I/50

Včera som mal možnosť previezť sa po ceste I/50 od Sečoviec po Brno a tak rád by som stručne porovnal túto cestu na Slovensku a v Čechách.

Na Slovensku má táto cesta v niektorých úsekoch veľmi slabé parametre, chýba krajnica, alebo je prepadnutá. Česi dodržiavajú šírku cesty stále.

Veľmi sa mi páčia aj označenia cesty ( I/50 a nad tým E50 ), ktoré sa pravidelne po každej križovatke objavujú na českej strane tejto cesty.

Kvality tejto cesty sa na Slovensku rôznia, v priemere by som ich však hodnotil na známku 3 ( objavujú sa výtlky, prepadnuté kanály a pod. ).

Česká strana sa o cestu I/50 stará veľmi príkladne. Budujú obchvaty obcí, koberec je nový a nenarazil som na žiaden výtlk. Objavilo sa pár prepadnutých kanálov, najmä v ešte neobchvatnutých obciach a preto kvalitu tejto cesty hodnotím na 1 - .

To sú len také základné veci. Budem rád, ak sa pridáte :wink:

Osobne si myslím, že takto sú na tom všetky cestné prepojenia SR-ČR, lebo bohužiaľ ak ŘSD nájde na silnice I. třídy ročne 10-14 mld. Kč - a SSC sotva 150 mil. € tak potom je jasné, že oni sa nielenže o cesty starajú ale aj stavajú viac cestných obchvatov. A netreba zabúdať, že v r. 2007 mala ČR nejaký finančný prebytok v rezortoch a tento vo výške 7 mld. CZK išiel v r. 2008 na opravy kobercov na cestách I. triedy - bola to najväčšia fin. injekcia na opravy vozoviek po 1989 a aj toto urobilo svoje.

Nemozem len suhlasit s presnym opisom…cesty 1/50 smerom na MORAVU..su cesty vo velmi dobrom stave, miestami som si myslel ze som v RAKUSKU…,hm o takej kvalite mozne len snivat…Mam pocit ze nieketore useky su budovane v polprofile Rychlostnej cesty…

Nezabudajte, ze I/50 presla kompletnou rekonstrukcio pred niekolkymi rokmi. Zostava uz len dobudovat obchvaty Banova a Bucovic a I/50 bude az po Brno bez vaznejsich problemov.

Aktualne se stavi obchvat Banova, zahajila se prestavba krizovatky v Nesovicich. Obchat (prutah) Bucovicemi je v docela pokrocile fazi pripravy, zdrzovane aktivitami ruznych spolku a organizaci. Pripravuje se jeste obchvat tri obci zaroven - Malinky,Brankovice a Kozusice. Tam se to ale hlavne diky sdruzenim v Brankovicich nedostalo jeste ani pres uzemni plany.

Jinak opravdu hlavne usek kolem Uherskeho Hradiste by si zaslouzil preznaceni na pulprofil rychlostni silnice nebo aspon vyssi MPR

mna zaujalo ze si sa previezol po I/50 a nie po I/18. malo to nejaky specialny dovod ? len preto sa pytam lebo I/50 je podla menej komfortna trasa.

Jasné, mal som totiž zastávku vo Zvolene a Žiari nad Hronom :wink:

Na I/50 boli v roku 2009 ukončené tieto stavby:

I/50 Trenčianske Mitice - zosuv … dĺžka 172m
I/50 a I/79 Hriadky križovatka … 479m
I/50 - 283 Rožňava nadcestie … 125m
I/50 Michalovce križovatka … 350m

Mám otázočku - ak by som chcel ísť po I / 50 z TN do KE a späť, kde sa stráca úsek tejto cesty pri Zvolene ( medzi Budčou a Hronskou Breznicou ) ? Ak nemám diaľničnú, musím tento párkilometrový úsek obchádzať po cestách tretej triedy medzi okolitými obcami ?

Aby som to vysvetlil, pre prípadných “rýpačov”. Dlhé cesty jazdím na Fabii 1.4MPi, kde mám aj diaľničnú, avšak tam mám spotrebu 7 litrov / 100 km. Preto by som to tentokrát skúsil na Felicii 1.9D, ktorá síce nemá diaľničnú, ale mimo mesta viem ísť aj za 4,7 litra / 100 km, čo je podstatná úspora.

Ale asi nakoniec pôjdem po D1, čo iné ostáva ?

Cesty cez obec mi však neprekážajú, pri 50 km / hod. stíham obdivovať architektúru a prírodu :slight_smile:

štatisticky vzaté je pravdepodobnosť, že by ťa na tom kratúčkom úseku chytili, malá. takže, ak je to jednorázovka, určite by som to skúsil. a môžeš napísať aj nejaký report: trvanie / spotreba… no a ak by si si tú nálepku už kupoval, môžeš si spraviť okruh a porovnať to.

Nakoniec som šiel po D1 tam aj späť, nejaké postrehy napíšem do príslušnej témy. Ale nabudúce vyskúšam I / 50 :slight_smile:

Usek trasy 1/50 Ziarn H -HAndlova pred stupanim na Lehotu je Vo vybornom stave tak sa maju prestavat cesty 1triedy na slovensku…

“Usek trasy 1/50 Ziarn H -HAndlova pred stupanim na Lehotu je Vo vybornom stave tak sa maju prestavat cesty 1triedy na slovensku…”

Uplny suhlas. Toto je momentalne snad najkvalitnejsi usek cesty 1.triedy u nas. Skoda, ze len taky kratky.

Hlavne, že veľmi kvalitne je na tom úsek Čecejovce - Šaca a Ďalšie na ceste do Rožňavy (to som myslel ironicky). (Úsek je v dosť zlom stave)

Inak dnes hrozné sneženie na úseku Ludvíkov Dvor - Pereš (na ceste Šaca - Košice). Toto je snáď už každý rok. Ešte, že máme železiarne, ktoré sú dôvodom zvýšeného padania drobného snehu na tomto úseku. Inde na mestkom obchvate Košíc takmer nebadané sneženie. :slight_smile:

Nezavidme ten konecne nejaky usek k spokojnosti, budme radi ze aspon nieco. Aj ja by som rad, aj Drx aj dalsi by uz radi mali R-ku cez Sorozku a do Sace, ale priznam sa, poznam aj horsiu cast tejto I/50, napr. v smere na Mi co ma v nazve E. Kazdopadne surit juznu trasu, nedopustit aby z najakutnejsich planov akoze nahodou vypadli useky na vychod od Zvolena. Ale aj dokoncit D1.

Som dnes išiel z Košíc do Michalovice na ceste I/50.
To snáď už nie je ani cesta - od Dargova po Michalovec tankodrom :frowning:
Proste hrôza. Ani neviem, či sa to vôbec zmení :frowning:
Toto má byť E50 - medzinárodná cesta. Ha - ha.

Tento problem je teraz na väcsine ciest po zime. Na I/18 cez RK ci pri Sucanoch je to takisto diera na diere, casto o hlbke cez 20 cm.

Obávam sa, že za tento stav nemôže zima. Za tento stav s cestami môže nedostatok peňazí SSC v priebehu posledných 10 rokov na súvislé opravy krytov vozoviek. :slight_smile:

Myslim ze mame aj horsie cesty ako tato… Vyraznejsi problem je len na useku Hriadky-Horovce (vyjazdene kolaje)

Mne nejde o to, či niektoré cesty sú v horšom stave alebo nie. Proste je to E50 a E58. Kvalita by tomu mala zodpovedať. Najhoršie je, že vôbec politika s tým nič nemieni robiť (teda niečo pritečie z eurofondov), ale je to potrebné riešiť systémovo a zmeniť prístup ku údržbe ciest.
Mne stačí, keď som v lete išiel v Maďarsku po ceste I/37 pri Sátoraljaújhely a to nie je cesta európskeho významu. Proste kvalitná a rovná (podotýkam) naozaj rovná cesta :slight_smile: