I/66 - Šahy-ZV-BB-BR-Polomka-Telgárt-PP-KK-Lysá Poľana

I/66 – Šahy → Zvolen → Banská Bystrica → Brezno → Polomka → Telgárt → Poprad → Kežmarok → Lysá Poľana: Cesta I. triedy cez centrá stredného Slovenska až k poľskej hranici. Diskusia o stave, rekonštrukciách a doprave.

Téma je venovaná ceste I/66, ktorá vedie takmer naprieč stredným Slovenskom a spája hraničný priechod Šahy s Tatrami cez Zvolen, Banskú Bystricu, Brezno, Telgárt, Poprad až po Lysú Poľanu.


:globe_showing_europe_africa: Hlavné body diskusie

:one: Charakteristika trasy

  • Cesta I/66 má podľa oficiálnych údajov dĺžku približne 247 km a vedie od slovenského – maďarského hraničného priechodu Šahy až po slovenský – poľský priechod Lysá Poľana cez Zvolen, Banskú Bystricu, Brezno a Poprad (Wikipédia).

:two: Údržba a rekonštrukcie

  • Veľkoplošná oprava úseku medzi Tatranskou Kotlinou a Ždiarom bola dokončená v roku 2023 a čaká sa na nové dopravné značenie – zlepšenie kvality a bezpečnosti úseku v horskom teréne (dialnice.info).
  • V úseku Podbrezová – Slovenská Ľupča sa realizovala druhá etapa rekonštrukcie v r. 2023 s rozpočtom približne 1,38 mil. € (dialnice.info).
  • Zmodernizované mosty v lokalitách Veľká Lomnica a Spišská Belá sú súčasťou kontinuálnych investícií na zlepšenie infraštruktúry (dialnice.info).

:three: Turistický význam – Route 66 Slovakia

  • Projekt „Route 66 Slovakia“ prechádza cestou I/66 vrátane úsekov pri Telgárte, Cestná inšpirácia legendárnou americkou Route, ktorá zároveň podporuje cestovný ruch a bezpečnosť v oblasti Brezna – Spiša (infrastruktura.sk).
  • Napríklad úsek Telgárt je populárny medzi motorkármi pre scenériu aj stav vozovky (youtube.com).

:round_pushpin: Obce a úseky k diskusii

Zaoberať sa tu budeme úsekmi a lokalitami ako: Šahy, Zvolen (aj vetvy I/66A a I/66C), Banská Bystrica, Brezno, Polomka, Telgárt, Poprad, Kežmarok, Spišská Belá, Veľká Lomnica, ako aj horský úsek vedúci k Lysá Poľane.


:hammer_and_wrench: Čomu sa tu môžete venovať:

  • Stav vozovky: výtlky, nerovnosti, priečne drážky.
  • Aktuálne rekonštrukcie, uzávierky či práce na údržbe.
  • Kritické úseky: neprehľadné križovatky, ostré zákruty, sezónne riziká (ľad, kamenivosť).
  • Tranzitný a turistický pohyb: dopad dopravy počas sezóny, tranzitné spoje cez mesto Poprad.
  • Skúsenosti lokálnych obyvateľov a vodičov: nákladná doprava, prejazdné vozidlá na obchvate.

:speech_balloon: Príspevky sú vítané:

  • Fotografie rekonštrukcií, značenia, dopravného značenia či problémových úsekov.
  • Videozáznamy prejazdu v exponovaných časoch či križovatkách.
  • Skúsenosti z pohybovania po trase I/66 – najmä z častí Brezno, Telgárt či Spišská Belá.
  • Informácie o budúcich investíciách: plánované opravy, rozšírenia či mostné projekty.

Sledujte vývoj, zdieľajte vaše postrehy a pomôžte vytvoriť komplexný a aktuálny prehľad o ceste I/66 v strednom Slovensku. Vaše informácie sú na nezaplatenie!

Vláda na výlete v Brezne sľúbila viac ciest :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=9351

Link na enviroportal k ceste I/66
Polomka - hranica kraja
eia.enviroportal.sk/detail.php?a … nica-kraja
I/66 Brezno - Polomka
eia.enviroportal.sk/detail.php?a … no-polomka

Su tam aj pomerne podrobne mapy variantov jednotlivych ciest :slight_smile:

Dufam, ze do r. 2010 sa podari zrealizovat aspon cast prelozky Brezno-Polomka. Zaroven usek Helpa-Telgart potrebuje surne opravu povrchu.

Valaská sa potrebuje zbaviť rizika :arrow_right: dialnice.info/viewtopic.php?t=10041

Hlavný cestný ťah I/66 medzi Banskou Bystricou a Breznom pretína 14 križovatiek.

I/66 Telgárt, most 161 :arrow_right:

ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst … st-161.ssc

Plánovaná akcia:

I/66 Zámostie, rekonštrukcia mostného objektu 093, Zámostie most 093a
Začiatok: 2009
Ukončenie: 2010
Náklady: 2 197 836 €

dialnice.info/viewtopic.php?p=85697#85697

Kryt dvojkilometrového úseku cesty Vaľkovňa Šumiac v správe Slovenskej správy ciest (SSC) začnú opravovať po skončení výberového konania, ktoré v súčasnosti prebieha :arrow_right: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12136

Čím skôr, tým lepšie..inak to bude po zime zase takéto:
sme.sk/cdata/4450823/04_big.jpg

Strašná je aj časť úseku Bacúch - Beňuš, ten sa nespomína.. :frowning:

Takže náklady na 1 km sú cez 13,5 mil. SKK. No pekne …

SSC uvádza už v r. 2008 ako kapitálové výdavky “PPP projekty R1 I/66 Banská Bystrica BB severný obchvat … 144, 464 188 mil. Sk”

Zdroj: Výročná správa SSC za r. 2008

V priebehu roku 2008 bolo SSC pridelených formou rozpočtového opatrenia 144 464 187,90 mil. Sk, ktoré boli vo výške 99,98% vyčerpané a použité na majetkovoprávne vysporiadanie vo výške 120 386 583,40 Sk, na projekčnú prípravu v sume 9 813 121,30 Sk a stavebné práce 14 235 926,70 Sk. :bulb:

Výstavba prvej etapy obchvatu Brezna by sa mala začať v roku 2010. Len úsek od Baniska po Baldovský most bude stáť vyše 23 miliónov 236 tisíc eur. :arrow_right:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12461

Takto to vyzerá pri odpočívadlách na I/66 ZV - Šahy :arrow_right: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12503

dialnice.info/viewtopic.php?t=2733&start=75

Toto vidím vcelku reálne, tlačí na to istý pánko z tejto oblasti.

ze by isty pan Svantner?

Ja ani neviem, kto je to Švantner. Ale istotne poznáš šéfa zelpo.

I/66, km 6-7 (obvod Šahy)

Cesta I/66 v katastrálnom území obce Hrkovce v okrese Levice je od 6.7.2010 do 15.7.2010 z dôvodu opravy železničného priecestia úplne uzavretá. Obchádzka vedie cez Veľké Turovce, Horné Turovce, Plášťovce, Slatinu a Horné Semerovce.

Projekt slovenskej “Route 66” povazujem za skvely napad, obzvlast, ked MDVRR planuje opravit buduci rok vyse 50 km na tejto ceste. Naval motoristov zrejme neocakava nikto, ale cestovnemu ruchu to urcite pomôze. Som zvedavy, ako bude vyzerat tato “vykladna skrina pre bezpecnost na cestach” :slight_smile:

ako som nedavno pisal, okolo podbrezovej a nemeckej az po brusno je cesta super, skvele parametre, krajnica, odb. pruhy. adept na 100 ci 110ku..