať primárny účel presun lietadla a každý platiaci pasažier je bonus, takisto aj niektoré z týchto liniek, pri nízkonákkadovkách je celkom bežné, že letia prázdnym lietadlom aby ho presunuli kde treba. Tu je príbeh jedného takého z Budapešte do Niš https://youtu.be/l-wIIUkvdpg?si=ilt8_wAKje9fRK-y. Okrem toho som presvedčený, že aerolinky pri nasadzovaní nových liniek sa riadia dátami a nie dojmani.
Niekto celý článok?
No, až na to, že je to vo veľa aspektoch presne naopak, pekná špekulácia. Naopak je to napr v tom, že práveže Wizz má obrovské problémy s lietadlami, lebo aj tie čo má musia byť odstavené kvoli problémom motorov:
Čiže práveže sa dostal do takej zlej situácie, že musel zrušiť celú svojú divíziu v Abu Dhabi, a to napriek tomu, že už napr vojna na Ukrajine zrušila hromadu liniek, čiže potreba lietadiel bola nižšia.
A to že teraz takto amatérsky od buka do buka narýchlo pridáva nezmyselné linky mi skôr pripomína SkyEurope.
No a tiež to tvrdenie, že nízkonakladovka bude presúvat lietadlo len tak, je čisté scifi.
Myslím skôr, že Wizz (aj Ryan) sa snaží zatlačiť na Viedenské letisko, aby znížilo letištné poplatky. A BTS je na to celkom dobrá páka, keďže Sloensko ho bez problémov dotuje.
Tak dúfam, že aspoň pár tých liniek sa udrží.
Realita je taka, ze Wizzair rusi svoju bazu vo viedni. Nemyslim, ze je to len docasne, aby navysili tlak na letisko…
Som celkom zvedavy, ze ci pribudnu destinacie z Bratislavy na blizky vychod ake lietali z viedne.
Zajimava sprava: Wizz Air to cease Vienna base operations by March 2026 | Reuters
Cize BTS ako low-cost airport viedenskej aglomeracie ma este lepsiu perspektivu. Uz len zrusit statne dotacie, abyt BTS aj vyzeralo ako low-cost terminal (cize ako STN, LTN alebo CDG3) a vsetko je ok.

