Cesta I/65 – Nitra → Žarnovica → Žiar nad Hronom → Turčianske Teplice → Martin: Strategický ťah cez Nitriansky, Banskobystrický a Žilinský kraj. Diskutujte o stave, projektoch, nebezpečných úsekoch a dopravnej infraštruktúre.
Táto diskusná téma je venovaná ceste I/65, významnému cestnému ťahu I. triedy na Slovensku, ktorý spája Nitru a Martin cez mestá ako Žarnovica, Žiar nad Hronom, Turčianske Teplice či Kremnicu (Wikipedia, Wikipédia).
Kľúčové témy diskusie
Priebeh trasy a mestá na nej – úsek vedie cez Nitriansky kraj (Nitra, Zlaté Moravce, Hronský Beňadik), Banskobystrický kraj (Nová Baňa, Žarnovica, Žiar nad Hronom, Kremnica) a Žilinský kraj (Turčianske Teplice, Martin) (Wikipédia).
Dvojitá trasa R1 – úsek medzi Novou Baňou a Žarnovicou je de facto nahradený rýchlostnou cestou R1, I/65 však stále pokračuje severným smerom (de.wikipedia.org).
Kritické horské úseky – ťažký profil cez Kremnické Bane (780 m n. m.), s výškovým prevýšením a častými komplikáciami počas zimných mesiacov (de.wikipedia.org).
Spojenie s Martinskou obchvatovou trasou I/65D – obchvat Martina dlhý 6,8 km, čiastočne štvorsmerný, slúži ako odľahčenie centra mesta a napojenie na I/18 (Wikipédia).
Témy, ktoré môžete sledovať a prispieť
Kvalita vozovky: výtlky, nerovnosti pri Kremnických Baniach, segmenty po rekonštrukcii v období 2017–2019 (Wikipédia).
Bezpečnostné otázky: úseky s častými nehodami, potreba doriešenia bezpečnosti chodcov v Kremnici.
Dopravné obmedzenia a uzávery: práce na uvedených úsekoch, možné detaily o časových úsekoch.
Turistická doprava a logistika: vplyv tranzitu aj sezónnych áut v okolí Váhu, Turca i stredných hôr.
Linka R2/R3: vplyv plánovanej R3, ktorá má čiastočne nahradiť úseky I/65, vrátane severného úseku popri Turčianskych Tepliciach (Wikipédia).
Regióny a obce, ktoré téma pokrýva
Nitra, Zlaté Moravce, Hronský Beňadik, Nová Baňa, Žarnovica, Žiar nad Hronom, Kremnica, Turčianske Teplice, Martin, vrátane menších obcí situovaných pozdĺž trasy I/65.
Do diskusie pridajte
Fotografie alebo videá z ciest, križovatiek a dopravných úsekov.
Skúsenosti s prejazdom, dopravnými zápchami, obchádzkovými trasami.
Postrehy o návrhoch na modernizáciu alebo rekonstrukciu.
Poznatky o plánovaných projektoch či investíciách: vyššia priestorová kapacita, bezpečnostné úpravy, odpočívadlá.
Pomôžte vytvoriť aktuálny a detailný prehľad dopravy na trase I/65 naprieč stredným Slovenskom. Vaše postrehy, fotografie i skúsenosti sú vítané a veľmi potrebné!
Zial, tyka sa to len projektu reko mostov na cestach I. triedy, cize opravi sa len most. Kompletna rekonstrukcia betonky po Pribovce je sice v plane ciest I. triedy so zac.vystavby 2012, zrejme vsak nie je prioritou, tak ako mnohe dalsie velmi potrebne stavby na cestach I. triedy.
uz len sa nejako dohodnut so semaformi nepohneval by som sa, keby ta D pokracovala aj dalej…aj ked, hned v pondelok po prejazde som si povedal, ze tadialto do Topolcian poslednykrat…
video: aktualizacia: I/65 Sasovské Podhradie (ZH) - MT - Kosuty…v MT prejazd cez kolotoc na Cervenej armady a po Jilemnickeho
jedno nakl. auto s privesom a nemoznost predchadzat na Kremn. baniach od 3:25 do 5:05…nakladiak do kopca 20-30, z kopca 60-80 km/h…
treba uznat, ze betonka z Turca I/65 trasie este viac ako I/62
Hehe, presne na tom istom mieste som aj ja prebehol na cervenu, ale nechtiac. Bol som rozbehnuty a pozeral som niekde inde, som si semafor vsimol az ked som bol vedla neho…
Inac tam je to este fajn, ale uz uplna parada je toto maps.google.com/?ll=48.583173,1 … 21,1,7.39
4 metre za semaforom znacka daj prednost, takze ked aj pojdem na zelenu a niekto do mna zlava napali, tak budem na vine ja, lebo znacka je az za semaforom…
Tá prvá fotka kde je semafór je to úplne bezpredmetné umiestnenie. Tá druha fotka so semafórom, tam je aspoň prechod pre chodcov, možno ten semafór je tam kvôli nim.
a tvojich 72mph (115kmh) pod Strecnom je co? ludia si prisposobuju predpisy podla seba (ja nie som vynimka) a davaju tym robotu policatom, takze vlastne bojuju proti nezamestnanosti
Nastastie mame cesty II. a III. triedy. Podla mna je to stale pol na pol s intenzitami na betonke a po okolitych asfaltkach. Mozno ludom na firemnych autach je to jedno ako dopadnu tlmice a kamiony musia po betonke, takze uplne prazdno tam nie je.