Cesta I/72 sa zacina na krizovatke s I/18 nedaleko obce Kralova Lehota. Nasledne prekonava Nizke Tatry najvyssim horskym priechodom na Slovensku - Certovica (1238 m.n.m.). V Podbrezovej sa napaja na cestu I/66 a pokracuje v peazi do Brezna. Odtial pokracuje ako samostatna cesta cez horsky priechod Zbojska (725 m.n.m .) vo Veporskych vrchoch. Nasledne prechadza cez Tisovec, Hnustu a konci sa na krizovatke s I/50 pri Rimavskej Sobote.
Kedze usek cez horsky priechod Zbojska mal nevyhovujuce najme sirkove parametre a prejazd vozidiel nad 12m (s vynimkou BUS) bol zakazany, prebieha rozsiahla rekonstrukcia cesty.
Momentalne je na prejazd vyuzita zrekonstruovana cesta cez statne lesy, na ktoru je pustana premavka striedavo v priblizne 30 minutovych intervaloch. Prejazd je povoleny len vozidlam do 3,5 tony s vynimkou SAD.
Ked som tadial siel kedysi v juli tak mi prislo, ze ide skor o vystavbu cesty scasti v trase povodnej ako o reko - okrem rozsirenia a upravy smeru na mnohych miestach sa myslim kompetne menilo aj podlozie, taku prestavbu by si zasluzili viacere horske priechody, len skoda ze sa zbojskej neušiel CB kryt, hoci stupania az nejake strasne nie su, po troch letach kolaje skratka pridu…
Keby len sirka - je (aspon bol) tu taky skvely povrch ze sa musi 30 pomedzi vytlky aby to nejako prezili pneu.
Hmmm, tak potom tam asi ten zakaz nad 12m zostane, lebo v tom dalsom useku by sa ledva vykrutil jeden kamion + osobne…
Jamy boli zaplatane oproti mojej predposlednej jazde, ale to bolo pred vyse rokom… Takze netusim, kedy to platali. A pravda, je to viac vystavba ako reko.
V stredu som na Certovici stretol bielu cestarsku Kiu so zavesenou sondou na tyci cca 1 m pred autom a pol metra nad vozovkou, zrovna na jednom z najposkodenejsich usekov medzi Maluzinou a Bocou, tak sa snad aspon s vymenou asfaltu pocita. Cesta je nerovna z nekonecneho platania, nie derava ale neskutocne hrbolata.
V spodnej časti (od RS) sa jazdí v dvoch pruhoch, na prvý pohľad sú nutné už len dokončovačky. Semafor je cca v strede úseku, stojí sa 11 min., to pofotené je krátky 100-200m úsek v strede odkiaľ sa až po vrchol jazdí v jednom páse. Tesne pred vrcholom bolo husto, kládol sa asfalt, od oka tam ale je ešte čo robiť na telese cesty. Bol tam príliš veľký pohyb osôb a strojov, musel som viac sledovať cestu ako výstavbu
Na tejto fotke za značkou MPR 20 začína viditeľne menej hotová časť. gallery/image_page.php?album_id=261&image_id=30501
previezol som sa vcera po dlhom case cez Certovicu, neviete co je s tymto mostom? google.sk/maps/@48.8925326, … 6656?hl=en
Tusim je uz cely tento rok “v rekonstrukcii” aj s 30kou… dufam ze to neskonci ako na orave lebo sa mi zda ze certovica bude minimalne najblizsich 5 rokov najrychlejsou trasou V-Z a to uz ochvilu asi aj BA-KE. Aj ked ludia sa jej vacsinou vyhybaju z nejakeho dovodu