Jaké sazby mýtného byste preferovali?

Jde mi o to, co podle vás má být hlavním kritériem pro určování sazeb mýtného. Případně můžete hlasovat pro “žádné”, to znamená, že jste odpůrci mýtného systému a máte za to, že by výstavba a údržba silniční infrastruktury měla být financována jen z jiných zdrojů.
Třetí odpovědí míním, že by podle vás mělo mýtné přinést nějaký výnos, ale nesmí znatelně zdražovat dopravu.
Druhou odpovědí míním, že jste pro vysoké sazby, které by od používání slovenských dálnic, buď obecně nebo pro některé úseky, odradily ty, kteří mohou jet jinudy.

Elektronické mýto sa nezávadza na reguláciu dopravy a ani preto, aby to bol symbolický poplatok. Preto číslo 1. :wink:

A k sadzbám sa vyjadrovať nebudem, to bude aktuálne až okolo r. 2012, kedy sa zavedie mýto aj pre autá do 3,5t.

niekde som cital navrh 0,88Sk/km pre osobne auta… to by bolo znesitelne

V r. 2012 to bude min. 1 SKK na 1 km, ale len pri jazde po D/RC, nie cesty I. triedy a je dosť možné, že prejazd tunelmi dlhšími ako 2 km bude mať ešte extra spoplatnenie, mínus táto 1 SKK na 1 km. :wink:

Celá Európa speje k jednému: kamióny tvrdo spoplatnené, premietne sa to do cien tovarov, bude rásť rýchlejšie inflácia, ale štáty budú môcť riešiť dopravné opatrenia. Iná cesta už nie je … :bulb:

Osobné auto však bude mať na výber a bude môcť ísť aj po cestách 1+1 pruh.

aj 1Sk v roku 2102 by bolo znesitelne, extra myto na tunely plne podporujem :sunglasses:

Problém je, že ak bude euro, zrejme sa to logicky zvýši na viac ako 1 SKK. :wink:

Aké bude to extra spoplatnenie? Bude to extra spoplatnenie platiť aj pre vozidlá nad 3,5t?

Ostanú aj po zavedení mýta pre vozidlá do 3,5t diaľničné známky? Predpokladám, že spoplatnenie do 3,5t sa bude týkať len D+RC, nie paralelných ciest I., II. triedy ako pri vozidlách nad 3,5t.

No ja som už dávnejšie písal že mýto ako aj jeho sadzby, či prevádzkové pomery sú dané zákonom č.25/2007 Z.z. o elektronickom mýte.

najdete ho napr. tu :

http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=19866&FileName=07-z025&Rocnik=2007

tam máte presne napísané kedy čo a kto bude spoplatnení.

Pravdaže ak niečomu nepochopíte alebo neviee skusim objasniť.

Spoplatnenie osobných vozidiel sa predpokladal rok 2012 ale vypadá to naposunutie.

Vďaka :wink:, ale to som už preštudoval, rovnako aj vyhlášku 413/2007 a nariadenie vlády 350/2007, kde sa ale hovorí len o vozidlách nad 3,5t. K tomu by som sa len spýtal len jednu vec, niekedy dávno som zachytil, že autobusový dopravcovia a VÚC, ktoré dotujú straty z ich výkonov chceli, aby boli od mýta oslobodené, ale nakoľko neboli (v zákone 27/2007) zahrnutí medzi tými, ktorí sú od mýta oslobodení, zrejme budú normálne platiť mýto, teda akýkoľvek autobus v pravidelnej i nepravidelnej autobusovej doprave bude musieť platiť mýto. Takže predpokladám správne?

Je mi jasné, že rok 2012 sa asi nestihne mýto pre vozidlá do 3,5t, ale sú nejaké návrhy? A najmä, či sa uvažuje s ponechaním diaľničných známok?

Budú už aj po zavedení mýta pre vozidlá nad 3,5t extra spoplatnené úseky? Lebo nikde sa o tom nehovorí v týchto spomínaných dokumentoch nehovorí.

No podľa danej platnej legislatívy autobusy budu platiť mýto klasicky ako všetci. ako viem tak z okolitých krajín sme jedinná u ktorej budú platiť aj mestské, prímeske, dialkové autobusy. Je jasné že sa to premietne do cien llístkov pretože je to veľká položka. viem že bola nejaká diplomovka na túto tému a linka z Tvrdošína do Bratislavy ( alebo nejako tak ) bola nakladnejšia o 20000e.Dúfam že v novelizácií tohto zákona to zmizne, aj ked pochybujem lebo vláda potrebuje peniaze.

No zatiaľ sa moc o tom nerozpráva ale asi sa ponechajú diaľničné známky ešte asi cca 5 rokov, Ide skor o politické rozhodnutie.

Ano jasné súbežné cesty budu spoplatnené mýtnym systémom, a úseky budú priebežne doplnované,( kedže ani diaľnicda medzi ZA-PB nie je ešte spoplatnená podľa tohto zákona) podľa potrieb. Budú spoplatnené všetky Rýchlostné cesty a cesty 1 triedy, príklad: cesta ZV-BB a cesta cez kováčovú a sliač budú tiež.

No len kedy to začne som zvedavý.

Budú spoplatnené teda aj cesty I. triedy pre vozidlá do 3,5 po zavedení mýta pre tento druh vozidiel? Lebo teraz sa to spoplatnenie vybraných ciest I. triedy týka len nad 3,5t.

A nejaký návrh na extra spoplatnenie tunelov existuje? :wink:

subezne cesty do 3,5 tony nebudu spoplatnene, to jednoducho neprejde. subezna cesta je alternativa pre tych ktory nechcu platit za nadradenu siet.

Cechy jsou na tom stejne min. u dalkovych autobusu, u mistnich si nejsem jisty. Cena listku Praha-Brno diky mytu vzrostla skokove cca o 60 Kc.

Tak to bude určite u nás.

Podľa mňa by sa zavedenie mýta pre osobné vozidlá malo prehodnotiť, podľa doterajších vyjadrení od roku 2013 sa má na našich D a RC a súbežných cestách platiť mýto orientačne 2 SKK/km pre osobné vozidlá a ročne najazdím cez 30 000 SKK mám vážne obavy o vyfinancovanie takejto sumy keďže sieť D a RC ešte nebude v takom stave aby výdavky boli kompenzované pohodlím a rýchlosťou jazdy (tunely ešte nebudú, BA-TT bude v rekonštrukcii a pod.
Úvahy o mýte totiž prichádzali v čase kedy sa uvažovalo že do r. 2010 bude diaľničná sieť dokončená. Už teraz je ale jasné že v roku 2013 nebude, tak sa pýtam prečo mám za D BA-KE platiť 30€ jedným smerom keď časovo stratím najskôr minimálne 20 minút na rozostavanej D BA-TT a potom v zápchach pred každým úsekom s nedostavaným tunelom ďalšie desiatky minút až hodiny ako dnes napr. v PB či Ladomerskej Vieske. Takže predpokladám že ani v roku 2013 z BA do KE neprídem rýchlejšie ako dnes. Ono ten čas je rovnaký už aspoň 10 rokov čo si pamätám bez ohľadu na to koľko D je v prevádzke.

stanog: zbytočné obavy. Predsa na rozostavaných km sa platiť nebude. Ani na rekonštruovaných sa vo svete nezvykne platiť (mimo SLO). A ja čo viem, tak do 2020 nebude stáť mýto pre os auto do 3,5t viac ako 1 SKK na 1 km.

subezne cesty su od toho aby na nich jazdili co nechcu platit za pohodlie. ja zase mam vazne obavy ani nie ze sa bude platit, ale ze zaco sa bude platit, kolko sa bude platit, a naco sa bude platit. jednoduchy vypocet pri 700 km spoplatnenych D/RC, 15-20.000 intenzite na nich, myte ako v europskych krajinach 7-8 centov/km, a 365 dni v roku je to tak 300-400 mil. € - suma tak akurat na splacanie PPP tunelov na severe. takze myto do 3,5 tony v celej republike aj na usekoch z cias husaka sa ma platit kvoli smiesnym 100 km PPP dialnic.

Mýto pre vozidlá do 3,5 tony sa neplánuje zaviesť v súvislosti s PPP diaľnicami, v dobe rozhodnutia sa o PPP diaľniciach neuvažovalo. Keďže sme sa rozhodli vybudovať skokovo množstvo km D a RC, tak musíme za to primerane zaplatiť. Keby vláda (aj predchádzajúce) dávali do diaľníc dostatok peňazí neboli by sme na tom tak zle. Naproti tomu sme mohli deficit km odstrániť intenzívnou výstavbou a za 10 rokov by sme mali vybudované a aj zaplatené úseky kde sa teraz aplikuje PPP. Práve v kombinácii s poplatnením D a RC by situáia na D a RC nebola taká zlá, lebo množstvo vodičov nebude ochotné za niečo platiť keď v minulosti to mali zadarmo. Do piatich rokov by pochopili, že za D a RC sa platí všade v európe a je komfortnejšie cestovať po diaľnici, tak by ich začali intenzívnejšie využívať a práe vtedy by základna kostra D a RC bola hotová. Pokračovaní ďalej (2038-40) by sme za porovnateľné množstvo peňazí vybudovali komplet SK sieť, pričom väčšina RC by bola v 1/2 profile :bulb:

Mozno sa to tu uz niekde riesilo → myto bude na celej dialnicnej sieti rovnake na 1 km alebo bude jeho vyska zavisiet od dolezitosti, resp. narocnosti terenu?