1. variant 20 mld. SKK ročne:
Priorita D1, R1, D3, R4 južná vetva, …
- D1 - každý rok suma 8,5 mld. SKK.
- R1 - prvých 6 rokov suma 3,5 mld. SKK. Potom presun peňazí na D1.
- D3, R5 - každý rok 2,5 mld. SKK.
Úvery z NDS, 20 mld. SKK - 16 mld. SKK na D1. A 4 mld. SKK na R4 južná vetva. Splátky pre NDS by tvorili sumu 1,3 mld. SKK ročne.
PPP na všetky úseky medzi ZA a RK. Splátky by boli ročne 3,5 mld. SKK.
EU fondy (tie nespomínaš): R2 na obchvaty + ročná suma z balíka 1 mld. SKK. A ostatné fondy na D1. Spolufinancovanie EU fondov z úverov pre NDS.
Čo by ostalo by smerovalo na R3.
Výsledok: Z 20 mld. SKK by som sa dostal do - 0,3 mld. SKK.
Muselo by sa niekde škrtnúť. Už toto je veľmi málo. Neviem, kde by som potom ubral. A to ešte som nerátal peniaze na pozemky. Všetko by som asi riešil cez tie úvery NDS.
Za 10 rokov by sa na D1 prestavalo priamo z toho balíka v dnešných cenách 99 mld. SKK a PPP by riešilo oba úseky od ZA-RK. D1 by teda bola stavaná až po MI. R1 by bola postavená aj s obchvatami NR a BB.
Na R2 by boli obchvaty. R5 by bola dostavaná, D3 by bola rozostavaná. R4 južná vetva by bola postavená.
2. variant 30 mld. SKK ročne:
Priorita D1, R1, D3, R4 južná vetva, …
- D1 - každý rok suma 15 mld. SKK
- R1 - prvých 5 rokov 4 mld. SKK, potom presun na R3
- D3, R5 - každý rok 4 mld. SKK
Úvery z NDS, 30 mld. SKK - 18 mld. SKK na D1, 4 mld. SKK na R4 južná vetva. Ostatné peniaze k EU fondom. Splátky pre NDS by tvorili sumu 2,1 mld. SKK ročne.
PPP na všetky úseky medzi ZA a RK. Splátky by boli ročne 3,5 mld. SKK.
EU fondy (tie nespomínaš): R2 na obchvaty + ročná suma z balíka 2 mld. SKK. A ostatné fondy na D1. Spolufinancovanie EU fondov z úverov pre NDS a ostatné prebytky.
Čo by ostalo by išlo na R2, R3, R6.
Výsledok: Z 30 mld. SKK by som sa dostal do - 0,6 mld. SKK.
Muselo by sa niekde škrtnúť. Už je to lepšie, takže by som ubral z D1. Ale stále som ešte nerátal peniaze na pozemky. Všetko by som asi riešil cez tie úvery NDS, tam je rezerva tentokrát vyššia.
Za 10 rokov by sa na D1 prestavalo priamo z toho balíka v dnešných cenách 150 mld. SKK a PPP by riešilo oba úseky od ZA-RK. D1 by teda bola stavaná až po hranice s Ukrajinou bez problémov na plný profil, s privádzačmi pre rôzne mestá atď. R1 by bola postavená aj s obchvatami NR a BB.
Na R2 by boli obchvaty. R5 by bola dostavaná, D3 by bola dostavaná. R4 južná vetva by bola postavená. Rozostavaná by bola R3 a možno aj D4, R6.
3. variant 50 mld. SKK ročne:
Priorita D1, R1, D3, R4 južná vetva, R5, R3 severná vetva, všetky obchvaty na R2, …
- D1 - každý rok suma 15 mld. SKK
- R1 - prvých 5 rokov suma 4 mld. SKK. Potom presun peňazí na R2 a R3 v pomere 50:50.
- D3, R5 - každý rok suma 5 mld. SKK.
Úvery z NDS, 40 mld. SKK - 10 mld. SKK na D1, 4 mld. SKK na R4 južná vetva, 10 mld. SKK na R3 severná vetva. Ostatné peniaze k EU fondom. Splátky pre NDS by tvorili sumu 3 mld. SKK ročne.
PPP na všetky úseky medzi ZA a RK. Splátky by boli ročne 4 mld. SKK.
EU fondy (tie nespomínaš): R2 na obchvaty + ročná suma z balíka 10 mld. SKK. A ostatné fondy na D1, R3. Spolufinancovanie EU fondov z úverov pre NDS.
Čo by ostalo by smerovalo na R2, R3, R6.
Výsledok: Z 50 mld. SKK by som sa dostal určite na vyrovnaný rozpočet. Bez problémov by som financoval aj Správu a údržbu atď.
Zarátal som aj nákup a prípravu pozemkov. Peňazí je dosť. Zostali veľké rezervy v NDS, a.s. cez úvery a zostali by peniaze aj z toho, že som si zabezpečil dostatok peňazí na D1 atď. PPP by som splácal rýchlejším tempom.
Za 10 rokov by som teda hospodáril so sumou nie 500 mld. SKK, ale reálne navýšenú o úvery v hodnote 40 mld. SKK a PPP (to sa presne vyčísliť nedá, ale ide o 10-tky mld. SKK) a zníženú o splátky v celkovej hodnote za 10 rokov o 70 mld. SKK. Samozrejme PP by sa splácalo dlhšie a asi aj tie úvery. Ale základná diaľničná sieť by bola takmer dostavaná:
Komplet: D1, D3, R1, R5. Ďalej: severná vetva R3, južná vetva R4 (tá možno aj na plný profil).
Rozostavané na vysokom stupni by zostali R2 a R6. A ešte by bolo potrebné dostavať severnú vetvu R4 a strednú a južnú vetvu R3, ale tie by boli tiež rozostavané. 