Osobne si myslím, že odloženie elektrifikácie trate Leopoldov - NR - Šurany má význam. Totiž prioritne by sa mala realizovať trať Trnovec - NR a až potom by sa malo podstatne zasahovať do trate na Leopoldov. Tá elektrifikácia spojená s optimalizáciou by musela prebiehať za úplnej výluky, ktorá by trvala určite viac než rok. Inými slovami Ponitrie by vyše roka nemalo priame logické spojenie s BA. Dalo by sa to riešiť autobusmi, ale to by bolo pomerne krkolomné. Čo najskôr by sa ale mala realizovať aspoň elektrifikácia úseku Leopoldov - Hlohovec. Takto by sa zabezpečilo, že rýchliky by sa prepriahali v Hlohovci, vďaka čomu by sa významne skrátilo dochádzanie z HC do BA, okrem toho aj elektrické vlaky, ktoré dnes končia v Leopoldove, by mohli končiť v Hlohovci, čo by určite pozitívne vplývalo na ich vyťaženosť. Tiež je tu aj faktor preťaženého mosta cez Váh v HC, čiže mnohí by to radi obišli po železnici.
Logický postup prác by bol skôr takýto:
1.) Úpravy železničných staníc medzi Lužiankami a Leopoldovom (hlavne pre nákladnú dopravu, ale aj nástupištia)
2.) Elektrifikácia úseku Leopoldov - Hlohovec
3.) Výstavba trate Trnovec nad Váhom - Nitra + elektrifikácia a zdvojkoľajnenie trate Nitra - Lužianky
4.) Elektrifikácia a optimalizácia trate Hlohovec - Lužianky
5.) Elektrifikácia a optimalizácia trate Nitra - Šurany
x.) Medzitým by sa kedykoľvek mohla realizovať preložka trate Žirany - Podhorany tak, že trať sa zo Žirian zaústi do stanice Jelšovce. Vďaka tomu by vzniklo bezúvraťove spojenie ZM - NR, čo by malo význam pre dochádzajcich do Nitry, aj konkrétne do Jaguaru zo smeru ZM. Navyše v prípade realizácie trate Trnovec - NR by mohlo byť logické viesť aspoň jeden pár R po trase BA - GA - Trnovec - NR - ZM.
y.) V súvislosti s rozbehom Jaguaru by stálo za úvahu obnovenie osobnej dopravy na trati Radošina - Zbehy. Táto trať vedie husto obývaným údolím Radošinky cez veľa obcí, ktoré majú silné väzby na Nitru. Bola by tiež ideálna na docházanie do Jaguaru. Táto trať je v dobrom stave, je zjazdná a okamžite použiteľná. Samozrejme stanice a zastávky sú v stave zodpovedajúcom viac než desaťročiu neužívania, ale urobiť tam, nejaké základné úpravy by bola záležitosť pár tisíc eur. Pri terajších bezplatných vlakoch o vyťaženosti vôbec nepochybujem.
Samozrejme uvedomujem si, že nateraz je skôr celý projekt elektrifikácie a novej trate Trnovec - NR odložený ad acta, ale to bolo ešte pred príchodom Jaguaru. Ten, dovolím si povedať, zásadne mení pravidlá hry v regióne, čo sa týka dopravy a je len žiadúce, aby sa podporovala železničná doprava všade, kde sa dá.