Tak z hľadiska celkových investícií v tejto oblasti do infraštruktúry sa tu realizujú projekty v hodnote, ktorá presahuje 100 mil. SKK úplne bez problémov začínajúc vybudovaním priemyselného parku v Myjave, bytovej výstavby a rekonštrukčných prác na bytoch v Myjave, samotná Myjava ma obchvat na 1/2 spravený a to na veľmi dobrej úrovni, viacpruhový s ČSPH.
Mesto NM má napojenie na diaľnicu D1 a takisto sa tu usídlilo viacero významných zahraničných firiem od priamej výroby až po logistické zamerania. Prechádza tadiaľto aj železničný koridor, ktorý sa v dohľadnej dobe (do 10 rokov) kompletne zmodernizuje (160 km/h).
Samotná oblasť je na tom dobre, len má zlé dopravné prepojenie priamo okres Myjava a je to z dôvodu prírodných podmienok, sú tu náročné stavebné podmienky (kto tento región pozná, ten vie aj sám) a to nech sa tu stavia čokoľvek.
Čo sa týka opravy starej “panelovky” medzi MY a NM, tak to bude ešte trvať niekoľko rokov, ale veľmi zlé úseky sú aj pri obci Sobotišti až po mesto SE. V zime uzatvorené cesty, v lete uzatvorené cesty - povodne, zosuvy.
V okrese MY sa ani nedajú čakať nejaké zlepšenia, ktoré by odstránili tieto nedostatky na 100%, ale keby sa investovalo na nákup nových sypačov, traktorov + naftu, tak je zimná údržba lepšia - dnes sypač prepluhuje, posype a ide ďalej, pretože nestíha prejsť svoj rajón (kdekoľvek v SR samozrejme), kým v minulosti sa našiel sypač, ktorý pomohol kamiónu dostať sa cez kopec, … neboli takéto dopravné problémy aké sú posledných 5 rokov, ale to je spôsobené úplnou ignoráciou o údržbu ciest vládou SR pred r. 2004 ako aj ignoráciou krajov od r. 2005. Všade len platí: nie sú peniaze.
A takisto keby sa našlo aspoň 100 mil. SKK, tak za to sa dajú opraviť povrchy ciest, riešiť nejaký ten zosuv atď., ale ani táto suma by okresu MY nepomohla ani len zlepšiť stav o 50% v týchto oblastiach.
NM je na tom lepšie, čo priamo súvisí s D1.