Este na starom fore sa pisalo o rekonstrukcii tejto krasnej cesty, ktora ma ale strasny povrch. Vlastne strasny povrch ma iba od SC po Sladkovicovo co je tak 20km. Neviem ale co sa myslelo pod pojmom rekonstrukcia, kedze podla mna by tam stacilo dat novy asfaltovy koberec a bolo by to v pohode.
Oprava celého úseku SC-Sereď je plánovaná a bude stáť podľa odhadov min. 1 mld. SKK, zatiaľ sa teda nebude opravovať v takom rozsahu ako sa plánuje. Položí sa len ten asfalt a to bude stáť niekoľko 100 mil. SKK.
Tá cesta nevyhovuje už iným normám a na viacerých úsekoch je narušený aj základ, podložie cesty. Preto rekonštrukcia.
Ked uz rekonstrukcia, preco nie rovno na stvorpruh? Vznikla by komfornejtnsia cesta urcite by sem presla nejaka doprva,a lebo je to kratsie ako ist do NR cez Trnavu.
Do r. 2020 sa na úseku SC-Sereď neplánuje žiadny typ 4-prúdovej cesty. Tá cesta je dostatočne široká a má pomerne dobré parametre, aj čo sa klopenia zákrut týka.
Okrem toho sa plánuje realizovať do r 2015 a skončiť do r. 2020 najneskôr rozšírenie D1 v úseku BA-TT na 6-prúdov. Pretože intenzity dopravy v tomto úseku mimoriadne rýchlo rastú a toto tempo bude pokračovať aj naďalej.
Je síce pravda, že sa momentálne robia posudky, či by nebolo vhodnejšie postaviť 4-prúdovú cestu na úseku SC-Sereď a D1 rozšíriť len po SC, ale to by bol ešte drahší variant:
-
Úsek BA-TT sa plánuje rozšíriť už od r. 2001 na 6-prúdovú diaľnicu. Existujú aj nejaké štúdie a menšie projekty.
-
Rastú intenzity dopravy na celej D1 a R1 a na úsekoch, ktoré sa nachádzajú popri nich. Preto by sa aj tak rozšírila celá trasa BA-TT.
-
Ak by sa mala postaviť 4-prúdová cesta na úseku SC-Sereď, tak jedine ako cesta I. triedy, kde by sa musela zvýšiť max. povolená rýchlosť na 120 km/h, aby to malo aj efekt, ktorý sa očakáva. Ak by totiž bola max. povolená rýchlosť len 90 km/h, tak by vodiči aj naďalej jazdili viac po trase BA-TT, napriek (min.) novému povrchu na úseku SC-Sereď. A ak by mala byť na úseku SC-Sereď RC, tak by sa museli postaviť úplne nové 4-prúdy, pretože je zákonom stanovené, že popri RC musí ísť paralelná cesta I. triedy, čo by v tomto prípade bola práve dnešná cesta SC-Sereď.
Záver: Najlepším variantom bude rozšíriť súčasný úsek BA-TT na 6-prúdov a opraviť cestu SC-Sereď, minimálne položiť nový celý povrch.
Vsak ja som ani nemyslel rovno na RC, ale 4-prudovka na styl PO-Kapusany. So zaverom suhlas.
Cesta SC-Sereď je využívaná tzv. na 33,33%, t.j. motoristi jazdia z BA do TT a opačne (efekt pokračuje ďalej v smere na ZA, …), z TT do NR a opačne (efekt pokračuje ďalej v smere na BB, …) a len minimum (vzhľadom na tie dve kategórie, čo som opísal) motoristov využíva spojnicu SC-Sereď pri ceste od R1 v smere na BA a opačne.
Preto uvažovať o 4-prúdovej ceste je úplne zbytočné, pretože blízko sa nachádza D1. Treba len investovať do výmeny povrchu. A tento krok sa plánuje, nebude sa to však robiť súvisle a preinvestuje sa do 150 mil. SKK postupne do r. 2010.
Celá rekonštrukcia tejto cesty by stála cca. 1-1,2 mld. SKK a prioritou vlády SR je budovať diaľničnú sieť a nie opravovať cesty, takže určite sa do r. 2010-2015 nebude investovať 5-10% z rozpočtu na cestnú sieť na opravu cesty I. triedy SC-Sereď.
Táto cesta je pomerne komplikovaná, pretože vzhľadom na základy tejto cesty nie je jednoduché odstrániť súčasný povrch a položiť AB kryt (asfaltobetónový kryt), čiže asfalt.
Celkové náklady na komplexnú rekonštrukciu sú vyčíslené podľa cenových nákladov z r. 2004, na ktoré boli upravené od r. 2002, na 1,25 mld. SKK. A vzhľadom na to, že prioritou štátu je budovanie diaľnic a celkový rozpočet na opravu ciest v pôsobnosti štátu je 300-500 mil. SKK, tak je nereálne tento úsek takýmto spôsobom opraviť.
Do r. 2006 sa však opraví 4,5 km tejto cesty komplexne a uvažuje sa aj o riešení najvážnejších nedostatkov tejto cesty, porúch a trhlín.
Posudzovaným variantom bolo aj zníženie max. povolenej rýchlosti z 90 km/h na 70 km/h, ale tento variant sa neschválil.
Okrem toho sa však pripravujú aj podklady pre štúdiu a vypracovanie projektu ohľadom možného vybudovania paralelnej cesty I. triedy tak, aby v danom úseku bola 4-prúdová cesta, čo by malo pomôcť doprave na diaľničnom úseku D1 BA-TT a naviac by sa zvýšil potenciál celého regiónu, ale to je už iná téma.
Táto cesta je katastrofálnom stave, ale plánuje sa už tento rok na nej preinvestovať takmer 74 mil. Sk.
Tak takéto informácie ja nemám, pretože podľa mojich sa tieto peniaze presmerujú do výstavby diaľničnej siete, tak ako každý rok, ja mám informáciu, že sa tam opraví časť cesty v hodnote do 20 mil. SKK a ďalších 40 mil. SKK sa tam preinvestuje do r. 2006.
V poslednom čase som tadiaľ šiel častejšie a najhoršom stave je úsek obchádzajúci Sládkovičovo až po hranicu kraja. Časť, ktorá sa nachádza v BSK, je v relatívne dobrom stave.
Sú nejaké informácie, odkiaľ sa začne?
Práveže, podľa zámerov sa bude opravovať najmä úsek SC-Sládkovičovo a len minimum financií bude smerovať do ťahu Sládkovičovo-SC, kde inak je len minimum km na tom zle a úsek Sládkovičovo-GA, kde sa ale plánujú opravy zo št. rozpočtu, kým v BSK investuje aj BSK, resp. za “pomoci” BA VÚC, ktorý sa snaží opravovať aj hlavné cestné ťahy.
Ak som to dobre pochopil, tak sa bude opravovať jedna polovica cesty? Takto som si to nevšímal, že ktorá polovica je zničenejšia.
No ono opravovať oba smery naraz by bol asi celkovo problém. Na časti úseku by sa síce dočasne mohla využiť paralelná betónova poľná cesta, ale inak by bola doprava presmerovaná cez dediny, čomu by sa asi obyvatelia nepotešili.
Asi sme sa zle pochopili (to je tak, keď ja sa snažím napísať 2 myšlienky spolu), budem presnejší.
V oblasti Sládkovičova sa opraví postupne do r. 2006 súvisle cca. 2,5 km od Serede a ďalej sa má opraviť 1,5 km od Sládkovičova po GA. Obojstranne, postupne.
Ale toto sú tie menšie investície. Väčšie prebehnú na úseku SC-Sládkovičovo, kde bude opravený celý úsek, len tie najnevyhnutnešie časti a zároveň aj 2-3 úseky po 1,5-2,5 km súvisle, obojstranne do r. 2006.
Okrem toho väčšie investície sa očakávajú do opráv krajníc a lepšieho dopravného značenia. Na tejto ceste sa nebude investovať veľa, pretože práve sa posudzuje možnosť spravenia štúdií a projektov, podľa ktorých by bolo výhodné postaviť paralelnú cestu kvôli stúpajúcim intenzitám dopravy na úsekoch BA-TT ako aj SC-Sereď a týmto spôsobom by sa nemusela rozširovať D1 BA-TT min. do r. 2020, ale stále je to “otvorené”.
Aj keď všetky takéto projekty sa robia len kvôli jednému: Zdržať priamu výstavbu na aj na úseku BA-TT aj opravy alebo výstavbu na úseku SC-Sereď, … je to podobné ako vypracovávanie štúdií pre trasu PB, … tam to bol jediný zámer a robí sa to aj na iných častiach SR. Ale z mojej strany ide len o dohad, nie o overenú informáciu.
Všeobecne by sa dalo povedať, že všetci vedia, že táto cesta je v zlom stave, všetci vedia, že komplexná oprava bude stáť viac ako 1 mld. SKK, všetci vedia, že cestu treba už nevyhnutne opraviť.
Takisto si mnohí želajú, aby na tomto úseku išla ďalšia cesta I. triedy a vznikla by 4-prúdová cesta I. triedy alebo možno aj RK.
Mnohí si želajú aj rozšírenie D1 BA-TT na 6-prúdov.
Realitou však zostáva:
SR má prioritu budovať diaľničnú sieť. V praxi to znamená, že sa nebudú robiť nákladné opravy súčasnej cestnej siete a ani sa nebude veľa investovať do modernizácie/opráv súčasnej diaľničnej siete.
Zostáva len 1 útecha: Všetci vedia, čo treba, ako to treba atď. Sú štáty, kde ani o “tomto všetkom” nikto nič nevie, napr. Poľsko.
Inak tento nadpis nie je presný, pretože najhorší úsek je na časti SC-Sládkovičovo a Sládkovičovo-GA, ak sa tu bavíte o zlom úseku, ktorý sa bude opravovať.
AV,
tomu nadpisu nič nie je a v rámci tých najvýraznejších opráv sa aj tak bude riešiť len úsek SC-Sládkovičovo a ten leží na danom ťahu, o ktorom hovorí tento nadpis.
Ano, uznávam, ten nadpis je ok, ale tá cesta nie. Mal som tú možnosť teraz po nej ísť v rámci ciest po SR (kto poznáte, tak Vincov les-term.kúpalisko), ale tá cesta už by si vyžadovala opravu, aspoň nejako zarovnať tie nerovnosti medzi tými “panelami”.
Je to podobný problém ako cesta SE-MY-NM, kde by bolo tiež treba investovať viac ako 1 mld. SKK a dokonca je to jediná cesta, ktorá tento región spája, takže ešte aj konkuruje tejto ceste SC-Sereď, lenže zase táto je dôležitou, pretože je tu mimoriadna vyťaženosť a okrem toho ide popri diaľnici D1, resp. spája sa R1.
Tie “nerovnosti medzi panelami”, sa riešiť budú v tomto aj ďalšom roku aspoň čiastočne.
rbarat,
úsek na diaľnici D1 BA-TT už je čiastočne pripravený na rozšírenie z 2+2 na 3+3 pruhy v celej svojej dĺžke.
Budú tam viaceré problémy, menšie aj väčšie, ale rozšírenie už sa plánuje a reálne sa môže začať po r. 2010 s tým, že tento termín je oficiálne viazaný na dokončenie D1 BA-KE, ale aj tak nakoniec rozhodne až ďalšia vláda.
Okrem toho, ak by sa aj odložilo rozširovanie úseku BA-TT, tak sa zásadným spôsobom bude investovať na ceste I/62 SC-Sereď.