Ja byť ministrom dopravy, tak ...

Stále som tu “atakovaný” cez IS, čo by som ako minister dopravy robil ja pri výstavbe diaľnic a prestáva ma baviť na to takto jednotlivo odpovedať.

Na začiatok - nechcel by som byť ministrom dopravy. Ak už, tak GR NDS, ale už by som to nerobil, nebudem si tesne pred dôchodkom kaziť imidž. :wink:

V princípe mám však veľmi jasnú predstavu. Zrejme by sa mnohým nepáčila. :arrow_right:

Povedzme, že by som bol ministrom dopravy. Rozpočet NDS 20 mld. SKK výstavba, 1 mld. SKK oprava, údržba a chod NDS a 1 mld. SKK príprava výstavby. To je ľahko získateľná suma. Rozpočet SSC 5 mld. SKK. K železniciam, pošte atď. sa nevyjadrujem, lebo nie som na to odborník.

1. rok vládnutia: komplexné prehodnotenie diaľničnej siete:

A. Nová mapa usporiadania diaľnic a ciest.
B. Odstránenie peáží.
C. Všetko pre to, aby mýto o rok začalo.
D. Poradca pre PPP, výstavbu, mýto.
E. Zastavenie výstavby nových úsekov, odklad o rok.
F. Dokončenie všetkých rozostavaných úsekov, dokončenie úsekov, ktoré sú odovzdané (kanalizácia, oplotenia, info systém).

Zdá sa to byť tvrdé, ale nie je. Slovensko je brzdené práve vysokou rozostavanosťou, neustálym odkladaním dostavby úsekov a iných prác. Odklad o rok neznamená nič vzhľadom na aj tak dlhú výstavbu úsekov.

G. Príprava na výstavbu nových úsekov. (logické pokračovanie nasledujúce 3 roky vládnutia)

A. Maximálna priorita (štát+eurofondy):

*Bratislava - Žilina (rozostavanie a aj otvorenie úseku cez PB)
*Poprad - Prešov (vrátane obchvatu)
*Bratislava-Trnava rozšírenie na 3+3 jazdné pruhy
*obnova vozovky na Bratislava - hranica s ČR
*Košice - Maďarsko na plný profil
*1/2 profil s predpokladom na plný na Žilina - Poľsko
*1/2 profil s predpokladom na plný Zvolen - Košice
*1/2 profil s predpokladom na plný Košice - Michalovce
*1/2 profil obchvatov Trenčína, Bánoviec, Prievidze, Handlovej a Žiaru nad Hronom
*1/2 profil na Dolný Kubín - Poľsko
*1/2 profil obchvat Krupiny
*1/2 profil na Svidník - Poľsko