zakladam novu temu o ceste 1/64 Komarno- Zilina patri k najdlhsim cetsam 1 triedy u nas…
tak ta teda poprosim alebo kto vie, ze ktore casti tejto cesty boli stale jednotkou a ktore nie, ktore sa prekategorizovali…prip. roky a podobne
osobne ma zaujima hlavne cast od NR na sever, ale kludne aj juh…
Úsek Nitrianske Pravno - Fačkovské sedlo (hranica krajov) si momentálne nezaslúži pomenovanie cesta a nutne potrebuje komplexnú opravu.
Myslím, že úsek HU - PD bol jednotkou takpovediac odjakživa. O úseku PD - ZA si už taký istý nie som. V Nitrianskom Pravne je taká zaujímavosť, že v smere od PD cesta prirodzene pokračuje smerom na MT, ale I/64 sa v tomto mieste stáča prudko na sever smerom na ZA (Fačkov) a na MT ide II/519. Z toho potom vzniká paradoxná situácia, že na tejto križovatke je hlavnou cestou cesta II. triedy smer MT a autá pokračujúce po I/64 musia dávať prednosť.
Trochu podobná situácia je aj pri Oslanoch, kde cesta z PE akoby pokračuje smerom na Veľké Pole a Žarnovicu, ale tá pokračujúca cesta je II/512. I/64 sa stáča smerom na Nováky. V tomto prípade je ale I/64 hlavná.
Inak na Fačkove je to jednotka len formálne, nezodpovedá tomu parametrami a sú tam aj obmedzenia pre kamióny.
Kedze som z tohto kraja tak, mozem dat podrobne info useku ,ale mozno aj celej kompletnej dlzke od KOMARNA poZILINU…Vlete chodievam na dovolenky -Chorvatsko , GRecko po trase PD- TO -NR NZ -KOMARNO . 1 usek Zilina -Rajecke Teplice - smerom na Lietavsku Lucku dost nerovny povrch az po dedinu Porubka kde bola rekonstrukcia vozovky z dovodu budovania kanalizacie.Smerom na Rajecke Teplice je to v norme s polu s obchatom RAJ.Teplic ale smerom na PD uz to s cestou 1 tr okrem Rajca nema vela spolocne…Skor taka cesta 2 tr kt potrebuje opravu povrchu..Usek Suja -Fačkov je co sa tyka povrchu v pohode ale cesta je uzka bez krajnice ,Za obcov Fačkov je cesta dost klukata s ostrymi zakrutami ale nema aspon vytlky, ale len po krizovatku na Cičmany smerom na Fačkovske sedlo-Klačno cesta je na mnohych usekoch prepadnuta spolu zo zvodidlami pokracuje vo velmi nekvalitnom povrchu z mnozstvom vytlkov a dier az po krizovatku N.Pravno s cestou 2/519 smer na MT .Usek N.pravno -Pravenec dedina v norme , Poluvsie -Pravenec kolonia 400metovy usek kt sa dockal min rok vymenu asfal. povrchu ako aj usek Nedožery -PD v dlzke 4 km …boli jedine useky v okrese kde sa menil asfaltovy povrch po viac ako 15 rokoch .PD -Novaky -stvorprudovka kt je v peazi s cestou medz vyznamu 1/50 -E572 a 1/64 usek dlhy 8 km je uz dost zalostnom stave ale uz dnes v polovici marca aspon zaplatany pokracuje cez Novaky, Zemianske Kostolany , Cerenany , Oslany v hrbolatom povrchu po hranicu krajov okresu PD-PE .Za obcou Oslany a po krizovatke 1/64 a cesty 2 tr 2/512 je rovinaty usek po vymene povrchu asi 3roky v dlzke asi 5km uz cesta svojimi par. splna normu 1 tr .V meste Partizanske uz zase vsetko po starom, hrbolata cesta plna zaplat a vytlkov pokracuje cez havarijny usek Male Bielice-Zabokreky kde je osadena znacka 30 km/h Hrbolaty usek . Na hranici krajov TN/NR uz je cesta od krizovatky Nadlice uz v peknom rovnom povrchu /vym asfalt asi 3 roky /pokracujete peknym usekom az po novy obchvat TO v dlzke asi 10km po konecne normalnej ceste smerom na NR.
Qwert na facebookovej stránke so starými fotkami Prievidze je záber za 50-60 rokov na čerp. stanicu aj so smerovníkom, keď sa ešte jazdilo priamo cez hlavné námestie. Na smerovníku je kilometrický údaj, názov cieľa + číslo cesty: Trenčín I/50 a Žilina II/519, z toho mi vychádza, že úsek PD - ZA bol k I/64 “pripojený” alebo reklasifikovaný neskôr, wikipedia uvádza podľa Autoklubu 1948 že cesta “II/518” bola pričlenená dodatočne, no na starej fotke je na smerovníku zreteľne II/519. Dokonca v Prievidzi na kruháči pri Hypernove je na značke ktorá môže mať cca 5 rokov, vyznačený smer rovno na Trenčín/Topoľčany s číslovníkom I/64 + II/519 akoby ani samotná SSC netušila či II/519 končí v Pravne alebo až v PD maps.google.com/maps?q=prievidz … 16,1,3.43
zaujimave, ale podla vsetkeho: sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II._ … (Slovensko
Kedysi to bola cesta II/518 Prievidza - Žilina
Ked budu robit na buduci rok rekonstrukciu tejto cesty od KLACNA - po krizovatku Cicmany este budu frezovat povrch staruckej 2/518…v niektorych usekoch v klesani na Zilinu…
V obci Klačno , konečne vyfrezovali asi 200 m na troch miestach na najhorsich usekoch tejto cesty…Uz len pockat nejaky mesiac kym sa nam otepli…
Navstivil som po nejakom case Nitru a usek 1/64 Nitra -Drazovce ma novy koberec…az po privadzac na R1..
Nový koberec medzi NR a Drážovcami? V pondelok som tadiaľ šiel a nič nové okrem závejov a prevráteného kamiónu tam nebolo. Úsek od privádzača R1 po kruhák pred Drážovcami (pri PP sever) je (už pekných pár rokov) v havarijnom stave. Nový koberec je od Drážoviec niekam po Jelšovce, to sa robilo ešte v lete v rámci Figeľovho projektu.
no pozeral som mapu…je to usek dedina Drazovce - po kruhac Dolne Hony , takze sorry udal som smer na R1 …
Isiel som od Podhorian cez krizovatku smerom na NR.po dlhsom case .,..takze cez tie Jelsovce som nesiel…
To neni dedina Dražovce ale mestská časť a myslel teda nový povrch z Dražoviec po kruhový objazd Priemyselný park Sever.
Ok Nitra -Drazovce…tak veru…Zaujalo ma hlavne obnova povrchu 1/64 smerom TO- NR -NZ -KOMARNO…
Chcelo by to rýchlostnú cestu lebo trepať sa z TO cez všetky dediny to je hrôza.
To je pravda dedin ako maku…Husto osidlena oblast…Ked idem cez leto na dovolenku do GR na trase PD- KOMARNO ..chodim trasou kt kombinujem 1/64 s cestou 2/ 593 je to rychlejsie…
Hehe no ja radsej nejazdim po cestach necestach… nakolko su rozbite najviac.
BA NR PD vyuzivam obcas namiesto BA TN PD, klasicku I/64 mam vyskusanu len medzi PD a TO, ale na II/593 PE NR sa mi zdal povrch subjektivne lepsi, na celej dlzke slusna resp. mierne poskodena vozovka az na 2-3 lokalne “dierove polia” ale len na kratkych usekoch. Kdezto na 1tke su len kratke useky s prejazdnym asfaltom, inak maximalka 40-50.