Oficialny nominant KDH na ministra je Ján Figeľ.
[size=85]tu bol text od Pohodaka[/size]
Prosim nepiste zatial prispevky kym nebude oficialne vymenovany.
Temu som nezamkol, lebo idem do “offlinu” a nebudem ju moct odomknut
dakujem
B;
Dobre nebudeme
No nič v zlom, keď vidím toho zaspateho černokňažníka, tak vystavbu dialnic vidím veľmi blede.
No lepsie ako to bolo doteraz to urcite nebude. Bude sa stavat malo a budu sa prehodnocovat priority, jedina ktora ostava je D1.
ja by som skor povedal ze horsie ako doteraz to urcite nebude i ked figel je clovek na mile vzdialeny doprave a viem si tam predstavit uplne inych ludi, urcite si nenecha skakat po hlave tak ako vazny…problemom ale bude prilis vela kompetencii pod tymto ministerstvom (sam som zvedavy ako si to podeli a aky tim si zostavi na ministerstve…ak by dostal viac kompetencii v doprave svejna tak by som to nevidel az tak blede) a samozrejme durkovsky+siroky
uvidime co sa dostane do PVV a potom mozme diskutovat dalej
napadla ma jedna vec…co tak skusit nejako navrhnut novemu vedeniu MDPaT osobne stretnutie a skusit s nimi prediskutovat (niektore bazalne) pripomienky ktore sa tu dookola omielaju uz 5 rokov? viem ze KDH neni SaS, ktore veselo komunikuje s anonymnymi ludmi na webe, tiez viem ze nie kazdy ma cas a chut sa pliest do “politiky” ale za pokus by to mozno stalo, ci?
chachachacha to bolo dobreee chachachacha.
Ja by som ho charakterizoval takto:
Pouvažujeme, zhodnotíme, premyslíme a uvidíme…
pohodak: čo je PVV ?
programove vyhlasenie vlady
pvv byvaju len zakl. crty bez konkretnosti. teoreticky by sa po zmene prislusnych zakonov dala nahradit 1 mld. pozicka od EIB predbezne ponuknutou 1 mld. z DSS. sudiac podla urokov ktore DSS pripisuju sporitelom by to bolo pre kazdu stranu vyhodne.
No som zvedavý či dajú do PVV 150 km D/R
to by museli sami rozostavat ale aj dostavat nejakych 85km, to sa este myslim ziadnej vlade nepodarilo…v sucasnom stave ekonomiky a rozpoctu to je myslim nerealny ciel…
pohodak: kľudne zarátajme PPP; v takom prípade Fico rozostaval min. 85 km
No, takže:
52 km PPP na R1 - plný profil
8,4 km na R1 - plný profil
5 km R3 Trstená - 1/2 profil (je to 7 km, ale časť je už v prevádzke)
4,5 km R3 Horná Štubňa - 1/2 profil
5 km na R4 Svidník - 1/2 profil
3,2 km na D4xD2, Stupava - plný profil
14 km na R4 Košice - Maďarsko - plný profil, rozostavajú aj dostavajú
Suma sumárum, že tých 85 km majú v pohode. A skutočne postaviť 65 km hoci aj D1 za 1,5 mld. € by nemal byť žiadny problém. K tomu logicky ROZOSTAVAŤ za 0,5-1 mld. € 50-60 km, nemusia ich dokončiť. A peňazí k tomu majú dosť aj cez eurofondy.
Takže si práve myslím, že 150 km by nemal byť problém v dnešnej situácii.
bodaj by si mal pravdu, ale niesom az taky optimista
PS: fico rozostaval, ale nedostaval
Ak by bola táto vláda ozaj zodpovedná, tak by v súčasnej dobe zadefinovala nasledovné:
- Pokračovať vo výstavbe diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami a do roku 2014 všetky úseky rozostavať.
- Rozostavať 4 úseky na R2.
- Rozostavať úsek KE-Milhosť na R4.
- Rozostavať prvé úseky na R7 pri Bratislave.
- Pripraviť na PPP diaľnicu D4.
Ak na bode číslo 1. nechajú jeden z balíkov, tak na to budú potrebovať len asi 1 mld. €, pretože obchvat Prešova by som rozostaval tesne pred voľbami.
V bode číslo 2. nech to je 40 km na 1/2 profil na roky 2012-2014. Náklady do 300 mil. €.
Bod číslo 3. sa dá začať v roku 2010 za 78 mil. €.
Bod číslo 4. asi zmenia variant, do 2014 ale nemajú problém prvých 7 km za 150 mil. € postaviť.
Bod číslo 5. iba príprava za 10 mil. € a na rok 2013 vyhlásiť medz. tender, ktorý bude rok trvať aj s výsledkami.
Plus na dostavbu súčasne rozostavaných úsekov je treba dať 200-300 mil. €.
To sú náklady za max. 2 mld. €. Na výstavbu.
Náklady na prípravu nech sú ďalších 0,3 mld. €.
Náklady na údržbu a základné opravy 0,3 mld. €.
Náklady na splátky dlhu a mýta 0,4 mld. €.
Náklady na 2 splátky PPP R1 0,3 mld. €.
To jest 3,3 mld. €. Na výstavbu deklarujú DSS, to je 1 mld. €, deklarujú eurofondy a tie len do 2013+2 (wazari uviedol že zmluvy podpísané do 2013 znamenajú ešte 2 roky reálne čerpanie naviac) predstavujú ešte min. 1 mld. € na diaľnice a rýchlostné cesty. Takže štátny rozpočet len dofinancuje a inak sa môže zamerať na ostatné výdavky; samozrejme NDS má vlastné príjmy a príjem z mýta a nálepiek, to je ešte “vankúš”.
Teoreticky môžu začať rozširovať D1 BA-TT či zintenzívniť opravy ciest I. triedy; lebo tam by sa časť mýta mala presunúť.
Dialniciar - ako prognoza je to velmi pekne a rozumne navrhnute, ale nemozem sa zbavit pocitu, ze co sa tyka dialnic a RC na Slovensku, coskoro budeme vsetci velmi neprijemne prekvapeni realitou.
dialniciar to co pises ma hlavu aj patu, 1.3mld eu za 4 roky by snad mohli v rozpocte najst (dufam ale ze to bude viac a PPP na D1 padne cele tak ako je v sucasnosti nastavene)
viewtopic.php?f=35&t=13860 popravde neviem ci je to zle alebo dobre, uvidime aka bude nahrada