Dám otázku do pľacu. Ked mám mestskú komunikáciu, na nej mám nejaku intenzitu a ako zistím či ta komunikácia postačuje tej intenzite. Prekutral som normy ako aj TP no všade bud spominajú diaľnice alebo pletú tam svetelne križovatky na začiatku a na konci úseku.
no podla mna uz tym ze su tam svetla ta komunikacia intenzitam nevyhovuje. inac by nemusel byt zasadny rozdiel v pripustnej intenzite mestskej a ne-mestskej cesty.
No to je jasné, ale nejde o križovatku ide o úsek medzi nimi.
V prípade svetelnej križovatky je limitujúcim faktorom kapacity práve táto križovatka. Zober to logicky, na križovatke vždy autá z daného smeru musia aspoň časť času stáť počas ktorého na medziúseku idú.
No tak neberme svetelne riedenú, berme napr. medzi dvoma okružnými križovatkami. Dám nejaký príklad: mám mesto povedzme Bratiislavu. Mám tam 2 veľké okružné križovatky a medzi nimi cestu dajme tomu kategorie B2MZ16,5 /8 a ide mi v jednom smere 2000 vozidiel a na druhý smer 1800 vozidiel. Viem že tie križovatky vyhovejú ale potebujem zistiť či táto kategoria je postačujúca na tento úsek cesty.
Myslim si ze toto hovori za vsetko o intenzitach auto-salon.sk/index.php?page … =1545&pg=0 Najvacsi problem TT- BA spolocne s LM - ZA. (+PB) a kto tu spieva cosi o Donovalocha a juznom tahu tak ten je obycajny demagog. Vcera poobede dilanica pri LM prakticky stala , pred RK odklanali dopravu cez Liskovu, a cesta LM ZA od 17,00 do 21,30.(cca 100km) V podstate cela cesta 20-30 stare bolave useky - RK. Sucany MT- Strecno. Tuna padaju akekolvek argumenty - stavajme juzny usek ,ake tam boli intenzity vcera??, Kolko ludi islo z KE- do Ba ? asi velmi malo. Preto musime cim skor zacat staviat Ivachnova -ZA bez rozdielu, ci sa to niekomu paci, alebo nie.
noved prave. ludia sa vracali zo stredu a vychodu. to ze bol plny usek ZA-RK JASNE DOKAZUJE to co vyhadzuje kazdy routeplanner ze zo severovychodu sa oplati ist nie cez donovaly ale strecno. a kedze aj pri ZH boli podobne problemy znamena ze z juhovychodu sa chodi cez ZV a tiez ich nie je malo.
nasledne plati ze ak bude o 2 roky naozaj hotova suvisla R-ka po ZV resp. BB tak sa stane zbernou trasou zo s-v aj j-v. ZA-RK je trasa pre miestne okresy, region a pre cast dopravy do ciech a polska co je pre formulaciu “cim skor” trochu malo.
. ZA-RK je trasa pre miestne okresy, region a pre cast dopravy do ciech a polska co je pre formulaciu “cim skor” trochu malo.
[/quote]
Tak toto si asi trocha prehnal. Nepasujem sa odbornika v doprave, ale staci sa na chvylu postavit nad D1, tak asi zmenis tocha nazor.
Netvrdim ze juzny tah nie je treba, ale urcite su dolezitejsie useky. A tvrdenie, ze ked bude R1 ze vsetko pojde juhom je tiez scestne. To iste plati, ze ak bude D1 RK-ZA tak vstko pojde severom
zacal si s clankom o kolonach po sviatkoch a este si aj tresol ze z KE do BA islo velmi malo aut. odkial to vies a odkial vies kolko aut islo z dalsich okresov ? kolona pri ladomerskej vieske bola aj vcera…ja neviem co myslis pod pojmom vsetko…urcite by som vsak z RK, LM, PP atd. cez ZA nesiel keby bola suvisla R-ka BA-BB. samozrejme do ZA tesca sa po R1 chodit nebude…
ach jaj, no tosi teda velmni citlivy na danu temu
Este poznamocku, myslis si, ze vsetci slovaci chodia s GPS a preto chodia cez ZA?
…a niekto neovlada pravopis… si myslis ze slovaci nemaju v autach radio, nedokazu si odstopovat cas alebo nedokazu porovnat kadial ake cesty vedu ?
spytaj sa nahodnej vzorky beznych Blavakov, kadial by asi isli do KE … vacsina pojde po “dialnici” D1 bez naznaku protestu… a ked niekomu povies, ze si prisiel cez Zvolen, tak sa divia, ze preco…
OT: blava je potok pri jaslovskych bohuniciach
bezny bratislavak, ak ide ozaj len do kosic, tak bez mihnutia oka ide cez madarsko tot moje skusenosti
moja vzorka (vsetko ludia v strednom veku) - cez ZV prip. cez hu.
devil: proud od BA (TT) na sever středního SK a dále na východ může činit tak 3 tis. aut/24 hod. Co to udělá s intenzitami na Strečně (téměř nic) je snad jasné. Na začátku jsi napsal, že se dopravní proud přelije, když Ti někdo napsal, že takový proud je zanedbatelný, tak po něm chceš důkaz i když jsi sám začal zjevně obecnou a tentokrát dost nepodloženou informací.
Obávám se, že tentokrát bylo přání otcem myšlenky.
Mimochodem, pokud se chceš zeptat, jak jsem přišel na 3 tis./24 hod. tak je to odhad.
a zase sme niekde inde. Ja som nepovedal, ze slovaci nemaju radia…, ale ked idem z LM do BB urcite si nezapinam GPS.
Skus mi poradit, neviem si pomouct ani s GPS najlepsiu cestu z Brezna doKE?? Uz som to skusal aj cez PP, ale ni je to ono. S pravopisom mas pravdu
Thomas, tentokrat islo o konkretny a vynimocny pripad po velkej noci. prispievatel Pacho vytiahol clanok s komentarom ze “Myslim si ze toto hovori za vsetko o intenzitach”, lebo v RK bola zapcha tiez odignoroval fakt ze zapcha bola aj pri ZH a hodnotil odkial kam islo kolko aut.
porad si sam, tema bola cesta z bodu RK do BA po sviatkoch. podla teba je s sucasnosti lepsie ist cez strecno alebo donovaly ?
bud cez Dobsinu, RV alebo potom cez RA, pripadne raz sa mi podarilo zabludit a isiel som cez Tisovec, RS, RV, KE, je to sice obchadzka, ale nadpriemerne pohodlna cesta oproti ostatnym moznostiam.
Vdaka za veliku ochotu, co sa tyka rad, urcite si aj sam poradim. A co sa tyka cety do Ba ci Za alebo BB,? kazdy si vybeie co mu lepsie vyhovuje, ja napriklad z LM chodim do Ba zasadne cez certovicu, minimalna premavka a beriem kolegu v piesku.